Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is de waarde van dit paard?

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik zit te denken over verkoop van mijn paard, maar ben voor dit moment gewoon heel nieuwsgierig naar jullie meningen!

Ik heb een zwart paard van 1,63. Ze is 8 en we starten in het M, alle oefeningen van het Z zitten er al wel op! Ze heeft 3 ruime gangen en goede afstamming (Donnerhall x Sunny Boy)! In de omgang is ze super lief en kinderen van 5 kunnen er mee omgaan. En ohja, het is een merrie!

Hebben jullie enig idee wat een reëele prijs zou zijn voor haar?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-15 23:43 



 
Profiel   

[RPA] [Centraal] Overzicht taxatietopics per ras

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-15 23:46 



 
Profiel   

hoe is haar merrielijn en gezondheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 07:06 



 
Profiel   

TAO → RPA

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 07:17 



 
Profiel   

Papa is Donnerhall & de vader van de moeder is Sunny Boy! Beide goede bloedlijnen! Ze heeft geen gebreken, is 3 jaar geleden röntgenologisch goedgekeurd met allemaal 1'tjes en vorig jaar klinisch ook goedgekeurd met hetzelfde rapport :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 14:57 



 

Hoe is ze met rijden? Door iedereen te rijden? Flegmatiek? Heet? Sensibel? Daar hang ik persoonlijk meer waarde aan dan aan een papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:21 



 
Profiel   

Ze is op het begin lastig, maar daarna gaat ze voor je door het vuur! Op wedstrijd net zo makkelijk te rijden als thuis. Heel flexibel en makkelijk in de hand. Ze wordt niet echt heet, maar kan wel de powerknop aanzetten! Beginners kunnen er mee rijden, maar persoonlijk denk ik dat ze geschikter is voor iemand die al wat kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:23 



 
Profiel   

Het lijkt me sterk dat jij een 8 jarige dochter van de hengst Donnerhall hebt. Die hengst is in januari 2002 overleden.
Weet je de afstamming heel zeker? Ik denk dat je je vergist hebt.

Mocht het wel zo zijn, dan kon ze nog wel eens interessanter te verkopen zijn als fokmerrie dan als rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:28 



 
Profiel   

Ik weet het heel zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:29 



 

Kan toch geinsemineerd zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:29 



 
Profiel   

Dees schreef
Het lijkt me sterk dat jij een 8 jarige dochter van de hengst Donnerhall hebt. Die hengst is in januari 2002 overleden.
Weet je de afstamming heel zeker? Ik denk dat je je vergist hebt.

Mocht het wel zo zijn, dan kon ze nog wel eens interessanter te verkopen zijn als fokmerrie dan als rijpaard.


Diepvries sperma?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:30 



 
Profiel   

2002? Deed men toen al zodanig in diepvries dat het nog jaren bruikbaar zou zijn? Deze merrie is geboren in 2006-2007.
Het zou kunnen hoor, maar het lijkt me allemaal zeer onwaarschijnlijk.
TS zou niet de eerste zijn die een papier verkeert leest...

Overigens, twee bekende vaders op rij maken nog geen papier met "goede bloedlijnen". Hooguit een papier met twee bekende vaders. Wat zit er verder achter en welke predikaten zitten er in de moederlijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:38 



 
Profiel   

Is sunnyboy geen sandrohit x donnerhall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 15:43 



 
Profiel   

maessie schreef
Is sunnyboy geen sandrohit x donnerhall?


:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 16:00 



 
Profiel   

Dees schreef
2002? Deed men toen al zodanig in diepvries dat het nog jaren bruikbaar zou zijn? Deze merrie is geboren in 2006-2007.
Van Irco Marco (overleden 2001) worden nu nog veulens geboren, dus wie weet van Donnerhall ook nog wel. Benieuwd of dit echt de afstamming is en wat er verder achter zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 18:03 



 
Profiel   

Ik heb laatst een veulen van Schalkhaar voorbij zien komen dus ja ook in 2002 werd er al DV ingevroren opdat het jaren goed bleef. Naar ik weet is die techniek ook helemaal niet zo heel erg veranderd.

De vraag is of er van Donnerhal überhaupt sperma is ingevroren en of dat bij hem ook kon. Er zijn nu eenmaal hengsten waarvan het sperma niet ingevroren kan worden.

En: wie zoekt zal vinden

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1609977

Een Donnerhall uit 2005,...niet van TS.. maar blijkbaar niet onmogelijk.

Al verwacht ook ik sneller een Sandro Hit x Donnerhal dan andersom.

Ts hoe heet de moeder van dit paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 08:48 



 
Profiel   

TS kan misschien even een duidelijke foto maken van papier?
Verder qua prijs , ik denk tussen de 2.500 en maximaal 4.000 , de hogere kant als ze goed kan bewegen,maar beweegt ze normaal dan meer naar de lage kant toe.
Merrie is jammer genoeg erg klein. Je zegt dat je M start, maar ben je M1 met WP of M2 met wp, dat is IMO een wezenlijk verschil nog namelijk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 08:53 



 
Profiel   

CM_ schreef
TS kan misschien even een duidelijke foto maken van papier?
Verder qua prijs , ik denk tussen de 2.500 en maximaal 4.000 , de hogere kant als ze goed kan bewegen,maar beweegt ze normaal dan meer naar de lage kant toe.
Merrie is jammer genoeg erg klein. Je zegt dat je M start, maar ben je M1 met WP of M2 met wp, dat is IMO een wezenlijk verschil nog namelijk .

Altijd zo leuk dit...Er is nog wat sperma in Engeland en dat kost £4250,-...

Ik zou ook wel een foto willen zien van het papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 09:00 



 
Profiel   

ALS het echt een Donnerhall is zou het paard weleens uit een heel goed stammetje kunnen komen.

Voor dat dekgeld, logisch van Donnerhall, ga je niet de eerste de beste merrie insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 09:06 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
ALS het echt een Donnerhall is zou het paard weleens uit een heel goed stammetje kunnen komen.

Voor dat dekgeld, logisch van Donnerhall, ga je niet de eerste de beste merrie insemineren.

Maar dan is ze ook niet tussen de 2500 en 4000 waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 09:47 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
NatasjavE schreef
ALS het echt een Donnerhall is zou het paard weleens uit een heel goed stammetje kunnen komen.

Voor dat dekgeld, logisch van Donnerhall, ga je niet de eerste de beste merrie insemineren.

Maar dan is ze ook niet tussen de 2500 en 4000 waard.


Mee eens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 09:48 



 

Ik krijg een beetje een 'tussen kunst en kitch' gevoel. Oehhh spannend wat is de waarde van dit paard? Is het een echte of een neppe? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 09:55 



 
Profiel   

Hier ook maar even een stipje.

Graag een foto van het papier, het lijkt me sterk maar als het werkelijk een donnerhall is heb je hier mogelijkerwijs iemand met interesse mitsdien het ook een aansprekend dier is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 10:14 



 
Profiel   

Het is deze merrie: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/357407 van Don Primero x Sunny Boy, wel een hele goeie merrie. Er zit veel meer in. Maar geen Donnerhall als vader. Wel als grootvader.

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen