Ik zoek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 01:32

- Recreatiepaard voor het dressuur rijden;
- Paard wat bij mijn gewicht (70 kilo) en lengte (1.73) past;
- Lief, betrouwbaar en cool karakter die bij een beginner past;
- Die niet iedere dag (tot een paar dagen) bereden hoeft te worden;
- Geen super groot paard;

Aan wat voor paard/ras denk jij bij bovenstaande 'eisen'?

quartel

Berichten: 15895
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:43

Dat kan alleen maar een Quarter zijn.
Die zijn super cool....mega lief ...niet zo groot....en waanzinnig betrouwbaar :j

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 02:01

Haha Quartel heb je een voorkeur :+

Denk eens aan koudbloeden ts
Wij hebben bv hele leuke Tinkers staan en passen perfect in jou plaatje
Ik ben dressuurruiter en 1.76 en pas hier nog prima op
rijd oa een tinker van 142 (hij is wel hengst dus wat breder en wat meer front)
De andere zitten allemaal rond de 145 of groter (hoofdzakelijk verkoop dus als je interesse hebt)

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 08:23

Bedankt voor jullie reacties, ik heb tot nu toe meerdere suggesties gekregen. Inderdaad een quarter, paint of een tinker, maar ook is een haflinger (persoonlijk favorietje alleen moeilijk een grotere te vinden die aan de eisen voldoet). Ik ga nog eens rustig verder zoeken binnen die suggesties!

Anoniem

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:32

Bovenstaande kunnen allemaal, maar je hoeft ook zeker niet weg te blijven bij een leuk warmbloed paardje. Ik denk dat een simpele KWPN'er of een leuke Gelderse je net zo veel plezier kunnen geven.

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 09:56

Bedankt voor de tip! Ik dacht juist dat die niet konden. Ik zal eens gaan kijken, vind het best moeilijk om het juiste paard te vinden. Ik kijk veel hier op bokt en natuurlijk op marktplaats, maar vind het aanbod (dat aan mijn eisen voldoet) best mager. Daarnaast áls ik dan iets gevonden heb, is het paard al heel oud, of is het echt totaal niet wat ik zoek.. Lastig!

Anoniem

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:01

Kan prima hoor, ik heb een ontzettend lieve KWPN'er die totaal niet ingezet wordt voor de sport. Kan haar rustig een maand laten staan en daarna weer op stappen en weg rijden.

In wat voor leeftijdscategorie zoek je? Een 14 jarige is bijvoorbeeld echt niet oud, terwijl ik dat wel heel veel mensen hoor zeggen.

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:04

Nou tot een jaar of 15 wil ik best wel kijken, maar liever iets jonger. Al snap ik heel goed dat de paarden voor beginners vaak wat ouder zijn, dus daar hou ik dan ook rekening mee. Maar ik zag er een van een jaar of 19 geloof ik, dat vind ik dan toch wel echt een beetje te oud worden.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:42

Kwpn of warmbloed kan zeker
Ik heb hier een 10 jarige springer staan die 101% braaf is daar rijden verschillende beginners op
En bij mij loopt hij op wedstrijd

Ook heb ik in 2012 een volbloed gehad die net zo braaf was
Doen niks onder van onze tinkers hoor verre van
Maar dan zul je wat beter moeten zoeken

Qwa leeftijd zou ik me niet zoveel vast pinnen je hebt genoeg 4/5 jarige die ook echt braaf zijn
Hier staat n tinker van bijna 4 net 2x ohz en daar durf ik zeker een beginner op te zetten en m'n hand voor in t vuur te steken dat die over 2j nog steeds braaf is

Ik zou me niet vastpinnen op een bepaalt ras ik begrijp dat je een voor liefde hebt maar ga vooral bij veel verschillende paarden kijken

SweetUnicorn
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-02-15

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:51

Ik denk niet dat je naar een speciaal braaf ras moet gaan zoeken, maar beter gewoon op zoek kan gaan naar een leuk paard wat bij je past. Tuurlijk heeft ieder ras bepaalde eigenschappen. Zo staan Tinkers er vaak om bekend dat ze koel in het hoofd zijn en dat haflingers en fjorden lekker eigenwijs kunnen zijn. Maar er zijn ook uitzonderingen natuurlijk en het wil niet zeggen dat een tinker altijd braaf is en dat een warmbloed niet braaf is. Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat je een leuk paardje vindt. Succes met je zoektocht!

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:52

Ik heb het perfecte paard voor je op stal staan ;) :o

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:47

Regallie schreef:
Ik heb het perfecte paard voor je op stal staan ;) :o

Haha nou ben benieuwd ;)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:54

Een fries zou ook prima in je zoekprofiel passen. Maar goed ik ben bevooroordeeld, ivm het feit dat ik het friese ras een ideaal paard vind. Net als veel andere koudbloedrassen die voorwaarts zijn.

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 21:05

Pffff ik vind het zo moeilijk haha, zie door de bomen het bos niet meer. Ik zal me eens goed inlezen op genoemde rassen en op de manege eens rondvragen wat zij aanraden.

marissa161

Berichten: 571
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:10

Ik zou eens bij wat stallen/particulieren rondgaan en gewoon wat verschillende paarden uit proberen. Denk niet dat je bewust op zoek moet gaan naar een bepaald ras. Koudbloeden passen goed bij je eisen, maar er zijn zat brave lieve warmbloeden. Zo ben ik ook op zoek gegaan en heb uiteindelijk een paard gevonden die voor mij geboren is <3 . Al zou ik haar niet via een advertentie uitgekozen hebben denk ik. :o

ByCJS

Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-15
Woonplaats: Groningen

Re: Ik zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 21:25

Dat is zeker een goed idee. Mocht iemand nog een aanrader hebben (omgeving groningen/drenthe) let me know!

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:55

ByCJS schreef:
Regallie schreef:
Ik heb het perfecte paard voor je op stal staan ;) :o

Haha nou ben benieuwd ;)


Maar ik wil hem eigenlijk niet kwijt :o