[EG] Gezocht: van mijn oude merrie Finya

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

[EG] Gezocht: van mijn oude merrie Finya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:36

Goededag Bokkers,

Vorige jaar november heb ik helaas mijn lieve merrie moeten verkopen wegens omstandigheden.
Door een advertentie hier op bokt markt, is zei uiteindelijk terecht gekomen bij J. uit Belgie

Hier bekend als Run_14, voorheen Kate1 tot 19-02-'15 17:12
Maar op profiel zag ik dat deze bokker is geband.

23 nov. 2015 Heeft zei Femke ak Finya bij mij opgehaald,
met wat ik dacht goede afspraken, dat zij mij zou laten weten hoe ze in aangekomen en mij regelmatig een update zou sturen met foto's.

Dit is echter niet gebeurd en heb ik zelf contact opgenomen om te vragen hoe het ging, kort antwoord, en paar dagen later paar foto's zonder evt update.

Gingen maanden overheen, uiteindelijk weer zelf contact opgenomen. ging goed, en erg kort antwoord.
20-1-'15 is er voor het laats ap contact geweest. Was altijd welkom om haar te komen opzoeken.

Door e-mail verandering ben ik wat nummers kwijt geraakt, waaronder ook die van haar.

En wil graag op de hoogte gehouden worden, hoe het met haar gaat, maar tot dusver geen reactie van haar kant uit, en is het contact wat is geweest erg kort en weinig inhoud met over hoe het echt met der gaat.

Weet jij waar Run_14, (J.) is, of ben je bevriend met haar, of ken je haar persoonlijk, of via via.
Graag zou ik weer in contact willen komen om te weten hoe het met Finya gaat.

Alvast bedankt voor de hulp en meedenken, hoop zo binnenkort finya weer eens te kunnen opzoeken, want mis haar nog elke dag.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:39

ik zou haar eigenlijk gewoon met rust laten... Ze antwoord kort dus heeft duidelijk gee zin in een bemoeizuchtige oude eigenaar... Ik vind het zelf ook vervelend als de oude eigenaar van mijn paard constant zou sturen hoor!

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:45

Ik stuur haar ook niet elke keer een berichtje, maar dat was al voor verkoop afgesproken dat ik graag op de hoogte gehouden wil worden, en dat snapte ze en was altijd welkom om haar op te zoeken.

Krijg van mijn andere paard ook eens in het half jaar, jaar een update en nog uitgebreid ook. vind ik erg fijn om te weten hoe het gaat, en te zien dat hij het goed heeft.


Heb zelf toen ik der had ook nog regelmatig contact met haar vorige eigenaar omdat ze dat graag wilde en dat heb ik gedaan.


Maar om dan eerst te zeggen, dat ze het snapt dat ik op de hoogte gehouden wil worden, en vervolgens niks meer laten horen, en alleen kortaf is, en wel zeggen, je bent altijd welkom.

Ben zeker niet bemoeizuchtig, maar als ik niet weet of het goed gaat, en of ze het naar der zin heeft, ben ik er zelf niet gerust op, of ze wel daar op de juiste plek is.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:50

Dat is het nadeel van verkopen. Je hebt het uit handen gegeven en wat de ander ermee doet kun jij niks aan veranderen. Ikzelf zou er ook niet echt amused mee zijn als de vorige eigenaar van mijn paarden steeds contact op neemt. Een update komt heus wel als ze dat willen maar wel wanneer het mij uit komt.

maar wat ga je doen als zij/hij dat paard weer verkoopt? Ga je steeds vragen om updates? Dat kan toch niet.

Bedoel dit ook niet vervelend hoor.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:51

En al zou ze daar niet op de juiste plek zijn, dan nog heb je er niks meer over te vertellen. Verkocht is verkocht. En updaten over hoe het met haar gaat kan je niemand verplichten. Het is jouw paard niet meer....

Laat het rusten...

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:55

vaak updates willen is wel een beetje bemoeizuchtig... Ik pot af en toe een foto van mijn paard op f dan kan de oude eigenaar die zien als ze zou willen, maar in de chat moet ze echt niet gaan zeuren hoor....

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:00

Dat snap ik, maar om te laten weten hoe ze is in aangekomen, is toch niet te veel gevraagd, stuur ook niet elke dag een bericht, maar na 3 maanden weer een berichtje. en nu dan weer.

Naar mijn weten zou ze tot der dood bij bij der blijven.


Van mijn vorige paard krijg ik updates vind ik erg fijn, daar vraag ik ook niet om, omdat ik daar wel zeker van ben dat hij het daar super goed heeft.

Het enige wat ik vraag is een duidelijke goeie update, wat foto's zodat ik het zelf een plekje kan geven, want dat heb ik hierdoor niet goed kunnen doen, omdat ik niet weet hoe het met der gaat.

Weet verkocht is verkocht, maar ff eens in de zoveel tijd wat laten weten is toch niet teveel gevraagd, dat was wel duidelijk afgesproken, met getuigen van mijn vriend, dat wij altijd welkom waren en ze bericht zouden sturen hoe aankomst was en eerste dagen.


Ik heb toen ook haar vorige eigenaresse regelmatig op de hoogte gebracht met hoe het met der ging.
Vind ik niet meer dan normaal.

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:01

van mijn paard daarvoor krijg ik een keer in het jaar een update, heel leuk om te lezen.

op fb is ze ook niet te vinden.

piendepien
Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:02

Ik vind dat je best af en toe mag informeren hoor.
Je hebt er van te voren toch afspraken over gemaakt.

Ik vind het alleen maar leuk als de oude eigenaar van mijn paard informeert naar hoe het met Omi gaat, dat laat voor mij zien dat het haar niet koud laat . Hij is tenslotte een hele tijd heel belangrijk voor haar geweest.

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:04

Als iemand die 'eis' stelt als ik naar een paard ga kijken knap ik ergens al af. Wie zegt er dat zij tijd heeft om lange updates te plaatsen/sturen? Ook al is dat afgesproken, ze is niks verplicht het is nu haar dier.

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:05

Ja dat is voor sommige mensen wel teveel gevraagd. Ik zou daar ook niet op zitten te wachten. Ik begrijp jouw kant van het verhaal ook echt wel, maar ik kan me echt goed indenken in de nieuwe eigenaar. Ik zou daar ook geen zin in hebben hoor. Daarbij hebben jullie toch contact gehad, ook al was het maar kort? Dus je zult het toch een plekje moeten geven. Je kunt niemand verplichten een update te geven van je paard. Als je je zo'n zorgen maakt had je haar niet moeten verkopen. Wie weet is er wel een heel goede reden dat ze niet regelmatig reageert..


De belofte hij blijft bij mij tot zijn dood is een belofte die je helaas nooit kunt maken. Je weet nooit wat het leven brengt en hoe de (financiele) situatie er over een aantal jaar uit ziet.

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:07

piendepien schreef:
Ik vind dat je best af en toe mag informeren hoor.
Je hebt er van te voren toch afspraken over gemaakt.

Ik vind het alleen maar leuk als de oude eigenaar van mijn paard informeert naar hoe het met Omi gaat, dat laat voor mij zien dat het haar niet koud laat . Hij is tenslotte een hele tijd heel belangrijk voor haar geweest.


dank je wel, dat bedoel ik idd te zeggen.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:08

IK veronderstel maar weer iets? Is het paard nog wel bij haar en niet weer doorverkocht? er is hier in BE iemand heel actief met paarden voordelig overal op te halen en beloven goede plek en dan is het paard weg verkocht voor meer geld direct daarna en vaak voor jongere leeftijd enz. Zeker als je niet veel gevraagd hebt voor de merrie...En bokt is geen garantie dat het paard goed terecht komt hoor...

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:09

rienne schreef:
Als iemand die 'eis' stelt als ik naar een paard ga kijken knap ik ergens al af. Wie zegt er dat zij tijd heeft om lange updates te plaatsen/sturen? Ook al is dat afgesproken, ze is niks verplicht het is nu haar dier.



het is geen eis, maar hebben het er wel duidelijke afspraken over gemaakt.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:12

die afspraken zijn nieteens geldig al staan ze in ene contract.
En daarbij vind ik jou nogal dominant overkomen met het "eisen" van lange uitgebreide updates en dan nog eens om de paar maanden! Kan me goed voorstellen dan ene ietwat onzekere persoon dan snel ja si goed hoor antwoord als jij haar plots die eis stelt.
laat het gewoon los, dit is niet jou paard en laat die mensen nu eens van hun paard genieten zonder in hun nek staan te hijgen!

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:13

Daarom staat het tussen aanhalingstekens ;)

En tja als we allemaal onze afspraken nakomen hadden weinig mensen nog ruzie. Mij is ook zoveel beloofd, gelukkig alles met een grote schep zout genomen anders had ik niet veel anders meer te doen dan iedereen berichten sturen over hoe en wat

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:15

De mensen kochten een paard, niet een oude eigenaar.
Het is volledig aan hun of ze zitten te wachten op contact.
De ene wil het wel en de andere wil het niet, zo gaat dat nu eenmaal.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:16

olafgek schreef:
ik zou haar eigenlijk gewoon met rust laten... Ze antwoord kort dus heeft duidelijk gee zin in een bemoeizuchtige oude eigenaar... Ik vind het zelf ook vervelend als de oude eigenaar van mijn paard constant zou sturen hoor!

Helaas kun je er inderdaad weinig aan doen als de nieuwe eigenaar geen contact wil, maar ik vind het niet meer dan normaal om een begaande oude eigenaar zo af en toe eens een update te mailen.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:19

CrazyCat schreef:
olafgek schreef:
ik zou haar eigenlijk gewoon met rust laten... Ze antwoord kort dus heeft duidelijk gee zin in een bemoeizuchtige oude eigenaar... Ik vind het zelf ook vervelend als de oude eigenaar van mijn paard constant zou sturen hoor!

Helaas kun je er inderdaad weinig aan doen als de nieuwe eigenaar geen contact wil, maar ik vind het niet meer dan normaal om een begaande oude eigenaar zo af en toe eens een update te mailen.

zo normaal als jij dat vind is dat imo niet. zoals moyra zegt: "ze kochten een paard, geen oude eigenaar".
laat die mensen gewoon lekker met rust

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:20

olafgek schreef:
die afspraken zijn nieteens geldig al staan ze in ene contract.
En daarbij vind ik jou nogal dominant overkomen met het "eisen" van lange uitgebreide updates en dan nog eens om de paar maanden! Kan me goed voorstellen dan ene ietwat onzekere persoon dan snel ja si goed hoor antwoord als jij haar plots die eis stelt.
laat het gewoon los, dit is niet jou paard en laat die mensen nu eens van hun paard genieten zonder in hun nek staan te hijgen!


dat heb ik helemaal niet zo bedoeld,
maar schrijven komt zowiezo anders over dan het bedoeld word.

Vind het erg jammer dat de afspraken niet word nagekomen.
Snap verkocht is verkocht, maar zit haar ook echt niet in de nek te hijgen, en wil me nergens mee bemoeien, wat ze met haar doet gaat me ook niks aan.
vraag alleen hoe het met haar gaat en hoe ze het doet.
Vraag niet om wekelijks ap contact of iets.

Gewoon een kleine antentie zoals afgesproken.
Dan is het goed, en is het verder aan haar wanneer ze een update wil sturen, maar als zelfs dat al te veel is gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Indilover op 29-03-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:21

Maar dan hadden ze ook niet met de gemaakte afspraken in moeten stemmen! ;)

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:24

je zegt zelf al dat je na 3 maanden stuurde en iets later zelf opnieuw omdat je die update niet "goed" genoeg vond.
En die afspraken zijn nu eenmaal niet geldig. Het is nel gezegd hoor in de vreugde van je nieuwe paard ophalen,"ja tuurlijk houden we contact"
Maar als je erover nadenkt is het toch vervelend iedere keer "verantwoording" te moeten "afleggen" bij een oudeigenaar.

Je hebt je update gehad, wees daar tevrede ee. Als je meer wilde weten over alles moest je haar niet verkopen

Anoniem

Re: Geozcht: koper van mijn oude merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:27

Olafgek, als je vóór de koop afspraken maakt, hoor je je daaraan te houden.
Doe je dat niet, vind ik dat asociaal.
Een mondelinge afspraak is ook een afspraak.

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:30

als ze had gezegt, dat ze het prima vind om een update te sturen, maar dat ze in het begin eerst even tijd nodig heeft, of iets in die trant.
Had ik haar ook gewoon met rust gelaten, en afgewacht wanneer ze contact op zou nemen.
Maar doordat ze niet alleen tegen mij maar ook tegen mijn vriend heeft gezegt dat ze mij op de hoogte zou houden met hoe het met der gaat, ging ik daar ook van uit.
Heb toen ook paar dagen gewacht wat te sturen. (op de dag na ophalen)
(doe ik nu ook wel, met nu 2x de vraag om hoe het ging.)


Snap dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar had ik ook verwacht, maar ben opzoek naar haar, en zou het jammer vinden, als ze nu ineens helemaal ongevonden blijft.

Zullen vast meerdere oud eigenaren van paarden zijn, die na een tijd willen weten hoe het met hun oude paardje gaat. Zal vast niet de enige zijn, ook al is dit wat korter geleden

Indilover
Berichten: 804
Geregistreerd: 08-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 17:31

olafgek schreef:
je zegt zelf al dat je na 3 maanden stuurde en iets later zelf opnieuw omdat je die update niet "goed" genoeg vond.
En die afspraken zijn nu eenmaal niet geldig. Het is nel gezegd hoor in de vreugde van je nieuwe paard ophalen,"ja tuurlijk houden we contact"
Maar als je erover nadenkt is het toch vervelend iedere keer "verantwoording" te moeten "afleggen" bij een oudeigenaar.

Je hebt je update gehad, wees daar tevrede ee. Als je meer wilde weten over alles moest je haar niet verkopen


Heb haar ook niet met plezier verkocht, en ze wist de reden ervan.