Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Zijn er hier ook mensen met een [ras] of kruising ermee

 
Profiel   

Wat een mooie paarden hier! Ik wil ook een trekpaard :(:) Ooit....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 21:30 



 
Profiel   

Hier ook een trekpaard liefhebber!

In het bezig van trekpaard Max.
Belgisch trekpaard, ruin 10 jaar oud.
Gaat voor de kar en onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-15 21:42 



 
Profiel   

@Azara71
Een van onze Boulonnais heeft ook die stipjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:07 



 
Profiel   

Rossfechten schreef
Ik kan op alle twee rijden, op de oude zit een knop, als er een beginnner op zit is ze erg lief en voorzichtig, en als een ervaren ruiter er op zit is het een ongeleide projectiel. Extreme conditie dus ook niet moe te krijgen.
Maar ik kan een half uur fanatiek dressuur rijden, en dan mijn zoontje van 4 er op zetten en ze doet dan geen stap verkeerd, terwijl ik alle hoeken van de bak heb gezien.
Ze word ingezet in een zorgboerderij, met manege lessen en voor de huifkar.
En de jonge ben ik overnieuw bezig, ben het alleen beu, dat het zoveel langer duurt en dat een groot paard zoveel moeite heeft met zijn massa correct evenwichtig dragen.


Wat jammer dat je er nu extra energie in moet steken.
Mag ik vragen wat je adviseert om te beginnen? Wij hebben er dadelijk een van 6 maanden lopen en dat wordt ons eerste paard om zelf vanaf veulen op te leiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:08 



 
Profiel   

Wat ik geleerd heb is dat het voor een trekpaard enorm belangrijk is dat die leert dat mensen met respect behandeld moeten worden.
Dus dat die niet over je heen loopt, en leert halt is halt, enz, en zelfs met een veulen is dat al in kleine stapjes aan te leren.
En laat een trekpaard echt uitgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:24 



 
Profiel   

AbbyBlues schreef
Rossfechten schreef
Ik kan op alle twee rijden, op de oude zit een knop, als er een beginnner op zit is ze erg lief en voorzichtig, en als een ervaren ruiter er op zit is het een ongeleide projectiel. Extreme conditie dus ook niet moe te krijgen.
Maar ik kan een half uur fanatiek dressuur rijden, en dan mijn zoontje van 4 er op zetten en ze doet dan geen stap verkeerd, terwijl ik alle hoeken van de bak heb gezien.
Ze word ingezet in een zorgboerderij, met manege lessen en voor de huifkar.
En de jonge ben ik overnieuw bezig, ben het alleen beu, dat het zoveel langer duurt en dat een groot paard zoveel moeite heeft met zijn massa correct evenwichtig dragen.


Wat jammer dat je er nu extra energie in moet steken.
Mag ik vragen wat je adviseert om te beginnen? Wij hebben er dadelijk een van 6 maanden lopen en dat wordt ons eerste paard om zelf vanaf veulen op te leiden.


Je kunt ze in de eerste jaren het gewoon mak maken voor vanalles en nog wat. Omdat je er nog niet op kunt, kun je zo lekker aan het werk met ze. Zaken zoals voetje geven, dingen op hun rug of hoofd, over zijl lopen etc etc. Hoe meer ze jong kennen, hoe meer je er straks aan hebt.
Maar houd het allemaal wel luchtig. Niet te veel in een keer en gewoon kleine stapjes. Het hoeft niet allemaal in 1 week te gebeuren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:28 



 
Profiel   

Ik clicker veel met de honden, beetje de vrijheidsdressuur maar dan maatje kleiner zeg maar. :D Dus ik snap wat je bedoeld met langzaam opbouwen. Liever 10x 5 minuten dan 1x een uur.
Ik ben alleen niet zo op de hoogte wat je met paarden allemaal kunt en zou moeten, en dan specifiek trekpaarden omdat ze zo groot en zwaar worden. Wat kun je ze op deze leeftijd al leren, en wat nog niet. Daar ben ik nog niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:47 



 
Profiel   

Mijn advies is ook denk nit dat een trekpaard anders is dan een "ander paard".

Onze witte dames zijn behalve trekpaard ook gevoelig en voorwaarts en sensibel. Hebben geen enorme bitten nodig om ze op de plek te houden of wat dan ook. Kunnen onderste boven zijn van een corrigerende tik.

En ja voetjes geven leren is heel handig. Wij hebben er 1 die omvalt/gaat hangen en 1 die het bij vorige eigenaar nooit deed en daarom al 3 jaar achter niet bekapt was toen ze bij ons kwam.
Geduld en kleine stapjes en de voetjes kunnen omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:49 



 
Profiel   

Ik heb ook het idee dat ze net zo gevoelig en aanhankelijk zijn als een 'normaal' paard. Misschien zelfs wel meer zo. Maar het gaat dan inderdaad voornamelijk over hun gewicht en grootte. Met een Welsh kun je de hoeven nog wel eens met brute kracht omhoog houden, veel succes met een knol. :D

NB. Ik ben zelf trouwens van plan om bitloos en boomloos te gaan rijden. Geeft me toch een beter gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:54 



 
Profiel   

AbbyBlues schreef
Ik clicker veel met de honden, beetje de vrijheidsdressuur maar dan maatje kleiner zeg maar. :D Dus ik snap wat je bedoeld met langzaam opbouwen. Liever 10x 5 minuten dan 1x een uur.
Ik ben alleen niet zo op de hoogte wat je met paarden allemaal kunt en zou moeten, en dan specifiek trekpaarden omdat ze zo groot en zwaar worden. Wat kun je ze op deze leeftijd al leren, en wat nog niet. Daar ben ik nog niet uit.


In principe is het niet anders dan een gewoon paard he. Alleen omdat ze uiteindelijk groter worden word je eerder geconfronteerd met eventuele opvoedkundige fouten....

Wij hebben de onze als jaarling gekregen. En paar keer jaar mag ze mee uit wandelen, we zetten de voerbak eens op haar kont, als we onze trui uit trekken in de wei en ze staat in de buurt leggen we die op haar kont/rug/nek, vuilniszak in onze zak: even mee aaien, al dat soort kleine dingen zorgen ervoor dat zij spelenderwijs dingen leert zonder dat er enige druk op staat. We hebben pas voor het eerst een hoofdstel en bitje gepast. Dit gaan we nu ook af een toe meenemen zodat we van het voorjaar met haar kunnen lange lijnen. Binnenkort gaat er eens een dekje op met dekensingel.
Maar alles wat we doen is hoogstens een paar minuten, zodra ze rustig is gelijk 'druk' er af en lekker kroelen. Resultaat is dat ze alles prima vind en iedere keer weer reuze nieuwsgierig staat te kijken waar we nu weer mee aan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 09:57 



 
Profiel   

AbbyBlues schreef
Ik heb ook het idee dat ze net zo gevoelig en aanhankelijk zijn als een 'normaal' paard. Misschien zelfs wel meer zo. Maar het gaat dan inderdaad voornamelijk over hun gewicht en grootte. Met een Welsh kun je de hoeven nog wel eens met brute kracht omhoog houden, veel succes met een knol. :D

NB. Ik ben zelf trouwens van plan om bitloos en boomloos te gaan rijden. Geeft me toch een beter gevoel.


Ik heb een poos een barefoot zadel voor een van onze witte gehad, nu een semi-boomloos western zadel (Continental Equiflex). Verder rijden we erg veel met een barebackpad.
Inmiddels 2 continetal zadels *\o/*

Barefoot
[ img ]

Barebackpad
[ img ]

Continental
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 10:04 



 
Profiel   

Barebackpad wil ik wel naartoe. Maar aangezien ik al zeker 15 jaar niet meer gereden heb dacht ik eerst weer eens rustig te leren rijden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 10:10 



 
Profiel   

het beste is een paard zoals alle andere paarden te behandelen en hun een strenge maar recht vaardige opvoeding te geven daar heb je een leven lang plezier van.
Hier worden als er op gereden word gereden met een trekpaard zadel (gewoon van de agradi) of zadel loos
gewoon op de blote rug!
we hebben het beiden ik en mijn man zo geleerd en vinden het prettig zo, het zadel was alleen als ik op buiten rit ging naar het strand bos etc.

En hier vind ik dat er op een een zacht karakter zit en de anderen is een echte alfa merrie en die pikt echt niet zomaar meteen alles...en dat is echt een pittige tante en geen standaard typ slome duikelaar.
Al verwachten de mensen dat dus altijd wel in het lijf van een trekpaard.Deze wordt gereden op een stang, en de andere op een bokkebit zonder kinketting of op een halster zonder bit met teugels in het weiland.
Al met al een passie voor het leven!!!

( En hier is het jongste paard pas met 5 jaar opgeleerd, en dat ging bijzonder goed!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 10:38 



 
Profiel   

onze dames zijn beide pittige dominante merries die kijken hoe ver ze kunnen gaan (zeker bij vreemden) (staat er weer een fietser aan de deur dat paard heeft gebeten toen ik brood wilde geven) (ooit eet ze nog een broodzak)
Maar ook wel knuffelkonten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 10:54 



 
Profiel   

Mijn shire is lang hengst geweest en heeft daar echt wel wat aan over gehouden.
Hij is absoluut niet de typische shire, zit veel pit in en hij heeft echt grenzen nodig.
Hij is pittiger dan mijn nf pony, dat had ik niet verwacht eigenlijk ;-)
Ik werk ook bitloos en heb nu een barefoot cheyenne voor hem. Zou er graag een ghost bij willen!
Ik ben nu clickertraining aan het opbouwen, positief belonen werkt beter dan brute kracht maar dat is bij alle dieren zo, vind ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 12:55 



 
Profiel   

Hallo iedereen hier met een trekpaard/kruising hiermee!
Het is hier al een mooi tijdje erg stil en er komen maar weinig foto's van deze mooi paarden voorbij!
Daarom weer even een berichtje om misschien dit topic weer een beetje aan het licht te laten komen :j

Mijn grote vlaamse vriend en ik zijn nog altijd erg veel aan het wandelen, soms wel 3x per week van een uur tot ander half, ook zijn wij bezig met het vrijheidsdressuur, wat hij erg goed doet en leuk vind! Hij pakt alles zo goed op en is erg gericht op mij, trotse ikku met z'n paard *\o/*

Hij wordt al een echt (trek)paard, toen ik hem net kocht was hij nog wat iel en stond erg hoog op zijn benen hij was redelijk wat uit verhouding, natuurlijk nog wel wat maar hij begint al mooi uit te dijen.

Hier wat foto's van hem <3 :



[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-15 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen