Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Quarter/paint x KWPN kruising?

 
Profiel   

Ik zat er net over na te denken.
Zijn er paarden van bovenstaande kruising? Of ander sporttype paard?
Bewust gefokt, of oeps?
Want ik vind western super leuk om te rijden, maar heb een tijd terug ook de smaak van dressuur te pakken gekregen.
Dus als ik ooit een paard zou kopen lijkt het me leuk om wat van beide te kunnen doen.
En ook vind ik het werken met koeien erg leuk, en hoe wel cowsense wel wat te trainen is, is het fijn als er al wel wat inzicht in het paard zit.
Maar gezien Quarters en Paints vaak korter zijn in beweging zou ik graag een paard hebben wat ruimer beweegt.
Natuurlijk weet ik dat ieder paard de basis kan leren van elke discipline, maar ik was vooral benieuwd naar deze kruising :)
Brand los, en kom maar op met de foto's en filmpjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:46 



 
Profiel   

Ik heb een keer 1 gezien maar kon er weinig quarter in terug vinden. Die warmbloeden stempelen heel erg.

Ik zou voor jouw wensen eerder naar een quarab kijken.

Overigens zijn er zeker wel ruim bewegende quarters hoor, het is ook deels hoe ze getrained worden. Kijk maar eens naar filmpjes van cowboy dressage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:49 



 
Profiel   

Ik gok niet dat hier doelbewust op gefokt word. Denk ook niet dat het handig is.

Als je met koeien wilt werken moet je paard kort en snel bewegen (excuses als het niet de juiste benaming is). Als je dan een paard hebt die trager en langer beweegt dan is die koe al lang en breed weg.
Net als met de Reining ..

Ik gok dat als je naar zoiets op zoek gaat je op beide vlakken wel tegen bepaalde dingen gaat aan lopen.
Dan kan je in mijn ogen beter een 'ras' kopen en op één plek wat meer inleveren dan op het andere. :)

Al ken ik ook zat Quarters die vrij ruim bewegen :) Of KWPN'ers die niet ruim bewegen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:50 



 
Profiel   

de mijne is een kruising :j

moeder was vos kwpn x vader palomino quarter

ze hadden de merrie die al ouder was en op die stal stond een dekhengst en laten dekken met deze als gevolg....dus bewuste keuze :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:52 



 
Profiel   

Mooi dier Mirgino!
Inderdaad veel kwpn type, maar zo op de foto lijkt hij ietsje 'kortbenig' te zijn.
Maar dat kan aan de foto liggen.
Heb je meer foto's? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:54 



 
Profiel   

in mijn profiel staan foto`s ook de vader staat daar

een foto van 6jr geleden,
[ img ]


Laatst bijgewerkt door mirgino op 22-02-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:55 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft een kruising KWPN x Quarter.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:57 



 
Profiel   

@mirgino
Ik zal eens kijken als ik thuis ben. Internet in de trein zuigt.

@bellatrix
Mooi paard, je zou niet zeggen dat het een kruising is, deze lijkt veel meer quarter.
Afgezien van misschien de hals, maar dan kan ook trainings gerelateerd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 10:59 



 
Profiel   

ik train mijn paard niet , hij is al 7jr aan het kwakkelen met de gezondheid
maar de tijden dat hij goed was en nu gelukkig weer is rijden we recreatief buiten...
en dan vooral veel stap.

heeft forse artrose in beide voorbenen en aan beide voorbenen een peesblessure gehad

we zijn sinds okt ijzerloos , paard liep niet meer na ruim 1.5 jr met div aangepaste beslagen voor zijn kwalen.

ik hoop dat het nu opgepakt kan worden en dat hij in conditie komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 11:08 



 
Profiel   

Poeh dat is wel vervelend zeg..
Enig idee waarom hij al zo vroeg 'kapot' is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 11:20 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Poeh dat is wel vervelend zeg..
Enig idee waarom hij al zo vroeg 'kapot' is?

pech?

hij had een chip rechtsvoor van 8mm die artrose veroorzaakt had die is eruit gehaald in 2011
heeft rechts een checkligament blessure gehad wat in totaal 9mnd geduurd heeft
is op speciaal beslag gegaan en vorig jaar 30sept linksvoor checkligament blessure gelukkig niet al te erg
maar vanwege die aparte beslagen, balkijzer breakover ijzer met leertje en siliconen en als laatste breakover met leertje en siliconen is hij erg gedwongen in een houding te lopen [ was erg toontreder en was in 2jr tijd met erg ondergeschoven hielen gekomen ...] is er in de andere voet ook artrose gekomen

en hij heeft erg getobt van allergie heel erg geschud met hoofd ,maar dat is gelukkig super onder controle :j

nu word hij natuurlijk bekapt en zijn stand is weer beter en hij loopt weer, helaas voor de artrose telaat....

achteraf makkelijk praten maar ik ben nooit blij geweest met de speciale beslagen.....maar je luisterd naar de artsen in de kliniek en idd liep hij even beter maar dan ook heel even.

ik hoop dat het nog niet te laat is en dat hij nog jaren bij me mag blijven, het is een schat van een paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 11:33 



 
Profiel   

Dat is wel heel veel pech zeg..
Hopelijk voelt hij zich snel weer goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 11:51 



 

Ik heb er eentje gehad. :)
[ img ]

Heel slim dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 11:56 



 
Profiel   

Wat een leuk dier met die stipjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 12:05 



 

Klopt, die heeft hij gekregen toen hij bij mij kwam.
Daarvoor heeft hij heel lang opgesloten in een stal gestaan, kwam amper buiten en was mager en dof.
Hij bloeide daarna echt op, mooi om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 12:15 



 

Mijn bijrijdpaard was een kruising Paint x Hannoveraan. Had het karakter, lange benen en het hoofd van haar Hannover mama, maar het lichaam en vlekken van haar Paint papa. Denk dat ze zo rond de 1,60m is. Kan alleen niet echt bepaald zeggen dat ze cowsense heeft, als ze koeien ziet rent ze het liefst er zo snel mogelijk van weg :+ Kan wel een foto via pb sturen, weet namelijk of de eigenaar het goed vind om een foto online te gooien. Is best wel een chique ding om te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 12:28 



 
Profiel   

Altijd fijn als je zoiets mooi voor een paard kan doen KBK!

Ik ben wel benieuwd naar een foto eefj33! Pb mag je wel sturen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 12:37 



 
Profiel   

Gebruiksdoel ligt enorm ver uit elkaar. Het is een bijna niet te maken combinatie. Ik denk dus niet dat je heel erg veel doelbewuste kruisingen zal vinden.

Echter....niet ieder warmbloed is hetzefde. Je zou kunnen kijken naar een spring gefokt paard. Die zijn ook meer horizontaal gebouwd, zeer vlug in het achterbeen en reflexen en met een korter voorbeen.
Wellicht dat je die ook voor de western kan gebruiken.
Er zijn tussen de springers genoeg paarden die meer dan voldoende bewegen voor een dressuurproef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 15:26 



 
Profiel   

Ik heb een pony van 156,5 en die is KWPN x paint. Zijn beide ouders zijn bond. Hij was geen foutje en bewust gefokt. Ik heb hem nu bijna een jaar en bezig geweest met dressuur, springen, vrijheidsdressur, zonderzadel en bitloos en hij doet dat erg leuk :) Western doe ik niet echt met hem, maar hij zou dat wel kunnen. Hij is een erg veelzijdig sterk paardje zonder beperkingen qua rijden. Ik vind het een erg fijne kruising :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-16 09:34 



 
Profiel   

In de quarterwereld heb je voor de 'engelse' onderdelen (hunter) veel kruisingen met engelse volbloeden. Die kunnen onder voorwaarden zelfs opgenomen worden in het quarterstamboek, dus er zijn lijnen waarin heel veel volbloed zit. Die paarden doen het goed in de rustige westernonderdelen (pleasure etc.) en in de engelse onderdelen.

Ik zou het eerder in die richting zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-16 09:47 



 
Profiel   

F-AM -> RPA

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-16 12:22 



 
Profiel   

Ik heb een QH X Trakehner heb haat volle zus ook gehad. Ze komen hier in Canada en us wel vaker voor. De ene was een echte QH en de andere Trakehner die is ook echt heet en niet geschikt voor Koeien werk. Cow sense train je niet trouwens. Als het er niet een klein beetje inzit kun je doen wat je wilt maar gaan ze het nooit zelf doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-16 12:28 



 
Profiel   

Dakota was uit mijn kwpn merrie en een paint vader. Helaas ingeslapen, maar vond m geweldig.


http://smg.photobucket.com/user/fique/m ... ort=3&o=27

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-16 17:40 



 
Profiel   

Ik heb geen kaas gegeten van quaters of die kruisingen!
Lijkt mij igg een moeilijke kruising gezien 2 heel verschillende rassen.

Maar als ik het zo lees, zou ik aan een pre gaan denken: die kunnen het ook allebei in zin hebben!
Mijn bewust gefokte pre x kwpn doet dressuur, springen, we, koeien ed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-16 20:20 



 
Profiel   

Tot welk niveau zou je in de dressuur willen komen? Er zijn genoeg paarden die beide disciplines kunnen, verwacht alleen geen topprestaties. Je zou bijvoorbeeld aan een Haflinger of een Arabier kunnen denken.
Met mijn voor de western gefokte Paint x Haflinger ben ik na twee jaar aanmodderen toch naar de dressuur overgestapt. En hoewel hij geen bewegingswonder is, weinig elastisch en maar 1,50, haalde hij acht maanden na zijn eerste wedstrijd in de B bij de paarden, winst in de L2. Hij heeft met zijn korte pootjes al heel wat hoogbenige KWPN'ers eruit gelopen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-16 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen