het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:31

Bij mij wel. Ik heb komend weekend mijn debuut. Eerst HC in de B en daarna L1.
Sowieso vind ik dat dressuur de basis is voor een soepel en gehoorzaam paard :) Daarnaast is hij nu een paar keer mee geweest op endurance wedstrijd en dat doet hij super!
Thuis geef ik 1 a 2 keer per week les met hem. Hij is met beginners ook erg braaf!

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:25

Ik rijd vooral lekker buiten met die van mij. Daarnaast grondwerk, een beetje dressuur en, als de wind van de goede kant komt en de sterren goed staan, wagen we een sprongetje. (Waarbij de pony meer waagt en ik me meer schrapzet want ik vind springen nog altijd een beetje spannend, maar het schijnt dat Runa bij haar vorige eigenaresse 1.10m gesprongen heeft. Het zit er wel in dus! Heerlijk veelzijdig, die SFs :-) )

Ik denk er ook over om misschien de westernkant uit te gaan met mevrouw, en dan specifiek de trail. :)

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:33

Runa schreef:
Ik rijd vooral lekker buiten met die van mij. Daarnaast grondwerk, een beetje dressuur en, als de wind van de goede kant komt en de sterren goed staan, wagen we een sprongetje. (Waarbij de pony meer waagt en ik me meer schrapzet want ik vind springen nog altijd een beetje spannend, maar het schijnt dat Runa bij haar vorige eigenaresse 1.10m gesprongen heeft. Het zit er wel in dus! Heerlijk veelzijdig, die SFs :-) )

Ik denk er ook over om misschien de westernkant uit te gaan met mevrouw, en dan specifiek de trail. :)


Volgens mij is inderdaad western/trail ook heerlijk met deze rassen.. Zou bijna niet geloven dat een sf 1.10 springt, blijkt dan toch maar weer dat ze van alle markten thuis zijn!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:35

Roosje_ schreef:
Bij mij wel. Ik heb komend weekend mijn debuut. Eerst HC in de B en daarna L1.
Sowieso vind ik dat dressuur de basis is voor een soepel en gehoorzaam paard :) Daarnaast is hij nu een paar keer mee geweest op endurance wedstrijd en dat doet hij super!
Thuis geef ik 1 a 2 keer per week les met hem. Hij is met beginners ook erg braaf!

Helemaal mee eens dat dressuur de basis is..! Was van de week als vrijwilliger aan het werk op een dressuur wedstrijd, ringmeester bij de Z1/Z2/ZZL proeven... Zag onszelf er nog niet erg tussen lopen hahah

SFL
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:28


Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:58

SFL schreef:
Kwam toevallig dit topic tegen, ben niet echt actief op Bokt maar kijk wel eens of er wat leuks op staat.. :o

Hierbij mijn topic van mijn fuchs.

[ITP] Schwarzwalder Fuchs in the picture


Wat een knapperd :)

Ik vind het ook heel leuk om te zien dat ik toch wel wat dingen herken in andere SFen ondanks dat ze verder niet heel veel op elkaar lijken. Zo heeft Runa dezelfde vriendelijke blik met dat lipje in die eerste foto en dat ''ik ren wel maar ik een liever'' hoofdje in de tweede foto, hihi

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:11


Annemarleens

Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-15
Woonplaats: Gelderland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:09

ik hou zo van dit ras <3 hebben jullie nog tips voor als ik er een zou kopen? en wat een knapperds allemaal <3 <3

Berith

Berichten: 367
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 06:58

Annemarleens schreef:
ik hou zo van dit ras <3 hebben jullie nog tips voor als ik er een zou kopen? en wat een knapperds allemaal <3 <3


Ga vooral bij een aantal fokkers kijken. Bijv. bij Marja de Bruin. Zie:
http://www.sfsn.nl

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 11:27

Ik kan niks als lof over marja de bruin praten. Echt hoe zij met haar paarden omgaat vind ik echt super.
Bij haar kan je echt met vertrouwen kopen.

Berith

Berichten: 367
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:10

Voor wie graag meerdere Schwarzwalders wil zien: Vrijdag 24 juli een keuring bij SFSN:

Het paardenras de Schwarzwälder Fuchs, kent zijn oorsprong in de Duitse deelstaat “Baden- Würtemberg”. Het ras gaat terug tot ver in de middeleeuwen, toen het klooster van St. Märgen dit robuuste koudbloedpaard fokte om in het Zwarte Woud het zware werk te verrichten. Door de opkomende landbouwmechanisatie raakte het ras dermate in de vergetelheid, dat het met uitsterven werd bedreigd. Nadat in de jaren zeventig werd vastgesteld dat er nog slechts 159 stamboek-merries en 4 fokhengsten waren, kreeg het dier in Duitsland het predicaat “bedreigd huisdierras”. Inmiddels zijn er in Duitsland ruim 650 geregistreerde Fuchsen. In Nederland wordt het bestand op nog geen 100 geschat. “Het exacte aantal in Nederland is onbekend”, In Nederland gefokte veulens in het stamboek te laten opnemen, dan moest je normaliter met moeder en veulen naar Duitsland gaan. Bovendien kon tot vorig jaar de Nederlandse eigenaar zijn gegevens niet laten opnemen in de papieren van het paard, het zogeheten paardenpaspoort.” Vorig jaar kwam het stamboek van Niedersachsen voor het eerst naar Azewijn om de Nederlandse veulens in het stamboek te keuren en ze op te nemen in het Duitse Stamboek. Dit jaar komt de voltallige Duitse keurcommissie wederom naar Azewijn. Op 24 juli zal er een record aantal Fuchsen voor de keurcommissie verschijnen. Maar liefst 7 veulens en 5 volwassen paarden.

Het programma is als volgt.

Om 15.00 uur begint de stamboek opname.

daarvoor zullen de demonstraties beginnen.
Dit zal om 13.00 uur zijn

Demonstratie Centered Riding van Ruthi Damman

Demonstratie Taal van het Paard door Carola van Berckel.

Demonstratie Boom slepen door Thomas van de Ploeg.

Demonstratie Kuur op muziek aan de lange teugel met een 4 jarige Schwarzwalder Fuchs merrie door Berith de Rouw.


Ik zal er dus zijn met Ella om een demonstratie en kür op muziek te laten zien aan de lange teugel :D

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 00:48

Ik ben zoiezo aanwezig, kijk er al echt naar uit hihi

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 17:14

Ik heb vandaag de keuze mogen maken!!
Dit is ie geworden:

Afbeelding

Het is een hengstveulen van 11-7 (ookal ging ik in het begin voor een merrie, helaas was de enige merrie dit jaar al verkocht want dat was ook echt een schitterde fuchs)
Naam moet ik nog bedenken maar dat komt wel goed. Moet met een M beginnen en ben al wat aan het rondkijken.

Berith

Berichten: 367
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:44

Leuk, gefeliciteerd met hem. Ik ben benieuwd naar hem de 24e.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:53

Mooi veulen!
Ik ben vrijdag ook van de partij :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:10

Hallo Fuchs liefhebbers :wave: :wave:

Ik kom me graag hier aanmelden met mijn fuchsen :D
Sinds 16-05-2009 ben ik in het bezit van een ontzettend lieve Fuchs merrie Maquavinci (geboren 08-05-2009) Zij is nog steeds in mijn bezit en ben super blij met haar <3
27-05-2014 is zij bevallen van haar eerste veulen Megan, ook zij blijft in mijn bezit! <3

En vandaag is Maquavinci gescand en zij is drachtig!!! *\o/*
Volgend jaar zal ik dan in het bezit zijn van 3 schwarzwalder fuchsen.
Ik ga even foto's bij elkaar zoeken van mijn dames

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:15

BianCatjee schreef:
Hallo Fuchs liefhebbers :wave: :wave:

Ik kom me graag hier aanmelden met mijn fuchsen :D
Sinds 16-05-2009 ben ik in het bezit van een ontzettend lieve Fuchs merrie Maquavinci (geboren 08-05-2009) Zij is nog steeds in mijn bezit en ben super blij met haar <3
27-05-2014 is zij bevallen van haar eerste veulen Megan, ook zij blijft in mijn bezit! <3

En vandaag is Maquavinci gescand en zij is drachtig!!! *\o/*
Volgend jaar zal ik dan in het bezit zijn van 3 schwarzwalder fuchsen.
Ik ga even foto's bij elkaar zoeken van mijn dames



Je hebt sowieso de SF met de meest luxe naam hier in het topic volgens mij :+ :P .

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:26

Whahaha nou Love_Rosie: Maquavinci haar naam heeft een betekenis en die heeft haar fokker (Marja de Bruijn) bedacht ;) Megan heb ik zelf bedacht en nu voor komend veulen kan ik in ieder geval nog dik 10 maanden over nadenken :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:35

Mama Maquavinci:

Afbeelding

Dochter Megan: (niet echt een beste foto)

Afbeelding

Kind in aanbouw: :P

Afbeelding

Aanstaande papa Modem:

Afbeelding

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:41

Hhaha, nouja, de naam van de sf die ik rijdd heeft maar 2 letters. Dus dan kan het al snel beter :+. Roept wel makkelijker ;)

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 06:16

Wouw mooie fuchs heb je zeg!!
Ik heb mijn naam ook bedacht ondertussen en het word Mephisto.
Op de keuring eerste premie gehaalt en een derde prijs dus ben super trots!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:44

Het is een heel mooi veulen :)

BianCaatje die van jou zien er ook erg mooi uit :j gefeliciteerd met de dracht van je merrie

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:53

Love_Rosie schreef:
Hhaha, nouja, de naam van de sf die ik rijdd heeft maar 2 letters. Dus dan kan het al snel beter :+. Roept wel makkelijker ;)


Haha ja dan kan ik het wel begrijpen ;)

Spotterick, hoe spreek je dat uit? :+
jou veulen is echt leuk! Heb hem al snel gezien toen hij geboren was, heb misschien nog wel foto's gemaakt (mijn merrie stond in die tijd bij Marja)
Haha toen het heel hard regende stonden alle paarden in een rijtje en jou veulen ging echt als een gek heen en weer crossen door de regen tot de spagaat aan toe met een hoop slidings :')

Roosje_: dankjewel! :)

Jill93
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:41

hallo Bokkers,
ik meld me ook graag aan, heb een hengst veulentje (macho) gekocht op de stoeterij bij marja de bruijn.
het wordt mij eerste schwarzwalder

Afbeelding

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:57

Jill93: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Wanneer is hij geboren?