FJORDxFRIES

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

FJORDxFRIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:27

Hallo iedereen!!
Ik vroeg me af of er hier mensen ervaringen hebben met de kruising fjord en fries. De laatste tijd begin ik deze steeds mooier en interessanter te vinden, maar ik kan er niet heel veel over vinden op internet!
Zijn er hier mensen die zo'n kruising hebben/kennen en wat zijn jullie ervaringen?

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: FJORDxFRIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:32

Ik vind het hele gave beesten! Zowel qua uitstraling als in de omgang :)
Kende er eentje die met buitenritten met loopt en voor de (trouw)koets. Heerlijk cool maar waarnodig toch wat pit erin!
Nu is het per paard verschillend natuurlijk, maar dit is even mijn ervaring!

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:38

jolmer20 schreef:
Ik vind het hele gave beesten! Zowel qua uitstraling als in de omgang :)
Kende er eentje die met buitenritten met loopt en voor de (trouw)koets. Heerlijk cool maar waarnodig toch wat pit erin!
Nu is het per paard verschillend natuurlijk, maar dit is even mijn ervaring!


Oké, ik vind ze ook echt heel gaaf. Heb er een keer eentje gezien maar dat was het ook wel haha. Het lijkt me gewoon gaaf als ze het koele van een fjord hebben en de wat 'mooiere' bouw van een Fries. Maar dat is maar net wat je zelf mooi vind haha. De kleur vind ik ook gewoon echt heel mooi

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:49

Ik heb er twee, een merrie van nu 31 jaar, en een ruin van 6 jaar. Beiden zien er hetzelfde uit, kleur van de Fjord (iets donkerder misschien) en wat hoger op de benen. Sterke paarden, veelzijdig, maar wel met karakter!

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: FJORDxFRIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:51

Wat leuk! Hoe groot zijn ze ongeveer? Ze zijn wel wat groter dan een standaard maat fjord neem ik aan?

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:23

Beiden rond de 1,54m, dus inderdaad wat groter dan een Fjord.

Riannepaard

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-02-15

Re: FJORDxFRIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:28

Ik ken wel zo'n paard, die stond op de manege. Ik vond hem heel mooi, hij zat als een fjord en liep als een fries. Echt een heerlijk lief beestje en nog mooi ook *D

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:44

Ik heb er een :D hij is superbraaf en betrouwbaar, kan er de gekste dingen mee doen hij is soms wel wat lui en erg ondeugend verder loopt ie onder het zadel kan ook een leuke sprong maken en voor de wagen doet ie t ook leuk :) hij is 1,47 iets donkerder als een gewone fjord hij heeft echt de kont en het neusbeen van een fries ook heeft ie sokken en een dikke bos manen!

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:45

In mijn profiel staat er 1, Fien, echt een geweldig dier, ze is van een vriendin van mij.

Super braaf , werklustig maar je kunt haar ook gewoon een week stil laten staan en dan gaan buiten rijden.
Lief met kleine kindjes en bij een gevorderde ruiter pittiger.
Overal waar we komen komt iedereen altijd vragen wat voor kruising ze is omdat ze haar zo leuk vinden.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: FJORDxFRIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:01

Ahhh door jullie reacties begin ik ze nog leuker te vinden! Als ik over een paar jaar zo ver ben, dan zou ik zeker gaan kijken of het mogelijk is voor mij zo'n kruising te 'hebben/krijgen'. Zijn er eigenlijk mogelijkheden om een veulen te kopen voordat het geboren is? Een soort van bestellen? Hahahaha. Dat je een soort van draagmoeder hebt zeg maar? Het klinkt nogal stom hoe ik dat zeg Haha maar weet niet hoe ik het anders moet noemen!