Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Mocht iemand nog een goed huisje weten voor Maestro?

https://www.bokt.nl/markt/ad/494590/sch ... chs-veulen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:38 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Pine dat klinkt als een fijn paard en leuke dingen in het vooruitzicht! Dat in de bak herken ik haha..

Pillow ik ben niet geweest, te ver weg.. jij wel? Hoe is het met Faja?

Ik ben ook niet geweest. idd ver weg. Ik moet nog eens met Faja heen om haar in het stamboek en op naam te laten zetten. Maar deze datum komt steeds helemaal niet uit. De week er voor ben ik bezig met de organisatie van de paardenvierdaagse. Dit houdt in dat ik die week niks met Faja kan doen en ik het ook niet zie zitten om dan de hele zaterdag ook nog onder de pannen te zijn. Mijn honden kunnen er ook niet tegen dat ik veel weg ben, en dan is 4 dagen al veel.
Faja is begin augustus spierbevangen geweest, en heeft daar zeker 5 weken van moeten herstellen. Ik ben er nu weer een paar weken mee aan het opbouwen. Dus wel een beetje terug bij af, best wel balen. Ik had haar steeds in de ochtend op een vrij kale weide en vanaf 1200 yyr in de paddock met hooi. Echter moest ik plotseling weg en dat duurde veel langer als gepland. Heeft ze de hele dag in de wei gelopen. Het had 2 dagen daarvoor geregend dus nieuwe sprietjes. De volgende ochtend viel ze bijna om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:52 



 
Profiel   

Pillow nee kan begrijpen dat je er dan niet op zit te wachten.. en dan ook Faja niet kunnen voorbereiden erop dat lijkt me ook niks dus snap het wel!
Och jeetje wat naar zeg!! Balen dat je weer zo goed als terug bij af bent.. gaat het nu naar omstandigheden wel goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:04 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Pillow nee kan begrijpen dat je er dan niet op zit te wachten.. en dan ook Faja niet kunnen voorbereiden erop dat lijkt me ook niks dus snap het wel!
Och jeetje wat naar zeg!! Balen dat je weer zo goed als terug bij af bent.. gaat het nu naar omstandigheden wel goed?

Het lijkt er nu op dat ze er niks van over zal houden, al is ze in het begin nog wel wat stijf en ook wat gevoelig op het harde. Maar het blijft met haar uitkijken wat ze te eten krijgt, ze is er dus gevoelig voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:14 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Mocht iemand nog een goed huisje weten voor Maestro?

https://www.bokt.nl/markt/ad/494590/sch ... chs-veulen


Ik ben sponsoren aan het zoeken maar het wil niet echt vlotten :(:) hij is zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 10:12 



 
Profiel   

pillow schreef
BianCatjee schreef
Pillow nee kan begrijpen dat je er dan niet op zit te wachten.. en dan ook Faja niet kunnen voorbereiden erop dat lijkt me ook niks dus snap het wel!
Och jeetje wat naar zeg!! Balen dat je weer zo goed als terug bij af bent.. gaat het nu naar omstandigheden wel goed?

Het lijkt er nu op dat ze er niks van over zal houden, al is ze in het begin nog wel wat stijf en ook wat gevoelig op het harde. Maar het blijft met haar uitkijken wat ze te eten krijgt, ze is er dus gevoelig voor.


Oh jeetje wat vervelend! Lijkt me best een uitdaging om dan een goed voerplan te vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 18:34 



 
Profiel   

sasika schreef
BianCatjee schreef
Mocht iemand nog een goed huisje weten voor Maestro?

https://www.bokt.nl/markt/ad/494590/sch ... chs-veulen


Ik ben sponsoren aan het zoeken maar het wil niet echt vlotten :(:) hij is zo gaaf!


Wat leuk om te horen :o
Jammer dat het niet wil vlotten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 18:35 



 
Profiel   

Idd een prachtig veulen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je hem niet kwijtraakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 18:57 



 
Profiel   

Pine schreef
Idd een prachtig veulen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je hem niet kwijtraakt!


Dankjewel :o ben er ook zeker niet bang voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 19:11 



 
Profiel   

Wel ik en Mephisto zijn ondertussen naar Engeland verhuist maar krijg veel bekijks met hem ze komen daar een heel stuk minder voor [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 17:19 



 
Profiel   

Spotterick wauw naar Engeland, das een flink eind! Wat leuk dat je zoveel bekijks hebt met hem daar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 00:58 



 
Profiel   

Mag ik jullie nog eens wijzen op dit topic O:) RianneH @ [RPA] Ras van de maand: Schwarzwalder Fuchs
Vast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 19:58 



 
Profiel   

Hallo mensen!

Een half jaar geleden heb ik Mr. Brego gekocht. Super blij met hem! Hij was toen bijna 1 jaar oud en suuuuper donker! Helemaal verliefd!

Nu een half jaar later is hij helemaal gewend hier en super op zijn gemakje bij mij oude shet van 19 en jonge shet van 3,5 jaar waar hij vooral lekker mee aan het ravotten is!

Alleen is Brego dus echt heeeeeel erg verkleurd. Ik wist dat het toverballen waren maar ik ben heel benieuwd of er meer mensen deze ervaring hebben op deze leeftijd.

Op de ene foto is hij dus super donker en 1 jaar oud. En op de andere foto 1,5 jaar oud en zijn zijn manen inmiddeld verdubbeld in lengte! (L)

Nu ben ik nog steeds superblij met Brego maar zijn kleur verandering is zooo intens! En ja stiekem heb ik hem daarvoor en voor zijn schwarzwalder karaker dus ook wel aangeschaft. Zou hij ooit weer zijn donkere vacht terugkrijgen of....?

(Graag geen reacties over een karakter en een klik heeft geen kleur, want die heb ik al zat gehad helaas ik ben gewoon nieuwschierig en doe hem hierdoor zeker niet weg natuurlijk...)

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:45 



 
Profiel   

ja hoor die verkleuring zie je vaker. Soms worden ze wel weer donkerder en soms ook niet. Vaak zijn ze in de winter ook iets donkerder dan in de zomer, en als ze veel buiten staan blijven ze ook lichter. dan verkleuren ze een soort van. je kunt niet met zekerheid zeggen dat de donkere kleur gegarandeerd weer terugkomt helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:01 



 
Profiel   

Ik ken je verhaal, mijn eerste gefokt veulen heb ik nu nog, was als bijna 1 jaar oud veulen super donker (net zoals die van jou) en werd daarna lichter.. ze is inmiddels 5,5 jaar en is weer heel donker, nog niet zoals op 1 jaar leeftijd maar ik merk wel dat ze elk jaar weer donkerder word :)
Dus er is zeker hoop!
Ken er ook een die tot 10 jaar vrij licht is gebleven en nu super donker is ineens

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:13 



 
Profiel   

Moses mag eindelijk weer stappen onder het zadel *\o/*
Hij lijkt in die paar maanden tijd nog wat gegroeid, sowieso in dd breedte :+

Hoe gaan jullie fuchsen+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 01:17 



 
Profiel   

Wat fijn! Waar had Moses last van?

Met Ilvie maak ik kleine vorderingen. Er lijkt eindelijk een stuur op te komen, maar gaat nog steeds plotseling stilstaan tijdens het rijden, al wordt het wel iets minder. Ze is erg op andere paarden gericht en alles wat om haar heen gebeurd. Tijdens de wekelijkse dressuurles heeft ze er een handje van als er een paard stilstaat, om er gezellig bij te gaan staan. Pfff.. ze is erg sterk. Komt jullie dit bekend voor?

Met buitenrijden heb ik de gewoonte om de heenweg er voor te lopen en de terugweg klim ik erop. ( als ik alleen ga rijden) Verder is ze superlief ,ook tegen andere paarden, behalve Haflingers. Die kunnen een trap krijgen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 11:42 



 
Profiel   

Moses had een fissuur in het hoefbeen. Hij heeft lekker heel de zomer op het land kunnen staan, maar ik ben blij nu het winter is dat ik wat mag opbouwen gezien hij ontploft van de energie. In de paddock verveeld hij zich snel en wij hebben verder geen mogelijkheid om hem op het land te zetten.

Qua rijden wat jij aangeeft herken ik niet. Moses is juist erg voorwaarts en goed te sturen.

Het uithalen naar andere paarden heeft hij wel een handje van. Hij is ook redelijk dominant in de kudde

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 16:07 



 
Profiel   

Bij mij staan ze nu ook op de paddock, afgewisseld met de rijvak. Daar hebben ze iets meer ruimte en onbeperkt hooi in slowfeeder. Mijn weiland bestaat uit kleigrond,dus nu echt te nat. Zeker door het gigantische regenen van de laatste 2 maanden!!

Ik vraag me af of ik een ander zadel ga kopen. Mijn Barefoot sluit niet helemaal mooi aan van achteren en ze voelen elk onregelmatigheidje met zo’n boomloos geval. Maar misschien valt het wel mee. Ga iig een zadel passer laten komen. Volgens mij heeft dat stil gaan staan ook wel te maken met niet snappen of uitproberen. Ik geef haar wel op haar donder als ze het doet en dat lijkt steeds beter te werken. Hou er totaal niet van...
Gelukkig dat Moses weer aan het werk kan. Beweging is een must.
Dus ook Schwarzwalders kunnen pech hebben. Ik heb Ilvie met name gekocht, niet alleen omdat ik ze mooi vindt, maar vooral omdat ze zo sterk en sober zijn. Nu maar hopen dat ze gezond blijven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:12 



 
Profiel   

Ja ik kocht Moses ook als stevig uitziende ras wat haast nooit wat heeft. Helaas kun je ook met fuchsen pech hebben.

Zadelpasser laten kijken kan nooit kwaad. Er vakt met grondwerk ook een hoop op te lossen en uit te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:05 



 
Profiel   

Het blijven dieren die domme dingen kunnen doen. Ik sta er al 3 maand naast omdat meneer een sliding in het land heeft gemaakt :7. Hier staan ze wel op het land, wat nu door alle regen spekglad is. Ik kijk inmiddels maar gewoon de andere kant op als ze beginnen te rennen, maar het liefst zou ik hem met 4 benen aan elkaar binden dat ie stil blijft staan :+. Helaas ontploft ook hij bijna van de energie en verveling dus hij doet elk rondje vrolijk mee, waar ie normaal nog wel eens een keer overslaat :') . "Gelukkig" staat ie niet aan huis en zie ik dus niet elk vreugderondje dat ie doet. Is misschien ook maar beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:08 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie en de fuchsen?

Hier gaat het wel goed, Maestro heeft een super fijn nieuw huisje gevonden, hij voelt zich er helemaal thuis. Ik ga gauw bij hem op bezoek (zijn paspoort brengen).
Met Megan gaat het aardig, ze is blij weer in de kudde te staan en is sinds het afspenen van Maestro zo relaxt geworden. Alleen onder het zadel is drama..
Ene moment gaat ze keihard, volgende moment staat ze stil.. dan gaat het goed en duikt ze ineens een hoek van de bak in.. :+ nog werk genoeg.. en merk zelf dat ik het spannend vind...

Echter rijd ik nu alleen met een boomloos zadel maar wil toch weer gaan kijken voor een zadel met boom. Welke zadels gebruiken jullie of raden jullie mij aan?
De planning is om (zodra ik een fijn zadel heb gevonden) les te gaan volgen met haar :)

Dan wil ik jullie ook allemaal nog even een hele fijne jaarwisseling wensen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 00:35 



 
Profiel   

Wat fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Maestro!
Ben ook ooit van plan om met Ilvie een veulentje te fokken, maar eerst even goed inrijden.

Met Ilvie is het rijden ook nog een uitdaging. Ik heb haar bereden en betuigd gekocht. Nou ,ik vermoed dat ze nog behoorlijk groen was met inrijden, want in de dressuurles is ze meer met de andere paarden bezig dan met mij rijden. Volgens mij is ze nog erg onzeker en jong, dus heb besloten haar niet meer mee te nemen naar de les en haar voorlopig rustig thuis in te rijden. Fijn voor haar, fijn voor mij. Ga voorlopig met mn bejaarde KWPN-er naar les, die doet alles wat ik hem vraag. Lekker rustig aan. Op de les zeggen ze dat ik haar moet aanpakken maar ik heb echt het idee dat er teveel prikkels zijn en ze er nog weinig van snapt.

Bianca, ik heb ook een boomloos zadel een Barefoot dressuur. Het gaat, maar ben ook van plan mettertijd een boomzadel te kopen. Zit toch lekkerder en ik heb het idee dat de druk beter wordt verdeeld. Maar is persoonlijk. En ik heb dezelfde vraag, dus kan je in deze niet verder helpen helaas.

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en vooral een rustige- voor de paardjes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 19:45 



 
Profiel   

Wat super fijn dat maestro een fijn nieuw plekje heeft! Kan je hem een beetje blijven volgen?

Wat jammer dat Megan wat moeilijk te rijden is. Geen lichamelijke ongemakken?

Qua zadels zou ik echt een goede zadelmaker laten kijken waarmee je een hoop verschillende modellen zou kunnen passen.

Ikzelf ben aan het sparen voor een zadel van zadelatelier schutte. Fijne zadels met een speciaal balans kussen welke weer op maat gemaakt zijn voor paard en ruiter.

Momenteel loopt Moses een stuk beter. We stappen wel nog steeds en mag hem ook onder het zadel stappen. Dat laatste ging laatst wat minder goed en heb ik de bakbodem weer van dichtbij gezien. Moses schrok (hij was heeel fris) en ging toen aan de hol 8)7 niet meer te remmen!

Volgende week contact ik de dierenarts hoe ik hem verder ga opbouwen. Stappen onder het zadel vind ik nu even geen succes omdat hij zo hoog in energie staat dat hij van alles schrikt en dan in paniek raakt.

Voor nu, iedereen een gelukkig Nieuwjaar! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-20 02:19 



 
Profiel   

De zadelvraag wordt regelmatig gesteld. Iedereen heeft toch wat anders afhankelijk van budget, type paard ect. Goede zadelmaker laten komen en uitproberen. Soms mag je zadel ook wel maand op proef.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-20 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen