Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Ik heb het inmiddels besteld, ben benieuwd. Hoop voor hem dat het wat doet.
Merk zeker met die fructaan pieken van laatste weken met dat rare weer dat ie het werk een stuk moeilijker vol te houden vind. Ga het gewoon proberen.

MarliesR, altijd fijn als het zo goed klikt met iemand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 13:54 



 
Profiel   

Runa schreef
--

MarliesR, wat leuk dat het zo goed gaat! Altijd mooi om ook zulke complimenten over de training mee te krijgen! En wat heerlijk is het toch als je zo'n makkelijk paard hebt :)


Zo makkelijk was ie niet toen hij hier net was hoor :D :D
Stukje opvoeding, stukje training en waarschijnlijk ook wel een stukje meer volwassen worden (hij wordt 5 dit jaar).

@Love_Rosie; hopelijk gaat het goed helpen! Gras en koudbloeden is toch vaak wel lastig..


Ik heb een vliegenmasker 'ontleed' om hem passend op Dailey te krijgen :') . Had al meerdere opties geprobeerd. Maat trekpaard van Cashel paste hem ook echt totaal niet mooi. Nu dan toch een XL LeMieux. En heb dan het elastiek er uit gehaald, want anders zat hij veel te strak. Nu gaat het gelukkig wel goed.
[ img ]


Daarna wilde ik bezig om zijn nieuwe graasmasker te passen. Kon ik ook vrij snel weer mee stoppen, maat Full halster + bontjes past dus gewoon niet :') Schiet lekker op zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:10 



 
Profiel   

Als stille meelezer nu toch ook eens een vraag aan jullie.

Sinds juli afgelopen jaar heb ik ook een Schwarzwalder Fuchs van nu net 2 jaar oud. Toen hij afgelopen jaar zijn wintervacht kreeg ontstond er rechtsvoor op zijn schouder/been een donkere aftekening. Ik dacht eerst dat hij misschien helemaal donker zou worden aangezien hij dat de winter ervoor ook was maar het bleef bij alleen deze aftekening. Nu hij zijn wintervacht verliest lijkt de aftekening alleen maar donkerder geworden maar vind ik ook op andere plekken donkerdere plekken in zijn vacht. Zijn er meer mensen met fuchsen die dit hebben of hebben gehad?

[ img ]

[ img ]

Groetjes Anne

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 12:50 



 
Profiel   

Heeft hij een deken op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 12:53 



 
Profiel   

Moses heeft vlak bij zijn schoft ook een 'donkere' plek (had hij Voordat hij überhaupt ooit iets van een singel, deken, tuig of zadel op had gehad)

Maar is hij al volledig in de rui geweest?

Mischien

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 14:24 



 
Profiel   

Runa schreef
Heeft hij een deken op?


Nee hij heeft geen deken op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 15:42 



 
Profiel   

sasika schreef
Moses heeft vlak bij zijn schoft ook een 'donkere' plek (had hij Voordat hij überhaupt ooit iets van een singel, deken, tuig of zadel op had gehad)

Maar is hij al volledig in de rui geweest?

Mischien


Nee hij ruit nog wel wat op het moment. Alleen de donkere vlek op de schouder zat er dus al langer en de andere vlekken pas sinds kort...
Ik denk zelf niet dat er een aanwijsbare oorzaak voor is maar lees vaak dat ze donkerder en lichter kunnen worden, nog niet eerder gelezen dat ze ook dit soort vlekken/aftekeningen kunnen hebben vandaar dat ik nieuwsgierig was naar de ervaring van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 15:46 



 
Profiel   

Die van mij is ook een groot kleurenpallet tussen ze achterbenen en oksels heel donker. Op zijn billen en op een achterbenen donkere vlekken. Rest van zijn lichaam donker en licht en appeltjes. Heb een paar fotos waar je het een beetje op ziet. Dit is van paar weken terug. Hij is nu al weer veranderd :D



[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 07:09 



 
Profiel   

Fuchs van een vriendin heeft die donkere vlekken ook heel erg! Vooral op schouder en benen.

Dailey heeft ook wel 'vlekken', en wisselt sowieso ook wel echt qua kleur haha

Dit was afgelopen september. Toen werd hij opeens echt heel erg donker
[ img ]

En stiekem wil hij geloof ik Appaloosa zijn :D
(Dit loopt vanaf die witte vlekken in zijn lies, die je ook op bovenstaande foto ziet, tussen zijn achterbenen door).
[ img ]

Deze ergens in mei of april genomen geloof ik. Toen werd hij opeens weer heel licht toen hij echt begon met verharen. En appeltjes :D
[ img ]

En nu begint hij weer donkerder te worden/tonen op de plekken waar hij echt in de zomervacht komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 09:05 



 
Profiel   

Leuk om te zien dat er meer fuchsen zijn die dit hebben! Het heeft wel wat vind ik en zo blijft het elke keer weer een verrassing wat je tegen komt :)

Bedankt voor jullie reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 10:01 



 
Profiel   

Hier ook een donkere stip op zn kont. maar die is wel rond

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 12:42 



 
Profiel   

Te koop : 3 jarige Schwarzwälder Fuchs merrie

Wij zijn op zoek naar een ruiter/amazone die met haar aan de slag wil.

In de omgang is het een fijn en eerlijk paard en wil graag samen aan het werk.
Zij is nieuwsgierig, leergierig, werkwillig en lief.
Ik zoek voor haar een goed plekje, waar iemand rustig met haar verder gaat werken
Wij zijn begonnen met grondwerk en dit pakt zij heel goed op en ze vindt het leuk om iets te doen.

Vanwege haar leeftijd en ervaring (nog) niet geschikt voor beginners.

Afstamming: Vader Remy-Rubin
Moeder St. Pr. L. St Marta- Monsun
Zij heeft Duits paspoort.

Keuring: kosten koper, voor vraagprijs en verdere informatie kunt een bericht sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 11:41 



 
Profiel   

Gisteren weer les gehad, en nu heeft er iemand (heel lief) voor mij gefilmd *\o/*

Zo trots op mijn fuchs

[ img ]
Netjes voor de dag komen O:)

[ img ]


Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 13:30 



 
Profiel   

Lekker bezig zo met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-20 07:54 



 
Profiel   

Mag ik vragen welke dressuurzadels jullie hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 14:06 



 
Profiel   

Je mag het vragen, maar elke schwarzwalder heeft een ander type ruggetje :P

Ik rijd momenteel met een knight rider kolonel dressuurzadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 14:23 



 
Profiel   

Als je even zoekt op zadel schwarzwalder zie je een reactie van mij staan over zadel, daar worden in dit topic zadels genoemd.

edit; pagina 47. dacht ergens eerder ook nog een keer.

Edit 2: De conclusie is dat je gewoon moet gaan passen, elke paard en ruiter is verschillend. Er is genoeg te vinden wat wel past maar volledig paard + ruiter afhankelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 14:48 



 
Profiel   

sasika schreef
Je mag het vragen, maar elke schwarzwalder heeft een ander type ruggetje :P

Ik rijd momenteel met een knight rider kolonel dressuurzadel


Dat klopt, maar ik wil mijzelf wel al graag een beetje gaan oriënteren. Bij mijn andere paarden heb ik ook altijd een zadelmaker laten komen en ga dit nu ook zeker weer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 15:52 



 
Profiel   

Ik heb een Heather Moffet Vogue zadel (semi-boomloos). Gezien hoe extreem hij het afgelopen jaar nog weer is uitgezwaard ben ik daar wel weer extra blij mee!

Ik heb mijn nieuwe maatwerk bit binnen gekregen :D Het is een namaak Myler in maat 17,5cm. Grote waffel :+ . Maar ziet er super uit! Doet zo op het oog kwalitatief absoluut niet onder voor een echte. Hij nam hem ook gelijk echt goed aan, fijn!

Ik had een heel stuk van zijn manen afgeknipt omdat hij er op ging staan tijdens het grazen. Maar het blijft heel lelijk te 'recht' :+ Moet nog maar even een keer een effileerschaar kopen ofzo.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 15:57 



 
Profiel   

Maar hij past weer wel een micklem?

Ik heb 13,5 bit maar micklem ging niet dicht :+.

Ziet er wel netjes uit, het bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 17:07 



 
Profiel   

Ja, is de Xfull en dan wel zonder frontriem, want met wil niet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 17:11 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Ja, is de Xfull en dan wel zonder frontriem, want met wil niet haha.


Apart dan huh. Ik kreeg iig die bij zn kaak niet dicht. Neus weet ik zo niet meer maar ging ook niet lekker dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 18:06 



 
Profiel   

Fijn dat je myler in maat 'huge' is binnen gekomen! Goed om te weten dat dat mogelijk is.

Enne die manen :+ AG groeit vanzelf weer op z'n eigen manier. Kon je het niet beter invlechten en deze dubbelklappen?



Moses zijn sarcoide zijn weggehaald en is na 2,5 week eindelijk weer bij zijn vriendjes in het land.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 19:12 



 
Profiel   

Love_Rosie schreef
MarliesR schreef
Ja, is de Xfull en dan wel zonder frontriem, want met wil niet haha.


Apart dan huh. Ik kreeg iig die bij zn kaak niet dicht. Neus weet ik zo niet meer maar ging ook niet lekker dacht ik.


Haha ja grappig dan die verschillen. Keelriem zit wel helemaal aan het einde. En met de frontriem er aan komen de riempjes dus niet bij elkaar haha.


sasika schreef
Fijn dat je myler in maat 'huge' is binnen gekomen! Goed om te weten dat dat mogelijk is.

Enne die manen :+ AG groeit vanzelf weer op z'n eigen manier. Kon je het niet beter invlechten en deze dubbelklappen?

Moses zijn sarcoide zijn weggehaald en is na 2,5 week eindelijk weer bij zijn vriendjes in het land.
[ [url=m/i5Dc0l.jpg]Afbeelding[/url] ]



Haha ja heel fijn dat dat kon! En heel stuk goedkoper dan een officiële Myler op maat te laten maken (wat dus ook kon)! En qua manen, ja dat had gekund, maar ik vind vlechten én rotwerk om te doen én ik vind het echt gruwelijk lelijk :') . Niet dat dit er nu mooi uit ziet, maar affin :')


Fijn dat Moses weer bij zijn vriendjes kan staan! Weghalen van de sarcoide helemaal goed gelukt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 19:50 



 
Profiel   

Haha ja herkenbaar. Bij Moses staan de vlechtjes wat truttig, maar hij krijgt een kans om zijn manen te laten groeien. Schuurd hij weer een deel af dan krijgt hij een sportcoupe <<)

Ja beide sarcoides zijn weg gehaald en ook een heel flink stuk koker. Begon voor het weekend wat onrustig te worden maar na 2 x schoonmaken is het weer rustig en neemt de zwelling goed af.

Zie foto, aardige ritssluiting vandaar spoiler


Spoiler:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen