Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 51 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het Schwarzwalder fuchs kletstopic

 
Profiel   

Oh gelukkig maar dat het na spoelen ook wel weer rustiger werd! Het is inderdaad een flinke ritssluiting zeg! Hoop dat het herstel nu gewoon helemaal goed gaat en alle narigheid nu gewoon achter de rug is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-20 14:44 



 
Profiel   

Ja inderdaad! Inmiddels ook weer aan het werk met hem, dus wel super fijn!

Ik gok dat iedereen die hier op het forum reageerd ook lid is op facebook van de 'schwarzwalder fuchs club'

Zoniet dan het volgende.
In het najaar wordt er een strandrit georganiseerd met alleen maar fuchsen.
We rijden vanaf manege bakker(noorderwijkerhout) via de duinen naar het strand.

Wil je mee rijden vul dan onderstaande datumprikker in.

https://datumprikker.nl/afspraak/beschikbaarheid/p8xtykkxzuxrfesj

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 07:36 



 
Profiel   

Dailey heeft vandaag voor het eerst voor de wagen gelopen <3 <3 Hij deed het zó knap! Geboren menpaard!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-20 16:27 



 
Profiel   

Schwarzwalder dwerggeit :+
[ img ]

Praktisch is hij ook. Mooi steuntje voor je voeremmer :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-20 07:35 



 
Profiel   

[Dailey wordt ook zo heerlijk veelzijdig <3

Wij zijn afgelopen zondag weer is gestart na een jaar niet op pad kunnen. Ondanks ikzelf er een zooit van maakte was moos weer super! 2 winstpuntjes weet in de pocket voor het L1 en leuk commentaar :) Je krijgt wel een hoop positieve reacties als je met een fuchs aan komt :) zo leuk!

[ img ]

Gisteren zijn we voor het eerst met Moses naar het strand geweest. Met mijn vorige paard ging ik redelijk vaak, maar met moses waren we door omstandigheden nog niet geweest. Het was in ieder geval genieten! En hij gedroeg zich zo braaf!


Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 06:56 



 
Profiel   

sasika schreef
[Dailey wordt ook zo heerlijk veelzijdig <3

Ja dat is wel de bedoeling :D


Jij ook lekker bezig met Moses zo! zag toevallig je strandfilmpje vanochtend al op instagram, heerlijk zeg! En gefeliciteerd met de winstpunten! Heb je een bepaald doel in je hoofd of kijk je gewoon hoe ver je gaat komen met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 06:59 



 
Profiel   

Echt een voordeel van dit soort paarden is dat ze het ook wel willen :D

Tja een doel, eigenlijk vorig jaar voor de grap ingeschreven zonder doel, vooral genieten en uiteindelijk proberen het maximale er uit te halen. Stiekem hoop ik wel met hem naar de Z te rijden, zolang voor beide de lol er in blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 07:03 



 
Profiel   

mag ik een poging doen nieuw leven te blazen in dit topic?
Zaterdag dag ochtend komt mijn eigen fuchs aan in NL ik loop mega te stuiteren vind het reuze spannend maar na weken wachten is het dan zo ver! ze is vandaag door de keuring heen gekomen! weer fanatiek gaan rijden vriend lief kreeg een nieuwe baan dus mijn huidige pony kan en mag blijven voor de kids en een verzorgstertje! en mama krijgt een 5 jarige fuchs merrie! neet zadel mak en licht beleerd voor de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 15:12 



 
Profiel   

Leuk! Spannend dat je eigen fuchs zaterdag aankomt in NL

Ik denk dat dit topic stil is omdat bijna iedereen ook ib de Facebook groep 'schwarzwalder fuchs club' zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:52 



 
Profiel   

Wat leuk en spannend, gefeliciteerd!
Wat kan wachten dan lang duren he :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:31 



 
Profiel   

Hoi, er is al langere tijd niet gereageerd in dit topic maar ik wilde toch een vraag stellen.
Ik ben in Nederland of België op zoek naar een hengst voor mijn merrie. Ik zoek een correct gebouwde hengst met een goed karakter en toch ook wel mooi gangwerk. Maar, heel erg belangrijk is dat de hengst PSSM1 vrij is ! Stokmaat is minder belangrijk. Hebben jullie suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:00 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Hoi, er is al langere tijd niet gereageerd in dit topic maar ik wilde toch een vraag stellen.
Ik ben in Nederland of België op zoek naar een hengst voor mijn merrie. Ik zoek een correct gebouwde hengst met een goed karakter en toch ook wel mooi gangwerk. Maar, heel erg belangrijk is dat de hengst PSSM1 vrij is ! Stokmaat is minder belangrijk. Hebben jullie suggesties?


Op de website van de Schwarzwalder fuchs vereniging Nederland staan de hengsten die worden aangeboden voor 2021.
https://sfvn.nl/dekhengsten/

Ergens in Maart is er ook een algemene leden vergadering met daaraan een hengstenshow, ik weet niet of je lid bent van de verenging maar dan is dat ook nog een optie om de hengsten te zien.

ik ben momenteel ook op zoek naar een hengst en lid van de verenging, voor mij hebben ze ook het inteelt percentage berekent van de hengst die ik op het oog heb. ik hoop hem in Maart nog in het echt te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:15 



 
Profiel   

Oh, top, zo snel zo’n uitgebreide info ! Dankje!!
Nee lid ben ik nog niet.
En welke hengst heb jij op het oog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:32 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Oh, top, zo snel zo’n uitgebreide info ! Dankje!!
Nee lid ben ik nog niet.
En welke hengst heb jij op het oog?



ik vind Fritz een mooie hengst voor mijn merrie.
Fritz komt ergens in Maart bij Sjaak Nas in Breedenbroek te staan.

Ik moet nog contact met hem opnemen maar wil Fritz eerst zelf zien, hopelijk kan dit in Maart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:08 



 
Profiel   

Pff wauw wat een prachtige paarden die schwarzwalder fuchs!
Nu wil ik ook een paard kopen en deze zijn alles wat ik zoek in een paard.

Hoeveel kosten ze ongeveer? want ze staan op het moment niet echt te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:03 



 
Profiel   

Kijk even op ehorses.nl daar staan er wat te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:14 



 
Profiel   

Hoi, ik sluit me graag even aan. Ik heb twee fuchsen Kip en Pleun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 22:09 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 22:10 



 
Profiel   

Pip dus.Geen kip. :) Pleun is een robuust type. Pip is meer een sportmodelletje. Heerlijke dieren. Maar heel verschillend.
Mijn instructrice tipte mij over het ras, nadat ik behoorlijk angstig was geworden na diverse valpartijen van mijn vorige paard. Dit paard heb ik uiteindelijk verkocht. Na een aantal jaren paardloos te zijn geweest, zijn we verhuist naar "buiten". En begon het weer te kriebelen. Toen zijn we op zoek gegaan. We kwamen bij een Fokker in Lelystad terecht en die had een 3 jarige lopen in een natuurgebied. Daar zijn we gaan kijken. De driejarige, Pip, was prachtig en nieuwsgierig. Maar al gauw stelde Pleun zich aan ons voor. Type tank, leidster van de kudde, wat ook te zien was aan haar omvang, en een ogen <3. Ze was heel belangstellend en op ons gericht. Die nemen we, zei mijn man tot mijn verbijstering. Maar dit paard stond eigenlijk niet te koop. En twee fuchsen stonden niet op de begroting. We wilden er een shetje bij als gezelschap... De eigenaar gaf aan dat Pleun bedoeld was voor de fokkerij, maar dat ze zijn hengst afsloeg. En wij hebben twee dochters en een pleegdochter die ook kunnen rijden...en dus kwam er twee maanden later een trailer met twee fuchsen de dam oprijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 22:13 



 
Profiel   

PleunenPip welkom!! wat leuk zo onverwacht twee fuchsen :D
En hoe gaat het nu met je angst? hebben ze je er al wat mee geholpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 13:48 



 
Profiel   

Hallo!
Leuk dat je dat vraagt! Ik heb de paarden 2 jaar lang gewoon paard laten zijn. Dit kwam doordat we heel druk waren met verbouwen en het herinrichten van ons terrein. Ook was het fijn om ze uitgebreid te leren kennen, lekker te poetsen en samen aan te rommelen. Ik had paarden zoals een ander schapen houdt zeg maar. Een paar maanden geleden heb ik mijn pleegdochter gevraagd om Pip op te voeden en te beleren. Pip wist echt nog niks, kon niet bij Pleun weg, wilde niet aan het halster lopen enz. Ze heeft dit opgepakt, en wat opvalt is dat ze ontzettend slim is. 1x proberen is eng, twee keer proberen is ok. Ik lees dat hier vaker terug. Gister heeft ze er voor het eerst opgezeten, echt gaaf. Pip is een pittige merrie, snel narrig, dreigt met haar benen, en probeert wel te bijten. Niet echt het specifieke fuchs karakter waar ik op hoopte. (Mayoor x Boele, komt iemand dit bekend voor?). Maar misschien komt dit nog.Pleun is echter precies wat ik hoopte. Een maand geleden dacht ik ineens; als ik er nu eens op ga zitten? Ik heb het gedaan, en geen probleem. Nu stap ik een paar keer per week rond in een stuk weiland bij ons achter het huis en dat gaat heel goed. Gewoon hoofdstelletje en zonder zadel. Pleun spiegelt enorm goed; ze schudt met haar hoofd zodra ik spanning opbouw, en wanneer ik ontspan, doet zij dat ook. En daar ben ik vooral mee bezig,ontspan, ontspan ontspan :) Ze is heel goed te rijden op je zit, en dat verraste me echt. Binnenkort komt de zadelpasser, en komt er een zadel op. Maar eigenlijk vind ik het nu nog wel fijn zo. Ik wil echt de tijd nemen om vertrouwen op te bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 14:14 



 
Profiel   

Lees net op facebook dat Marja overleden is Y;(
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7877768903

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 18:33 



 
Profiel   

Ach, wat verdrietig. Ik heb nog contact met haar gehad om navraag te doen over de verkoper van mijn paarden. Enthousiast mens! Ze heeft veel voor het ras betekend. Maar wat zal het vooral voor haar familie een slag zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 18:46 



 
Profiel   

Ja zeg, ik las het ook! Wat droevig! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 18:54 



 
Profiel   

Ik kwam het ook net tegen via haar dochter. Echt heftig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-21 18:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 51 van de 60 [ 1499 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen