Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er gefokt met een fjord x fries?

 
Profiel   

Is een welsh cob niks?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:22 



 
Profiel   

Prachtig paard!
Je houd niet van bont en blauwe ogen, ik wel als je op m'n profiel kijkt :') maaaaaar misschien een barock pinto? Zitten qua maat tussen de 1.55 en 1.70 en je hebt ook een aantal die zwart zijn. Het risico dat je een bonte krijgt heb je dan alleen wel...
Anders een arabo-fries?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:29 



 
Profiel   

Heel gave kruising!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:31 



 
Profiel   

Een welsh vind ik te klein, ik denk bij een welsh echt aan een pony. Tinkers ben ik niet zo van gecharmeerd qua karakter ( sorry ) en ik wil geen paard met sokken want dat is zo'n gedoe met modder.

Ik denk dat als ik met een fries kruis dat het veulen dat zo'n slungelige 'net geen fries' wordt. Dan zou ik eerder met een merens kruisen maar die zijn rond de 145.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:35 



 
Profiel   

Een grote Haflinger misschien? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:36 



 
Profiel   

har166 schreef
Ik heb erg de neiging om nu te zeggen laten we dan ook eerst alle wezen adopteren voordat we zelf het bed induiken :D
Whaha, 1-0 voor TS :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:37 



 
Profiel   

Esaqar schreef
maaaaaar misschien een barock pinto? Zitten qua maat tussen de 1.55 en 1.70 en je hebt ook een aantal die zwart zijn. Het risico dat je een bonte krijgt heb je dan alleen wel...


Als een paard gekleurd is, zelfs uit bonte ouders (en geen 'minimaal bont' maar zo vaak komt dat nou ook weer niet voor) komt er nooit een bonte uit.

Geen sokken dus. Is een Quarter horse dan iets voor je? Past ook wel qua bouw, denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:41 



 
Profiel   

Je zou ook voor een Noriker kunnen gaan. Daarin zijn volgens mij ook appaloosa gekleurde en zou iets kunnen vergroten. Of vind je dat te zwaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:44 



 
Profiel   

Ik zelf zou voor iets meer bloed gaan. Merrie is al breed , ouderwets typ en korte hals.

Een hengst zoals deze.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:46 



 
Profiel   

Ibbel, ik heb er niet zo veel verstand van haha, excuses.
Maar ik denk inderdaad dat als je met een fries/fjord kruist dat je dan 'net geen' fries of fjord krijgt... weet niet of dat nou wel zo leuk is.

Verder vind ik de 'vermeerder' reactie nergens op slaan want het is toch leuk als je weer eens iets anders krijgt ipv dat er elk jaar 100 bruine KWPN'er veulens met een kolletje worden geboren? :D

Wat wil je zelf verbeteren aan je paard dan?
Je wilt een apart kleurtje maar het moet aansluiten bij je paard.
Eventueel een appaloosa? Knabstrupper?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:47 



 
Profiel   

Ik zou er zelf een mooie Fries bij zoeken denk ik. Als je niet van sokken houd kan je die altijd nog scheren natuurlijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:49 



 

tanjaatjuhh schreef
Ik zelf zou voor iets meer bloed gaan. Merrie is al breed , ouderwets typ en korte hals.

Een hengst zoals deze.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Die is gaaf!!
Zou dan wel bang zijn voor een koudbloed op dunne beentjes, maar er kan ook iets heel moois uit komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:52 



 
Profiel   

har166 schreef
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad een ford x fries waar ik mee verder wil fokken.

Ik vind de fuchs ook heel leuk, vooral de dunkel fuchs vind ik mooi van kleur. De grootste maat daarin is 1,55 en dat is ook een mooie maat maar ik denk dat fokken wel lastig wordt aangezien daar een vrij streng beleid op zit.

Ik hou van een wat steviger paard maar zou geen trekpaard kiezen. Al vind ik de percheron ook leuk.

Ik ben eens bij het rc fjordenpaard geweest maar zij kruisen alleen tussen rassen en fokken niet met de kruisingen verder.

google maar eens Storhougs Picasso, een mooie welsch cob hengst, wel n vos maar met n hele aparte kleur en mooi stevig type

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:54 



 
Profiel   

Al eens gekeken bij Ierse hunters? Die vind ik heel gaaf![ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 14:57 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
tanjaatjuhh schreef
Ik zelf zou voor iets meer bloed gaan. Merrie is al breed , ouderwets typ en korte hals.

Een hengst zoals deze.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Die is gaaf!!
Zou dan wel bang zijn voor een koudbloed op dunne beentjes, maar er kan ook iets heel moois uit komen.



Valt vaak wel mee hoor. Komt dan weer wat normaals uit. Het zal wel de korte rug en de korte hals wat verbeteren wat naar mijn mening wel nodig is. Iets zwaars er op zetten kan ook mislukken in een kort propje die van naar gras kijken al dik wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:01 



 
Profiel   

har166 schreef
Een welsh vind ik te klein, ik denk bij een welsh echt aan een pony. Tinkers ben ik niet zo van gecharmeerd qua karakter ( sorry ) en ik wil geen paard met sokken want dat is zo'n gedoe met modder.

Ik denk dat als ik met een fries kruis dat het veulen dat zo'n slungelige 'net geen fries' wordt. Dan zou ik eerder met een merens kruisen maar die zijn rond de 145.

welsh cobs zijn niet klein en je hebt ze in alle kleuren :)

voorbeeld, deze is van een bokker als ik het goed heb
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:02 



 
Profiel   

Dit kan natuurlijk ook nog...[ img ]
Just Add some stripes to your next foal

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:07 



 
Profiel   

Ik zou op je merrie een mooie grote fjord zetten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:08 



 
Profiel   

Of een fries x fjord :D
http://paarden.aangeboden.nu/onze-paarden/dekhengst-kristian/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:12 



 
Profiel   

Wat wil je qua karakter en temperament?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:14 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard heb je.. succes met de keuze! Plaats je dat ook hier ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:20 



 
Profiel   

tanjaatjuhh schreef
Ik zelf zou voor iets meer bloed gaan. Merrie is al breed , ouderwets typ en korte hals.

Een hengst zoals deze.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Deze ziet er wel interessant uit, laatste 5 foto's van de advertentie zijn nakomelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:22 



 
Profiel   

Noriker vind ik qua bouw mooi maar ik ken alleen merries hahahaha ik zal eens kijken naar hengsten, dat is een goede tip.

Ik ga eind juli ook bij de fuchs keuring kijken in azewijn, op advies van BianCatjee. Dat vond ik een leuk idee.

Die Ierse hunter is ook knap idd!

Qua karakter wil ik 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' paard. Dinky heeft het eigenwijze van een fjord en het diva gedrag van een fries en ik vind dat een leuke combinatie. Ze kan stoicijns door blijven eten als de rest rond rent omdat er een tractor door de wei rijdt hahaha maar ze is wel lekker fit. Ik zou qua karakter iets zoeken wat haar nuchterheid versterkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 16:01 



 
Profiel   

Mijn paard ziet eruit als een grote Fjord en als ze draaft zie je de Fries erin terug. Vv Fries, vm Fjord x Fries en m Fjord. Ze is gekruist met een Fries en daarvan kwam een brave zwarte pony die eruit ziet als een kleine Fries. Ik kan eventueel vanavond foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 16:14 



 
Profiel   

Welsh cobs zijn idd niet klein, groter als 1.37, maar de meeste zitten daar flink boven. Subliem sponte is er oa een, Picasso ook maar die fokt niet buiten het ras volgens mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 16:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen