[FOTO] [ras] kruisingen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:56

GaelleS schreef:
Hij is op een paardenmelkerij geboren ja :) Hij staat ondertussen al bijna een jaar bij mij.


Ik kom bij toeval dit topic tegen en dacht leuk kleurtje. Komt mij bekend voor!

En toen je boktnaam gelezen... haai Gaelle!

Wanneer kom je een keer naar schijf om mee te doen ;) Simon is al een keer geweest O:)

Ps en on topic, leuke kruising! Wij hebben ook een kruising. Alleen de vraag is wat voor een?

Het is een Tinker x (volgens de zadelmaker buffel :') )
Afbeelding

(De ruiter is 1,96m daarom lijkt hij nu wat kleiner. Maar hij is zeker 1,55m/1,56m )

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:59

Haha :D
Heb de tijd nog niet gevonden en als ik tijd heb investeer ik die beter in mijn eigen paarden. Zou graag uiteindelijk toch is serieus met mijn andere paard willen schieten :P Ik wou vorige keer meegaan met Simon maar toen was er wat tussen gekomen :)

Prachtige buffel :P

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:00

GaelleS schreef:
Haha :D
Heb de tijd nog niet gevonden en als ik tijd heb investeer ik die beter in mijn eigen paarden. Zou graag uiteindelijk toch is serieus met mijn andere paard willen schieten :P Ik wou vorige keer meegaan met Simon maar toen was er wat tussen gekomen :)

Prachtige buffel :P


Maar Volare is juist zo stoer :')

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 12:03

JA Volare doet het precies wel heel goed! Simon eraf gooien enzo hahaha :D

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:42

Oow ookal zo'n gaaf topic! Mocht hier weer een paardje erbij komen zou ikheel graag voor een percheron of boulonnais gaan of een kruising met 1 van deze rassen. Alleen worden ze in nederland niet echt verkocht, of ik heb ze nog niet gevonden dat kan ook. Ik heb ookal eens een percheron met ezel ergens gezien dat was ook zo'n aparte kruising! :wow:

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:17

Boulonnais met arabier gebeurt om een of andere reden wel vaak. Met een quarter/appaloosa zou ik het misschien niet direct aanraden conformatiegewijs :') Maar zal wel zien hoe hij uitgroeit hahha

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:34

die clydesdale kruising is leuk!!

mijn knapste Bas op de Strao in burghaamstede (met die blauwe ketting):

Afbeelding

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 18:45

Super leuk! Je herkent er wel duidelijk fries in :P Hij heeft eigenlijk niet zo veel sok precies?

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:36

Nee he. wel hele grove benen voor een fries.

misschien is het wel een andere kruising. maar wij dénken fries x trekpaard.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 14:10

Er zijn ook trekpaard types zonder sokken hoor :) Boulonnais en percheron hebben sowieso al weinig sok. Mijn veulen heeft ook niet veel extra haar :p

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:57

peaches schreef:
Oow ookal zo'n gaaf topic! Mocht hier weer een paardje erbij komen zou ikheel graag voor een percheron of boulonnais gaan of een kruising met 1 van deze rassen. Alleen worden ze in nederland niet echt verkocht, of ik heb ze nog niet gevonden dat kan ook. Ik heb ookal eens een percheron met ezel ergens gezien dat was ook zo'n aparte kruising! :wow:



Dat zou ik ook graag willen Peaches. Shire vind ik ook gaaf maar die zou hier niet door de staldeur passen :D

Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:05

GaelleS schreef:
Hij is op een paardenmelkerij geboren ja :) Hij staat ondertussen al bijna een jaar bij mij.


Is dat toevallig Brabanderhof waar de moeder staat en je veulen vandaan komt?

(PS Ik ben naamgenoot en kom daar uit de buurt en heb op de Brabanderhof stage gelopen voor een 2-tal weken)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:32

Milord schreef:
GaelleS schreef:
Hij is op een paardenmelkerij geboren ja :) Hij staat ondertussen al bijna een jaar bij mij.


Is dat toevallig Brabanderhof waar de moeder staat en je veulen vandaan komt?

(PS Ik ben naamgenoot en kom daar uit de buurt en heb op de Brabanderhof stage gelopen voor een 2-tal weken)

Wil me niet moeien haha, maar heb je daar Xeron nog gekend? Was een hengst van hier

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:49

TS, ik verzorg een kruising trekpaard x ? en hij lijkt heel erg, vooral qua kleurpatroon, op die van jou!

Afbeelding
Afbeelding

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:52

Ik vind Lana van KoudbloedKim erg mooi.

@GaelleS: Die van jou lijkt een erg korte rug te hebben. Dat gaat lastig worden om daar een goed passend zadel voor te vinden denk ik. Omdat het zadel niet voorbij een bepaalde rib mag komen.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 22:02

Debbie, ik ben zelf gelukkig niet groot of zwaar dus dat voordeel heb ik dan voor zadels later. Maar hij is nog geen 2 dus zal nog wel wat groeien :)

Ja dat is het brabanderhof! Xeron dat was toch die grote zwarte he? Heel mooi paard :P Hij is verkocht geweest :)

MorganeR die ziet er echt supercool uit !

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:47

GaelleS schreef:
Debbie, ik ben zelf gelukkig niet groot of zwaar dus dat voordeel heb ik dan voor zadels later. Maar hij is nog geen 2 dus zal nog wel wat groeien :)

Ja dat is het brabanderhof! Xeron dat was toch die grote zwarte he? Heel mooi paard :P Hij is verkocht geweest :)

MorganeR die ziet er echt supercool uit !

Xeron was een donkerbruine, Joaquin was de zwarte maar die heeft daar niet gestaan normaal.
Xeron werd door ons verhuurd aan het Brabanderhof en is toen terug naar ons gekomen.
Dit was Xeron

Afbeelding

Hij is een dik jaar geleden gestorven

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 07:20

Oei dan zal het een andere zijn die ik geweten heb... Het was echt een zwarte zwarte die ik kende geen bruine :p

Langoor
Berichten: 39
Geregistreerd: 11-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:25

Dankjewel Granook :) binnenkort kan je hem komen rijden hé :D als het weer eindelijk wat beter wil worden gaan we hem doorrijden en dan kan hij mee op de buitenritten /3 Die van jou lijken me anders ook wel wat..... 1m80 ??? wohoooow hahahahaha megagroot dus!!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:10

Langoor schreef:
Dankjewel Granook :) binnenkort kan je hem komen rijden hé :D als het weer eindelijk wat beter wil worden gaan we hem doorrijden en dan kan hij mee op de buitenritten /3 Die van jou lijken me anders ook wel wat..... 1m80 ??? wohoooow hahahahaha megagroot dus!!!

Even op je website gekeken, je zit niet zo ver van mij zie ik :) Anderhalf uurtje

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:44

O wat een leuke kruisingen allemaal!
Ik had vroeger ook een paar trekpaarden in de wei staan van mijn ouders. Ik vind ze zo machtig mooi.

Hoop zo erg om een bepaald paard terug te vinden. Hij was ook een trekpaard kruising, gaf het idee van een ranke ardenner. Hij was een bruinschimmel die nu ongeveer 10 moet zijn. Op zijn paspoort staat Dries of Dries van Sanvoort. Gefokt door fam van Santvoort.

Tevens hoop ik ooit eens een paint trekpaard kruising te hebben. Vind ze er fantastisch uit zien. Worden ook veelzijdig in Canada gebruikt. En vaak hebben ze een onwijs stoere kop.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 18:12

Ik vind een cob normande heel mooi. Meestal. Lijken bijna een heel stevig warmbloed.
Hier is mijne vandaag... Binnenkort gaan zijn balletjes eraf... Hij heeft echt wel serieuze paaseieren hangen :')

Afbeelding


edit: Zijn klootjes, nu ze er nog aan hangen :P

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=592AAEB6

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:34

GaelleS schreef:
Er zijn ook trekpaard types zonder sokken hoor :) Boulonnais en percheron hebben sowieso al weinig sok. Mijn veulen heeft ook niet veel extra haar :p


Misschien is het wel een kruising Percheron!
Ik heb zo eens zitten kijken naar die foto's daarvan, en dan gekruist met fries want die van mij is iets sierlijker..

Ach. het maakt me ook niets uit hihi.

leuk al die stippenpaarden :D

en bedankt voor het delen van zijn klootjes. lol.

Anoniem

Re: [FOTO] Trekpaard kruisingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:58

Rugje trekt prachtig bij, TS!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:16

zefiros schreef:
[ [url=m/4Yqipy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier mijn twee trekpaard kruisingen ♡ ze hebben dezelfde mams (trekpaard/nw forrest) de achterste heeft als paps een haflinger en de voorste een tinker. Twee gouden paardjes qua karakter!


deze vind ik echt geweldig. Wel de prachtige trekpaardenkleur, maar ook een mooie bouw zonder te fors te worden. Hoe hoog zijn ze?