Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 32 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Hoi, wie van jullie heeft zijn Fuchs wel eens geschoren? Heb je daar een foto van?
Ik twijfel op het moment erg of ik Jupp zal scheren. Hij heeft een enorme vacht aangemaakt en staat bij deze warmte gewoon te zweten in het land, laat staan dat hij wat moet werken.
Heb uiteraard weinig zin afscheid te nemen van zijn mooie donkere bontjas, maar ja, dit is ook niet fijn... help??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 08:57 



 
Profiel   

Wij scheren de halzen altijd. Heb ik zo geen foto van. Helpt goed, kunnen ze de warmte kwijt maar hoeven toch geen deken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 09:05 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het op lsnge termijn lijkt maar vanaf vrijdag wordt het alweer 12 graden..
Maar als je wel met em aan het werk blijft zou ik hem wel scheren denk ik.. Ot heeft deken wat te laat op gehad maar als ik kijk hoe lang het duurt voordat die weer droog is -O- .

Ik heb de micklem competition deluxe besteld.. ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 09:23 



 
Profiel   

Ik heb mijn fuchsen nooit geschoren.. Ik kijk het deze winter aan hoe het gaat, want wil intensiever aan het werk gaan met maquavinci, als het echt nodig is word ze geschoren, maar liever niet.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 13:22 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Ik heb mijn fuchsen nooit geschoren.. Ik kijk het deze winter aan hoe het gaat, want wil intensiever aan het werk gaan met maquavinci, als het echt nodig is word ze geschoren, maar liever niet.. :)


Nou dat precies: liever niet. Lastig, lastig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 15:09 



 
Profiel   

dierfysio schreef
BianCatjee schreef
Ik heb mijn fuchsen nooit geschoren.. Ik kijk het deze winter aan hoe het gaat, want wil intensiever aan het werk gaan met maquavinci, als het echt nodig is word ze geschoren, maar liever niet.. :)


Nou dat precies: liever niet. Lastig, lastig...


Maar als hij al staat te zweten als hij alleen al in het land staat is het misschien wel een idee om zo'n strook langs zijn onderhand te scheren (weet even niet hoe je dat patroon noemt), werkt dat niet kan je altijd nog helemaal scheren.. toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 16:20 



 
Profiel   

ik zal ook weer eens wat van mij laten horen :D Ik scheer ieder jaar de hals en borst van Ella (morgen ga ik het weer doen). VInd ik het meest praktische, scheelt haar veel warmte en kan ze toch zonder deken buiten blijven.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 21:35 



 
Profiel   

:\ hij past niet.
Ik ga m'n schoen op eten. Of m'n pet. Of beide. -O- :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 17:47 



 
Profiel   

De competition valt kleiner als de multi heb ik al vaker gelezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 18:39 



 
Profiel   

:') ik ben er even helemaal klaar mee.

Overigens wel m'n BE gehaald vandaag *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 18:50 



 
Profiel   

Berith wow wat is Ella zwart eronder!! Is me op foto's op Facebook nog niet eerder opgevallen :)

Love_rosie dat is balen!! Snap dat je er klaar mee bent..
Gefeliciteerd met je E!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:21 



 
Profiel   

Da's wel een idee, zo'n streep. Al zweet Jupp enorm rond zijn oren en in zijn liezen ook. Lastig, lastig.

Proficiat met je BE! Vrijheid, blijheid, lekker kunnen gaan en staan waar je wilt met je paard!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:15 



 
Profiel   

Je zou met dat patroon kunnen starten en als dat niet werkt meer scheren. Er zijn ontzettend veel soorten patronen die je kan scheren :) moet vast iets tussen zitten wat je kan gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:25 



 
Profiel   

Herfst is altijd lastig met paarden die je het liefst in een mooie teddybeer vacht wilt laten staan, maar toch mee wilt werken.

Love_rosie gefeliciteerd met je BE! die moet ik ook nog steeds halen :o


Moses gaat top, hij pakt alles vrij snel op! Ben nu al begonnen met sturen aan de lange lijnen en hij snapt het gewoon. *\o/*
Zijn Schwarzwalders altijd snel lerend? of heb ik een mazzeltje? Het is bij Moses 1 dag onwennig en de tweede dag doet hij het gewoon goed. Bijna saai :P

Wel doe ik elke keer maar een klein stukje nieuwe oefening erbij en wil ik alles rustig aan doen, ondanks Moses het snel begrijpt. Ik ben toch bang dat ik hem anders overbluf en hij uiteindelijk vervelend in het werk van wordt (wat ik vaak in het Rijpaardwereldje zie gebeuren)

Hoe gaan jullie schwarzwalders?


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 19:06 



 
Profiel   

Wat is Moses ook een knapperd zeg <3

Volgens mij zijn Schwarzwalders doorgaans inderdaad best slim! Dat is ook wel wat ik merk bij Runa en vooral in de vrijheidsdressuur, ze heeft dingen zomaar door, echt super leuk!

Al denk ik wel dat daar weer tegenover staat dat ze soms voor bepaalde oefeningen meer tijd nodig hebben om het lichamelijk ook aan te kunnen. Zo heeft het mij best veel tijd en oefening gekost voordat er een fatsoenlijke travers naar voren kwam en dan nog lijkt het erop dat we die voorlopig vooral in stap moeten blijven oefenen want draf is toch nog best wel moeilijk :+

Met Runa gaat het verder super! We hebben laatst voor het eerst meegereden met de Autumn Desert Trail wat ze echt super braaf deed én deze week kreeg ik een cadeautje van Runa wat al heel lang op mijn verlanglijstje stond: het compliment!


[ img ]

en de ADT dus.. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 19:36 



 
Profiel   

Sasika wauw moses is ook knap zeg! <3 over het algemeen zeggen ze altijd dat ze zadelmak geboren worden. Ook ik merk bij megan dat het de eerste keer onwennig is maar daarna gaat het al behoorlijk goed :)
Met vrijheidsdressuur durf ik het niet te zeggen maar denk dat het dan net zo werkt bij de Fuchs.. VD staat bij mij wel hoog op mijn lijstje, heb al een paar jaar een hele in elkaar gezette map liggen over alle oefeningen :)

Runa dat denk ik ook ja dat ze soms wat meer tijd nodig hebben voor een bepaalde oefening, maar als ze hem dan kunnen... mooie foto's!

Met mijn dames gaat het naar omstandigheden goed, eindelijk na 3 jaar maquavinci worm vrij en nu staat megan met wormen.. gelukkig niet met de bloedworm! Dus dat zou zo verholpen moeten zijn :)

Ik heb de foto's terug van de fotoshoot en ben er zo ontzettend blij mee!! <3 de foto's zijn gemaakt door Tamahra Massar ;)
Ik zal er even een paar met jullie delen

Ik ben niet gauw tevreden over hoe ik zelf op de foto sta.. maar nu heb ik eindelijk een mooie foto met mijn dames samen! <3
[ img ]

En van elk een foto:

[ img ]

[ img ]

Er zijn natuurlijk nog veel meer foto's maar zal jullie er niet teveel mee lastig vallen haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 19:59 



 
Profiel   

dan is dat dus een leuk voordeel van de schwarzwalder! Ik denk inderdaad dat sommige oefeningen lichamelijk veel tijd kosten of gaan kosten, het zijn tenslotte stevig gebouwde paarden.

wat gaaf die trail! mooie foto ook!


Biancatje, wat vervelend van die wormen :( hopelijk er snel vanaf!
De foto's zijn prachtig geworden!

ik had zelf een topic gemaakt in tip van moses, en nu staat hij in uitgelicht... hoe leuk :)
even de link ook hier [ITP] Schwarzwalder fuchs Moses de Moses

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 22:39 



 
Profiel   

Dat is zeker een groot voordeel van de fuchs ;)
Wat leuk dat je topic in uitgelicht staat!!

Ja die wormen blijven een ding.. word er echt knettergek van!! :( En het ergste vind ik nog dat ik geen hulp van een dierenarts krijg...

Dankjewel! Ben ook heel blij met de foto's, we hebben ook 2 foto's nagemaakt van 3,5 jaar geleden :') zal ze even plaatsen, het verschil tussen 2 dagen oude megan en 3,5 jarige megan :D

[ img ]

[ img ]
(Dit is mijn nichtje erbij, op die andere foto was iemand anders)

[ img ]
(Ze vond het kriebelen deze keer niet zo extreem lekker als normaal)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 23:43 



 
Profiel   

Super grappige foto's!! Bizar hoe snel een paard eigenlijk groeit in korte tijd!

Geen hulp van de dierenarts? Dat is ook niet netjes.. hier krijg je een heel schema net zolang totdat het over is (zeker bij bloedworm)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:47 



 
Profiel   

Mijn Faja lijkt precies op Megan. Zelfde kleur zelfde blesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 21:10 



 
Profiel   

Sasika ja echt bizar zeker als je ze zo naast elkaar ziet hoe snel dat gaat in 3 jaar tijd...

Ja heel vervelend en 2 verschillende dierenartspraktijken gehad, van beide geen hulp.
Helaas gister toch weer 1 bloedworm gevonden in de mest van maquavinci.. ik weet het gewoon even niet meer :(

Pillow oh echt? Zo erg heb ik er eigenlijk nog niet op gelet :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 00:57 



 
Profiel   

[ img ]

Na longeren waarbij ie even flink uit zn plaat ging :roll: .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:50 



 
Profiel   

Pfff, ja ik zag hem op fb al voorbij komen inderdaad. Ook zoveel haar, niet droog te krijgen. Lastig hè? Ik twijfel nog steeds met Jupp...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:53 



 
Profiel   

Ik heb nog een half uur met em gestapt :roll:
Daarna maar weer onder de deken gezet.
Ik zit te kijken naar een Bucas Smartex deken ivm stay dry voering. Iemand een idee hoe die ligt & of ze een big neck of gewone maat kunnen hebben?

Je zou een jachtpatroon kunnen scheren? zodat hij bij z'n hals iig wat warmte kwijt kan.

Wij scheren ze thuis eigenlijk nooit.. goed voeren en op tijd deken er op heeft altijd voor mooie gladde velletjes gezorgd (vorige arabier werd altijd geschoren in de winter; hier absoluut niet nodig geweest. Daarna weer terug gegaan naar vorige eigenaresse en die kon weer scheren :+ ).
Maar op pensionstal & niet eigen paard maakt dat natuurlijk stuk lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 21:59 



 
Profiel   

Bucas dekens zijn echt heel fijn, en het is per paard passen hoe ze liggen. Mijn Gelderse ruin met fors front had een gewone (geen big neck), wel een maat ruimer dan hij doorgaans droeg. Voor Jupp is die deken een halve meter te lang, maar de voorkant past niet mooi ivm Jupp zijn mega-nek. Ik gok dat ik voor hem dus echt de big neck uitvoering moet. Ik heb nu een Rambo Duo deken gekocht, die super zit.

Heb verder van Bucas zo'n sweater-achtige stof uitzweetdeken. Dat gaat wel echt goed. Dus voorlopig mag hij nog wollig blijven. Pluizebol. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 32 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen