Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer bokkers met een groninger kruising ?

 
Profiel   

Ah kijk dat is duidelijk. Ik ken deze benaming bij dieren alleen op de manier dat F1 de nakomelingen van wildvang dieren zijn en F2 weer kinderen daarvan. Dus ik vond het al heel bijzonder :D.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-15 09:32 



 
Profiel   

Het was eigenlijk de overgangstijd toen de paarden op het land meer en meer vervangen werden door tractoren en vervolgens meer en meer ingezet werden voor de sport, onder het zadel. En ook de sport ging steeds meer veranderen. Paarden moesten wat heter worden, soepeler, sneller.

En zo ging men dus de basispaarden, zoals de geldersen en de Groningers die veelal de ploeg trokken op het land veredelen met engels volbloed. De nakomelingen die daar direct uit voortkwamen, waren F1 produkten en daar is mee verder gefokt en zijn de kwpn paarden van nu uit voort gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-15 18:39 



 
Profiel   

Leuk topic! Mijn Obsession is een nakomeling van een groninger hengst uit een KWPN TP merrie. Orbaldo II x Heineke x Farao x Ahoy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 09:14 



 
Profiel   

Ik heb zelf helemaal geen groninger(kruising)...
Maar ik vind ze wel super interessant!
Bij mijn paardje op stal staat een volle groninger (1,5 jarige hengst)..
Heerlijk dier... zo nuchter!


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 09:28 



 
Profiel   

Ik heb ook een kruising groninger.
Mama is groninger papa is de Poolse Oldenburger Test.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 10:38 



 
Profiel   

Breek even in.

syl wat leuk dat je een kind van Test hebt :) (ik heb test nog een aantal jaar gereden en was echt mijn soulmate). Stiekem wil ik nog ooit een kind vinden van hem voor mezelf :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 10:45 



 
Profiel   

Leuk topic dit! Voor de liefhebbers is er ook een Groninger paarden topic evt. ;)

En leuk een nakomeling van test,heb er ook eentje gehad maar helaas door tijdgebrek laatst moeten verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 14:08 



 
Profiel   

Ik *\o/* . Moeder is een groninger en vader een KWPN-er!
Topbeessie <3 <3 . Kan zo 1,2,3 geen foto neerzetten.. Moet zo weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 14:17 



 
Profiel   

Wat voor bloedlijnen Hiltje86? Ik ben erg benieuwd naar een foto! (als je tijd hebt later :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 14:18 



 
Profiel   

Ik heb een kruising KWPN x gelderlander. Vader is Ahoy.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 14:26 



 
Profiel   

M_nouska schreef
Ik heb een kruising KWPN x gelderlander. Vader is Ahoy.
[ [url=m/kw1RIS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker fijn betrouwbaar paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 20:26 



 
Profiel   

M_nouska schreef
Ik heb een kruising KWPN x gelderlander. Vader is Ahoy.
[ [url=m/kw1RIS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is gewoon een KWPN GP. Gelderse dus. Gelders x KWPN is ook gewoon KWPN x KWPN.

Leuk paard hoor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 20:56 



 
Profiel   

Ik vind het ook een leuk paard, maar ik zie niet waarom hij in dit topic thuishoort (het gaat over Groninger kruisingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-15 21:02 



 
Profiel   

Wij hebben dit jaar een veulen gefokt uit onze groninger merrie van Orbaldo II x Brandt. Vader is 3/4 warmbloed en 1/4 painthorse. Super cool en lekker stevig veulen. :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 10:19 



 
Profiel   

Een zweetvos!

En dan een met net zo´n witte kop als mijn merrieveulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 16:20 



 
Profiel   

Laat ik nu toevallig met de veulenverkiezing op de hengst van coloured en de merrie van desiree gestemd hebben :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 16:23 



 
Profiel   

Murosch schreef
Laat ik nu toevallig met de veulenverkiezing op de hengst van coloured en de merrie van desiree gestemd hebben :-).

Ik denk dat ik dan weet waarom! :D

Maar ik vrees ook dat jij de enige zult zijn. Mensen houden niet zo van vos, en al helemaal niet van zo´n wit hoofd. wij hebben allebei een non commercieel veulen gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 16:25 



 
Profiel   

Ik heb een groninger kruising merrie. 11 jaar.
Kruising groninger (groninger hengst Mats) x haflinger. Ze is 152 cm. hoog, net een pony dus nog.
Ze is Z2 startgerechtigd tussen de paarden.
Ze heeft geen groninger karakter, het is een echte diva met een gebruiksaanwijzing boekje, al moet ik zeggen dat ze de laatste jaren wat rustiger wordt. Ze heeft een enorme werklust en is zeer gevoelig.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 16:37 



 
Profiel   

Wat een leuk dier is dat Def, die is goed gelukt!

Desiree tja ik hou daar juist van. Ik vind het sowieso al lastig om te begrijpen dat mensen vos niet mooi vinden (is zo'n warme kleur) en aftekeningen maken er vaak van die heerlijk eigenwijze en vrolijke gezichten van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 17:04 



 
Profiel   

Murosch schreef
Laat ik nu toevallig met de veulenverkiezing op de hengst van coloured en de merrie van desiree gestemd hebben :-).


Maar Murosch, ons hengstveulen heeft niet veel wit hoor, het merrieveulen wel, en dat is die hierboven. Of begrijp ik je verkeerd? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:05 



 
Profiel   

Desiree schreef
Een zweetvos!

En dan een met net zo´n witte kop als mijn merrieveulen!


Bedoel je ons merrieveulen? Zij is geen zweetvos maar, hou je vast: een silver bay dun frame overo. :D
Oftewel zilverappel wildkleur bruin frame overo (en ja, ze is getest. :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:07 



 
Profiel   

Nee je begrijpt me goed, maar je hengst (Kadanser toch?) is wel een vos toch? ik had niet meer stemmen over, anders had ik je merrie ook uitgekozen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:08 



 
Profiel   

Murosch schreef
Nee je begrijpt me goed, maar je hengst (Kadanser toch?) is wel een vos toch? ik had niet meer stemmen over, anders had ik je merrie ook uitgekozen :)


Hij lijkt vos op die foto maar is bay silver=zilverappelbruin. Al je hem nu ziet, zie je het al beter dat hij geen vos is maar silver. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:16 



 
Profiel   

Potverdrie ik wil mijn stem terug :P, nee grapje, hij is erg leuk! Ik heb er niet zoveel verstand van qua bijzondere kleurtjes, ik hoop niet dat ik je veulen heb beledigd ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:23 



 
Profiel   

Nee, natuurlijk niet. Hij is heel blij met je stem! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-15 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen