Welk ras/kruising past bij mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 14:23

Sorry als hij hier niet goedstaat. Ik wist namelijk niet waaronder het dan moest vallen ;)
Ik had een vraagje welke ras of kruising past bij mij?
Even over mij.

Ik ben bijna 14 jaar 165 lang (word tussen de 170 en 175 schatten ze). Ik hou van allrouders evetueel voor de sport :)) Ik hou wel van een fanatiek paardje dus die graag aan het werk wil en ook lekker vlot is! <<) Ik denk niet meer dat ik op een pony zou passen maar wel op een pony/paard kruising. Ik vind vooral bos en springen erg leuk, dus meer in die richting. Ik hou ook heel erg veel van vrijheidsdressuur en zonder zadel rijden dus ook eentje die wel lekker zit :P Aparte kleurtjes vind ik ook erg leuk!
Voor meer vragen stel maar. Alvast bedankt +:)+

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Re: Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:19

IJslander? Voldoet aan je eisen, behalve dat springen vaak niet hun sterkste kant is ;)

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Re: Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:22

Ik zou gewoon gaan voor een kwpn'er , is een sportpaard dus voldoet aan je eisen. De gangen verschillen per paardje

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:09

Misschien een mis een Welsh kruising?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:15

Je moet niet kijken naar een ras, maar naar het paard zelf. Wij hebben 4 Haflingers op stal, die allemaal zo ontzettend verschillend zijn... De een loopt met een meisje met een beperking als een engeltje, maar bij een andere ruiter loopt hij onder je weg. De ander is niet bang om zijn schouders erin te zetten in een poging je te pletten. Nummer 3 komt van de manege en is gewoon een zoetje, en nummer 4 is hartstikke braaf, maar je moet wel goed weten wat je doet, anders wordt ze gevaarlijk (als in, als je haar onterecht een tik geeft, dan komt ze gewoon omhoog en zet ze geen stap meer).

Dus ik zou me niet teveel vastpinnen op een ras, maar eerder zoeken op stokmaat, leeftijd en ervaring in bv de sport. Elk paard kan VD, maar niet elk paard heeft springtalent. Ook KWPN-ers niet.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:19

Barock Pinto! :D

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:20

Ik zou een KWPN'er nemen. Die zijn veelzijdig, in verschillende maten, kleuren. Zelf heb ik een Belgisch Warmbloed (schimmel), echt een superpaardje, kan springen, dressuur, buitenritten, eventing, van alles. En bovenal superlief. <3

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Welk ras/kruising past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:15

Connemara! Geweldige dieren, erg aanhankelijk en ontzettend werkwillig. :) Anders iets als een KWPN inderdaad.