het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:02

zijn er hier trouwens ook schwarzwaldereigenaren die mennen?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:31

Sasika daar zijn er meer van maar ik weet niet of zij hier ook op bokt mee kletsen :)

Mijn planning om te mennen is er ook, de kar en ruig is er al.. maquavinci kent het ruig al alleen de kar moet er nog een keer achter :)

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:23

Een vriendin van mij heeft er al jaren een voor de kar lopen. Doet ie super!

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:07

*\o/* Ik heb eindelijk het goede hoofdstel binnen. Had winkel een bericht gestuurd of ze em op voorraad hadden omdat ie niet te bestellen is; ja dat hadden ze. Kreeg ik pakket, zat er een heel andere kleur in.
En nee, de gewone zwarte was niet meer te bestellen en was niet op voorraad.
Maar winkel nr 3 heeft de goede gestuurd *\o/* .
Het verkeerd geleverde hoofdstel had ook lak, maar dat lak zag er nog veel beter uit dan het lak van het eerste hoofdstel waar ik zo over twijfelde. Veel minder beschadigd door schuren, dus ben blij dat ik de eerste niet heb gehouden.

Otje is wel beleerd voor de kar maar we doen er niks mee. Zit er liever op dan er achter als er wat gebeurd :o .

Pillow; Ot is 9 en moet ook geregeld nog even herinnerd worden aan hoe het hoort, vooral als hij een tijdje wat minder aandacht heeft gehad. Heb je ook een foto van hoe ze er nu uit ziet?

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:22

Afbeelding

Nieuwe hoofdstel

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:28

Mooi hoofdstel, hij ligt alleen nog wat op de jukbeenderen?

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:28

Klopt. dat is ook mijn enige twijfelpuntje. Maar ik betwijfel ook of je dit met een ander hoofdstel kunt verhelpen, het zal toch naar z'n mond moeten..

edit: ik twijfelde ook nog wat over het slaapbeen, maar daar geldt hetzelfde voor
Laatst bijgewerkt door Love_Rosie op 08-10-17 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:31

Mooi hoofdstel! Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat ;)

We hebben vandaag mazzel gehad met het weer, paar miezer spetters in het begin maar verder gelukkig droog en af en toe de zon :) ben erg benieuwd naar het resultaat van de fotoshoot :D

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:58

Dat is een van de redenen dat ik een micklem hoofdstel voor Daan heb.
Niet het mooiste, maar wel het enige hoofdstel wat echt goed bij hem past.
Bij Daan trok een 'normaal' hoofdstel, zelfs met een xfull neusriem nog over zijn jukbeenderen. Wel erger trouwens dan bij Ot.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:10

BianCatjee schreef:
Sasika daar zijn er meer van maar ik weet niet of zij hier ook op bokt mee kletsen :)

Mijn planning om te mennen is er ook, de kar en ruig is er al.. maquavinci kent het ruig al alleen de kar moet er nog een keer achter :)



Leuk! Ben benieuwd hoe maquavinci het gaat doen

Wauw mooi hoofdstel!

Vandaag voor het eerst met Moses in het bos gewandeld. Hij vind het allemaal prima. Heerlijk zo'n nuchter paard ❤️


Afbeelding

Afbeelding

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:11

Hmm, wel goed om te weten dat die wel goed zou kunnen liggen.
We gaan morgen nog even een keer goed kijken. De andere kant lag iets verder naar voor, had em iets scheef zitten.

Zou het super balen vinden als het net niet kan, maar het moet voor Ot wel goed zitten. Vind micklem ook niet de mooiste hoofdstellen, maar ben bang dat dat de enige optie is in dat geval.




Ben benieuwd naar de fotos bianca :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:47

Een mooi alternatief voor de micklem zijn de hoofdstellen met een high jump neusriem. Zal van de week even een foto maken hoe hij bij moses zit.

Voordeel is dat veel drukpunten ontweken worden en dat de bakstukken netjes achter het jukbeen komen.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:22

Dit is het hoofdstel met een high jump neusriem. Moses heeft nog nooit een bit in gehad vandaar dat er geen bit aan hangt.

Wel moet ik het hoofdstel nog wat netter afstellen.

Afbeelding

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:51

maar waar bevestig je de teugels?

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:10

Aan het bit? ;) deze kan denk ik niet bitloos gebruikt worden.
Ik vind deze zelf minder mooi dan de micklem. Maar smaken verschillen :j

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:19

Gewoon aan het bit inderdaad, maar ik moest het hoofdstel even passen

Roosje inderdaad smaken verschillen, gelukkig is er veel op de markt Maar met zo'n breed hoofd is het wel even goed zoeken naar iets passend.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:19

Ik vind het een mooi hoofdstel!

Hoe gaat het verder met alle fuchsjes?

Mack heeft gedeeltelijk zwangerschapsverlof omdat ik niet meer zoveel kan :p ik longeer af en toe nog en m'n zusje rijdt hem af en toe. Volgens mij vind ie het wel prima...

Vandaag is ie naar de bekkenbuul geweest. Haakjes aan de rechterkant dus niet gek dat de aanleuning rechtsom moeilijker was. Van de week maar eens kijke hoe hij nu reageert. Verder was alles okay gelukkig met zijn gebit.



Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:52

Lekker genieten van wat je nog kan met mack toch ;)
Mijn dames wil ik ook een keer naar de tandarts, maar megan zit nu precies in de periode dat ze wisselt.. dus nog even wachten voor ik de tandarts laat komen :)

Verder gaat het goed, ik ben vooral heel benieuwd naar de resultaten van de fotoshoot :D

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:06

Dan is het inderdaad handiger om even te wachten. Kost best duur! :D :+

Ja we genieten zeker. En helemaal met dat mooie weer van de laatste dagen.
We doen wat we kunnen. Maar meneer vind het absoluut niet erg hoor, dat gedeelde zwangerschapsverlof! :') (Al moet ik zelf nog werken tot 17 november.)

Eva hoe is het met Rede?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:38

Haha ja ik heb maquavinci eens met 3,5 jaar bij de tandarts gehad.. was net een horrorfilm zoals ze daarna op stal stond, niet de beste leeftijd.. doe ik nooit meer! Wacht nu liever tot ze uitgewisseld is (megan dan) en dan laten doen, eventuele doppen die zijn blijven zitten kunnen ze dan meenemen eraf maar verder gewoon bijhouden :)

Haha dat kan ik me enigzins voorstellen :') maquavinci vond een jaar lang rustig/niks doen terwijl zij drachtig was en het veulen ernaast had lopen ook niet erg :)

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:09

Ik heb het hoofdstel toch terug gestuurd. Super jammer want vond het hem heel knap staan.
Daarna alle merken met xfull (en hoofdstel naar wens) gemaild voor de maten.. alles te smal..
Dus ik kom uit op Micklem of op maat gemaakt.


Tandarts.. God wat hebben ze toch een extra zware koppen met wat verdoving er in.. en zie die dan maar weer op de staander te krijgen als ie em er net af haalt :+ .. wat een gewicht :7. (verdoving zodat ook de achterste kiezen kunnen worden behandeld)


Ot is vervelend de laatste week.. net een (extra) puberend kind. Weet niet of het door het weer komt of dat em wat niet lekker zit maar my my wat was ie dwars :') . Hij is ook al bijna niet meer normaal droog te krijgen na het rijden. Hoop toch wel dat dat nog wat bij gaat trekken straks. Het is ook steeds zulk raar weer, bijna niet te voorspellen welke (of geen) deken het beste op kan.

Ik heb donderdag m'n BE (aanhanger) examen. Afgelopen week midden door centrum groningen gekomen met les :x . Ik kom daar met de auto al nooit, laat staan met zo'n lange combinatie. Was ook doodsbang dat ik buiten mijn schuld een fietser zou raken want ze komen óveral weg ("blijf de fietser in je spiegel volgen als je hem voorbij rijdt" .. ik had ogen te weinig -O- ). Maar ik heb het overleefd en het achteruit rijden gaat ook steeds soepeler, hopelijk kan ik na donderdag in theorie alleen met trailer weg :D


Afbeelding

Afbeelding

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:14

Ot ziet er goed uit!
En je BE examen komt vast goed!
Ik heb hem vorig jaar ook in Groningen gehaald :)


Hier komt elk jaar de gebitsverzorger.
We hebben vandaag weer een winstpunt in de M1 gehaald :D
Hij heeft alleen nu door dat ik ik in de proef geen zweepje bij de hand heb en daar maakt ie misbruik van :P

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:24

Love_rosie jammer van het hoofdstel.. er komt vast weer een keer een mooi hoofdstel op jullie pad :)

Mooie foto's, hij ziet er goed uit <3

Hmm zal het dan toch door het weer komen... mijn dames zijn ook erg deze week, dacht al dat het aan mij lag maar blijkbaar hebben meer fuchsen er last van :')

Succes met je examen! Komt vast en zeker goed!!
Ik moet nog steeds eens voor mijn BE examen.. maar durf niet zo goed..

Roosje: gefeliciteerd met je winstpunt!
Haha dat hebben ze gauw door he, nu maar hopen dat hij wel zijn best blijft doen zonder zweep :9

megan heeft even een terug val.. alles is ineens weer spannend, dekje, zadel etc.. maar we gaan gewoon een stapje terug en weer rustig aan opzadelen en afzadelen :) hebben alle tijd!
Ik ben er inmiddels wel over uit dat ik Maquavinci laat beleren voor de kar, ik durf de stap niet te zetten om er ook echt daadwerkelijk iets achter te hangen.. heb dat eens zo gruwelijk mis zien gaan dat ondanks ik er ervaring in heb, ik het toch liever door iemand laat doen waarvoor dit soort dingen dagelijks werk is.. :)

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 00:22

Hahahaha dat zware hoofd bij de tandarts ken ik! Vooral als dan de snijtanden gedaan moeten worden.. Runa probeert dan stees dat apparaatje vast te pakken :')
Maar daar staat wel weer tegenover staat dat ze verder hartstikke braaf is bij de tandarts.

En Rosanne, dat heeft ie niet van z'n moeder gelukkig :D
Die heeft van zichzelf al een fijne motor en ik heb het geluk dat ik eigenlijk al heel lang geen spoortje of zweepje mee heb hoeven te nemen de bak in. Had Runa ook even tegen Daan moeten zeggen eigenlijk, hihi.

Al moet ik er wel bij vertellen dat ze een heel stuk gemotiveerder is geworden sinds ik ben begonnen met voedselbeloningen.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:08

Wat jammer Bianca!
Zou het dan inderdaad ook uit handen geven :)

Hmm dus Daan kan nog wat van z'n moeder leren ;) de oefeningen worden nu natuurlijk wat moeilijker en gister had ie geloof ik zoiets van doe het zelf maar :P Ik ga nu inderdaad ook thuis zonder zweep rijden. Spoortjes heb ik al nooit om want ik vind mezelf niet stil genoeg met m'n been om een specifieke hulp te kunnen geven.