Australien stock horse?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tjt

Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Den-haag

Australien stock horse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 02:00

Hi,

Is er iemand die weet of er iemand is (liefst fokt) met een australien stockhorse?? In nl, belgie of duitsland?
Ik heb er zelf nog nooit iemand over gehoord (stiekum hoop ik wel dat er iemand is)maar het is voor mijn gevoel mijn droompaard alleen wil ik het niet over laten vliegen vanuit australie.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 05:22

Misschien moet je zoeken in de UK (Engeland) ?
Aangezien Australië en Engeland veel geschiedenis hebben samen en nog steeds een sterke diplomatieke band delen.

en het is 'AustraliAn stock Horse' (misschien helpt dat met zoeken op Google ;) )

Annoya

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-02-15

Re: Australien stock horse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:18

Stalgenootje van mijn heeft haar Quarter horse vanuit Australie meegenomen toen zij remigreerde naar NL. Alleen op je vraag heb ik helaas geen antwoord.

Tjt

Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Den-haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 09:01

Annoya schreef:
Stalgenootje van mijn heeft haar Quarter horse vanuit Australie meegenomen toen zij remigreerde naar NL. Alleen op je vraag heb ik helaas geen antwoord.


Dat zou k ook heel graag doen, maar ik heb met een bedrijf gesproken die het vliegen doet en het kost 12.000-15.000 dollar, dat gaat me toch beetje te ver :+

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Australien stock horse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:21

Hier een topic van Bokt uit 2010: fleurbartels @ [RPA] Australian Stock Horse

Jason Webb wordt hierin genoemd en er staat een link in naar zijn website. Als ik google op ASH en UK dan is die website ook een van de eerste resultaten.
Topic is alleen al 5 jaar oud en op de website zie ik niks meer over het fokken/de verkoop van paarden.
Maar misschien kun je alsnog wel contact opnemen met die man: wellicht weet hij waar je terecht kunt...

Tjt

Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Den-haag

Re: Australien stock horse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 08:53

Wauw super, dankje!!!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:01

Jason Webb fokt en traint nog steeds Australian Stock horses. Jason is Australiër, maar is gevestigd in Engeland met zijn vrouw en kinderen. Hij haalt dan ook af en toe paarden uit Australië, maar heeft ook een tijd met zijn eigen ASH hengst (Diesel) gefokt. Diesel is helaas gecastreerd nu, haha.
Je kan hem zeker eens benaderen en vragen wat hij voor je kan doen. De familie Webb is een fantastisch lieve familie die altijd klaar staan om je verder te helpen.

Australian Stock Horses zijn geweldige paarden. Het zijn echt harde werkers, met een vriendelijk karakter. Ik heb ze ook gereden in Australië en op kruisingen met volbloeden in Engeland.

Kijk eens op http://australianhorsetraining.co.uk