Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er een Arabo fries?

 
Profiel   

Ik ben het ook helemaal met jullie eens qua karakter! Die van mij is ook over gevoelig, leergierig en vooral slim..!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-17 01:04 



 
Profiel   

Mijne is ook zeer gevoelig hoor. Wel super lief en goed bij me te houden hoor, maar die pompt derzelf op en wordt een perfecte piaffe beheerster. Als ik in de bak rijdt is ze lekker voorwaarts en bewerkbaar. Ze denkt altijd met me mee en zelfs voor me, maar dat waardeer ik niet altijd hahahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 16:52 



 
Profiel   

Ik zou mij ook graag melden hier :j
Mijn lease paard Hind is een arabo, maesto x dark yente, wat haar 12,5 % maakt. Moet wel zeggen dat ze wat gevoeliger is dan de volle friezen op stal maar wel heel fijn om mee te werken, toch iets minder nuchter heb ik het idee. Maar verder een heerlijk paard! Wij rijden voornamelijk dressuurmatig maar springen ook zo nu en dan, wat ik dan wel echt fijn vind aan haar dat ze dat ook een beetje kan <3 verder rijden we veel buiten normaal gesproken. Heerlijk in de bossen en over de vlaktes heen! Dit staat momenteel iets op een laag pitje ivm spierbevangenheid, we zijn aan het opbouwen.
Dat ze 1 1/2 jaar geleden bij ons kwam had ze "sportcoupe". Korte manen en sokker waren eraf geschoren. Ze was nog erg puppy. Wat ik hier ook las qua laatbloeiers. Ik denk dan ook dat zij dit echt had. Ze was nog geen 6 dat ze bij ons kwam maar wat is ze ontzettend veel veranderd in die 1 1/2 jaar. Dat is een wereld van verschil. :wow:
Hierbij wat foto's van die knappe dame <3
Eerste zomer bij ons:
[ img ]

Strandrit
[ img ]

Nu lekker actief lessen en binnenkort hopelijk starten
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 01:41 



 
Profiel   

Welkom, knap paard zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 13:48 



 
Profiel   

Even een vraagje hier.
Ik kom er niet helemaal uit... we laten dit jaar hind dekken maar bij welk persentage zit je nog in het arabo friezen stamboek? Weet iemand hier dat?
Ik las ergens minimaal 5% maar dat vind ik wel erg laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 11:58 



 
Profiel   

Onderstaand een kort overzicht van de bloedvoeringen die mogelijk zijn om opgenomen te worden in het hoofdstamboek:

Minimum 50% zuiver Fries bloed.
Tussen de 3 & 40% arabisch bloed.
Maximum 12,5% ander barok ras (PRE, Lusitano, PRM, Lipisaner, Kladruber) en/of warmbloed (KWPN, NPRS, BWP, SBS, WestFaal, Rheinland, Selle Francais).
Maximum 3,2% Engels Volbloed.
Conclusie: Een Arabo-Fries moet minstens een beetje Arabier bloed voeren, moet ook meer dan de helft Fries voeren en mag nog verbeterd worden met een scheutje ander barok bloed om bepaalde eigenschappen nog sterker te verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:18 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Onderstaand een kort overzicht van de bloedvoeringen die mogelijk zijn om opgenomen te worden in het hoofdstamboek:

Minimum 50% zuiver Fries bloed.
Tussen de 3 & 40% arabisch bloed.
Maximum 12,5% ander barok ras (PRE, Lusitano, PRM, Lipisaner, Kladruber) en/of warmbloed (KWPN, NPRS, BWP, SBS, WestFaal, Rheinland, Selle Francais).
Maximum 3,2% Engels Volbloed.
Conclusie: Een Arabo-Fries moet minstens een beetje Arabier bloed voeren, moet ook meer dan de helft Fries voeren en mag nog verbeterd worden met een scheutje ander barok bloed om bepaalde eigenschappen nog sterker te verbeteren.


Dankje voor je uitleg! Dus bij 3% arabisch tegen 97% fries mag je nog steeds bij het hoofdstamboek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 23:48 



 
Profiel   

Sanniie schreef
Lukasje schreef
Onderstaand een kort overzicht van de bloedvoeringen die mogelijk zijn om opgenomen te worden in het hoofdstamboek:

Minimum 50% zuiver Fries bloed.
Tussen de 3 & 40% arabisch bloed.
Maximum 12,5% ander barok ras (PRE, Lusitano, PRM, Lipisaner, Kladruber) en/of warmbloed (KWPN, NPRS, BWP, SBS, WestFaal, Rheinland, Selle Francais).
Maximum 3,2% Engels Volbloed.
Conclusie: Een Arabo-Fries moet minstens een beetje Arabier bloed voeren, moet ook meer dan de helft Fries voeren en mag nog verbeterd worden met een scheutje ander barok bloed om bepaalde eigenschappen nog sterker te verbeteren.


Dankje voor je uitleg! Dus bij 3% arabisch tegen 97% fries mag je nog steeds bij het hoofdstamboek?


Ja maar zelf -en dat is dan puur persoonlijke mening- zou ik dat niet overwegen, dan zou ik voor een 100% fries veulen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 23:59 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 13:26 



 
Profiel   

[ img ]
Cameekhe is nu 9 jaar en zouden we laten dekken door Jazzmeen. Helaas is ze lichamelijk nog opbouwende waardoor ik heb gekozen om dit volgend jaar te doen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 13:29 



 
Profiel   

Is Cameekhe in België gefokt?
En wat bedoel je met "helaas lichamelijk nog opbouwend" ?

Jazzmeen is wel een prachtig dier! Maar zit je dan niet te hoog in het Arabisch bloed om nog van een arabofries te spreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 19:11 



 
Profiel   

Hele goede vragen allemaal.

Cameek is bij de vrouw waar ik haar van in bruikleen heb. Cameekhe Deloi is haar echte naam.

Haar bekken zaten vast en dat lossen we nu langzaam op. Ik heb geen haast en heb liever volgend jaar een veulen zodat ik haar nog een jaar soepeler kan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 21:13 



 
Profiel   

Ik ga dan richting het nrps stamboek als ik haar laat dekken door deze hengst. Alleen ik hou het veulen zelf dus was heb me nog nie heel weet verdiept erin, maar haar officiële eigenaresse zei dat Dark Ynte een goede match voor haar zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 21:28 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Ik ga dan richting het nrps stamboek als ik haar laat dekken door deze hengst. Alleen ik hou het veulen zelf dus was heb me nog nie heel weet verdiept erin, maar haar officiële eigenaresse zei dat Dark Ynte een goede match voor haar zou zijn.


Met Jazzmeen als vader is het nrps een oplossing natuurlijk.
Dark Ynte is inderdaad een fijne hengst. Van de "oudere" generatie de meest elegante vind ik zelf. Anderzijds ben ik qua karakter en werklust fan van Dark Danilo. Ongetwijfeld is het wel de moeite je ook eens te verdiepen in de modernere lichting van de arabofriese hengsten. Maar je hebt nog even de tijd ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 22:17 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Sanniie schreef

Dankje voor je uitleg! Dus bij 3% arabisch tegen 97% fries mag je nog steeds bij het hoofdstamboek?


Ja maar zelf -en dat is dan puur persoonlijke mening- zou ik dat niet overwegen, dan zou ik voor een 100% fries veulen gaan.


Nee inderdaad maar bedoel meer dat dat dus zelfs kan. Merrie wordt mogelijk geinsemineerd voor ofwel volle fries epke ofwel arabo Othello. Nog even bekijken wat de beste optie is voor mijzelf. Voornamelijk de hoogte speelt wel een rol momenteel. Ik ben zelf best lang en hind 1.62/1.64 maar kan niet veel grotere arabo's vinden helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 00:30 



 
Profiel   

Ja, je vindt eerder kleinere dan grote ... Onze arabo was wel uit de kluiten gewassen, die was 1.69/1.70m.
Indien grootte een rol speelt, ook even verder kijken dan de ouderdieren zelf. Die kunnen ook nog invloed hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 20:49 



 
Profiel   

Die van ons is rond de 1.65 en toont behoorlijk groot.
Veel front en lang diep lijf.

Deze foto’s zijn van afgelopen zondag
(Ik ben 1.76 met behoorlijk lange benen)

[ img ]

[ img ]

Helaas haalde ik ‘m vandaag kreupel uit de paddock, enorm balen, denk wat verdraaid op de harde grond, afwachten en voorzichtig maar even...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 22:54 



 
Profiel   

Oesje, dat is minder Nouvel! Hopelijk niks ernstig. Hij toont wel mooi groot ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 00:50 



 
Profiel   

Ik dacht dat ik laatst in het clubblad las dat ze dit percentage moeten hebben voor EAFS?

6-40% arabier
(Max 3,2% Angelo arabier)
Min 50% fries
Max 25% van de rassen: PRE, lusitano, lippizaner, kladruper, orlov draver, morgan, hackneyen en warmbloed sportpaard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 01:17 



 
Profiel   

Vandaag hebben we ons eerste onderlinge dressuurproefje op de vereniging gestart.
Vorig jaar kreeg hij nog enorm veel spanning als we een proefje probeerden te oefenen.
Inmiddels is hij zover dat hij het in de training aardig kan verwerken dus een onderlinge wedstrijd was een mooie probeer gelegenheid.
We hebben een L1 proefje gereden, ik had er mijn handen nog aan vol maar hij bleef te rijden en we zijn er op wat verbeterpuntjes na aardig doorheen gekomen, ik was trots op ‘m!

Bleek dat we uiteindelijk nog 1e waren geworden met 191 punten, echt nooit verwacht, super leuk!
En een grote winterpeen als prijs, beter kan natuurlijk niet! :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-18 22:21 



 
Profiel   

Netjes hoor!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 01:40 



 
Profiel   

Leuke paarden allemaal! Ik heb geen arabofries, maar de paarden waar ik mee werk zijn wel allemaal arabofriezen *D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:24 



 
Profiel   

Oh, rij je bij/voor iemand die arabo's fokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:36 



 
Profiel   

Ja, een dierenarts. Hij fokt arabo's en wil er graag mee gaan wandelen, maar heeft eigenlijk heel weinig ervaring met paardrijden dus moet ik zorgen samen met nog een ander meisje dat ze wandelklaar zijn en hem begeleiden bij het wandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 16:45 



 
Profiel   

Leuk, dat is een mooie werkplek zo!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen