Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Noordzweeds paard kopen, hulp gevraagd

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik ben groot fan van het Noordzweeds paard, vooral het "travhäst", en heb de knoop doorgehakt om er een te gaan kopen. Toch wat lastig, omdat er maar zo weinig in Nederland zijn.

Afgelopen weekend heb ik bij stal Westfriesedijk gekeken, daar hebben ze er een staan. Helaas klikte het daar niet mee, en ben ik toch eigenlijk ook wel op zoek naar een merrie, ipv een ruin. Maar, door daar te kijken ben ik er nog steeds erg zeker van dat dit wel het ras voor mij is.

Dus is mijn vraag, weten jullie misschien of er ergens in Nederland nog een te koop staat? Of hebben jullie tips voor als ik ga overwegen een te importeren? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 07:31 



 
Profiel   

Ik wilde ook meteen zeggen stalwestfriesedijk. Daar hebben wij onze noordzweed vandaan maar daar ben je dus al geweest. ...Kunnen zij niet helpen met eventuele import?

Leuk dat je voor het ras gaat, wij zijn er heel blij mee!!!

Succes en veel plezier met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 07:38 



 
Profiel   

Zij gaan waarschijnlijk in het voorjaar weer die kant op, dus dat houd ik ook in de gaten. Maar ik wilde ondertussen toch ook nog even verder kijken.

Goed om te horen dat het ras jullie zo goed bevalt! Heb jij nog specifiek rastypische dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 08:22 



 
Profiel   

Wauw wat een prachtig ras! Even geGoogled, was nieuwschierig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 08:34 



 
Profiel   

Dit is onze knappe man:
[ img ]

Mm, geen typische dingen waar je op zou moeten letten- anders dan bij andere paarden. Die van ons vond in het begin rustig draven wel ontzettend lastig. Ook een rustig galopje was een enorme uitdaging. Maar dat gaat al veel beter. We hebben hem soms ook in de (kinder) lessen lopen en er is echt geen paard zo lief als hij, er zit echt geen kwaad in. Een enorme knuffel! Moet wel zeggen dat toen we hem kochten hij ook nog niet zo lang onder het zadel was dus dat het ook niet zo raar is dat hij dat allemaal moeilijk vind/vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 09:43 



 
Profiel   

reisje naar de plek waar het ras vandaan komt plannen?
daar zullen ze meer keuze hebben denk ik..

het is dicht genoeg bij?
ik zou dan zoveel mogelijk contacten zoeken via fora/internet daar in de buurt..
met die contacten vervolgens je reis plannen, zodat je ook bijna zeker wat leuks aan zult treffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 09:44 



 
Profiel   

Oh, wat gaaf! Dat is ook mijn droom, wat een prachtig ras is het toch! Succes met je zoektocht. :)

Kan Stal Westfriesedijk je dan niet helpen met contacten e.d.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 09:51 



 
Profiel   

Wat een knapperd, switt! Rustig draven/galopperen is voor een ex-drafpaard sowieso moeilijk eerst denk ik, zeker als hij jong is. Maar goed om te horen dat hij verder erg lief is.

Ik ga inderdaad maar eens op zoek naar contacten in zweden. Ook even op fora kijken enzo. Gelukkig spreek ik Noors, en kan ik Zweeds dus ook aardig begrijpen.

En dan nog kijken hoe het met transport zit. Zelf rijden gaat voor mij niet lukken, dus zal een transportmaatschappij moeten inhuren. Over Potijk heb ik veel positiefs gelezen, maar misschien zijn er nog andere opties?

Edit: En mocht er toevallig een Zweedse bokker zijn die in zijn/haar omgeving iets leuks weet, dan hoor ik dat helemaal graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 11:30 



 
Profiel   

Hallo Happy paardje,

Ik ben via een vriendin van mij getipt over jouw topic.
Ik woon in Zweden en zou voor je rond kunnen neuzen en informeren.
Ik heb al eerder iemand geholpen en hierdoor mensen blij gemaakt.

Als je mij een Pb met enkele wensen kan doorsturen kan ik het een en ander uitzoeken, aangezien ik het leuk vind om te doen en mensen blij te maken!

Groetjes Patricia

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 17:31 



 
Profiel   

P.s Potijk is de beste en goedkoopste transporteur
Ze hebben meerdere keren voor ons paarden vervoerd en dat doen ze perfect .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 18:43 



 
Profiel   

Hoi Keep,

wat fijn! Ik stuur je even een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 19:15 



 

http://www.noordzweedspaard.nl/Stal%20C ... 0nieuw.htm

Misschien kunnen deze mensen je verder helpen :) Al is er volgens mij al even niets meer ge-update op de site zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 19:17 



 
Profiel   

Ik heb een paar maanden geleden een 'Kallblodig Travare' geïmporteerd uit Noorwegen. Grote gok, maar alles is heel goed uitgepakt! :)

Mij viel het heel erg tegen om een geschikt paard te vinden, veel mensen willen ze toch graag in Scandinavië houden voor draverijen.

Als je hulp nodig hebt mag je me altijd PB'en!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-15 21:44 



 
Profiel   

Er is ook een hele actieve facebook pagina over dit ras, waarop mensen paarden te koop aanbieden maar ook foto's plaatsen van paarden in training en op wedstrijd. Ik wil zelf nog geen paard kopen maar dit ras staat wel hoog op de lijst, en daarom ben ik alvast lid geworden van deze pagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 23:14 



 
Profiel   

Ik ben op een van de fb-paginas deze tegengekomen, maar ze is wel erg stevig. Voor de mensen die meer bekend zijn met noordzweden, is ze echt heel stevig gebouwd, of vooral te dik?

Er mag volgens mij sowieso wel wat af, maar hoe zwaargebouwd zal ze dan nog zijn, schatten jullie?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-15 18:21 



 
Profiel   

Ik vind haar te stevig gebouwd en te dik.

Maar ja dat is makkelijk oordelen vanaf een foto en ik ken het dier niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-15 18:28 



 
Profiel   

Ik eigenlijk ook wel, maar wilde toch even jullie mening horen. Als ze wel goed op zou kunnen knappen, zou het een leuke uitdaging zijn. (en ze staat in Denemarken, dat scheelt toch weer in afstand etc)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-15 18:35 



 
Profiel   

Ze lijkt mij erg zwaar gebouwd voor een Travare. Qwa bouw neigt ze wat meer naar de brükhast naar mijn idee. Maar dat kan ook komen omdat ze wat dikker is.

Weet je ook de afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 15:48 



 
Profiel   

Afstamming weet ik niet, er was ook nog eigenlijk niks met het paardje gedaan, volgens mij heeft die gewoon lekker vijf jaar ergens op een weiland gelopen. Maar toch niet helemaal wat ik zoek inderdaad. Helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-15 19:02 



 
Profiel   

Ik vind de donkere Noordzweedse, hier bovenaan de pagina schitterend, zeer mooie koppie ook, zeer sprekend.

Ik denk dat je daar lekker op naar zoek moet gaan :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-15 15:47 



 
Profiel   

De merrie van je foto lijkt me meer een Ardenner ,maar kan ook gewoon een hele zware Nord Svensk Brukshast zijn .Als je zeker voor een zuivere wil gaan zou ik gewoon de papieren navragen ,de ouders horen in het papier te staan van een zuivere Noord Zweed.
In Zweden zijn veel Ardenners ook ,sommigen lijken veel op Noord Zweden.

Ikzelf verwacht begin Maart een veulen uit mijn Noord Zweedse merrie (valk) en Tinkerhengst (valkbont) dus als je een gekruiste Noord Zweed leuk vind ,ben je altijd welkom om eens langs te komen :D
Ik woon nabij de grens van Friesland,Drenthe en Overijssel.


[ img ]

[ img ]




[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 12:35 



 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Ik vind de donkere Noordzweedse, hier bovenaan de pagina schitterend, zeer mooie koppie ook, zeer sprekend.

Ik denk dat je daar lekker op naar zoek moet gaan :j .


Hihi, dankje! Wij zijn ook heel blij met hem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 18:16 



 
Profiel   

switt schreef
Ragdollcat schreef
Ik vind de donkere Noordzweedse, hier bovenaan de pagina schitterend, zeer mooie koppie ook, zeer sprekend.

Ik denk dat je daar lekker op naar zoek moet gaan :j .


Hihi, dankje! Wij zijn ook heel blij met hem <3



:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 18:20 



 
Profiel   

Die tinkerhengst hierboven is trouwens ook een prachtdier zeg, wauw!!

Onze knappe man in actie:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D23C74
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5689AE4C

Ts, ik vind dat paard wat je postte te dik maar ook wel érg breed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 18:29 



 
Profiel   

Bedankt voor het aanbod, Aricia, maar dat wordt me denk ik ook een wat te stevig paardje. Bovendien is een veulen me gewoon nog te lastig op dit moment. Ik ben wel benieuwd wat er voor veulentje uit gaat komen trouwens! :)

En inderdaad, ik ga gewoon nog even lekker verder zoeken naar een mooie draver, dat is eigenlijk gewoon wel wat ik wil.

Wat een prachtig dier is het toch, switt! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-15 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen