Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Noriker

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd hoeveel Bokkers een Noriker hebben?!

Zelf heb ik sinds een klein jaar een Noriker Merrie en het lijkt me leuk om in contact te komen met andere mensen die iets hebben met de Noriker :)

Hier alvast een paar foto's van Mendy (5j)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Kom maar op met jullie foto's/verhalen!

Groetjes Esmé
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 13:06 



 
Profiel   

Ik woon nu nog in Noriker land. (Osttirol)

Reneefotografie was in 2013 hier om een aantal Norikers op de foto te zetten.
Deze mooie dekhengst woont oa. hier bij mij in het dorp.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 13:15 



 
Profiel   

Geen Noriker eigenaar maar wel liefhebber. Geweldige dieren zijn het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:20 



 
Profiel   

Wow, die zijn mooi! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:26 



 
Profiel   

Liefhebber en op een fokkerij gewerkt met veertig neushoorns eh norikers haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:33 



 
Profiel   

Heb er een gereden een paar jaar. Prachtig dier om te zien maar een behoorlijk moeilijk karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:35 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Liefhebber en op een fokkerij gewerkt met veertig neushoorns eh norikers haha

me 2.....

Ik heb een ruin: Schönbrunn-Elmar, Morrie (van Moritz) genaamd. Ik heb hem al een jaar of 14 en hij is 17.
Gekocht in Oostenrijk. Hij is bont (zie profiel).

Ik hoop dat zijn opvolger ook weer een Noriker ruin wordt, maar die zijn moeilijk te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:37 



 
Profiel   

Leuke dame Klessie!


Mijn vriend heeft een Noriker gehad, maar dat is alweer een jaar of 15 geleden. Dus ik heb alleen een ingescande foto;

[ img ]


We hebben haar destijds in Oostenrijk opgehaald;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:37 



 
Profiel   

Wij hebben een noriker op stal staan en zij word ingezet bij paardrijlessen voor gehandicapten.
Truus was 5 toen ze bij ons kwam en is nu 9 jaar oud, echt een enorme goedzak. Iedereen kan er mee weg rijden. Een keer kreeg een ruiter een epileptische aanval terwijl hij op Truus zat. Truus is stil gaan staan en heeft niets gedaan tot de ruiter van het paard afgehaald was.

Trouwens, hebben alle norikers zulke grote oren? Truus heeft echt ezelsoren :')
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:38 



 
Profiel   

hé Grit dat is toch Norka?

Morrie heeft geen grote oren, mijn ezel Nono (waar hij mee samenwoont) heeft véél grotere oren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:44 



 
Profiel   

Morrie schreef
hé Grit dat is toch Norka?
:j , dan ken jij haar vast van haar laatste jaren in de weide in BN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:49 



 
Profiel   

Grit schreef
Morrie schreef
hé Grit dat is toch Norka?
:j , dan ken jij haar vast van haar laatste jaren in de weide in BN?

yep en ik ken jullie ook, van BN en van Paard&Koets enzo haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:53 



 
Profiel   

Geweldig ras. Heb er geen maar heel mooi en zou zomaar eens het volgende ras kunnen zijn waar ik voor ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 14:59 



 
Profiel   

Morrie, dan moet ik jou ook kennen :D Is jouw tinker ook op P&K geweest? Want die zou ik mij toch moeten herinneren, zo'n mooie bonte zie je vrijwel niet (of helemaal niet) in Nederland. Jij hoorde dan niet bij het "Lunterse" groepje, die hadden alleen zwarte Norikers. Maar eens even in de fotoboeken bladeren :Y)

Carlo was vooral degene die geregeld in BN is geweest en ook ritjes heeft gereden, ik werkte toen vaak in de weekenden. Op P&K was ik er meestal met de Haflingers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 15:02 



 
Profiel   

Wat een reacties al, leuk zeg!

Mooie dekhengst! wie weet ooit.. haha

Het moeilijke karakter wat xSogno beschrijft herken ik bij Mendy eigenlijk niet, ze kan best der buien hebben maar over het algemeen is ze eigenlijk heel erg makkelijk en iedereen is haar vriend.

Truus heeft indd opvallende oren! Heb ik ook nog niet eerder gezien. Mendy heeft sowieso gewoon een heel groot hoofd. Drama met halsters kopen enzo.

Echt leuk al die foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 15:10 



 
Profiel   

Bij elk ras zitten altijd moeilijkere en makkelijkere paarden, kan ook aan de bloedlijnen liggen. Gelukkig dat Mendy een gemakkelijke allemansvriend is :j

Norka was een enorme grote lieve knuffelbeer, maar helaas in het werk onvoorspelbaar en bij de veearts een ware hel. We zijn heel naïef geweest en hebben toen we haar in Oostenrijk lieten keuren te gemakkelijk geloofd dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was toen de veearts haar hartslag wilde beluisteren en Norka compleet op tilt sloeg. We zijn er een paar dagen geweest en ze was verder braaf en gemakkelijk. Dus haar meegenomen, ondanks de mislukte keuring.
Helaas zat er bij haar een diepgewortelde blinde waas die ineens kon optreden en gevaarlijke situaties gaf. Na een paar jaar hebben we het op gegeven en is ze een weidepaard geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 19:01 



 
Profiel   

weet je nog van elke bloedlijn Norka was?

Ik zoek eigenlijk alleen naar paarden van de Elmar lijn, daar kan ik het best mee door 1 deur. Ik heb ze van alle bloedlijnen voorbij zien komen en inderdaad, de ene is "makkelijker"dan de andere.

Morrie heeft ook wel een gebruiksaanwijzing van een kilometer, maar ik kan ermee leven na al die jaren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 19:08 



 
Profiel   

Wij hebben toevallig net vanmiddag een zadelmaker langs gehad, maar moet direct me woorden terug nemen over de allemansvriend! oeps..

Ze was echt niet te houden, zodra de zadelmaker maar in de buurt kwam flipte ze hem zonder dat er überhaupt iets gebeurt was. Ik heb dit 1 keer eerder gehad met een hoefsmid die 2 lagen elkaar blijkbaar gewoon niet, nu met andere hoefsmid zijn er geen problemen maar vandaag met de zadelmaker precies het zelfde verhaal. Kant die ik maar heel weinig van der gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 19:21 



 
Profiel   

Ik rijd een Noriker bij! Ze heet Roos.
Over twee weken al een jaar. Ze is nu 23 of 24 jaar oud en ik rijd haar één keer per week bij (eerder twee keer per week maar ivm met school nu nog maar één keer).
We rijden vooral buiten als het weer meezit en anders vooral veel grondwerk of soms in de bak.
Ik heb echt superveel van haar geleerd (en leer nog steeds xp) :).
Fotospam:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 19:25 



 
Profiel   

Er is een facebookgroep voor Noriker liefhebbers. Zou nog steeds foto's inscannen en daar op zetten van de fokkerij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 19:45 



 
Profiel   

Morrie schreef
weet je nog van elke bloedlijn Norka was?
Geen idee :n De papieren zijn mee gegaan naar BN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-16 20:14 



 
Profiel   

Vraag voor de mensen met een Noriker..
Welk zadel hebben jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 19:14 



 
Profiel   

Zadel nummer 101: Christ Iberica, ik heb hem al jaren, hij is totaal versleten en ik wil niet meer anders!
Boomzadels is nooit gelukt: ik heb een oud model Noriker, model 2-zitsbank

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 19:29 



 
Profiel   

deksel schreef
Ik rijd een Noriker bij! Ze heet Roos.
Over twee weken al een jaar. Ze is nu 23 of 24 jaar oud en ik rijd haar één keer per week bij (eerder twee keer per week maar ivm met school nu nog maar één keer).
We rijden vooral buiten als het weer meezit en anders vooral veel grondwerk of soms in de bak.
Ik heb echt superveel van haar geleerd (en leer nog steeds xp) :).
Fotospam:
[ [url=m/B4tVpF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G8ZXgq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1bC3wC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/esNmmw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YTQd3e.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hee jou en Roos ken ik van Howrse :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 19:38 



 
Profiel   

Dankje morrie! De mijne is ook een echte 2 zitter maar ik wil het liefste toch een boomzadel. Ben er al achter dat het een moeilijke zoektocht is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-16 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen