Zijn er hier ook mensen met een [ras] of kruising ermee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:12

Hallo allemaal!
Ik ben erg benieuwd na mensen hier met een trekpaard net als ik!
Zelf heb ik een Vlaams trekpaard ruin van 1,5 oud en meet 1,71. Plaats een leuke foto/verhaaltje van je trekpaard. Frans, Nederland ect maakt niet uit! Of natuurlijk een leuke kruising met een trekpaard erin. /3

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:24

Ikke!
Wij hebben een Belgisch Trekpaard genaamd Marjolien van de Herdershoek - roepnaam Margriet(je). Ze is er 19 en 12 jaar in ons bezit. Ze loopt in de kar en onder het zadel.

Tataaa...

Afbeelding

Ik ben ook benieuwd naar jouw paard!!!

Anoniem

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:26

Ik ben ook benieuwd naar je paard, TS! Ben gek op Vlaamse paarden.

Wij hebben een Nederlands [ras], ze is drachtig van een Shire.
Afbeelding

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:56

Ik rij er meerdere, maar zijn van een ander..
Rij nu voornamelijk deze; Quirina a.k.a Kwiri.. Mag haar wel een beetje "mijn" paard noemen. :o Nederlands Trekpaard
Afbeelding
Afbeelding

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 12:28

Wat zijn ze prachtig dames! En wat leuk mensen met een trekpaard :j
Memuska: Wat een mooie Merrie en wat staat ze dapper voor de kar, je zou niet zeggen dat ze 19 is!
KoudbloedKim: Ik denk dat ik jou paard wel eens voorbij heb zien komen op youtube?! Wat gaaf dat ze drachtig is van een shire! ben benieuwd wat daar uitkomt, maar jij vast en zeker nog meer! *\o/*
Helenalena: Jij heb gewoon een luxe positie, jij rijdt er meerdere :P Maar leuk dat je er 1 rijdt die je als je eigen mag beschouwen *D

Natuurlijk hier een paar foto's van mijn trekpaard:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit was vrij in het begin dat ik hem kreeg:D
Afbeelding
Hier waren wij wezen wandelen en ging de zon onder, mooi!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze foto's zijn recent <3
Afbeelding
En hier een in druk hoe groot hij al is.. :D

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:32

Ze zijn prachtig hoor <3 ....zijn deze paarden nu veel duurder in onderhoud, vraag ik me af?

Anoniem

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:34

TS, ja klopt! Wat een prachtig paard heb je! Ik wil ook ooit nog een Vlaams paard, vooral omdat ze geen sokken en dus minder snel beenproblemen hebben.

Ze zijn op zich niet duurder in onderhoud, eten alleen wat meer, maar hoeven vaak niet bijgevoerd te worden.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 18:29

testes76: Bedankt:) Net wat kim zegt, ze zijn niet veel duurder dan een ander paard. Misschien eten ze wat meer maar niet extreem en bijvoeren hoeft ook niet nee:)
Verder is misschien het tuig wat duurder omdat het allemaal wat groter is en niet overal verkrijgbaar.
Maar dat ga ik pas over een tijdje ondervinden haha hij is pas 1,5!
verder de hoefsmid is de zelfde prijs als de andere paarden, wel is het fijn en belangrijk voor de smid dat hij goed hoefje kan en wil geven met hun gewicht :D

Kim: Bedankt! Wie weet in de toekomst staat er een leuke Vlaamse op je te wachten /3
Wat de sokken betreft klopt, ze hebben bijna geen sok en idd dus minder kans op problemen.

Ik heb as woensdagochtend met hem voor de eerste keer grondwerk les. Naast dat ik al veel wandel en hem de basis dingen leer, lijkt dit mij zo leuk en zo groei je op een leuke manier naar mekaar toe en kun je ook op een leuke en leerzame manier al goed bezig met een jong paard /3 :)

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:55

Wat een leuke foto's!
Jouw paard is ook erg leuk Mimo15!

Tja duurder... Ze eten gewoon meer. Mijne krijgt amper iets bij (een handje omdat ik de anderen eten geef en anders is het zielig voor haar), maar ze eet wel heel wat meer hooi. Of het tuig duurder is weet ik zelfs niet, niet eens op gelet... mss wel ja...
Margriet is duurder in dingen die ze stuk maakt, dat wel. Ze kent haar eigen kracht niet en loopt zo bv regelmatig de staldeur er uit :+

love4
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:24

Wij hebben een knappe boulonnais van 3 . Weet niet of het duurder is , wel ondervind ik dat ik goed me best moet doen om ook voor hem leuke spullen in de juiste ( grote ) maat te vinden . Maar lang leve Google

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:40

love4 schreef:
Wij hebben een knappe boulonnais van 3 . Weet niet of het duurder is , wel ondervind ik dat ik goed me best moet doen om ook voor hem leuke spullen in de juiste ( grote ) maat te vinden . Maar lang leve Google

Wat voor kleur heeft hij?

En mag je zo'n paard met 3 rijden? Want ze lijken mij zo sterk, dat als je er op gaat zitten dat ze daar toch niets van te lijden hebben.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:44

Desiree schreef:
love4 schreef:
Wij hebben een knappe boulonnais van 3 . Weet niet of het duurder is , wel ondervind ik dat ik goed me best moet doen om ook voor hem leuke spullen in de juiste ( grote ) maat te vinden . Maar lang leve Google

Wat voor kleur heeft hij?

En mag je zo'n paard met 3 rijden? Want ze lijken mij zo sterk, dat als je er op gaat zitten dat ze daar toch niets van te lijden hebben.

Ook met een trekpaard zul je moeten wachten met inrijden. Hij lijkt dan wel sterk, maar het gaat uiteindelijk om de gewrichten die sterk genoeg moeten zijn. Er wordt al gauw te vroeg ingereden, waardoor veel trekpaarden later met een doorgezakte rug rondlopen.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:46

Ik werk zelf met Rheinlanders en Norikers. We hebben ook een keer een Groninger op het werk gehad, maar die was (in zijn geval, niet in geval van het ras) niet geschikt voor het koetswerk. We hebben ook een Noriker staan, waarvan wij denken dat het een Vlaams paard is. Toch staat er echt "Noriker" in het paspoort.

love4
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-15

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:56

Hij word steeds witter. Maar klopt er word vaak gedacht / gezegd daar kan je vroeg mee beginnen met inrijden . Maar ook voor trekpaarden geld dat alles nog in de groei is . Ik zeg altijd , liever langer wachten , en dan jaren rij plezier. Dan er te snel erop willen kruipen , en zijn rug stukrijden . Want word me vaak genoeg gezegd , ach joh ga meer aan het werk met hem onder het zadel , kan hij makkelijk hebben met zijn bouw .

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 15:58

Memuska: hahah oeps..ja soms kennen ze niet hun eigen kracht he...ja dan is het een dure hobby :D
love4: Zeg dat lang leve google! Zo vind je vast eens wat leuk en passend spul. Want ik geloof wel dat het soms wat lastig is wat leuks te kopen, je hebt niet alles in XXL helaas -O- .
Wat een leuk trekpaard heb je en hij is nu 3 jaar, ga je hem nu ook al licht beleren of wacht je er nog mee?
Want je kunt ze natuurlijk op hun 3e wel al zadel mak maken en zo af en toe (als de stuur en stop er op zit) wat buiten ritjes maken, dan belast je ze nog niet extreem.
Heb je toevallig een foto van je boulonnais?:)
Shenavallie: We hebben ook een Noriker staan, waarvan wij denken dat het een Vlaams paard is. Toch staat er echt "Noriker" in het paspoort. Hoezo denk je dat het een Vlaams paard is als ik vragen mag? Zou wel heel bijzonder zijn als het wel het geval zou zijn terwijl het paspoort wat anders zegt...
Mag ik er eens een foto van zien?

love4
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:44

Ja we hebben hem al redelijk zadelmak , zijn ook inderdaad bezig met sturen en stoppen . Niet te vaak natuurlijk , maar na al het grond werk vind hij het super leuk als het zadel erop gaat . En doet dan ook erg zijn best . We hebben nu gelukkig goed passende halster ( in kleur) waar nu nog gaatjes over zijn . Maar zijn hoofdstel die we hebben gaat nu hard . Hij groeit op het moment weer hard . Het is zo'n grote knuffel beer. En is dikke maatjes met onze hond van 1 hihi zo leuk die 2.

love4
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-10-15

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:42

Mimo15 schreef:
Memuska: hahah oeps..ja soms kennen ze niet hun eigen kracht he...ja dan is het een dure hobby :D
love4: Zeg dat lang leve google! Zo vind je vast eens wat leuk en passend spul. Want ik geloof wel dat het soms wat lastig is wat leuks te kopen, je hebt niet alles in XXL helaas -O- .
Wat een leuk trekpaard heb je en hij is nu 3 jaar, ga je hem nu ook al licht beleren of wacht je er nog mee?
Want je kunt ze natuurlijk op hun 3e wel al zadel mak maken en zo af en toe (als de stuur en stop er op zit) wat buiten ritjes maken, dan belast je ze nog niet extreem.
Heb je toevallig een foto van je boulonnais?:)
Shenavallie: We hebben ook een Noriker staan, waarvan wij denken dat het een Vlaams paard is. Toch staat er echt "Noriker" in het paspoort. Hoezo denk je dat het een Vlaams paard is als ik vragen mag? Zou wel heel bijzonder zijn als het wel het geval zou zijn terwijl het paspoort wat anders zegt...
Mag ik er eens een foto van zien?

Welke foto we er ook bij halen, hij lijkt qua uiterlijk totaal niet op de andere Noriker op het werk. Qua bouw en grootte, maar ook qua uiterlijke kenmerken lijkt hij totaal niet op een Noriker. Het is iedere keer weer een verrassing met welk paard ik rij, maar ik neem volgende keer mijn fototoestel mee en zal eens een paar foto's maken ter vergelijking.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:48

Afbeelding
Afbeelding

Hier 2 Boulonnais Dames, ze zijn 11 en 12 jaar oud.
De ene is voor de kar en onder het zadel, de andere alleen nog onder het zadel maar de plannen zijn een 2 span.

Kramer.nl heeft een aantal koudbloed artikelen.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:47

Gaaf friesam! :j

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:59

Wat een gave paarden komen er voorbij!

Kim is natuurlijk Bokt Royalty dus die kende ik al :D

Friesam, wat een leuk stel! Heerlijk wollig voor de winter :)

Mimo, zo jong zijn ze zo heerlijk slungelig <3

Mag ik mij ook melden? Ik heb een Shire en dat is natuurlijk ook een trekpaard haha :)

Prince William 4 jaar oud - onbeleerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:00

Voor de liefhebbers een minder wollige foto

Afbeelding
Afbeelding

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Zijn er hier ook mensen met een trekpaard of kruising ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:05

Ik heb altijd een zwak gehad voor knollen en heb altijd gezegd dat als er een paard komt, wordt het een knol. Hier staan nu dus twee Rheinlanders 'in bestelling' voor wanneer we de sleutel van ons huis krijgen in Maart. :D

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:08

Mimo15 schreef:
Hallo allemaal!
Ik ben erg benieuwd na mensen hier met een trekpaard net als ik!
Zelf heb ik een Vlaams trekpaard ruin van 1,5 oud en meet 1,71. Plaats een leuke foto/verhaaltje van je trekpaard. Frans, Nederland ect maakt niet uit! Of natuurlijk een leuke kruising met een trekpaard erin. /3


Ik meld mij ook hier! Ik heb een Belgisch trekpaard x tinker. Hij heet Django een ruin van 7 jaar jong, 1m80. Heb hem nu een jaar en ben onwijs blij en trots met hem!

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:11

Hé wat leuk al twee boulonnais paarden hier!

Hier mijn boulonnais x warmbloed, een soort light versie dus...

Afbeelding

Afbeelding