het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LupaUkkie
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:04

Hoi,

Ik heb onlangs mijn SF verkocht aan de voorzitter van de Fuchs vereniging. Het is een merrie met veel te veel pit die dwars door alle stroomdraden vloog. Op 6 jarige leeftijd in laten rijden (helaas na 2 weken terug gekregen doordat het niet ging), daarna heel veel grondwerk gedaan en zorgen voor nog meer vertrouwen. Op 7 jarige leeftijd opnieuw in laten rijden en dit leek super goed te gaan.....tot aan de galop. Hier lijkt ze blind te worden en rent in volle rengalop weg. Ook als je in draf zit en ze schrikt dan rent ze blind weg in volle rengalop. Ik heb haar in november verkocht en de nieuwe eigenaar kan nog vrijwel niets met haar. Ze is onwijs dominant (had ik geen last van aan de hand) en bepaalt volledig haar eigen weg. Ik moet erbij zeggen dat ze tot haar 5e/6e jaar in een weiland heeft gestaan en weinig in handen is geweest. Al met al heb ik er enorm verdriet van gehad want het is echt een schat van een merrie.
Afbeelding

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 22:30

Om te vergelijken kan je idd naar marja de bruin die kan je alles vertellen over het ras en heeft merries hengsten ruinen en veulens dus kan je vanalles bekijken en vragen.

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:09

SimoneUnique schreef:
Leuk dit topic!
Zijn hier toevallig nog meer nakomelingen van Modus? :)


Ik heb een (inmiddels) enter met de naam Manolito ... zoon van Modim, hij is de zoon van Modem en dat is weer de zoon van Modus... Ze staan nu alle 4 in Azewijn op de stoeterij!

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:15

Paardenjacq schreef:
Hallo, mag ik hier even wat vragen stellen over de Schwarzwalder fuchs? Volgens mij zit ik hier wel goed met jullie! :-)

Ik denk erover om een Schwarzwalder fuchs te kopen. Ik heb een 4 jarige gezien, maar ik vond hem erg klein (en kort). Hij is 1.47m.
Zou hij nog groeien? Komt het vaker voor dat ze zo kort in de rug zijn?

Weten jullie waar Schwarzwalder fuch -en te koop zijn?

(Ik ben trouwens een ervaren dressuurruiter / instructrice, maar nog geen ervaring met dit ras).


Wij zijn 2 jaar geleden ook verliefd geworden op het ras, in eerste instantie op het uiterlijk, want we kenden ze helemaal niet verder. Ik heb daarom toen Marja gebeld van de Schwarzwalder Fuchs Stoeterij in Azewijn om te vragen of ik eens mocht komen kijken en kennis mocht komen maken met het ras. We waren meer als welkom. Zijn er een hele dag geweest (mijn dochter van toen 10 en ik) en hebben ook gereden. Inmiddels zijn we in het bezit van een hele mooie Fuchs (inmiddels is Manolito 1 jaar, maar we hebben hem gekocht toen hij een paar dagen oud was) bij Marja vandaan en aangezien we de opvoeding heel belangrijk vinden blijft hij lekker nog bij haar voorlopig. Daaruit blijkt wel dat het vertrouwen in haar heel erg groot is. We wonen niet in de buurt daar, dus kunnen niet dagelijks gaan kijken! Dus als je meer wilt weten ben je bij haar zeker op het juiste adres.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:38

MirRav schreef:
SimoneUnique schreef:
Leuk dit topic!
Zijn hier toevallig nog meer nakomelingen van Modus? :)


Ik heb een (inmiddels) enter met de naam Manolito ... zoon van Modim, hij is de zoon van Modem en dat is weer de zoon van Modus... Ze staan nu alle 4 in Azewijn op de stoeterij!


Hoe gaat het nu met hem? :D

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:28

Ik heb een (inmiddels) enter met de naam Manolito ... zoon van Modim, hij is de zoon van Modem en dat is weer de zoon van Modus... Ze staan nu alle 4 in Azewijn op de stoeterij![/quote]

Hoe gaat het nu met hem? :D[/quote]

Ja helemaal top! Hij groeit als kool! Ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen, maar kijk maar even op mijn facebookpagina. https://www.facebook.com/miriam.raven.1, mijn dochtertje gaat het hele weekend weer naar hem toe. Hij wordt echt mooi donker en met mooie witte manen en staart, echt een beauty. Vorig jaar bij de veulenkeuring heeft hij goud behaald!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:09

Jeetje wat wordt hij groot!
Met Felda gaat ook alles goed, ze is flink wat kilo'tjes kwijt en we zijn lekker aan het trainen, wel op laag tempo hoor, ik ga zo'n 2 keer per week naar haar toe. Ik merk dat ze het werk erg leuk vind, maar af en toe nog niet helemaal snapt, haha!

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:09

Maanlicht schreef:
Jeetje wat wordt hij groot!
Met Felda gaat ook alles goed, ze is flink wat kilo'tjes kwijt en we zijn lekker aan het trainen, wel op laag tempo hoor, ik ga zo'n 2 keer per week naar haar toe. Ik merk dat ze het werk erg leuk vind, maar af en toe nog niet helemaal snapt, haha!


Ja ik zag dat het met Felda ook goed gaat! Leuk he die Fuchsen! Manolito wordt idd erg groot, ook groter als dat we gedacht hadden hoor! Gelukkig is het niet alleen een stoere beer, maar ook echt een knuffelbeer... Ik zag morgen even foto's maken.... Kayleigh gaat het hele weekend naar hem toe.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:15

Jaaa ik kom me ook melden met mijn fuchsje Runa :D
Ik heb haar nog maar sinds vorig jaar juni en ik had me geen leuker paardje kunnen wensen. Ik had haar uitgezocht om haar rust en om hoe koel ze is in haar hoofd, maar ik had echt nooit durven dromen dat ik ooit zo'n rustig, braaf beestje zou hebben. Daarnaast zijn de complimentjes die ik over haar krijg ook erg leuk (a)

Afbeelding

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 12:41

Wauw wat een plaatje!!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:16

Volgens mij is dat de moeder van mijn paardje. Ik heb je een pb gestuurd :)

Hippogriff
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-08-11

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:34

Wat een prachtige paarden zijn dat toch! Zag een hele tijd geleden ook ergens een Schwarzwalder Fuchs x rocky mountain staan. Die was ook heel gaaf!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:48

Vandaag heerlijk gereden in Appelscha :)
Afbeelding

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:37

Super trots op mijn Ella (wordt in juni 4, moet nog ingereden worden). Gisteren meegedaan aan de Nationale Lange teugeldag en ze deed het super. We moesten een kür op muziek doen en we zijn zomaar even 2e geworden. Heel leuk juryrapport gekregen (volgens mij heeft ze de jury ook verbaasd met haar kunnen ;) )
Afbeelding

Bijgaand nog een filmpje met stukken uit de kür (tweede deel was de kür met mijn andere paard die al heel wat evenementen heeft meegemaakt maar wat nerveuzer van karakter is en het niet helemaal eens was met mijn muziekkeuze en dus wat veel spanning in de kür had :D )
Ella en Sietske lange teugeldag

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:52


spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 17:13

Er is een veulen bij de fokker geboren *\o/* *\o/* *\o/*
Ga er zondag heen en ben echt reuze benieuwd! Foto's volgen zo gauw ik deze heb.

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:43

spotterick schreef:
Er is een veulen bij de fokker geboren *\o/* *\o/* *\o/*
Ga er zondag heen en ben echt reuze benieuwd! Foto's volgen zo gauw ik deze heb.


Wat leuk, weet je al of het een merrie of hengst is?
Ben benieuwd naar de foto's.

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 17:50

Ik ga er zondag heen en natuurlijk ga ik dan foto's maken. Het is een merrieveulen.
Ben echt zo benieuwd naar zondag!!

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:19

Veel plezier vandaag Spotterick.

Ik heb dit weekend voor het eerst op Ella gezeten en een stukje met haar gestapt. Wat een geweldig gevoel, en wat is ze braaf :)

Afbeelding

Afbeelding

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:48

Zondag bij Marja geweest en alle paardjes weer eens gezien. Wordt nog steeds helemaal vrolijk van het ras en wat een prachtig veulentje dat er geboren was!!

Afbeelding

Afbeelding

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:33

Leuk veulen en volgens mij is de moeder de halfzus van mijn Ella :D

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:48

mirre is de moeder

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:57

Ik zag haar al op fb voorbij komen.
Mooi veulen!

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:14

spotterick schreef:
mirre is de moeder

Dat dacht ik al. Mirre is een jaar ouder dan Ella, zelfde moeder andere vader.
Op deze foto: Ella, Mirre en Merle
Afbeelding

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:30

Hoi!

Ik dacht ik meld mij hier maar eens op de manege waar ik rijd staan twee sf pony's eentje heet mammoet het is een heel erg mooi en elegant paard en echt een clown en sinds ik een paard mag :D dacht ik misschien is een sf wel wat voor mij dus ik heb nu contact met marja ze had er wel een paar voor mij in gedachte dus ik ben benieuwd maar het is goed te horen dat veel mensen zo een goede ervaring met haar hebben

Ps leuke paarden hebben jullie zeg!