het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:27

Schrijf alvast in uw agenda!

De Schwarzwalder Fuchs Vereniging Nederland organiseert in Nederland een Veulenkeuring in samen werking met het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen.

Op zaterdag 16 september 13.30 tot 17.30 uur zullen de veulens worden gekeurd en zijn er 2 rubrieken voor opname stamboekmerries 3 - 6 jaar en 6 jaar en ouder.
Ulrike Strück van het Stammbuch für Kaltblutpferde Niedersachsen komt de paarden en veulens keuren. Ook zullen er deze dag diverse demo's zijn en kunt u genieten en kennismaken met de geweldige Schwarzwälder Fuchsen!


HC De Achterhoek
Dinxperlosestraatweg 122 A
7122 JS IJzerlo

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:51

Love_rosie gefeliciteerd met je punten en 2x eerste *\o/* *\o/*

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:07

Goedemorgen liefhebbers,

Ik kom ook even binnen vallen.
Ik ben van de week bij een 14 jarige fuchs merrie wezen kijken.
Ze heeft papieren en heeft ook de gehoorzaamheidstest afgelegd.

Ze liep gister niet helemaal rad, maar bleek te lange steunsels te hebben.
Ook had de merrie aan een andere hoef een (te) diepe straalgroeve

Ik heb gezegd dat ik nog eens kom kijken wanneer ze goed loopt.

Ik zou dan wel een klinische keuring willen en een proef periode.

Hoe is jullie ervaring met de gezondheid??
Hebben ze snel last van mok / cpl?
Pezen? Hb?? Etc
Worden ze gemiddeld oud? Langer fit?
Kan je op latere leeftijd nog steeds rijden??



Ik merk dat ik het mega spannend vind om weer een paard te kopen, vorig jaar in sept een tinker gekocht, hele jaar door mee zitten puzzelen wegens vele klachten en soms periodes klachtenvrij.
Helaas afgelopen week gebleken dat het echt fout is en komende week wordt ze ingeslapen.


Wat is een reële prijs voor een 14 jarige merrie, vrij donkere kleur. Papieren en gehoorzaamheidstest heeft, bereden en betuigd is??

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:37

BiHB welkom!
Allereerst wat ontzettend k*t van je tinker, veel sterkte gewenst!!

Wat leuk dat je naar een Fuchs aan het kijken bent.
Als er stamboekpapier bij zit, ze een vrij donkere kleur heeft en zowel bereden als betuigd is dan zit je al snel rond de 5 a 6 duizend euro.. echter dat ze niet rad loopt en allerlei dingen aan haar hoef heeft zou daar zeker wel wat vanaf kunnen van die prijs. Weet je wel waarvoor ze te koop staat? (Welke prijs)

Verstandig om nog eens te gaan kijken wanneer ze wel rad loopt, en de keuring al helemaal.

Ik heb sinds 2009 fuchsen en heb eigenlijk nooit problemen gehad wat betreft kreupel, ziektes, mok etc.
Mooie droge stevige benen met eigenlijk geen problemen. Ook verder in het lijf geen problemen gehad.

Wellicht als je terug leest zie je dat mijn eerste veulen vorig jaar 2x in de kliniek heeft gestaan, maar dit was gewoon 2x domme pech waar erfelijk/genetisch niks mee te maken kan hebben :)

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:24

Dank je wel voor je reactie!

Ik begrijp dat ze normaliter vrij gezond zijn...
Ik kijk het even aan, en hoop dat ie niet rad liep vanwege steunsels.

Nog meer mensen adviezen / ervaringen ??

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:35

Slim om het even aan te kijken :)
Goed de papieren controleren van het paard. (Of ze daadwerkelijk stamboek papier hebben) Verder eigenlijk niet iets speciaals als andere paarden

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:17

Wat ziet Mack er goed uit, en gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?

Met Jupp en mij alles goed. Hij wordt steeds minder bang, zijn lekker met grondwerk bezig wat hij héél goed oppakt, en rijden komt vanzelf wel weer een keer. Ik heb nog steeds geen haast. ;)

Volgens mij hebben Fuchsen relatief weinig problemen. Jupp heeft droge benen (maar is ook pas zes en heeft weinig gedaan nog) een goede harde hoeven. Heb hem gelijk van de ijzers af gehaald, gaat prima zonder.
Voor ik Jupp vond, had ik bij 2cv andere Fuchs gekregen. Super leuk dier, maar op de harde volte niet helemaal rad. Bleek fors verbeend hoef kraakbeen te hebben, terwijl hij pas drie was! Ik heb Jupp dus ook helemaal klinisch laten keuren. Gelukkig was hij helemaal goed. Foto's vond ik bij klinisch perfect niet veel toevoegen.
Qua prijs: deze merrie is al wat ouder, maar donker van kleur (da's doorgaans veel duurder!) een goed beleerd. Met papier erbij is dat fors in de buidel tasten. Jupp is zonder papier, afstamming onbekend. Hij was vijf toen ik hem kocht, redelijk groen nog. Betaalde €3150,- voor hem. De jonge Fuchsen die ik eerder bij een handelaar bekeek kostten €4500,- maar hadden wél papier. Merries zijn doorgaans duurder dan ruinen ivm fokwaarde. Succes!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:20

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn jongens zijn ook heel gek op hun Jupp. Da's wederzijds. <3

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:27

Geweldig die overalls van de jongens!!

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:05

Kun je op die keuring ook de papieren laten overschrijven? weet iemand dat, de verkoper van Faja had het hier destijds over. Ik wil het wel zeker weten, want het is niet naast de deur. Wil sowieso eigenlijk wel heen, maar dat is een extra motivatie zeg maar.

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:07

Ik mag zondag meerijden in de clinic van Adelinde Cornelissen *\o/* :+ :+.
Die zal zich ook wel afvragen wat ze nu toch in de baan heeft, hahaha.

Pillow; even naar de organisatie mailen? Ik weet het ook niet..

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:41

Love_Rosie gefeliciteerd wat leuk!!
Haha ze zullen inderdaad wel even op kijken, alleen maar leuk!

Pillow het klopt inderdaad dat dit kan maar je moet daar even navragen van hoe of wat want ik weet zelf niet zo goed hoe dit moet gebeuren..

Wij hebben vandaag voor het eerst op megan gehangen en gezeten, ze was super braaf!! <3 vanaf hier gaan we steeds een heel klein stapje verder..
Sorry snapchat foto, kan de gewone zo snel niet vinden :')

Afbeelding

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:51

Whaaaa, tijd vliegt zeg, je kleine meisje onder de vrouw! Stoer!!!

En stoer ook, meerijden in dressuurclinic. Laat ze maar zien dat een Fuchs niet onder doet voor een sportpaard. Powerrrr to the Fuchs! :)

Elsa1234
Berichten: 67
Geregistreerd: 19-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:55

Gaaf leuk dat het zo gaat

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:25

Hey allemaal, zou ik me misschien mogen melden in dit topic? :)

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:30

:n we doen niet aan nieuwkomers.


Tuurlijk!
Ik had het heel toevallig op facebook voorbij zien komen doordat een andere Fuchs liefhebster op filmpje had gereageerd. Gefeliciteerd met de nieuwe(?) aanwinst iig! Vertel eens wat over haar :)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:43

Eva welkom in dit topic! En natuurlijk nog gefeliciteerd met jullie eigen stal en je nieuwe aanwinst Rede *\o/*

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:29

Leuk Eva! Ik heb je wel eens gezien bij Marja. Welkom! Heb je een Fuchs gekocht?

Hoe het gaat met papieren overschrijven weet ik ook niet. Wij gaan denk ik wel even kijken de 16e.

BiHB; hoe is het afgelopen met jou en het paard? :)

Mooie Jupp!! En wat leuk die overals!

Hier gaat Mack aankomende donderdag van stal verhuizen. Spannend!
Hij was toen we hem kochten en dus verhuisd hadden naar zijn stal ook een paar maanden van de leg.
Zal nu ook wel het geval zijn... Maar dat gaat helemaal goedkomen.

We gaan staan op een stal die op loopafstand van mijn huis is, heel fijn!

Verder begint Mack al met het kweken van zijn wintervacht... -O-
* Ik zit nog in de ontkenningsfase en hoopt dat de zomer nog lang volhoudt! *

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:13

*\%/* Ot voor het eerst L2 gestart. 202 en 200 pnt en 2e en 3e prijs :wow:

Hij had flinke fanclub deze keer. Soms meek je wel dat iedereen wel stiekem op zit te letten en het wel over je heeft (praat met moeder via oortje dus men ziet vaak niet direct dat we bij elkaar horen.. horen dus veel wat er gezegd wordt) maar knoopt niemand echt een gesprek aan. Vandaag begon iedereen te kletsen en kwam ik bijna niet verder :'). Wel super leuk natuurlijk. Hij heeft een hoog aaigehalte, ze beginnen ook direct te aaien altijd. Niet dat Ot daar problemen mee heeft :+

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:48

Daaf4ever succes met verhuizen vandaag! Wel lekker als hij zo dichtbij komt te staan! :)

Love_rosie gefeliciteerd met je punten! *\o/* haha wel grappig dat ze niet doorhebben dat jullie bij elkaar horen, kan je veel te weten komen wat ze nou echt denken.. als ze tegen jou praten zeggen mensen toch vaak andere dingen, want het is maar een koudbloed.....

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:49

Knappe Ot, proficiat!

En Mack, succes met je verhuis. Even wennen is heel normaal; Jupp heeft ook maanden moeten wennen. Aan Nederland, de nieuwe stal, andere paarden, mij. Maar het is helemaal goed gekomen. We zijn druk in de weer met grondwerk, wat hij heel snel oppikt en leuk lijkt te vinden.

Rede: welkom, veel plezier bij je nieuwe baasjes!

Enne, winterhaar: doet Jupp ook al weer aan. Hij is een heel stuk donkerder weer, mijn kleine toverbal. En hij wordt steeds stekelhariger ook. Ik kijk qua hoeveelheid haar even hoe het gaat. Heb vorig jaar mijn flinke korting een goede scheermachine gekocht, dus als ik hem na werk slecht meer droog krijg, gaat het eraf en moet hij dekens aan. Het is niet anders.

Ik twijfel steeds meer of er uberhaupt Haflinger in hem zit: iedereen die hem ziet zegt ook gelijk: da's een Schwarzwälder. Hoe zou ik daar ooit achter kunnen komen?

Iemand trouwens ervaring met het scheren van zijn Fuchs? Welke kleur worden ze dan (toch niet zo lelijk grijs, hoop ik)? En scheer je helemaal, of bijv. een jachtpatroon?

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:59

Toen mijn merrie voor het eerst bij mij kwam, moest ze ook een tijd wennen aan alles. Maar toen we daarna nog een keer verhuisden, was het eigenlijk zomaar weer goed :)

Nu waren we ook wel op een hele fijne, rustige stal gekomen, maar ik denk ook dat het veel verschil maakte dat ze mij al kende.

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:47

Met scheren ligt eraa, bij ons wordt de ene meer voskleurig (licht) en de andere een stuk donkerder.

Je zou misschien dna kunnen doen? De landgestuten hebben dat wel vastliggen, ik weet alleen niet of je dat random kunt vergelijken. Meestal test je familiebanden.

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:23

Afbeelding

Super leuk, ik heb al maanden een stipje bij dit topic staan. *D *D *D
Dankjewel dat ik welkom ben!

Mijn naam is Eva en ik ben sinds een paar maand de trotse eigenaresse van Rede, een 1,5 jarige merrie. <3 Ik heb haar leren kennen bij Marja de Bruijn (waar velen van jullie je paard gevonden hebben volgens mij....!) toen ze nog maar een paar maand oud was en was meteen verliefd. Marja zei dat ze haar niet ging verkopen, ze had het veulen aan de moeder beloofd - maargoed, ik had geen plek dus heb het opzij GEPROBEERD te zetten. Kreeg het niet voor elkaar. Was meteen al een mega klik! Nu ik samen met Jesse sinds kort een eigen stal huur viel alles op zijn plek en was er ook plek voor Rede, met Marja overlegd en die had zelf ook al gezien dat het wel goed zat... dus zo gezegd, zo gedaan, Rede opgehaald en nu in het bezit van een échte fuchs én mijn eerste merrie ooit! *D :)

Rede haar vader is Modus, ongeloooofelijk lief dier en haar moeder is ook al zo leuk. Helemaal fijn dat ik ze persoonlijk ken! Ik vermoed dat Rede uiteindelijk heel donker zal uitkleuren, maar we gaan het zien. Ze heeft ook twee deels-blauwe ogen, ik vind dit echt geweldig mooi! :+:

Ik volg dit topic al een eeuw :') , en heb echt onwijs mooie fuchsen voorbij zien komen. Wat ongelofelijk leuk dat er zoveel interesse in het ras is!!!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:37

Ze is prachtig Eva!
Ik heb inmiddels 5 winstpunten met Daan in de M1 behaald. Merk wel dat het nu qua oprichting en nageeflijkheid wel wat moeilijk wordt maar we oefenen gewoon rustig verder :)


Afbeelding