Nieuw paard heineke x Cambridge cole

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nr_1
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-03-09

Nieuw paard heineke x Cambridge cole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:56

Hallo!

Ik heb sind 3/4 maanden een leuk 15 jarig tuigpaard gekocht. Nu zegt zijn afstamming mij helemaal niks, ben totaal niet bekend met het ras. Ik ben wel heel erg benieuwd of iemand mij wat kan vertellen over deze 2 hengsten en de combi er van.

Tor is een lieve aanhankelijke ruin, maar wel behoorlijk kijkerig en kan behoorlijk nerveus zijn..

Ik hoop dat iemand me wat info kan geven hier over.

Groetjes jessica

geert4458

Berichten: 56
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Zonnige Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:57

Cambridge cole grotendeels hackney hengst was tot de dag toen hij dood ging in de handen van stal van Manen.. 1 van zijn nakomelingen heeft heel veel voor de tuigsport weten te betekenen Renovo de enige echte :D . Zelf leeft Cambridge cole niet meer en Renovo ook niet meer.. ik meende dat cambridge cole een stuk of 6 goede nakomelingen op de wereld heeft gezet.

Van heineke weet ik zeer weinig alleen dat moeders kant niet tot weinig tuig gefokt is..

Zelf hebben wij 7 tuigpaarden waaronder 3 in mijn bezit

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:27


M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Nieuw paard heineke x Cambridge cole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:34

Ik heb een Patijn (met in de achtegrond behoorlijk wat Renovo bloed) x Heineke merrie. Super fijn paard, eerlijk, harde werker, wel sensibel en snel gepikeerd. Kom eens een kijkje nemen in het tuigertopic op Bokt :) Je zal zien dat het karakter dat je omschrijft tuigers niet vreemd is ;)

[HK] Tuigers onder het zadel

Het leven is ruiger met een tuiger :D