Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras past bij mij

 
Profiel   

Puur voor de mensen die nieuwsgierig zijn en al een paard hebben of voor de mensen die opzoek zijn naar een eigen paard.

Ik heb benieuwd wat jullie denken:
Mijn profiel:
21 jaar
1.84 lang
72 kilo
Rij sinds mijn 8e en heb sinds mijn 9e een eigen paard (rij dus eigenlijk elke dag sinds mijn 9e)
Sport: ik rij graag dressuur want dat is de basis en vind ik erg belangrijk, spring graag maar meer voor erbij, buitenrijden ook graag en ik hou ook van tochten maken maar ook meer voor mezelf en het paard. In de loop der jaren kom ik toch elke keer weer terug bij de dressuur en dat ik daar graag me wedstrijden in wil starten.
Ervaring met: mijn eigen pony Norwin (eigenwijze haflinger)
Pre's, friezen, tinkers, Welsh, KWPN, arabieren, hackney en andere haflingers.
Wat mij aanspreekt: eigen karakter, beetje eigenwijs maar wil wel graag voor je werken en meedenken. Uitstraling vind ik ook altijd belangrijk (zoals friezen dit kunnen hebben (ego)), daarom hou ik ook meer van ruinen en hengsten want die zijn vaak meer show en speels. Ik sport graag met me paard en wil hier graag verder mee komen (dit is natuurlijk niet ras gerelateerd maar karakter gerelateerd). Heet maar wel betrouwbaar ik hou totaal niet van types als arabieren die zo heet kunnen worden en alle kanten op schieten. Van de paarden die ik heb gereden spreken de PRE, friezen en haflingers (natuurlijk :o ) mij het meeste aan.

Ik ben benieuwd :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 16:25 



 

En als je nou voor een KWPN met een Jazz-achtergrond gaat? Die hebben vaak dat showerige er echt wel in zitten. Ik heb een Johnson merrie gereden en die was niet super rillerig, maar wel heel erg van het showen. Vooral aan de longe of los kon ze echt haar nek en staart erop zetten en heerlijk sjouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 16:27 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
En als je nou voor een KWPN met een Jazz-achtergrond gaat? Die hebben vaak dat showerige er echt wel in zitten. Ik heb een Johnson merrie gereden en die was niet super rillerig, maar wel heel erg van het showen. Vooral aan de longe of los kon ze echt haar nek en staart erop zetten en heerlijk sjouwen.

thanks ik zal eens wat googlen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 16:42 



 

Als je hier op Bokt naar RIJ-ITP topics van Johnson paarden gaat zoeken vind je denk ik wel wat ik bedoel.

Vind deze echt een typisch voorbeeld; [RIJ-ITP] Elastico (v. Johnson) - NEDERLANDS KAMPIOEN KLASSE L2!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 16:47 



 
Profiel   

Het is een knapperd!
Ik even wat gegoogeld maar ivm dat Johnson het ook goed doet zijn de prijzen wel hoog van de nakomelingen. Ik heb namelijk afgelopen jaar zelf gekeken bij een Johnson en daar was ik echt weg van hij was 1.80 hoog en super braaf en heerlijk te rijden alleen had hij vocht in de benen (gallen) en ik mocht er geen foto op eigen kosten van laten maken dus toen gingen er al belletjes rinkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 17:07 



 

Dan heb je gewoon een rotte appel te pakken, maar dat kan bij elk ras gebeuren toch? :)

En ja zijn nakomelingen zijn over het algemeen wel sportpaarden waar een prijskaartje aan hangt. De merrie die ik gereden heb was wat aan de kleine kant (1.59) waardoor haar prijs ook automatisch weer lager was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 19:02 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Dan heb je gewoon een rotte appel te pakken, maar dat kan bij elk ras gebeuren toch? :)

En ja zijn nakomelingen zijn over het algemeen wel sportpaarden waar een prijskaartje aan hangt. De merrie die ik gereden heb was wat aan de kleine kant (1.59) waardoor haar prijs ook automatisch weer lager was.

Dat is zeker! Je hoort het alleen vaker bij kwpn met de benen dat ze wat gevoeliger zijn. Of scheer ik nu over 1 kam (ik hoor alleen haha verder zelf geen kwpn gehad).

Als ik kijk voor zoiets dan word het automatisch wat groter ivm mijn eigen grote. Alleen als ze breed zijn gebouwd zoals friezen ect kan ik wat kleiners hebben. Norwin is maar 1.47 haha maar heb hem al 12 jaar dus die gaat nooit meer weg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 20:18 



 

Mwah, er zijn idd wel KWPN lijnen die imo erg doorgefokt zijn en daardoor wat zwakkere pezen hebben. Maar denk dat het vooral komt omdat KWPN'ers over het algemeen actiever uitgebracht worden in de sport dan veel barokke rassen. Ook hier is het weer een kwestie van geluk hebben.. Als jij zuinig met een beestje omgaat en je weet dat je voorganger dat ook gedaan heeft hoef je niet per se bang te zijn voor peesblessures, maar het kan altijd gebeuren.. Ook met een Haflinger of een Fries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 20:19 



 
Profiel   

Dat is waar! Gewon goed kijken naar de lijn achter het paard en de situatie waar hij zij staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 20:22 



 
Profiel   

Ik moet zeggen, ik rij op springgefokte kwpners en die mankeren nooit wat aan de benen.
En ondanks dat deze springgefokt zijn vind ik het heerlijk om dressuur met ze te rijden, bij sommige vraag ik me af of ze niet beter de dressuur in kunnen, zo makkelijk opwaarts en met veel schwung te rijden.

Kijk naar een paard wat goed bij je past, romy! Of het klikt en of het dus op papier gezond is.
Succes met wat zoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-15 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen