Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Comtois

 
Profiel   

Wie heeft er een comtois?
We hebben sindskort een comtois op de manege staan. Wat een ontzettend leuk paard is. <3
Alleen nu hebben ze er nog geen zadel en hoofdstel voor.
We rijden nu met barebackpad en halster met teugels.

Welke maat/merk zadel, hoofdstel, halster en bit hebben jullie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-24 16:37 



 
Profiel   

Hi ik heb een comtois. Ik rijd met een boomloos (inkiedinkie) zadel. En voor haar hoofd heb ik alles in full. Dat gaat net. En het hoofdstel heb ik op maat laten maken en dat kan met bit of bitloos.

Op fb zit een groep comtois nederland of zoiets. Daar kun je misschien wel spullen scoren.

Succes en plaats nog eens foto's!

Mijn paard kun je zien op de link in mijn onderschrift naar youtube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 13:23 



 
Profiel   

Ik ben al aan het rondkijken op die Facebook pagina.

Ik had laatst bij Agradi een xfull halster gekocht en die paste niet. := dus die maar weer terug gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 15:15 



 
Profiel   

O wat jammer dat die niet paste. Soms moet je geluk hebben want niet alle merken hanteren dezelfde groottes. Maar touwhalsters passen bijna altijd als je Full neemt.

Succes in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 20:43 



 
Profiel   

Dank je wel.

Ik zag op Agradi wel een trekpaard hoofdstel, alleen jammer dat je het elke keer terug moet sturen als het niet past.
En ook wel 2 hele mooie f.r.a. hoofdstellen in maat full.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 22:20 



 
Profiel   

Ik heb een thorowgood zadel voor rondgeribte paarden en de fra bitloze hoofdstellen zijn vaak groot genoeg, zoals de Pardoes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-24 23:33 



 
Profiel   

ik heb een percheron x comtois merrie, zij past een epplejeck huismerk hoofdstel maat extra full
kwa zadel heb ik voor haar een km veelzijdigheids zadel
halsters past zij net aan de eskadron extra full

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 00:03 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie een Comtois hebben op de manege! Is het een paard wat al in Nederland was (kan je de vorige eigenaar vragen?)?

De ene Comtois is de andere niet. Wij hebben Comtois gehad met Full bak stukken en Xfull neus en keel riem, maar nu eentje met maat trekpaard (past ook Harrys Horse Xfull). Bit 16,5 / 17,5.

Zadel past er heel veel, als de boom maar een U vorm heeft ivm de bouw van het paard (onze hebben boommaat 32 / 34). Zelf ik diverse zadels gehad, afhankelijk van de bouw en leeftijd van het paard. Met boom hebben we de Massimo Son.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 06:37 



 
Profiel   

Santos_05 schreef
Wat leuk dat jullie een Comtois hebben op de manege! Is het een paard wat al in Nederland was (kan je de vorige eigenaar vragen?)?

De ene Comtois is de andere niet. Wij hebben Comtois gehad met Full bak stukken en Xfull neus en keel riem, maar nu eentje met maat trekpaard (past ook Harrys Horse Xfull). Bit 16,5 / 17,5.

Zadel past er heel veel, als de boom maar een U vorm heeft ivm de bouw van het paard (onze hebben boommaat 32 / 34). Zelf ik diverse zadels gehad, afhankelijk van de bouw en leeftijd van het paard. Met boom hebben we de Massimo Son.


De vorige eigenaar was een handelaar, dus ik weet verder niet waar ze weg komt.
Ze heeft volgens mij wel een Franse naam. Niet dat dat iets zegt natuurlijk.

Wij noemen haar vaak bolle, omdat ze aan de stevige kant is. Niet veel mee gedaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-24 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen