het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:26

Love_Rosie schreef:
Nee hij wordt wel gereden door mn moeder. Ze hebben er een mega stuk bij gekregen nadat het gemaaid is.
Zo ze stonden bleven ze allemaal perfect op dikte, maar nu hebben ze er 1,5x zoveel bij :(


Hmm oké dat is balen! Snap ook niet dat de eigenaar van het land/stal dat niet in ziet en het niet wat geleidelijker erbij heeft gegeven..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:24

BianCatjee schreef:
Love_Rosie schreef:
Nee hij wordt wel gereden door mn moeder. Ze hebben er een mega stuk bij gekregen nadat het gemaaid is.
Zo ze stonden bleven ze allemaal perfect op dikte, maar nu hebben ze er 1,5x zoveel bij :(


Hmm oké dat is balen! Snap ook niet dat de eigenaar van het land/stal dat niet in ziet en het niet wat geleidelijker erbij heeft gegeven..


Het was al heel wat dat het tijdens de zomer werd gehalveerd :7

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:01

Ohh serieus..?
Hmm oké, dan word het wel lastig om ze netjes op gewicht te houden..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:52

Ja dat klopt :+ .


Ik heb een mooi nieuw hoofdstel besteld voor Ot. Staat em prachtig! Alleen is het lak dus twijfel nog wel een beetje of dat wel zo mooi blijft. Helemaal omdat het altijd op stal hangt of dan telkens heen en weer wordt gesleept.. Alleen is de lak in de aanbieding en de gewone niet :+ :') . Dilemma's.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:30

Haha blijft netjes hoor zolang je er geen vreemde dingen mee doet :9 ik heb voor beide dames ook lak neusriem, die van megan is pas sinds 3x in gebruik maar die van maquavinci al zeker anderhalf jaar.. ziet er nog steeds netjes uit ;)

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:45

Hmm dat is wel goed om te weten.
Ik ga toch mn gevoel volgen en rij morgen even heen om te ruilen voor een zonder lak. Mezelf kennende ga ik er spijt van krijgen, ik kan er niet zo zuinig op zijn als wanneer Ot gewoon hier thuis zou staan. Moet em nu ofwel telkens meeslepen of in een vochtige kast hangen waar ie niet mooi in kan hangen.

Vanmiddag er weer even opgezeten. Ging nog waardeloos. Stappen wou wel weer maar verder was het bagger. Heb ook heel dom ja gezegd tegen volgende week een extra dag werken (= alleen zondag vrij) terwijl ik nog niet zoveel doe. Had ik even beter over na moeten denken.

Ik snap overigens echt niet hoe die van jullie in Full hoofdstellen passen :+ .

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:05

Als je denkt er spijt van te krijgen kan je inderdaad beter omruilen..

Ah ohh inderdaad beter dagje rust extra kunnen hebben.. al wel weer een beetje opgeknapt dus?

Haha maquavinci past full maar wel alles op het kleinst of een gaatje erbij prikken :9
Megan heeft een iets groter hoofd dus heeft alles op het kleinst of 1 gaatje ervoor ;)

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 19:38

Zo goed dat ik weer dagje heb gewerkt gister en zo slecht dat ik dat vandaag wel weer merk :+ .

Wat een verschil dan huh.. Ot heeft gewoon een mega hoofd.. die past echt geen Full, gaat em klemmen.

Nu vraag ik me dan ook direct wat voor dekenmaten jullie hebben? Ot heeft 205 op..

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:37

Misschien toch nog niet helemaal uitgeziekt dus?

Dus jij hebt extra full voor Ot?

Ik heb bij maquavinci ooit een deken op gehad en heeft sinds kort 1 maat groter (195cm) had daarvoor altijd 185.. maar gebruik alleen zweetdekens

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:34

Onze Mack heeft een mega hoofd! :D (Is ook altijd de eerste opmerking van mensen die hem voor het eerst zien, 'wat een groot hoofd!!!')

Maat extra full voor meneer dus.

Qua dekens zit hij tussen 205 en 215. Ligt een beetje aan het merk. We willen het deze winter zonder dekens gaan doen, hij mag lekker teddy worden. Maar wil er wel 1 achter de hand hebben voor het geval dat... Dus nu ben ik op zoek naar een ongevoerde regendeken. Als iemand nog tips heeft..?

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:40

Afbeelding
Nog mooie foto van clinic zag ik net op fb.

Ot moet echt wel Xfull inderdaad. Mega hoofd. Ze hadden hoofdstel wat ik wou niet meer en was ook niet meer te bestellen. Nu via andere webshop besteld, hopelijk is ie daar nog in voorraad..
Merk gooit alle hofdstellen met deze neusriem er uit en gaat volledig over op een andere neusriem, super jammer, maar zo lang ik nog een heb ben ik blij :+ . Voor nu maar even duimen..

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:07

Jeetje dan hebben mijn dames een klein hoofd vergeleken ot en mack

Daaf4ever ik kan je helaas niet aan tips helpen, mijn dames staan altijd zonder dekens.. megan krijgt morgen de vuurdoop dat krijgt ze voor het eerst een deken (met hals) om :9

love_rosie mooie foto! Ik hoop voor je dat het hoofdstel daar nog wel op voorraad is! Schijnt best lastig te zijn die extra full maten..

Morgen ga ik de dames weer netjes wassen en helemaal uitpluizen want zondag hebben we weer fotoshoot :D

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:40

Hoi! sinds kort mag ik mij ook een trotse eigenaresse noemen van een Schwarzwalder paard *\o/*

Dit is Moses. Een 3 jarige ruin en nog helemaal onbeleerd.
Paps van Moses is Maitanz en zijn moeder is Hana(vader daarvan is Federweisser)

Mijn doel met Moses is eerst om hem voor de wagen te zetten en daarna onder het zadel te beleren. Eerst maar is even wennen en een hoop kroelen <3

AfbeeldingAfbeelding

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:54

Wat een leuke! :)
Veel plezier samen!

Daan heeft ook een xfull micklem hoofdstel en maat 205 dekens.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:38

Sasika gefeliciteerd met je aanwinst! Hij is mooi! <3

Helaas geen fotoshoot gisteren, degene die foto's zou komen nemen was ziek. Nu verplaatst naar volgende week :D

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:49

Wat een leuk paard, gefeliciteerd! Waar heb je Mozes gekocht? Bij Jan Wolsink toevallig? Die had een stel jonge ruinen te koop, weet ik.

Jupp heeft maar full halsters en hoofdstellen. Cob past ook, maar nét.
Dekens heeft is maat 185 in. Hij meet 1,49m en weegt ca. 560 kilo. En heeft een heel korte rug!

Met Jupp alles goed trouwens. Vertrouwensband wordt steeds beter. Binnenkort rijden weer oppakken. Leuk!! :) Hi wordt al enorm harig, heeft ook weer een flinke baard al, zo schattig. Als het lukt, laat ik hem teddybeer zijn, maar vorig jaar werd hij snel erg nat bij maar iets doen, en werd het een issue hem droog te krijgen daarna. Als dat weer zo wordt, gaat de scheermachine er overheen. Ben benieuwd wat voor kleur er onder vandaan komt dan. Het is net een toverbal: hij wordt nu weer veel donkerder dan in de zomer, en hij wordt steeds stekehariger, lijkt het.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:34

Dank jullie wel

Ik heb moses gekocht van stalhouderij moscou in hollandscheveld.

Ik kwam hem toevallig op marktplaats tegen toen ik op zoek was naar een Noriker. Week er op toch even gekeken en op slag verliefd! En wat ben ik blij met hem, zo'n lief dier.

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:24

Afbeelding
Er zit een beestje in het haar van Faja

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 22:42

Dierfysio super dat het zo goed gaat met Jupp!

Pillow haha zit er nou een hond op haar rug?

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:02

BianCatjee schreef:
Dierfysio super dat het zo goed gaat met Jupp!

Pillow haha zit er nou een hond op haar rug?

mijn Jack Russel Dobey

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:04

Haha leuk! Dat ze dat toe laat ;)
Hoe gaat het met Faja?

pillow
Berichten: 7797
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:09

Faja doet het wel goed al moet ik haar regelmatig de omgangsvormen opnieuw uitleggen. Verder ben ik al wat aan het beleren, beetje longeren, singeltje op , beetje mennen. En ze is dus al bereden.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:47

Wat leuk om haar weer te zien!

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:54

Leuk dat het zo goed gaat! Haha dat herken ik wel.. dat had megan ook, maar moet zeggen nu ze 3,5 is is dat puber gedrag er al wel een beetje uit. Wel een slimme manier om te kijken of ze ook andere dingen accepteert op haar rug dan een singeltje etc ;)

Wij gaan vandaag weer een nieuwe poging doen om staarten en manen wit te krijgen. Wilde ze eigenlijk helemaal wassen om meteen ook weer een behandeling tegen luis/mijt te geven uit voorzorg maar het is daar nu veel te koud voor..

Heb ook finecto+ gevonden dat is om het van binnenuit te verhelpen, iemand daar een ervaring mee?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:08

Wat een leuke foto Pillow :)