Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[RPA] Wie weet welk ras dit is?

 
Profiel   

Hallo, ik heb een Appaloosa pony van 8,5 jaar oud. We weten niet wie zijn ouders zijn of waar hij vandaan komt. Hij is pas op zijn 6e gechipt dus ook uit het paspoort kunnen we niks halen.

Mijn vraag is wie hier verstand heeft van appaloosa afstammingen en misschien iets van bekende pony herkend in hem? Of iets waar hij op lijkt? Hij kan natuurlijk ook een volkomen mix zijn maar daarvoor vind ik zijn tekening te duidelijk, aangezien mixjes vaak grotere vlekken hebben of hun hele kont bruin ofzo. Hij heeft volle manen en staart en in de winter een dikke teddyberen vacht. Ook wel makkelijk om te weten is dat hij rond de 1 m / 1,05 m groot is

Ik ben echt op zoek naar namen van pony's die erop lijken of in verband met hem zouden kunnen staan. Ook ben ik op zoek naar fokkers in nederland, en europa die deze pony's fokt.

Qua karakter is het een pittige pony, ontzettend slim en kan niet met alles en iedereen overweg. Hij zal een vreemde die hem plotseling benaderd niet zo fijn vinden en laat dit ook merken. Dit is natuurlijk wel een karakter trekje van appaloosa's...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven over waar hij op lijkt. Als er vragen zijn beantwoord ik deze uiteraard graag:)


Laatst bijgewerkt door Selientje op 09-04-15 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:05 



 
Profiel   

Shetlander X Mini appaloosa?
Hij lijkt me iets te vors gebouwd om volledig mini apaloosa te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:39 



 
Profiel   

gewone shet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:41 



 
Profiel   

Het is waarschijnlijk gewoon een mini appaloosa of inderdaad gekruist maar het kan geen gewone shet zijn want de kleur appaloosa is niet erkend bij shetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:43 



 
Profiel   

MarloesRixt schreef
Shetlander X Mini appaloosa?
Hij lijkt me iets te vors gebouwd om volledig mini apaloosa te zijn.


Ja zo ver was ik ook al :+ Ik ben meer op zoek naar namen of fokkers die dit soort pony's fokt. Toch bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:43 



 
Profiel   

Killed schreef
gewone shet?

Bij een volle Shetlander komt appaloosa niet voor :)

Ik denk inderdaad ook een mini-appaloosa X Shetlander :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:44 



 
Profiel   

Selientje schreef
MarloesRixt schreef
Shetlander X Mini appaloosa?
Hij lijkt me iets te vors gebouwd om volledig mini apaloosa te zijn.


Ja zo ver was ik ook al :+ Ik ben meer op zoek naar namen of fokkers die dit soort pony's fokt. Toch bedankt :)

Ooh oké, dat maak ik niet op uit de OP...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:44 



 
Profiel   

Ooh oké, dat maak ik niet op uit de OP...[/quote]

klopt, dat is mijn fout :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:45 



 
Profiel   

Ik heb er ook zo eentje. Fijn gebouwd, appaloosa vlekken, dikke manen, pittig karakter, mooie gangen. Ook afstamming onbekend. Ze komt van een shetlander fokker en heeft een shetlandpaspoort. Maar ze is absoluuuut géén shetlander! En die van jou is ook echt geen shetlander. Te fijngebouwd. Bovendien mogen shetlanders alle kleuren hebben behalve appaloosa stippels.
Als je kijkt op fotos van mini appaloosas zal je veel herkennen. De (te) ver doorgefokte mini appaloosas zijn erg smal en als mini paard gefokt. Bijna als amerikaanse mini paardjes. Maar de huis tuin en keuken mini appaloosa ziet eruit zoals die van jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:49 



 
Profiel   

bonny123 schreef
Ik heb er ook zo eentje. Fijn gebouwd, appaloosa vlekken, dikke manen, pittig karakter, mooie gangen. Ook afstamming onbekend. Ze komt van een shetlander fokker en heeft een shetlandpaspoort. Maar ze is absoluuuut géén shetlander! En die van jou is ook echt geen shetlander. Te fijngebouwd. Bovendien mogen shetlanders alle kleuren hebben behalve appaloosa stippels.
Als je kijkt op fotos van mini appaloosas zal je veel herkennen. De (te) ver doorgefokte mini appaloosas zijn erg smal en als mini paard gefokt. Bijna als amerikaanse mini paardjes. Maar de huis tuin en keuken mini appaloosa ziet eruit zoals die van jou.


Heb je een foto misschien? en weet je de naam van de fokker toevallig?:)
Ik weet ook bijna zeker dat pony's met deze tekeningen absoluut niet welkom zijn in het shetlanderstamboek :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:51 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe fotos uploaden werkt. Erg he. Als je een mailadres hebt kan ik wat mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:53 



 
Profiel   

Selientje schreef
Ooh oké, dat maak ik niet op uit de OP...


Citaat
klopt, dat is mijn fout :')



Dan zou ik je OP even aanpassen, dit is nogal onduidelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen