het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:38

Ik ben al verkocht _O-
Maar ik heb hem ook mogen uitzoeken, maar helaas is hij van m’n vriend en heeft hij hem gekocht voor de verkoop :=

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:39

Kan hij hem niet aan jou verkopen? :+

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:45

Goed idee :')
Hij is wel echt gaaf! En m’n eigen hengst heeft zich meteen over hem ontfermd <3
Afbeelding

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:44

Gisteren wel een mooie foto van mijn SF Faja gemaakt
Afbeelding

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:44

Wat een prachtige foto! Knappe merrie hoor :j

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:56

Mooi dier pillow!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:49

Whooo Tarzan! Wat een super knap veulen! Ben benieuwd hoe die uit gaat groeien!

Ik ben sinds 1,5 maand geen eigenaar meer van de knappe Moses. Het blijft jammer en dubbel voelen , maar hij is in zeer goede handen. Ik heb daardoor minder zorgen/stress en ook financieel is dit een goede stap geweest.

Voorlopig blijft hij op de stal staan waar mijn pony ook staat totdat de nieuwe eigenaresse een plekje heeft gevonden waar ze met hem naar buiten kan.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:38

Rustig bezig om Moritz alles te leren :D
Hij mag overigens toch blijven ipv dat ie voor de verkoop is *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:39

Wat leuk, Tarzan :D Grappig dat hij zo'n blauw oog heeft ook!

Vinario hier is 5 sept gecastreerd. Kan toeval zijn, maar de laatste tijd is hij ook mooi aan het groeien. Rug wordt iets langer en hij staat echt super overbouwd nu := We gaan het meemaken. De hele zomer hing de stokmaat rond de 1.45/1.46. We hopen dat hij boven de 1.50 mag uitkomen.
Met zijn wintervachtje aan is hij ook knap donker geworden!


Afbeelding

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:08

Ik wil me hier ook graag melden, sinds vandaag ben ik eigenaar van een knappe Douglas nakomeling. Dex R.H. en ik noem hem Dunkin (Dunkin Dex).

Hij is in april dit jaar geboren en staat nu in de opfok. Zo blij met hem :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:33

Wat leuk al die knappe hengstveulens <3 veel geluk allemaal!!

Wat fijn Tarzan dat hij toch mag blijven :D

Hier is alweer 2 weken geleden mijn veulen verhuisd naar hun nieuwe eigenaar, hij doet het super goed en voelt zich veilig en vertrouwd <3
Megan is ook super rustig en het was goed zo, het was aan beide te merken dat ze eraan toe waren.
Megan word eerst door een osteopaat behandeld voor we weer aan het werk gaan, hopelijk blijft ze nu goed lopen :j

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:46

Jullie kunnen op Moritz stemmen in de hengstveulenverkiezing O:)

Wat fijn Megantjee dat beide het goed doen!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:53

Hoi allemaal, hoe is het met jullie fuchsen? Onze fantastisch bomproof brave ruin doet t super alleen door veranderde omstandigheden bij onszelf overwegen we verkoop. Wel echt alleen voor het juiste adres, hij is echt meer dan fantastisch (echt gouden karakter) en loopt t liefst voor de wagen (L dressuur aangespannen en gezinsritten door het bos) maar bosritten onder het zadel vindt ‘ie ook leuk. Waar zouden jullie zo’n fuchs zoeken? Ik wil m liever niet op MP zetten, want ik wil niet 100000 berichtjes krijgen met ‘kan de prijs lager’ of dat soort stomme dingen. Ik wil gewoon een echte liefhebber vinden die hem waardeert om wie hij is. Ik vind t echt het ergste besluit ooit en weet zeker dat ik echt nooit meer zo’n gouden dier vind, vandaar dat ik geen haast heb en rustig de juiste match voor hem wil vinden. Dus mochten jullie tips hebben hoe dit aan te pakken houd ik me aanbevolen.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:49

Ryder schreef:
Hoi allemaal, hoe is het met jullie fuchsen? Onze fantastisch bomproof brave ruin doet t super alleen door veranderde omstandigheden bij onszelf overwegen we verkoop. Wel echt alleen voor het juiste adres, hij is echt meer dan fantastisch (echt gouden karakter) en loopt t liefst voor de wagen (L dressuur aangespannen en gezinsritten door het bos) maar bosritten onder het zadel vindt ‘ie ook leuk. Waar zouden jullie zo’n fuchs zoeken? Ik wil m liever niet op MP zetten, want ik wil niet 100000 berichtjes krijgen met ‘kan de prijs lager’ of dat soort stomme dingen. Ik wil gewoon een echte liefhebber vinden die hem waardeert om wie hij is. Ik vind t echt het ergste besluit ooit en weet zeker dat ik echt nooit meer zo’n gouden dier vind, vandaar dat ik geen haast heb en rustig de juiste match voor hem wil vinden. Dus mochten jullie tips hebben hoe dit aan te pakken houd ik me aanbevolen.


Wat balen (zacht uitgedrukt) dat jullie zo'n lastig besluit hebben moeten nemen!!
Ik zou ook liever niet op marktplaats zetten. Je kan eventueel op de Facebook groep van de fuchsen een berichtje plaatsen of daar kijken of mensen een "zoekopdracht" naar een fuchs hebben uit staan.
Zeker als je geen haast hebt bij de verkoop zou ik berichten in de gaten houden of mensen op zoek zijn naar wat jij hebt staan en kan bieden.

Een echte fuchsliefhebber weet dat ze nou eenmaal aardig geprijsd zijn

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:50

Wij zijn met Megan ondertussen weer lekker aan het werk, heb ik sinds een paar weken een fijne lieve verzorgster/bijrijdster voor Megan.
Over paar weekjes weer een keer opstappen :)

Heide83
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:39

Mag ik even inbreken in jullie topic? Wat zijn jullie ervaringen met de combi kind en Schwarzwalder Fuchs? Ik overweeg om 5 jaar na het overlijden van mijn maatje weer een paard te kopen om recreatief mee te rijden en mennen. Ik vind Schwarzwalders echt geweldig. Maar mijn 12 jarige dochter (van nu 1.63 m) moet er ook op kunnen rijden. Zijn Schwarzwalders daar te sterk voor?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:59

Ze zijn echt loeisterk. Maar kunnen met een goede opvoeding superbraaf zijn.
Voor een kind zoek je dus eentje die echt goed is opgevoed.

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:45

Wij hebben onze Schwarzwälder inmiddels 13 jaar, gekocht toen ik bijna 10 jaar was en hij 3 jaar en we zijn samen opgegroeid. Mijn moeder moest ernaast rennen, anders ging hij niet draven of galopperen :Y).
Onze stalbaas handelde in Schwarzwälders en ik heb er toen ook veel gereden, de een sterker en/of lomper dan de andere maar dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik denk dat het met de juiste opvoeding en begeleiding wel goed zal gaan

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:12

Ieder paard of pony is te sterk voor de mens. Het is opvoeding en africhting dat maakt hoe ze zich laten rijden.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:29

Heide83 schreef:
Mag ik even inbreken in jullie topic? Wat zijn jullie ervaringen met de combi kind en Schwarzwalder Fuchs? Ik overweeg om 5 jaar na het overlijden van mijn maatje weer een paard te kopen om recreatief mee te rijden en mennen. Ik vind Schwarzwalders echt geweldig. Maar mijn 12 jarige dochter (van nu 1.63 m) moet er ook op kunnen rijden. Zijn Schwarzwalders daar te sterk voor?


Wat leuk dat je interesse hebt in de schwarzwalders.
Zoals ze eigenlijk allemaal al zeggen, met een juist opgevoedde fuchs kan het zeker.

Mijn merrie is heel sterk maar ook superlief! Bij mijn dochter en zoon (5 en 3) zal ze nooit een stap verkeerd doen. Maar bij volwassen personen wil ze nog wel eens uittesten of je wel je volle focus bij haar hebt. Anders gaat ze de andere kant op :+

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:31

Ik ben heus wel wat gewend, maar heb echt nog nooit een paard aan een touw gehad dat zo sterk was als onze fuchs.
Opvallend veel sterker dan menig warmbloedpaard van 1.70+ en ook echt sterker dan onze zwaargebouwde haf.

Ik snap wel dat dit een ras is waarmee ze boomstammen uit het bos trekken :D

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:00

Daar zijn ze zelfs expliciet voor gefokt, om boomstammen uit het Zwarte Woud te trekken. Onze fuchs vindt trekken (mennen) en bomen slepen ook merkbaar veeeeeeeel leuker dan rijden, haha.

Maar je vraag: ze zijn wel geschikt voor kinderen zolang er volwassenen bij zijn. Je moet ze zien als een soort XL-Shetlanders. Superlief maar ook boevig wanneer het uitkomt. En idd veel sterker dan een gemiddelde warmbloed.
Ik kreeg bijv de vraag van een meisje van 13 of ze die van ons mocht verzorgen, dat wil ik niet want dan ben ik er niet bij. Maar hem verzorgen waar ik bij ben zou prima zijn (alleen onnodig, lol). Ik neem aan dat je met je dochter meegaat, dat lijkt me prima. Mijn kinderen van 6 en 8 kunnen ook onze fuchs rijden zonder touwtje eraan (gewoon met hoofdstel en teugels), of met hem aan het halstertouw wandelen.

Heide83
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:31

Dank voor jullie reacties! Ik zie dat er met name jonge Schwarzwalders te koop staan. Ik heb vroeger een jong paard gehad (laten beleren) en zie dat niet meer zitten. Wordt dus nog een lastige zoektocht.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:44

Succes met de zoektocht, Heide!
Groot voordeel van Schwarzwälders, in ieder geval met die van mij, vind ik dat ze niet snel schrikken. Dat doet ook veel voor de veiligheid in de buurt voor kinderen.

Maar ben het wel eens met de analyse dat Schwarzwälders een soort xxl-shetlanders zijn. Ik krijg vaak complimenten dat mijn merrie zo beleefd is... Van volwassenen. Bij kinderen is ze braaf zolang ze niks van haar willen. Anders is ze wel stout... Doet ze zelf het hek van de bak open en loopt ze zo haar stal in. Met kind op de rug. Bijvoorbeeld.