Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Sasika: ja dit was pas de 2e keer dat mijn bijrijdster erop reed. Verder altijd zelf gerede, maar momenteel 35 weken zwanger dus moet rustig aan doen haha :9
Vandaag gaan we een stapje verder proberen en ga ik zelf nog even een rondje stappen :o

Die naam ken ik niet, zo eens even opzoeken :)
Zijn er veel veulens van Moses?

Haha wat super dat hij dat allemaal goed vind, hij ziet er op de foto ook heel relaxt uit! Ga je het verder proberen met voltige?

Ben gek op voltige! Wilde het vroeger zelf ook gaan doen maar toen stopte de stal er net mee die hier vlakbij zit en helaas niet meer gezocht naar een andere stal/vereniging..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 09:46 



 
Profiel   

Sasika even Maitanz opgezocht, wat een knapperd <3 de opa van Moses is de papa van mijn vorige veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 09:48 



 
Profiel   

Dan is het verstandig dat je rustig aan doet :P spannend nog een paar weekjes dus!

Nee er is er maar 1 als het goed is. Was volgens mij ook niet echt de bedoeling, en ook nergens geregistreerd.

Moses is nu 4,5 dus eigenlijk nog te jong voor de voltige en ook een maatje te klein, maar wie weet als zijn galop over 2 jaar sterker is en verzamelt dat Weber wel iets mee gaan doen. Hij is zo braaf!

Ik heb nooit gevoltigeerd maar een beetje in het wereldje gerold. Het longeren op die manier is ook heel fijn.

BianCatjee schreef
Sasika: ja dit was pas de 2e keer dat mijn bijrijdster erop reed. Verder altijd zelf gerede, maar momenteel 35 weken zwanger dus moet rustig aan doen haha :9
Vandaag gaan we een stapje verder proberen en ga ik zelf nog even een rondje stappen :o

Die naam ken ik niet, zo eens even opzoeken :)
Zijn er veel veulens van Moses?

Haha wat super dat hij dat allemaal goed vind, hij ziet er op de foto ook heel relaxt uit! Ga je het verder proberen met voltige?

Ben gek op voltige! Wilde het vroeger zelf ook gaan doen maar toen stopte de stal er net mee die hier vlakbij zit en helaas niet meer gezocht naar een andere stal/vereniging..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 11:18 



 
Profiel   

Haha ja, het gaat ineens heel hard! :x
Hoewel ik er het liefst gewoon zelf op zou stappen, maarja.. gister mijn planning door de war gegooid en mijn bijrijdster zat blijkbaar in het complot, babyshower gehad dus helemaal niet op stal geweest. Wij gaan nu zo met megan verder aan de slag, ben heel benieuwd hoe ze het zullen doen :o

Ohh haha oke, weet je zelf wel waar die nakomeling is of weet je dat ook niet?

Oh ja dan is het verstandig daar even mee te wachten verder, maar in stap kan er niet heel veel fout gaan zo af en toe :)

Is het longeren bij voltigeren zoveel anders? Heb daar eerlijk gezegd nooit echt op gelet..


sasika schreef
Dan is het verstandig dat je rustig aan doet :P spannend nog een paar weekjes dus!

Nee er is er maar 1 als het goed is. Was volgens mij ook niet echt de bedoeling, en ook nergens geregistreerd.

Moses is nu 4,5 dus eigenlijk nog te jong voor de voltige en ook een maatje te klein, maar wie weet als zijn galop over 2 jaar sterker is en verzamelt dat Weber wel iets mee gaan doen. Hij is zo braaf!

Ik heb nooit gevoltigeerd maar een beetje in het wereldje gerold. Het longeren op die manier is ook heel fijn.

BianCatjee schreef
Sasika: ja dit was pas de 2e keer dat mijn bijrijdster erop reed. Verder altijd zelf gerede, maar momenteel 35 weken zwanger dus moet rustig aan doen haha :9
Vandaag gaan we een stapje verder proberen en ga ik zelf nog even een rondje stappen :o

Die naam ken ik niet, zo eens even opzoeken :)
Zijn er veel veulens van Moses?

Haha wat super dat hij dat allemaal goed vind, hij ziet er op de foto ook heel relaxt uit! Ga je het verder proberen met voltige?

Ben gek op voltige! Wilde het vroeger zelf ook gaan doen maar toen stopte de stal er net mee die hier vlakbij zit en helaas niet meer gezocht naar een andere stal/vereniging..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-18 08:50 



 
Profiel   

Hoi, ik heb even een vraag en hoop dat iemand hier antwoord heeft.
Ik heb op de site van het stamboek gelezen dat je een schwarzwalder alleen in het stamboek op kunt laten nemen als er een eigentumsurkunde bij het paard zit. Nu vraag ik mij af als dit niet bij het paard zit, of er dan echt geen andere manier is om het paard in het stamboek op te laten nemen?
Ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 22:14 



 
Profiel   

Selbourne: ik heb het eigendomsorkonde er ook niet bij maar kon haar wel op mijn naam zetten. Dat was wel bij de keuring hier in Nederland. Hoe dat zit buiten de keuring om durf ik ook niet te zeggen maar daar kan vast iemand anders je wel mee helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 08:10 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord! Dus je kon wel naar de keuring en je paard is toen opgenomen in het stamboek? Dat zou namelijk fijn zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 10:00 



 
Profiel   

Om op naam te laten zetten en mee te doen met de keuring kon inderdaad, voor stamboekopname kun je ook terecht bij de keuring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 11:26 



 
Profiel   

Ik weet niet of je toevallig op Facebook zit? Daar hadden ze het laatst over hoe je paarden kon laten opnemen in het stamboek
https://www.facebook.com/55999836753809 ... 506502110/

Hoe gaat het trouwens met jullie fuchsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 16:06 



 
Profiel   

[ img ]

Met Megan gaat alles goed, mevrouw staat sinds 10 november op een andere stalling (ik met mijn handige planning 1 dag na de bevalling :') haha) ze heeft het er goed naar haar zin en heeft al snel een plekje in de kudde gevonden :) vanaf dinsdag gaan we weer met haar aan de slag

Haar moeder (maquavinci) doet het ook super bij haar nieuwe baasje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 17:15 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
[ [url=m/gLdZhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met Megan gaat alles goed, mevrouw staat sinds 10 november op een andere stalling (ik met mijn handige planning 1 dag na de bevalling :') haha) ze heeft het er goed naar haar zin en heeft al snel een plekje in de kudde gevonden :) vanaf dinsdag gaan we weer met haar aan de slag

Haar moeder (maquavinci) doet het ook super bij haar nieuwe baasje!


Haha altijd handig als je net bevallen bent! Gefeliciteerd met de kleine! Is het een meisje of een jongen?

Ze ziet er goed uit! En wat fijn dat maquavinci ook goed gaat bij haar nieuwe baasje :D


Moos gaat ook super goed. Deze maand is het precies een jaar geleden dat ik er voor het eerst op zat. Het rijden gaat zo goed dat ik waarschijnlijk in het nieuwe jaar wil gaan starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 17:29 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
[ [url=m/gLdZhQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met Megan gaat alles goed, mevrouw staat sinds 10 november op een andere stalling (ik met mijn handige planning 1 dag na de bevalling :') haha) ze heeft het er goed naar haar zin en heeft al snel een plekje in de kudde gevonden :) vanaf dinsdag gaan we weer met haar aan de slag

Haar moeder (maquavinci) doet het ook super bij haar nieuwe baasje!


Haha altijd handig als je net bevallen bent! Gefeliciteerd met de kleine! Is het een meisje of een jongen?

Ze ziet er goed uit! En wat fijn dat maquavinci ook goed gaat bij haar nieuwe baasje :D


Moos gaat ook super goed. Deze maand is het precies een jaar geleden dat ik er voor het eerst op zat. Het rijden gaat zo goed dat ik waarschijnlijk in het nieuwe jaar wil gaan starten *\o/*




Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 17:37 



 
Profiel   

Haha ja he.. ik plande dat wel handig in dus ja ze mocht verhuisd worden door mijn vriend en verzorgster :)
Een meisje, Marinthe <3

Dankje!
Wat fijn dat het met Moos ook zo goed gaat, leuke vooruitzichten!
Officiële wedstrijden of eerst onderling?

Edit: zie nu je filmpjes pas, dat ziet er goed uit zeg!! Hij loopt netjes. En wat is hij licht door het scheren, wel een apart kleurtje haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 17:38 



 
Profiel   

Mooie naam! Geniet er van!

Haha ja het is net een haflinger nu. Hij was twee weken door een dikke vacht niet meer vooruit te branden. Hij had het zo warm. Dus dan maar voor de tweede keer scheren en toen werd hij super licht!

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 17:43 



 
Profiel   

Die komt z’n B proefje wel door :j
Het is vaak ook echt zo’n periode, ik scheer niet en heb het idee dat ie nu weer door zn dip heen is.

Wij moeten nog 1x M starten en dan mogen we door naar de M2 :D.
Hopelijk kunnen we de winter wat doortrainen, anders wordt het wel lastig. Vind stap naar M2 altijd hele grote, zijn net Z proeven in een te kleine bak.

Had eigenlijk ook wel verwacht dat de prijzen nu over zijn maar laatste wedstrijd waren we nog 2e tussen alleen maar sportpaarden in een ring van 10. Blijkbaar valt dat dus ook nog best mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 20:24 



 
Profiel   

Love_Rosie schreef
Die komt z’n B proefje wel door :j
Het is vaak ook echt zo’n periode, ik scheer niet en heb het idee dat ie nu weer door zn dip heen is.

Wij moeten nog 1x M starten en dan mogen we door naar de M2 :D.
Hopelijk kunnen we de winter wat doortrainen, anders wordt het wel lastig. Vind stap naar M2 altijd hele grote, zijn net Z proeven in een te kleine bak.

Had eigenlijk ook wel verwacht dat de prijzen nu over zijn maar laatste wedstrijd waren we nog 2e tussen alleen maar sportpaarden in een ring van 10. Blijkbaar valt dat dus ook nog best mee


Wat goed! Leuk dat je gewoon meekomt met je Fuchs! Dan stel je je paard ook gewoon netjes voor en maakt het eigenlijk niet uit wat voor een ras het is.

Ik scheer mijn paarden eigenlijk altijd. Vorige jaar bij Moses eerst niet gedaan gezien hij nog heel weinig deed. Ik vind het wat makkelijker en Moos had ook gelijk weer meer energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 21:12 



 
Profiel   

Klopt, als je dat maar doet dan gaat het best. En door simpele controle lijntjes goed te rijden (voltes 10m, halthouden ect) goed te rijden kun je andere dingen weer compenseren. Hij haalt zn middendraf nu vaak wel voldoende maar uitgestrekte draf gaat hem denk ik nooit echt worden. Dus zijn we nu heel consequent aan het oefenen op vierkant stil staan en perfect op de letter kunnen rijden. Met zulke dingen haal je je punten weer omhoog waar je ze ergens anders hebt laten vallen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:54 



 
Profiel   

Love_rosie dat is een slimme tactiek!
Ik ben helemaal niet van de wedstrijden (ben ik veel te zenuwachtig voor) maar vind het altijd wel super om te zien hoe fijn sommige koudbloeden mee komen met de paarden. Blijf het toch apart vinden dat veel mensen denken dat alleen de (warm)bloedpaarden dressuur kunnen rijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 22:20 



 
Profiel   

Fijne feestdagen allemaal!

[ img ]


Liefs Manolito en Miriam

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 12:41 



 
Profiel   

Citaat

Bedankt voor je antwoord! Dus je kon wel naar de keuring en je paard is toen opgenomen in het stamboek? Dat zou namelijk fijn zijn!

Bij mij ging dat helaas niet... Ik ben afgelopen september bij de Nederlandse keuring geweest, met paspoort om mijn fuchs op mijn naam te zetten. Ik kon hoog en laag springen, maar de Duitse dame van het stamboek én de mensen van de SF vereniging gaven aan dat ik echt de eigentumsurkunde nodig had. En dat ik het van te voren had moeten melden. Mijn paard staat wel in het stamboek, maar niet op onze naam. Dat wilde ik graag laten doen op de keuring. Nu staat hij nog op naam van de oude Duitse eigenaar. Ik heb geïnformeerd bij de vereniging hoe het dan wel moet. Je moet een kopie van het paspoort en eigentumsurkunde opsturen naar de SF vereniging. Die leggen contact met de Duitse mensen en op de keuring in september 2019 kunnen ze dan je paard op jouw naam zetten. De papierwinkel hebben ze dan al geregeld en is het een kwestie van stickertje plakken en handtekening zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 08:38 



 
Profiel   

startpas is aangevraagd voor 2019 *\o/*
Nog een schwarzwalder in de dressuuring

Roos2018: bedankt voor de informatie. Ik wil hem op den duur ook op mijn naam zetten dus ik zal binnenkort is een mailtje naar de vereniging sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 20:28 



 
Profiel   

sasika schreef
Moos gaat ook super goed. Deze maand is het precies een jaar geleden dat ik er voor het eerst op zat. Het rijden gaat zo goed dat ik waarschijnlijk in het nieuwe jaar wil gaan starten *\o/*

[ Video ]

[ Video ]



Wauw dat ziet er echt super uit! Wat voor afstammingen heeft Moses?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-19 14:37 



 
Profiel   

Dank je wel
Vader van Moses is Maitanz en vader moederskant is Federweisse

[ img ]
Foto van vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-19 16:15 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle fuchsen? Het is een beetje stil hier O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 13:00 



 
Profiel   

Hier alles goed! Afgelopen weekend heb ik iets met Runa gedaan wat ik al heel lang wilde doen: meedoen met een training voor ridderpaarden :D

Ik ben bij een groep terecht gekomen die als doel heeft een showteam te maken met dus een ridder- en/of vikingthema. We oefenen eerst met alle geluiden en indrukken die zoiets maken, zoals het geluid van zwaarden en mensen die op je af komen rennen met een bijl in de hand :+

En Runa pakt het echt super goed op! Dat had ik ook wel een beetje verwacht want ik denk dat ze, net als de meeste fuchsen, heerlijk koel in haar hoofd is, maar ze leek het zelfs nog echt leuk te vinden ook!


[ img ]


[ img ]


En ik ben ook wel nieuwsgierig van de avonturen van de andere fuchsen hier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen