Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Runa wat onwijs gaaf! Ook iets wat ik op mijn lijstje heb staan.
Wat goed dat Runa zo cool blijft, wat dat betreft is het wel echt een heerlijk ras :D

Wij hebben inmiddels twee keer B dressuur gestart en dat gaat best goed
We begonnen met 1x 2e met 190, 192,5 e afgelopen weekend 2x 2e met 201 en 196,5
Ik krijg super leuke reacties dat ik met hem start en veel vragen over het ras.

[ img ]

[ img ]



Voor mij na 1,5 jaar nog steeds een feestje! Nooit geweten dat schwarzwalders zo leuk zijn <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 13:28 



 
Profiel   

hallo mensen,

Ik ben het hele internet aan het afstruinen om een leuke schwarzwalder te vinden om te kunnen aanschaffen. Nu ben ik terecht gekomen op de website van de sfvereniging en zie ik daar magnum staan. Mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar een mak paardje (merrie/ruin) die minimaal zadelmak (en dus minimaal 3 a 4 jaar oud) was en verkeersmak en nergens van opkeek.

Maarja toen zag ik magnum staan. 1 jaar hengst en echt de kleur die ik wil, maar veel te jong voor wat ik eigenlijk wilde... nu wilde ik zijn stamboom eens uitpluizen omdat die daar dus staat, maar als ik op de namen van de hengsten zoek in zijn stamboom kan ik er bar weinig over vinden. En ik wil toch wel ongeveer weten uit wat voor lijn hij komt en wat voor karakters eruit voortkomen. Want hij kan dan wel een plaatje zijn om te zien ( <3 ) maarja....ik moet er wel mee uit de voeten komen, en laat het dan net zo zijn dat ik de knappe boef kies die ik misschien net weer te heftig vind onder mn kont :+

Ik wil voorkomen dat ik misschien een paardje koop die te heftig is voor me in de toekomst ookal is hij nog zo knap <3

Nu zijn de meeste fuchsen zoals ik hier lees bijna zadelmak geboren maarja ik heb die pech straks misschien wel weer :+ zul je zien.

We gaan zowiso eens kijken bij hem, kennismaken en praten met zijn eigenaar maar zelf wil ik ook meer meningen en info vergaren over zijn stamboom. Wellicht zijn hier mensen die er meer vanaf weten of die de hengsten kennen of meegemaakt hebben of gezien hebben of wat dan ook? De stokmaten zijn ook fijn wellicht maar vooral karakter vind ik belangrijk~ :9

Dus wie o wie kan mij helpen bij deze hengsten?

V: Maximus J. (’13)
VM: HPH LH Federweisser (‘00)

vader van de vader van de moeder?:
E.H. Wilderer (‘95)

Vader van de vader: Pr.H. Milan

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van stambomen lezen :+ dus hulp is welkom haha!

Alvast bedankt voor het meekijken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 15:16 



 
Profiel   

maar als je eigenlijk een rijdbaar mak dier zoekt, wat wil je dan met een jaarling hengst? En vooral waar en hoe wil je hem huisvesten? Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met paarden, maar bedenk wel dat je hem dan alles moet leren. en hoewel fuchsen goed te handelen zijn, zijn het geen dooie die zomaar alles doen. Ik denk dat je daar echt heel goed over moet nadenken.

terug naar je vraag:
zjin vader staat nu in Nederland ter dekking, informatie staat op de website van het SFVN. hengst heeft zelf (nog) geen wedstrijden gelopen. karakter vond ik erg braaf voor een hengst.

Federweisser zou je bij het Landgestut Marbach kunnen kijken. Qua karakter kan ik je daar niets over zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 08:49 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook een veulen hengst gekocht, super braaf, maar inderdaad geen dode op het moment ben ik bezig met de beginselen en je moet dan wel ervaring hebben want ze zijn niet van oo spring er maar even op en we kennen alles al :P
De mijne is wel lekker cool in zijn hooft maar soms ook echt een bijna 4 jarige en dus er energie vol en soms dus ook een beetje onrustig.
Heb je al contact op genomen met Marja de Bruin? Zij heeft heel veel ervaring, kan je kennis gaan maken met het ras etc zij heeft ook 2 hengsten van de M lijn, maar dat zou ik aanraden om daar een keer kennis te gaan maken en advies te vragen.

En het zijn trouwens ook tover ballentjes, ik persoonlijk zie de mijne met het jaar donkerder worden. Dus zou ze niet vanwege de kleur kopen echt omdat je er een klik mee hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:45 



 
Profiel   

NenaC schreef
maar als je eigenlijk een rijdbaar mak dier zoekt, wat wil je dan met een jaarling hengst? En vooral waar en hoe wil je hem huisvesten? Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met paarden, maar bedenk wel dat je hem dan alles moet leren. en hoewel fuchsen goed te handelen zijn, zijn het geen dooie die zomaar alles doen. Ik denk dat je daar echt heel goed over moet nadenken.

terug naar je vraag:
zjin vader staat nu in Nederland ter dekking, informatie staat op de website van het SFVN. hengst heeft zelf (nog) geen wedstrijden gelopen. karakter vond ik erg braaf voor een hengst.

Federweisser zou je bij het Landgestut Marbach kunnen kijken. Qua karakter kan ik je daar niets over zeggen.


Ik ben vanaf mijn 8e al op de manege aan het rijden wat niet veel wil zeggen vaak haha, op mn 16e een jaarling kruising tinker x fries zelf beleerd die ik tot vorig jaar heb gehad. (Inmiddels is er 16 jaar overheen gegaan) En nu heb ik een oudere shet merrie waar ik mee men en 2 minipaardjes van 1.05 die dit jaar 3 worden en die ik ook al heb vanaf 11 maandjes oud. Die heb ik dus ook al vanalles geleerd, die mogen snel met slepen beginnen en dan met een paar man sterk de eerste keer het karretje erachter:) de ervaring is er wel maar meer of ik er zin in heb om het weer te doen. Zelf vind ik de connectie die je dan hebt met je paardje vele male beter als je ze jong hebt dan dat je een bijv 5 jarige neemt die al doorgereden is. En ja na een paar jaar komt de connectie er wel hopelijk maar dat weet ik dus niet omdat ik altijd jonkies heb gehad op de oude shet na,en die connectie is ook echt anders maar of het komt doordat ik er niet opzit maar erachter weet ik niet.

Daarbij had mijn vorige paard door andermans schuld op 3 jarige leeftijd al ongelukken in het verkeer gehad waardoor hij angstig was en ik angstig werd. Als ik van de jaarling het vertrouwen win en zie dat hij van nature rustig kalm en beheerst is met verkeer (net als mijn 3 jarige mini) dan durf ik het zeker aan.

Ik vind de keuze enkel lastig omdat ik stiekem liever een doorgewinterde heb voor mijn eigen comfort, maar dat kan de jaarling natuurlijk ook worden:)

En marja heb ik inderdaad allang gecontacteerd haha daar mag ik binnenkort eens komen rijden en proeven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:22 



 
Profiel   

Quote:

Daarbij had mijn vorige paard door andermans schuld op 3 jarige leeftijd al ongelukken in het verkeer gehad waardoor hij angstig was en ik angstig werd. Als ik van de jaarling het vertrouwen win en zie dat hij van nature rustig kalm en beheerst is met verkeer (net als mijn 3 jarige mini) dan durf ik het zeker aan.

Mijn persoonlijke ervaring met mijn schat van een fuchs is dat ook hij niet van nature kalm en beheerst is met verkeer. Je kunt op bekend terrein alles met hem doen, niets is te gek. Maar ook al is hij zelfs al verkeersmak geweest, na een half jaar niet buiten het hek komen is alles weer nieuw en spannend. En dan zijn het gewoon grote en sterke paarden die ook wegspringen en vluchten. Als je daar onzeker van wordt, denk er dan goed over na voor je er aan begint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:37 



 
Profiel   

ik heb je even een pb gedaan.

los daarvan, een jaarling is niet van nature mak van verkeer. dat moet je hem ook leren, door zelf op dat moment leiderschap en vooral kalmte te tonen.

fuchsen zijn, net zoals alle paarden, zo rustig of wild als de ruiter is. ze zijn wel heel vergevingsgezind, en daardoor misschien stabieler, maar ik ken er ook die echt weleens willen wegspringen, opzijspringen of wat dan ook, omdat het spannend is en dan heb je er als ruiter ook aan te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:47 



 
Profiel   

ja ik ben me ervan bewust dat het paarden blijven uiteraard en vluchtdieren. Ik ben ook niet bang van een keer een sprongetje opzij of een bokje ofzo, ik ga er wel voor zorgen dat hij meteen regelmatig gaat wandelen en oefenen naast de weg en dergelijke.

het gaat me er meer om dat ik straks een koudbloed heb die niet meteen gaat rennen als er een blaadje valt enzo haha :+ net als bijvoorbeeld een volbloed dat wel eens kan doen. En als ze een beetje vlug worden vind ik ook niet zo erg. Als het maar controleerbaar is. Ik heb inmiddels wat fokkers en mensen gesproken die er eentje hebben en ze zeggen stuk voor stuk dat het gewoon echt wel betrouwbare paarden zijn en het echt heel anders is als een warmbloed/volbloed die echt heel eng kunnen worden als ze een weekje niets doen :)

En mijn jaarling kruising curly shet is verkeersmak/zadelmak/beleerd geboren lijkt het wel :) Ik was voor de 2e keer door het verkeer aan het wandelen komt er een vrachtwagen met aanhanger klapperend over een drempel, geen kik gaf hij :) Ik was erg blij met hem, maakte het nu laatst weer mee met zijn 3 jaar, niks aan de hand :) maarja dat is wellicht een uitzonderlijk beestje dan, ik verwacht niet dat mijn (ooit) nieuwe fuchsje het zo gaat doen maar de reactie moet wel minder heftig zijn dan die van een volbloed of iets dergelijks wellicht :) Dat probeer ik maar te zeggen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 19:45 



 
Profiel   

Ik heb een 5 jarige ruin staan waarvan MV federweisser is...

Ik wil niet anders meer, maar het is zeker geen dooie. (Lees.. 2 weken geleden hing ik in de omheining omdat hij schrok)

Hij is nu een jaar onder het zadel en L1 startrechtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 18:06 



 
Profiel   

[ img ]

Moos geniet van het voorjaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:08 



 
Profiel   

Hier begint megan het zwaar te krijgen met rijden dus wij gaan alleen nog rustig stappen en lekker aan de hand wandelen :o
Ze is nu 249 dagen drachtig (2e dekking) dus we hebben nog even te gaan :P (mocht het toch van de eerste dekking zijn dan is ze 3 weken verder)
Ze staat nu sinds november vorig jaar op deze stal en heeft het super naar haar zin! En ik ook :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:34 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze zo goed staat op der nieuwe stalletje! Ben heel benieuwd watvoor moois ze aan het maken is :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:33 



 
Profiel   

Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!! :):) :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 15:41 



 
Profiel   

Runa schreef
Hier alles goed! Afgelopen weekend heb ik iets met Runa gedaan wat ik al heel lang wilde doen: meedoen met een training voor ridderpaarden :D

Ik ben bij een groep terecht gekomen die als doel heeft een showteam te maken met dus een ridder- en/of vikingthema. We oefenen eerst met alle geluiden en indrukken die zoiets maken, zoals het geluid van zwaarden en mensen die op je af komen rennen met een bijl in de hand :+

En Runa pakt het echt super goed op! Dat had ik ook wel een beetje verwacht want ik denk dat ze, net als de meeste fuchsen, heerlijk koel in haar hoofd is, maar ze leek het zelfs nog echt leuk te vinden ook!


[ [url=m/SXFbAy.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/bJb52u.jpg]Afbeelding[/url] ]


En ik ben ook wel nieuwsgierig van de avonturen van de andere fuchsen hier!


Die van mij is afgelopen weekend voor de eerste keer mee geweest naar re-enactment weekend. Hij deed het super braaf. Kanonnen en vlaggetje hij gaf er niks om. Omdat het de 1ste keer was nu alleen rondgestapt met adel erop. En wat gereden achter op het terrein.
Ik heb er een topic over geopend.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 15:34 



 
Profiel   

Fid, Ik weet niet of 'met adel erop' een typfout was of niet, maar aan die foto te zien, is het wel toepasselijk :D

Maar, tof! Het zijn ook zulke leuke paarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 17:44 



 
Profiel   

Mag je met je merrie ook naar Duitsland voor de stamboek opname. Ik ga liever naar Uelsen op 27 juli dat is dichterbij en komt mij qua datum beter uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 18:13 



 
Profiel   

ja met een exportverklaring, 2x. van nl naar dld en omgekeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 19:33 



 
Profiel   

NenaC schreef
ja met een exportverklaring, 2x. van nl naar dld en omgekeerd.

Een exportverklaring? Je mag toch gewoon met je paard naar Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 21:41 



 
Profiel   

nee dat mag je officieel niet.er is geen regeling zoals met België, Luxemburg en Frankrijk. dus volgens dr wet ben je aan het exporteren en vervolgens weer importeren. je kunt het er natuurlijk gewoon op wagen, de kans dat je controle hebt is nihil, maar als je die hebt kun je een proces verbaal krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:31 



 
Profiel   

Wij wonen aan de Duitse grens en rijden met paarden regelmatig de grens over. We hebben altijd alleen het paardenpaspoort bij die is verplicht anders kunnen ze je paard in beslag nemen. Maar zo een verklaring hebben we nooit bij gehad. En ja we zijn wel een gecontroleerd en nooit is er wat van gezegd zolang je de paspoorten maar bij hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:52 



 
Profiel   

Wij zijn ook met paard meerdere malen over de Duitse grens gegaan en weer terug zonder problemen ;)

Je kan je gewoon opgeven voor de duitse stamboekopname

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 11:33 



 
Profiel   

dat kan dat jullie dat gedaan hebben, als je net een azijnpisser treft ben je gewoon in overtreding, want wettelijk gezien mag het niet. wat ieder voor zich doet, moet ieder voor zich weten, dan ben je er in ieder geval van op de hoogte.

Paspoorten moet je sowieso altijd bij hte paard hebben, of je nu binnen of buiten NL onderweg bent. dat staat hier los van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:41 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 20:40 



 
Profiel   

Ziet er goed uit love_rosie!
Wat start je nu?

Moos gaat ook super in de training! 18 en 19 mei gaan we weer starten in het L1

https://www.instagram.com/sasishier/p/BwhL15UoCwn/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=7h27rinry7yk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 22:30 



 
Profiel   

M1 met bijna punten voor M2.
In principe kent ie daar thuis de oefeningen voor maar het moet allemaal netter. En ik werd afgelopen week even met mn neus op de feiten gedrukt dat ie echt beter aan mn been moet zijn. Thuis doet ie het met 2 hoeven in zn neus maar op wedstrijd zonder zweepje miste net dat stukje overtuiging en gemak wat me aardig punten heeft gekost.
Maargoed; omdat ie thuis alles wel deed heb ik nu wel weer wat om op te gaan trainen.

Ik zat laatst toevallig door mn couponnen heen te bladeren (ik bewaar alles) en het viel me op zoveel leuke commentaren ik in afgelopen jaren er onder had staan. Zo leuk on dan terug te lezen.

Gaat vast goed komen in de L1, ziet er prima uit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 14:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen