Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 48 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

wij hebben kieffer op de fuchsen liggen. maar idd een zadelpasser zou ook uitkomst kunnen bieden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-20 11:35 



 
Profiel   

Moses mag eindelijk weer een klein beetje draven **\O/**
Nu hopen dat hij goed blijft en dat de scheur in het hoefbeen verleden tijd is.


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 14:01 



 
Profiel   

Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:46 



 
Profiel   

Sasika nog even antwoord op je vorige vragen :)
Ik kan Maestro zeker blijven volgen, ze hebben me op Facebook en insta toegevoegd en als ik wil mag ik altijd langs komen.

Tsja daar twijfel ik over, wil haar wel een keer laten "behandelen" maar weet niet zo goed wie daar de juiste persoon voor zou zijn..
Gewoon een paardenmasseur of juist weer iets heel anders, dus mocht iemand een tip hebben wie ik het beste kan laten komen? (Ben erg leek op dat gebied, nooit echt nodig gehad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 20:51 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)


Ben je lid van SF club op facebook? Als je daar op zadel zoekt krijg je heel veel zoekresultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 22:34 



 
Profiel   

Love_Rosie schreef
BianCatjee schreef
Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)


Ben je lid van SF club op facebook? Als je daar op zadel zoekt krijg je heel veel zoekresultaten.


Ja, dankje ga ik daar even zoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 22:36 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Sasika nog even antwoord op je vorige vragen :)
Ik kan Maestro zeker blijven volgen, ze hebben me op Facebook en insta toegevoegd en als ik wil mag ik altijd langs komen.

Tsja daar twijfel ik over, wil haar wel een keer laten "behandelen" maar weet niet zo goed wie daar de juiste persoon voor zou zijn..
Gewoon een paardenmasseur of juist weer iets heel anders, dus mocht iemand een tip hebben wie ik het beste kan laten komen? (Ben erg leek op dat gebied, nooit echt nodig gehad)


Betreffende behandelen van een dier: daartoe zijn enkel dierenartsen en dierfysiotherapeuten bevoegd. Masseurs mogen geen blessures behandelen. Die mogen alleen een soort "wellness" behandeling geven. Weet dat er talloze behandelaars zich niet aan die wet houden, maar dat is niet oké uiteraard. In welke regio zit je? Misschien kan ik meedenken voor een fijne collega in jouw buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 18:22 



 
Profiel   

dierfysio schreef
BianCatjee schreef
Sasika nog even antwoord op je vorige vragen :)
Ik kan Maestro zeker blijven volgen, ze hebben me op Facebook en insta toegevoegd en als ik wil mag ik altijd langs komen.

Tsja daar twijfel ik over, wil haar wel een keer laten "behandelen" maar weet niet zo goed wie daar de juiste persoon voor zou zijn..
Gewoon een paardenmasseur of juist weer iets heel anders, dus mocht iemand een tip hebben wie ik het beste kan laten komen? (Ben erg leek op dat gebied, nooit echt nodig gehad)


Betreffende behandelen van een dier: daartoe zijn enkel dierenartsen en dierfysiotherapeuten bevoegd. Masseurs mogen geen blessures behandelen. Die mogen alleen een soort "wellness" behandeling geven. Weet dat er talloze behandelaars zich niet aan die wet houden, maar dat is niet oké uiteraard. In welke regio zit je? Misschien kan ik meedenken voor een fijne collega in jouw buurt.


Nou of ze een blessure heeft dat verwacht ik niet.
Ze staat in Driebergen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 19:02 



 
Profiel   

Driebergen is dichtbij Leusden, waar ik zit. Als ze niks mankeert, waarom wil je haar dan laten behandelen? Een soort reguliere check, om pijntjes en kleine blessures uit te sluiten cq te fixen voor ze grotere ellende geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 19:11 



 
Profiel   

dierfysio schreef
Driebergen is dichtbij Leusden, waar ik zit. Als ze niks mankeert, waarom wil je haar dan laten behandelen? Een soort reguliere check, om pijntjes en kleine blessures uit te sluiten cq te fixen voor ze grotere ellende geven?


Nee gewoon laten controleren of ze daadwerkelijk goed in haar vel zit etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 19:28 



 
Profiel   

Moses is lekker aan het opbouwen *\o/* na ruim een half jaar mogen wij weer draven, zowel aan de longe als onder het zadel. En mennnnnnn wat ben ik blij <3



Hopelijk blijft hij nu goed en kunnen we weer mooi de aangekomen vetjes er af trainen.

Hoe gaan jullie fuchsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 10:11 



 
Profiel   

Sasika wat dijn dat jullie weer een stapje verder mogen! Kan me voorstellen dat je er blij van word :D

Hier gaat het goed met mevrouw, helaas heb ik niet zoveel tijd om veel met haar te doen.. baal er zo van :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 10:28 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
Sasika wat dijn dat jullie weer een stapje verder mogen! Kan me voorstellen dat je er blij van word :D

Hier gaat het goed met mevrouw, helaas heb ik niet zoveel tijd om veel met haar te doen.. baal er zo van :(



Aah wat balen! Voordeel van de fuchsen is dat je ze uiteindelijk weer heel makkelijk op kan pakken als je wel tijd hebt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 10:32 



 
Profiel   

sasika schreef
Aah wat balen! Voordeel van de fuchsen is dat je ze uiteindelijk weer heel makkelijk op kan pakken als je wel tijd hebt ;)


Ja dat wel, maar toch.. gelukkig staat ze op een hele fijne stal dus ze komt niks te kort :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 10:34 



 
Profiel   

Schwarzwalder Fuchs tussen de lente bloemen

Ik heb nieuwe foto's gemaakt van mijn pretletter <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 18:33 



 
Profiel   

Love_Rosie schreef
Schwarzwalder Fuchs tussen de lente bloemen

Ik heb nieuwe foto's gemaakt van mijn pretletter <3.


Wauw ze zijn echt gaaf!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 18:39 



 
Profiel   

Ik zal me ook eindelijk eens melden in dit topic haha. Ik vond de Fuchsen al jaren wel erg leuk om te zien, maar had ze nog niet zo voor mezelf bedacht. Tot ik er tijdens de Centered Riding instructeursopleiding een paar keer op twee mocht rijden. Ik was toen erg positief verrast in de hoeveelheid werklust, voorwaartse drang en hoe comfortabel te gangen zijn (zonder het duidelijke onderscheid in beenplaatsing te verliezen).

Ik wilde naast mijn vuurvreter Frederiksborger merrie ook graag iets wat koel in het hoofd is en waar mijn man zich (terzijdertijd) goed mee kan redden. Dat is goed gelukt met mijn Dailey :D Nu iets meer dan een jaar in ons bezit en we zijn ontzettend wijs met hem. In dat jaar heeft hij nog een hele fikse groeispurt doorgemaakt! Dit jaar hoop ik langzaam aan wat meer met hem te gaan doen als mijn eigen gezondheid dat ook toelaat.

Dit was bij de eerste kijken
[ img ]

En het is een slechte foto, maar om even het contrast duidelijk te maken. Dit was de derde dag eindelijk thuis
Wat een pony nog _O-
[ img ]

En dit is hem nu :D :D
(Hij lijkt overigens wat extra bol omdat ze hier net op de wei hadden gestaan, hij is echt keurig op gewicht)
[ img ]

[ img ]

Als hij weer echt helemaal mooi in de zomervacht zit maar weer eens wat mooie foto's van hem maken!

Hij heeft wel een beetje dat typische "koudbloed introverte" van tijd tot tijd. Maar hoe langer hij is, hoe meer open en zacht hij wordt! En waar het in het begin maar stom was als er iets moest, wordt hij nu steeds enthousiaster van onze korte sessies werk aan de hand :D
Maar het aller aller leukste is nog wel lekker samen knuffelen en kriebelen, aldus Dailey. Hij wikkelt ook iedereen die hier komt direct om zijn hoef haha!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 20:02 



 
Profiel   

MarliesR wat leuk ook een Fuchs! Volgens mij heb ik hem wel eens bij Marja gezien, veel geluk met hem! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 11:39 



 
Profiel   

Leuk marliesR!! Leuk dier :D

Ik zie dat je ook een frederiksborger hebt, ook al zo'n fijn ras om mee te werken! Ik heb bij de stal gewerkt waar jou fred gefokt is.


Even een update over Moses, die gaat echt weer heel goed *\o/*

Werk al flink op kunnen pakken om hem voor het weideseizoen toch nog een beetje af te laten vallen.




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 18:29 



 
Profiel   

Sasika wat fijn dat het met moses goed gaat en je het werk al flink op hebt kunnen pakken!

Met Megan gaat het ook goed, ze kan inmiddels longeren (dat was echt een groot drama met brandplekken op je handen) dus super fijn! Ook het rijden gaat goed met mijn bijrijdster.. ik zelf moet er nog steeds een keer weer op stappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 18:32 



 
Profiel   

Wat fijn dat Megan zo goed gaat aan de longe, scheelt een hoop last aan de handjes inderdaad. Rustig opbouwen het rijden komt vanzelf weer :)

Zijn er trouwens meerdere fuchsen met sarcoiden? Moses heeft er een paar zitten bij zijn koker, maar dat kan iets erfelijks zijn.
Ik ben dus heel benieuwd of het vaker voorkomt bij de fuchsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 19:52 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
MarliesR wat leuk ook een Fuchs! Volgens mij heb ik hem wel eens bij Marja gezien, veel geluk met hem! ;)


Oh grappig! Dat kan heel goed inderdaad!
En dankje!


sasika schreef
Leuk marliesR!! Leuk dier :D
Ik zie dat je ook een frederiksborger hebt, ook al zo'n fijn ras om mee te werken! Ik heb bij de stal gewerkt waar jou fred gefokt is.

Even een update over Moses, die gaat echt weer heel goed *\o/*

Werk al flink op kunnen pakken om hem voor het weideseizoen toch nog een beetje af te laten vallen.
[ [url=m/z4Wkd6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah wat grappig :D Klein wereldje dan toch he.. En wat fijn dat Moses zo goed weer gaat!

Wel naar om te horen van de sarcoiden zeg -O-


@BianCatjee;
Fijn dat longeren inmiddels ook wil, altijd handig om meerdere opties voor trainen te hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 20:13 



 
Profiel   

sasika schreef
Wat fijn dat Megan zo goed gaat aan de longe, scheelt een hoop last aan de handjes inderdaad. Rustig opbouwen het rijden komt vanzelf weer :)

Zijn er trouwens meerdere fuchsen met sarcoiden? Moses heeft er een paar zitten bij zijn koker, maar dat kan iets erfelijks zijn.
Ik ben dus heel benieuwd of het vaker voorkomt bij de fuchsen.


Ik heb volgensmij nog niet eerder gereageerd in dit topic, maar wilde hier toch even op reageren. Op mijn werk hebben we 2 fuchsen die last hebben van sarcoiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 21:02 



 
Profiel   

sasika schreef
Wat fijn dat Megan zo goed gaat aan de longe, scheelt een hoop last aan de handjes inderdaad. Rustig opbouwen het rijden komt vanzelf weer :)

Zijn er trouwens meerdere fuchsen met sarcoiden? Moses heeft er een paar zitten bij zijn koker, maar dat kan iets erfelijks zijn.
Ik ben dus heel benieuwd of het vaker voorkomt bij de fuchsen.


Ja ben er ook zo blij mee dat dat nu normaal kan, is toch net even wat makkelijker als je er nog niet op stapt en wel iets wilt doen ;) ze kan ook in het tuig maar om nou alleen met tuig op in de bak te lopen daar word ze niet bepaald moe van (ik wel :') )

Ik ken tot nu toe geen fuchsen met sacroiden..

MarliesR ja echt heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 20:21 



 
Profiel   

Furbie oké :D

Bianca, ja in het tuig lopen is pas leuk als ze voor de wagen kunnen.. scheelt lopen :P

Vandaag was mijn vriend mee naar stal voor wat 'frisse' (paarden) lucht. Dus eindelijk weer is wat rijfotos van de moos.

Hij beging weer fijn te sjouwen, vrijdag eindelijk weer les.



[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 48 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen