Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[EG] Gezocht: van mijn oude merrie Finya

 

Ik vind het ook helemaal niet gek, TS!
Wij hebben in Januari een paardje gekocht en houden de vorige eigenaresse ook op de hoogte, via Facebook.
Zelf heb ik uit eigen beweging de vorige eigenaren van mijn [ras] nog een paar jaar op de hoogte gehouden.
Tot ik geen reacties meer terug kreeg, toen ben ik gestopt. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:32 



 
Profiel   

maar die rede maakt voor een nieuwe eigenaar helemaal net uit....
en het is niet dat je geen update hebt gehad (die ze nieteens verplicht was te sturen). Jij bent gewoon niet tevreden met de update. dit paardje ben je ook iet kwijt zoals paarden op opsporing verzocht die jij nu eigenlijk aanhaalt. jij weet waar dit paard is.
en koudbloedkim, die afspraak i net zo min geldig als dat terugkoopvoorwaarde in het contract etc geldig zijn. en heel euk dat jij dat vrijwillig doet! maar je kan dat niet van mensen gaan eisen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:36 



 

Het gaat op normen en waarden; dat wanneer jij een afspraak met iemand maakt en die ander gaat daar dus mee akkoord, dat het netjes is om je daar dan aan te houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:37 



 
Profiel   

maar ts heeft ook een update gehad... ze is er alleen niet tevreden mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:39 



 
Profiel   

Hoi, heb je een pb'tje gestuurd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:40 



 
Profiel   

Ik ben ook van menig dat je je aan afspraken moet houden. Maar aangezien veel mensen (dus niet iedereen) enkel aan zichzelf denkt en dan iets roept en vervolgens denkt van oeps dat had ik niet moeten doen. Ik beschuldig hier niemand van eh laat dat duidelijk zijn :)

Als we allemaal zouden doen wat we beloven zouden veel mensen ineens een heel ander leven leiden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:41 



 

Ze heeft ook al aangegeven dat het anders in elkaar zit dan jij dacht. ;)

Rienne, ik vind het een mooi streven om te doen wat je belooft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:41 



 
Profiel   

Ik ook maarja wie zijn wij 2 (om te beginnen) tegen de rest van de mensheid :+

Vooralsnog hoop ik dat je wel een leuke update krijgt maar als ik jou was zou ik er niet teveel op hopen TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:43 



 
Profiel   

Ik vind het ook niet raar hoor dat je wilt weten hoe het gaat. Ikzelf wordt ook op de hoogte gehouden en hou mensen ook op de hoogte. Het is ook leuk om dingen te horen die je niet weet van je paard van bv vroeger. (1 persoon laat ik niks weten. Die begrijpt niet dat ze het paard anderhalf jaar verwaarloosd heeft en paard krijgt echt angst als ze komt..... maar dat weet ze waarom ik dus niet reageer) En idd als men het zegt dan is het wel zo fijn om daar wat mee te doen.
En wat is nou 2 minuten om een berichtje in elkaar te zetten en daarmee iemand blij te kunnen maken!
Ik hoop dat je vind wat je zoekt! Of dat ze eerlijk tegen je is dat ze er geen zin in heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:49 



 
Profiel   

ik zeg toch nergens dat ik niet altijd doe wat ik beloof :p
ik zeg gewoon 1. dat dit niets rechtsgeldig is. en 2. dat TS aangaf een korte update gehad te hebben, maar ze vond dat daar niet genoeg info in stond.
In principe heeft de koper dan toch gedaan wat ie beloofde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:52 



 
Profiel   

En Bokt doet weer eens aan de wereld op zijn kop. Als je beloofd iemand op de hoogte te houden doe je dat. Zeker als je weet dat de situatie niet leuk is. Als je daar geen zin meer in hebt kom je daar gewoon eerlijk voor uit. Zo niet dan ben je gewoon een onopgevoede hufter, zo simpel is dat. Heeft met rechtsgeldigheid niks te maken, dat heet gewoon fatsoen. Ook in België.
Er bekruipt mij wel het gevoel dat dit verhaal anders zit, ik mag toch hopen dat de koper niet die Belgische mevrouw is die paarden koopt, het liefst van mensen die in een vervelende situatie zitten, en die de verkopers beloofd dat deze paarden voor altijd mogen blijven en ze vervolgens onder valse voorwendselen weer verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:53 



 
Profiel   

Vala schreef
En Bokt doet weer eens aan de wereld op zijn kop. Als je beloofd iemand op de hoogte te houden doe je dat. Zeker als je weet dat de situatie niet leuk is. Als je daar geen zin meer in hebt kom je daar gewoon eerlijk voor uit. Zo niet dan ben je gewoon een onopgevoede hufter, zo simpel is dat. Heeft met rechtsgeldigheid niks te maken, dat heet gewoon fatsoen. Ook in België.
Er bekruipt mij wel het gevoel dat dit verhaal anders zit, ik mag toch hopen dat de koper niet die Belgische mevrouw is die paarden koopt, het liefst van mensen die in een vervelende situatie zitten, en die de verkopers beloofd dat deze paarden voor altijd mogen blijven en ze vervolgens onder valse voorwendselen weer verkoopt?


Helemaal mee eens!

Ik heb de oude eigenaar van mijn paard ook regelmatig een bericht met wat foto's gestuurd (tot ik weinig tot geen reactie meer kreeg).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 17:59 



 
Profiel   

floppy001 schreef
Hoi, heb je een pb'tje gestuurd!!


pb terug ;)



En voor de rest, degene die het wel begrijpen bedankt, ook voor de mensen die dat niet doen, ieder zijn eigen mening.
Maar als ze er geen zin in heeft een update te geven, had ze dat ook moeten zeggen.

Als ze niet meer gevonden wilt worden, en onbereikbaar blijft, zal ik me er bij neer moeten leggen, maar zou dat erg jammer vinden, maar verkocht is verkocht.
Maar afspraak of nou mondeling is of op contract met handtekening, zijn beide geldig, en dien je aan te houden.

Fijn dat er toch mensen zijn die me begrijpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:18 



 
Profiel   

Ik snap beide meningen wel. Kan me ook voorstellen dat er zat mensen zijn die geen zin hebben in de oude eigenaar.
Maar aangezien ze aangegeven heeft wel af en toe updates te willen geven, vind ik dat je je daar aan kan houden.
Mocht ze hier geen behoefte meer aan hebben, kan ze dit toch gewoon aangeven?

Ik heb na 5(!) jaar nog steeds contact met de vorige eigenaar. Ze komt elk jaar nog wel een keer langs, ze is dan ook maar een paar jaar ouder dan mij. Maar dan maken we er gewoon samen een leuke dag van.
En dan gaan we die dag ook even langs Jimm.
Ik vind het helemaal niet vervelend zelfs, ze is inmiddels meer een vriendin geworden dan oude eigenaar van Jimm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:31 



 
Profiel   

Ik begrijp je ook, hoor :j
Afspraak is afspraak, klaar!

Wat ik alleen niet begrijp is hoe je nu het contact precies verloren bent...
Reageert ze niet meer op jouw mailtjes en appjes?
En heb je niet meer gegevens van haar dan haar Boktnaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:34 



 
Profiel   

Vala schreef
En Bokt doet weer eens aan de wereld op zijn kop. Als je beloofd iemand op de hoogte te houden doe je dat. Zeker als je weet dat de situatie niet leuk is. Als je daar geen zin meer in hebt kom je daar gewoon eerlijk voor uit. Zo niet dan ben je gewoon een onopgevoede hufter, zo simpel is dat. Heeft met rechtsgeldigheid niks te maken, dat heet gewoon fatsoen. Ook in België.
Er bekruipt mij wel het gevoel dat dit verhaal anders zit, ik mag toch hopen dat de koper niet die Belgische mevrouw is die paarden koopt, het liefst van mensen die in een vervelende situatie zitten, en die de verkopers beloofd dat deze paarden voor altijd mogen blijven en ze vervolgens onder valse voorwendselen weer verkoopt?


Eenmaal hoera voor Vala *\o/*

Indilover, veel sterkte! Wat erg dat je je paard hebt MOETEN verkopen, moet vreselijk zijn geweest! Niet meer dan normaal om je als koper aan de afspraken te houden; anders moet je maar niet tot aankoop overgaan.
Ik heb na zeven jaar nog steeds contact met de verkoper van één van m'n dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:35 



 
Profiel   

Wat een gedoe weer zeg.
ts zoekt alleen de eigenaar van haar oude paard.....
Waarom weer hele discussies.
Je kent de nieuwe eigenaar wel of niet.
En dan kan je altijd de nieuwe eigenaar wijzen op dit topic.
Kunnen ze zelf uitzoeken wel of geen contact.

Nou succes hoop dat je nog iets vind en meer komt te weten.

Misschien kan je een foto plaatsen.
Stel je oude paard staat daar niet meer herkend iemand je paard misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:38 



 
Profiel   

Ik snap het wel hoor, ik weet van alle verkochte paarden nog waar ze zijn en hoe het met ze gaat.

Toevallig ben ik gisteren na bijna 7 jaar bij mijn oude pony wezen kijken. Dat was zo leuk, die blik van herkenning toen ik haar op mijn manier riep bij haar oude naam.....

Jouw verhaal lijkt op de verhalen die je vaker hoort dat het paard doorverkocht blijkt te zijn....
Hope so voor jou dat dit niet waar is!

Kijk eens op de facebookpagina:

https://www.facebook.com/pages/Opgelich ... 7401334664?
fref=tsOf hier iets van overeenkomst te vinden is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-15 18:38 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Ik snap het wel hoor, ik weet van alle verkochte paarden nog waar ze zijn en hoe het met ze gaat.

Toevallig ben ik gisteren na bijna 7 jaar bij mijn oude pony wezen kijken. Dat was zo leuk, die blik van herkenning toen ik haar op mijn manier riep bij haar oude naam.....

Jouw verhaal lijkt op de verhalen die je vaker hoort dat het paard doorverkocht blijkt te zijn....
Hope so voor jou dat dit niet waar is!

Kijk eens op de facebookpagina:

https://www.facebook.com/pages/Opgelich ... 7401334664?
fref=tsOf hier iets van overeenkomst te vinden is....



Helaas tot mijn spijt erachter moeten komen, dat ze dus ws is doorverkocht en ws in de handel terecht is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 15:29 



 
Profiel   

Dat klinkt niet erg zeker, er is dus nog hoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 15:40 



 
Profiel   

je zegt waarschijnlijk? dus dt zijn aannamen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 17:04 



 
Profiel   

Nee, dat is een aanname ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-15 17:51 



 
Profiel   

olafgek schreef
je zegt waarschijnlijk? dus dt zijn aannamen?


Is idd ws gespot, maar wel bevestigd dat het om de persoon gaat die oplicht. Door meerdere mensen die met dezelfde persoon te maken hebben gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-15 14:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen