[FOTO] Wie bezit een kruising met een Belg?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

[FOTO] Wie bezit een kruising met een Belg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 21:10

Ze zijn gaaaaf die belgen. Koelbloedig, sterk, zachtaardig maar toch eigenwijs en pittig!

Maar het zijn van oorsprong geen rijpaarden. Ik persoonlijk mis soms wel het dressuurmatige aspect van het rijden.. dan kan een kruising uitkomst bieden.

Graaaag foto's van jullie mooie kruisingen!





<3
Afbeelding

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:54

Jammer dat niemand hier reageerd.
Hier hebben we twee Belgjes maar dan van het luxe type en ze zijn veel heeter in de omgang dan de breedere belg ik denk dus dat ze gekruist zijn met een warmbloed.

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 13:50

ittheclown schreef:
Jammer dat niemand hier reageerd.
Hier hebben we twee Belgjes maar dan van het luxe type en ze zijn veel heeter in de omgang dan de breedere belg ik denk dus dat ze gekruist zijn met een warmbloed.



Inderdaad jammer.
Maar wat super gaaf. Ik vind persoonlijk een ranke belg ook mooier. Foto??

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:22

Hierbij wat fotos hij zit in een enorme wintervacht .. en is pas in mei 4 dus groeit ben ik bang ook nog wel eventjes door hij zit nu op de 174 gok ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vororal bij de hoofdfoto kan je goed zien dat hij wat heter is lol en natuurlijk ook nog jong. Foto met mij erop is voor de eerste keer erop btw.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:38

Wat een knapperds! Ik heb een Belg x NRPS (Ed King Hill):

Afbeelding

Afbeelding

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Re: [FOTO] Wie bezit een kruising met een Belg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 20:17

Oooo wat zijn ze tof!

Ittheclown, erg mooi dier!

En reina wat gaaf dat je er ook dressuur mee rijdt.

Ik ben verliefd! ♥

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:24

Nou wilde ik dus een foto van de kruising Belg-Fries van een vriendin van mij plaatsen. Omdat het van haar mocht en omdat Soof echt een geweldig paard is... maar nu snap ik natuurlijk niks van hoe ik hier van mijn compu een foto hierin krijg... Ik ga even zoeken, de foto volgt dus nog. Snel gevonden dus met foto...

Afbeelding



Het gaat om Sophia (Soof), merrie, leeftijd geen flauw idee (8/9?). Super braaf en mega soepel. Soepeler dan menig warmbloed paard. Ze had vorig jaar schuurplekken op haar schoft, die bleek ze zelf met haar tanden te maken. Ze is gek op gekriebeld te worden op de plek waar het zadel ligt, als je het niet hard genoeg duurt of het duurt te lang gaat ze zelf staan wiegen. Ze draait om als ze vindt dat de ander kant aan de beurt is. Als je haar op haar billen ter hoogte van haar staart krabt gaat ze bijna bij je op schoot zitten van genot.

Dit is by the way haar zomer kleur, 'swinters is ze zwart, en nu gaat ze weer naar schimmel