Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shetlandpony in het programma Utopia

 
Profiel   

Zoals de titel al zegt, zit daar een shetlander in het programma. Ze moeten elke dag met haar lopen ivm de hoeven. Dat doen ze dus helaas niet meer. Kun je dit ergens melden ? Of hoeft een shetlandpony niet veel beweging ? Ik heb helaas geen verstand van paarden verder
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:19 



 
Profiel   

ik heb helaas geen verstand van Utopia....een pony moet wel beweging hebben.
Misschien melden zich hier Utopia kijkers...daar heb je meer aan. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:22 



 
Profiel   

niet alles van een dag word uitgezonden he. Het zijn fragmenten wat je te zien krijgt. Kans is dus groot dat ze wel degelijk iets met die pony doen alleen dat dat niet word uitgezonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:23 



 
Profiel   

Klinkt alsof de pony alleen staat, kijk het programma overigens niet, maar dat is veel erger dan het niet hebben van een wandelingetje (als ze wel naar buiten kunnen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:24 



 
Profiel   

Oja goeie inderdaad.Ik hoor daar wel meer klachten over vandaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:25 



 
Profiel   

dito schreef
niet alles van een dag word uitgezonden he. Het zijn fragmenten wat je te zien krijgt. Kans is dus groot dat ze wel degelijk iets met die pony doen alleen dat dat niet word uitgezonden


Ik kijk de livestreams

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:26 



 
Profiel   

Azmay schreef
Klinkt alsof de pony alleen staat, kijk het programma overigens niet, maar dat is veel erger dan het niet hebben van een wandelingetje (als ze wel naar buiten kunnen).


pony staat met geitjes en 2 koeien plus wat kippen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:26 



 
Profiel   

Ammo schreef
Azmay schreef
Klinkt alsof de pony alleen staat, kijk het programma overigens niet, maar dat is veel erger dan het niet hebben van een wandelingetje (als ze wel naar buiten kunnen).


pony staat met geitjes en 2 koeien plus wat kippen


Dat is alleen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:27 



 
Profiel   

Klinkt alsof de pony alleen staat, kijk het programma overigens niet, maar dat is veel erger dan het niet hebben van een wandelingetje (als ze wel naar buiten kunnen).
[/quote]

pony staat met geitjes en 2 koeien plus wat kippen[/quote]

Dat is alleen :o[/quote]

eh ja je hebt gelijk.. qua soort wel..Is dat echt zielig ? |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:30 



 
Profiel   

Sorry quote verpest >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:30 



 
Profiel   

Ja een paard heeft soortgenoten nodig, helaas geloven heel veel mensen dat nog niet zo omdat de paarden die alleen staan er vaak niet super ongelukkig uit zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:36 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ja een paard heeft soortgenoten nodig, helaas geloven heel veel mensen dat nog niet zo omdat de paarden die alleen staan er vaak niet super ongelukkig uit zien.

waarom doen mensen dat toch :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 13:40 



 
Profiel   

Dit is Sasha
Mag ik geen foto's plaatsen al ? Ik zie hem niet
Ammo schreef

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:20 



 
Profiel   

Ik ben trouwe Utopia kijker, maar volg niet de livestreams.

Is mij inderdaad ook opgevallen dat deze shetlander alleen staat zonder soortgenoten. Vind het een slechte zaak, zeker een tv programma wat zoveel bekeken wordt moet laten zien hoe het wel moet met dieren..

Lijkt mij zeker voor Utopia niet moeilijk om nog een shetlander aan te schaffen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:25 



 
Profiel   

Volgens mij ben ik vrienden met de eigenaar van de shet op Facebook. Kan eens kijken of zij er meer over weet? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:26 



 
Profiel   

Als ik het niet mis heb komt die shetlander van de paard zoekt baas paardenopvang. Misschien dat je met hen contact op kan nemen met je vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:33 



 
Profiel   

Captain graag !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:34 



 
Profiel   

Die komt inderdaad van Paard Zoekt Baas volgens mij
https://instagram.com/paardzoektbaas/
Eerder stonden er foto's van haar op

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:41 



 
Profiel   

Is van dat meisje op Facebook, pony zocht al een nieuw huisje en staat er schijnbaar tijdelijk. Zal vanavond wat aan haar vragen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:51 



 
Profiel   

Thnx en wil je vragen of ze utopia ook volgt met Sacha en wat ze ervan vindt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 17:52 



 
Profiel   

Citaat
Eerste vraag was wat voor en welke beweging Sasha krijgt


Citaat
Sasha word mee gewandeld. Het is geen hond dus hoeft niet uitgelaten te worden. Zolang die niet te dik word is het goed.


Citaat
Kan je wat vertellen over de situatie waar Sasha in staat? Zonder soortgenoten maar met andere dieren.


Citaat
Dierenbeulen bij Utopia ?

Beste dierenvrienden, het is zaterdag ochtend en weer eens tijd om achter de computer te gaan zitten en maar weer eens iets te schrijven over het de vermeende dierenbeulen bij Utopia.

Een tijd geleden hebben we vanuit de opvang Paard Zoekt Baas een adoptie adres gezocht voor 1 van onze pony’s Sasha. Wij krijgen in onze opvang regelmatig zwaar verwaarloosde en of mishandelde paarden/pony’s waar we een goed adoptie adres voor moeten gaan zoeken.

Jullie kunnen je wel voorstellen dat de bekendste pony van Nederland regelmatig de tongen los maakt, dit omdat de bekendste pony, van Nederland ook nog eens 24 uur per dag te volgen is via internet. Er zijn natuurlijk veel dierenvrienden die een mening hebben over hoe een pony gehouden/verzorgd dient te worden, en deze mening wordt regelmatig geventileerd via het forum van Utopia.

Zo ook gisteren werd ik gebeld door een meneer, die door zijn bepaalde manier van praten een Duitse achtergrond deed vermoeden. Deze meneer heb ik ongeveer 25 minuten aan de telefoon gehad.

De meneer was er van overtuigd dat de bewoners enkel en alleen maar voor sensatie een pony wilde hebben……tja…..sensatie…..Ik heb geen tijd om 24 uur per dag een live-stream te volgen om te kijken of iemand wel of niet met een pony wandelt….

Maar goed de meneer in kwestie en het hele Utopia forum, en nog veel meer mensen die mij en de stichting ‘ kenden’ (als ik de meneer moest geloven) spraken er schande van dat ik het besluit heb genomen, om na verzoek van de bewoners en schriftelijke afspraken gemaakt te hebben. Sasha ter adoptie aangeboden te hebben aan Ivan en Benjamin. Wij hebben daar regelmatig contact over met elkaar…

Maar goed de meneer in kwestie gaf aan dat hij vond dat Sasha te weinig eten kreeg en dat het niet kon dat Sasha bij de koeien lag. En als klap op de vuurpijl……met veel trom geroffel…….. dat er niet twee maal daags met Sasha werd gewandeld……

Ik heb rustig geprobeerd de meneer uit te leggen, dat de pony’s in Nederland eigenlijk allemaal te dik zijn doordat ze de hele dag maar voedingsrijk gras lopen te knagen, ze krijgen dan problemen met de hoeven….En dat een pony niet 24 uur per dag eten moet krijgen….zoals extra veel hooi, terwijl de pony ook de beschikking heeft over gras….ook al is dat op het moment nu iets minder….

De iets minder vriendelijke meneer sprak er schande van dat Sasha naar Utopia was gegaan, toen vertelde hij mij dat hij Sasha wel in huis wilde nemen…..huuuuuu hoor ik dat nu goed een pony in zijn huis….doet me denken aan het liedje van Andre Verduin er staat een paard in de gang….tja dan zijn pas echte de rapen gaar als we de pony daar gaan plaatsen bij die meneer in huis…

De meneer sprak er ook schande van dat de Sasha tussen de koeien in lag……Tja….probeerde de meneer uit te leggen dat dit de keuze was van Sasha zelf, hier konden we niets tegen ondernemen…we kunnen natuurlijk Sasha via de rechter geen omgangsverbod af laten dwingen, zodat zij zich niet meer aangetrokken voelt tot de koeien….Maar goed even alle gekheid op een stokje, natuurlijk is het zo dat het beste is voor sociale dieren dat ze tussen soortgenoten staan…Maar het is natuurlijk niet het belangrijkste, het sociale contact tussen dieren is van extra groot belang. Of dit nu tussen een pony en een koe is of tussen een pony en een pony, of tussen de mensen en zijn hond.

Maar al te vaak zie je dat je sociale dieren zoals konijnen en cavia’s alleen in een hok zet, deze dieren hebben een soortgenoot nodig, anders kwijnen ze weg van eenzaamheid. Konijnen en cavia’s zijn namelijk niet zoals de honden gedomesticeerd…..

Paarden zijn van oorsprong kudde dieren en rennen de hele dag door de bergen of op grote landerijen. Er hoeft bij paarden zelfs geen hoefsmid aan te pas komen in de natuur, omdat door het lopen de hoeven afbreken en slijten.

Als we heel eerlijk naar ons zelf kijken kunnen dieren eigenlijk geen dier meer zijn en zijn ze alleen ter vermaak/aanvulling van ons mens……Ik heb zelf ook een hond, deze is mijn grootste maat….maar honden leefden ook met soortgenoten in een roedel…..en niet 6 hoog op een balkon….

Beste dierenvrienden, begrijp me goed……ik ben niet tegen het houden van dieren, zeer zeker niet. Maar word soms een beetje moe van mensen die het allemaal beter menen te weten en vanachter hun pc een mening moeten leveren…..Ik roep deze mensen een keer op om een paar vakantie dagen op te offeren……om een paar dagen te komen helpen in onze opvang Paard zoekt Baas…Wij staan met ons team van vrijwilligers 24 uur geheel belangeloos klaar voor de dieren……En ik wil jullie zeggen dat we dit graag doen. Wij zullen ook wel niet altijd de juiste beslissingen nemen, en we leren ook iedere dag nog bij….Maar 1 ding we doen het wel vanuit dierenliefde…..

Vaak komen er paarden of pony’s bij ons die zo zwaar verwaarloosd/mishandeld zijn dat we na dagen vechten toch moeten besluiten om de dieren in te laten slapen….Ik kan jullie vertellen dit is iedere keer extreem moeilijk en verdrietig……

Het [***] is zwaar maar extreem dankbaar, als je een adoptie adres voor de dieren kunt vinden en op deze manier kunt voorkomen dat ze de handel in gaan….tja ….en misschien dan weer het zelfde dier een tijd later in de opvang krijgen….Of dat ze op transport naar Italië gaan voor de Salami…… Ik ben heel blij en dankbaar dat Ivan en Benjamin zo goed zorgen voor Sasha…

Een dier in zijn natuurlijke habitat is niet meer mogelijk en is een Utopi onze gedomesticeerde dieren zijn afhankelijk van ons en zouden niet meer overleven, zoals de voorvaders het deden.

Met vriendelijke groet,

Henk ten Napel (Oprichter Paard Zoekt Baas en voorzitter Stichting Zinloos Geweld Tegen Dieren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 21:38 



 
Profiel   

Beweging en sociaal contact met soortgenoten is dus niet nodig volgens deze meneer.
Bij dit soort verhalen krijg ik altijd zo de kriebels, ik heb persoonlijk minder medelijden met de dieren die zogezegd de salami in gaan dan met de dieren die hun leven op deze manier uit moeten zitten door zulke 'dierenliefhebbers'.

En ook dat eeuwige non-argument dat het houden van dieren sowieso onnatuurlijk is. Alsof dat een reden is om dan maar geen rekening meer te houden met de natuurlijke behoeften van zo'n dier.

Maar zo te horen maken meer mensen zich druk hierom :+ Ben blij dat ik geen Utopia kijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-16 21:49 



 
Profiel   

oke thanks Captain top !

Dan hoop ik dat ik me aanstel en dat t dier het wel goed heeft daar .. Werd toen wel specifiek gezegd om er dagelijks op harde ondergrond mee te wandelen voor de hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 16:24 



 
Profiel   

Ik vind het toontje van sarcasme trouwens niet fijn van meneer de oprichter.Snap dat ze allang blij zijn dat Sacha een onderkomen heeft en het natuurlijk niet slecht heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 16:25 



 
Profiel   

mooney schreef
Beweging en sociaal contact met soortgenoten is dus niet nodig volgens deze meneer.
Bij dit soort verhalen krijg ik altijd zo de kriebels, ik heb persoonlijk minder medelijden met de dieren die zogezegd de salami in gaan dan met de dieren die hun leven op deze manier uit moeten zitten door zulke 'dierenliefhebbers'.

En ook dat eeuwige non-argument dat het houden van dieren sowieso onnatuurlijk is. Alsof dat een reden is om dan maar geen rekening meer te houden met de natuurlijke behoeften van zo'n dier.

Maar zo te horen maken meer mensen zich druk hierom :+ Ben blij dat ik geen Utopia kijk.
!

Inderdaad !

En wees blij dat je niet kijkt nee haha, rotprogramma,maar volg t al vanaf t begin en een beetje verslaafd omdat je toch wilt weten hoe t verder gaat. :') :x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-16 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen