[FOTO] [ras] kruisingen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:23

Ze is echt prachtig, hetsmishof!

_Clien_

Berichten: 753
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:36

Wat een prachtige kruisingen komen hier toch langs :o . Blijf toch ook echt fan van Beer!

Mijn eigen kruising is ook al steeds minder kleuter. Zo blij met het fijne karakter van mijn kleine reus <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:44

Kleuter? :')
Stevig zenneee!

Afbeelding

Op een van onze wandelingetjes deze week...

_Clien_

Berichten: 753
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:53

GaelleS schreef:
Kleuter? :')
Stevig zenneee!

[ Afbeelding ]

Op een van onze wandelingetjes deze week...


Haha ja nu is ze een echt paard. Maar toen ik haar net had was ze nog een echte kleuter in lijf en uitstraling

Afbeelding

Wat een prachtig kleurtje heeft jou paard zeg! Vriendelijke uitstraling ook.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 18:11

Ok ja, daar ziet ze er idd jong uit :p

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:36

GreaseMonkey schreef:
GaelleS schreef:
Gohh, boulonnais x arabier is een ding blijkbaar, en die zien er allemaal wel ok uit? Eleganter stevig paard zo.. .

Aangezien de Boulonnais van oorsprong al een flinke scheut Arabisch bloed draagt vind ik dat geen gekke combi eigenlijk...


ja, vergis je dan niet in de uitschieters in het karakter.... het paard wat ik kende is er om afgemaakt , letterlijk ontembaar een geboren zenuwpees en dat met de grote en kracht van een trekpaard. En dat door echt een mens die weet hoe en wat....mijn advies begin er niet aan!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:39

hetsmishof schreef:
GaelleS schreef:
Wow cool die haf x ardenner! Vanwaar heeft die dat wit aan zijn benen ?
Altijd leuk om meer foto's van boulonnais kruising te zien :D


Ik zou het niet weten! Haar witte manen/ staart heeft ze van de haflinger en haar bouw zit tussen de haflinger en Ardenner in. Ook haar kleur vacht is een mix want ze heeft 1 kleur en niet zoals een haflinger lichtere plekken... en ardenners zijn vaak weer donkerder.. echt een mix dus :)


ik vind die wel wat schwarzwalder fuchs achtigs hebben!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 18:40

Idd ja, dat zou wel iets zijn waar ik 'schrik' voor zou hebben als ik zo een kruisingen zou maken..
IMO is zo goed als alles trainbaar en controleerbaar, op de juiste manier, maar je moet het je nu niet express gaan moeilijk maken ook niet :')

Een anecdote uit lessen rassenleer: Ooit een trekpaard draagmerrie gebruikt als draagster voor een springpaard veulen. Veulen was zodanig tam dat ze niet genoeg 'pit' had voor wedstrijden, gedroeg zich meer als een trekpaard terwijl ze genetisch niks van trekpaarden gekregen had...

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:57

Wat een mooie kruisingen komen hier voorbij, zeg! Een paar keer heb ik op een Clydesdale x warmbloed gereden. Was een beetje een maf beest, niet helemaal mijn type! Wat traag in beweging maar wel heet. Niet zo'n gelukte combi helaas!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:19

Traag in beweging klinkt wel enorm bekend haha. Alleen is mijn Clydesdale eerder ijskoud dan heet, lui beest :')

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:04

Hier ook een kruising boulonnais/appaloosa :) Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:03

Wauw mooi!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 20:32

:wow: Omg! Daar wil ik graag meer foto's van zien :D *\o/* :))

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:27

Afbeelding
Afbeelding
GaelleS schreef:
:wow: Omg! Daar wil ik graag meer foto's van zien :D *\o/* :))

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:29

GaelleS schreef:
:wow: Omg! Daar wil ik graag meer foto's van zien :D *\o/* :))

Jouw naam komt me wel bekent voor xp misschien van bij facebookvrienden, paardje heet trouwens ook Gaëlle :D

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 23:35

Serieus..... Nu ben ik zeker fan! Nog nooit een paard tegen gekomen met mijn naam :D Mensen is al zeldzaam!
Zij ziet er cool uit! Hoe oud is ze ? Mijne heeft ook wle een enorme borst en nek en dan zo een opgetrokken buikje...

edit: lijkt me sterk dat we facebookvrienden zijn, iemand met dezelfde kruising als ik die ook nog eens Gaelle noemt zou ik niet gemist hebben :')

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:36

Thaha inderdaad, was nog aan het denken om hem te veranderen maar toch niet gedaan :P Ze is in mei 2jaar geworden, ben ook heel nieuwsgierig hoe ze nog verder zal uitgroeien. Ze is de laatste maanden enorm in de breedte gegaan. Hoe groot is de jouwe nu? Misschien heb ik erover gelezen.
En nee denk geen vrienden maar heb je dacht ik toch al eens voorbij zien komen, kijk naar iedereen zen paardjes :D misschien gemeenschappelijke vriend met paardentaxi?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 05:04

Oh das maar 1 maand verschil met de mijne! Die is 2 geworden in juni..
Hmm hij is ongeveer zo groot als mijn andere paardjes, die zijn 1m55 ongv... hij oogt wel imposanter door zijn gestalte :P
En ja, ik ben idd bevriend met de paardentaxi !
Zijn papa was ook maar zo groot ongeveer maar mama boulonnais was een pak groter dus hij zal wel nog even groeien :)
Hoe is ze van karakter??

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:50

Hoop maar dat Gaëlle ook zo groot gaat worden :P Had niet gedacht vanop de foto's dat die zo groot was. Leuk dat jij de ouders kent, ik spijtig genoeg niet want ze komt uit Frankrijk.
Ze is heel ontdeugend, nieuwsgierig en enorm plakkerig naar mens en dier :D
En de uwe?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 07:43

Oh is zij kleiner dan? Ze ziet er wel stevig uit! Ja heb zijn mama noh real life gezien de papa alleen op foto :)
Hij wilt overal heel graag bij zijn en breekt nogal is het kot af.. als in letterlijk met zijn voorhoeven dingen slopen.. de hooiruif wordt telkens verplaats, planken uit een kot schoppen.. heel knuffelig ook en wel lekker trekpaard lomp zoals door de andere paarden heen walsen maar wel super gevoelig en alles behalve loom :p huj beweegt graag!

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:22

Ze is nu 1m48 maar nog overbouwd, daar komt nog wel wat bij. Heb nog nooit een boulonnais van dichtbij gezien, moet zeer indrukwekend geweest zijn :D Je bent precies net Gaëlle aan het beschrijven _O- Heeft hij dan ook vaak schrammen? :P Ik ben net bezig een grote heuvel aan het maken op de weide, ze is dol op zon dingen.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 15:35

Hier ook overbouwd hoor, kont is al groter dan de andere paardjes, de schoft nog niet :')
Ik ben er vrij zeker van dat ik ooit nog wel is de DA ga moeten bellen omdat er ergens een flap vel van zijn lijf los hangt hoor.. Hij heeft al een keer een vrij grote schram gehad aan de binnenkant van zijn achterbeen (hoe???) zijn hoofd een keer, en wel iets vaker op zijn bil of zijkant van zijn lijf.. Ook wel van te spelen met de ruin denk ik :)

Ooh zou nog eens moeten vragen of ik een heuvel mag maken, ik zie hem er al op staan inderdaad!

Heb nog wel foto's van haar...
Toen hij echt net geboren was:
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=598910BC

Echt een super lelijke foto maar ik wou een foto van haar zijkant, ze kwam steeds kijken. Vandaar dat mijn moeder zo aan haar halster hangt, ze kon er amper aan :')
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5989754E

En nog een mooiere van haar hoofd (die ik niet gemaakt heb :p )
Afbeelding

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:52

Hier ook net hetzelfde, ga blij zijn als ik ze heelhuids volwassen krijg :P elke week wel schaafwonden en ook aan de zijkant door men happende merrie :') Paar weken geleden is ze overgerold in de ursus draad met al haar benen, gelukkig dunne draad die breekt dus maar enkele sneetjes. Ik ga nog iets aan men hard krijgen door haar :D

Wauw dan gaat die zeker nog groot worden, echt een mooie bulldozer dat. Ze lijkt me ook zon beetje stekelharig zoals de mijne. Die van jou is zeker een toverbal qua kleur ? :) Kan me zo niet inbeelden hoe die er later zal uitzien. Denk niet dat Gaëlle iets van appaloosa in haar kleur heeft maar haar halfzus is wel roan.

Nipples
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-07-16

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:53

*hart

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:07

Oef :P

Ohja hij had zich ook al 'vast' gerold in de schuilstal (die ruim genoeg is om 3 paarden plat neer te leggen) en bij het rechtkomen stenen uit de muur geschopt :')

*zucht*

Ja hij wordt licht donker en dan weer licht, maar toch steeds lichter in totaal. Hij gaat waarschijnlijk helemaal uitschimmelen en wit worden, maar de appaloosa doet er precies wel iets een beetje anders mee? Zijn mam was al zo goed als wit en ze was daar 3 ofzo...