Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waarde new forest kruisingen

 
Profiel   

Een vraag aan mensen die de huidige markt een beetje kennen, wat zijn new forest kruisingen waard en hoeveel vraag is er naar?
Wat achtergrond informatie:
Het doel was het fraaie karakter van de nf te behouden, maar wel (voor 18+) de stokmaat te vergroten, waarschijnlijk grote e-pony's. Moederskant: warmbloed en zowel z dressuur als springprestaties, maar geen bekende lijn. Vaderskant: new forest, meerdere ster merries, sommige met sportpredikaat, verder in de lijn ook ggk hengsten.

Nou is de vraag dus eigenlijk of de waarde van een gemiddelde e-pony met sportresultaten hoger is als deze half new forester is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-16 11:08 



 
Profiel   

waarom zou een gemiddelde E-pony meer waard zijn, dan een E-pony met NF-bloed?

De waarde is afhankelijk van zoveel factoren, meer dan alleen maar afstamming. Denk aan karakter, sportaanleg, gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-16 11:15 



 
Profiel   

Ik heb een e pony 87.5% New forest en 12.5% arabier. Idd vind ik dat de waarde ook te maken heeft met de afstamming en aanleg.

Mijn pony is lief en echt het karakter van een nf alhoewel er soms ook wat pittige kantjes op zitten van de arabier. Maar nog nooit een stap verkeerd gezet.

Om antwoord op jou vraag te geven denk ik niet dat een andere pony meer waarde zou hebben. Ik denk dat je hier echt van bloed en prestaties moet uitgaan etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-16 11:31 



 
Profiel   

Buiten het papier kunnen het kleurtje, het karakter en braafheid de prijs ook behoorlijk verhogen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-16 18:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen