Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

wie heeft er gefokt met een fjord x fries?

 
Profiel   

Happy_Rose schreef
Mijn paard ziet eruit als een grote Fjord en als ze draaft zie je de Fries erin terug. Vv Fries, vm Fjord x Fries en m Fjord. Ze is gekruist met een Fries en daarvan kwam een brave zwarte pony die eruit ziet als een kleine Fries. Ik kan eventueel vanavond foto's plaatsen.


Ja graag ik ben benieuwd.

Ik wil eigenlijk tussen de 155 en 160. Vind bijvoorbeeld de Schotse hoogland pony ook fantastisch maar die zijn ook max 150.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:40 



 
Profiel   

Wat ik zei, Quarter horse? Ook stevige bouw, meestal lekker nuchter en cool, met name de grotere (de kleine zijn de reiners, die zijn wat pittiger vaak). In allerlei kleuren verkrijgbaar. Ze staan alleen niet altijd ook voor buiten het ras ter dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:44 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Waarom zou je willen fokken met zo'n kruising? alleen voor de leuk? want eigenlijk ben je vooral aan het vermeerderen..en er zijn al zoveel paarden.

Wil je de nakomeling zelf houden? want qua verkoop levert zo'n kruising weinig op..en het is ook goed om te bedenken dat er ook risico's zitten aan een veulen fokken, je kunt ook je merrie er door kwijt raken.

Ik wil niet heel negatief overkomen, maar vind het wel belangrijk dat je goed doordachte keuzes maakt.


Er zijn meer kruisingen dan echte ras paarden,Kruisingen hebben ook hun voordelen!

En de term vermeerderen is slechts van toepassing als het om hele riskante en foute kruisingen gaat.Als ts daar overdenkt en haar keuzes zo als nu goed overdenkt en opties overweegt is hoeft het helemaal niet zo slecht te zijn!
De enige die ik heb gekend met die voorouders had als vader een gelderspaard, het had best een mooie kleur en was erg betrouwbaar en veelzijdig maar ook bere sterk. (heb er geen foto van) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 15:50 



 
Profiel   

Helemaal mee eens, kruisen kan nooit slechter zijn dan altijd maar weer uit dezelfde poel vissen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 16:04 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Waarom worden dit soort dingen over vermeerderen alleen bij kruisingen gezegd, ik zie dat nou nooit eens terug bij KWPN x KWPN Terwijl die enorm veel gefokt worden.

Toch eens beter lezen, want dat wordt vaak meer dan eens gezegd. Zeker als er een dusdanige verwachting van het veulen is waarvan je achter je achter het beeldscherm al denkt 'en welke tovenaarspoeder moet daarvoor gaan zorgen'?
Pocca_Locca schreef
Helemaal mee eens, kruisen kan nooit slechter zijn dan altijd maar weer uit dezelfde poel vissen...

Dat kan het dus wel, omdat de verhoudingen soms niet kloppen. Al zeg ik er wel bij dat ik zulke problemen nu niet echt direct verwacht bij een Fries/Fjord combi. Het is dat ik geen fatsoenlijke foto meer heb van dat beest, maar ik heb toch eens een merrie gekend (en gereden) dat werkelijk elk probleem had dat je je kon bedenken. Bokvoetjes, weekgekoot, bokbenig, een lange iele nek, een iets te lange rug en een te korte croupe. Alsof je op een kameel zat! Beestje was superlief, maar moest vroegtijdig ingeslapen worden vanwege artrose door de verschrikkelijke bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 19:48 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige Welsh Cob gaat zeker al richting de 1.55 en is nog steeds niet klaar met groeien.
Ze is flexibel, zeer snel wendbaar, heel erg lief/aanhankelijk, en heeft veel pit.

Ik heb toen mijn haflinger door haar vader laten dekken, helaas niet gelukt

Daarbij kunnen ze over het algemeen ook nog goed bewegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 19:55 



 
Profiel   

Ik zou zeker verder kijken naar de Hunter!

Erg goede paarden en goed karakerter. Imo sluit dit het meeste aan op jou wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 20:03 



 
Profiel   

har166 schreef
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad een ford x fries waar ik mee verder wil fokken.

Ik vind de fuchs ook heel leuk, vooral de dunkel fuchs vind ik mooi van kleur. De grootste maat daarin is 1,55 en dat is ook een mooie maat maar ik denk dat fokken wel lastig wordt aangezien daar een vrij streng beleid op zit.

Ik hou van een wat steviger paard maar zou geen trekpaard kiezen. Al vind ik de percheron ook leuk.

Ik ben eens bij het rc fjordenpaard geweest maar zij kruisen alleen tussen rassen en fokken niet met de kruisingen verder.


Maar ik rij toch echt met een friesxfjord x fjord die daar vandaan komt :P Leuk beest overigens! Je merkt echt dat het geen hele fjord is, zijn gangen zijn beter en hij is iets minder koudbloedig.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 610c4fcfd0

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 20:04 



 
Profiel   

har166 schreef
Ik heb erg de neiging om nu te zeggen laten we dan ook eerst alle wezen adopteren voordat we zelf het bed induiken :D

_/-\o_ _O-

ik ken van de manege waar ik vroeger reed een kruizing fries/fjord die zag er ook zo uit als ik hier al een paar voorbij zie komen. dat was een ruin is dus niet verder meegefokt.

ik ben wel benieuwd waar je keuze op gaat vallen. en wat er dan geboren word.

nog een keer een friese hengst gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 20:22 



 
Profiel   

Ailill schreef
har166 schreef
Ik heb erg de neiging om nu te zeggen laten we dan ook eerst alle wezen adopteren voordat we zelf het bed induiken :D
Whaha, 1-0 voor TS :D



Briljant, die is genomineerd voor " Bokt Quote van het jaar" wat mij betreft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 21:31 



 
Profiel   

Onzin.. Wat is er mis mee om dat serieus te zeggen. :) Wat mij betreft zou er ook wat meer oprecht geadopteerd mogen worden (zonde de inmiddels bestaande mensenhandel erachter). Scheelt overbevolking, armoede en je krijgt er een hoop blijere mensen voor terug. Met dieren moet je niet lukraak fokken, maar mensen mogen dat ook best eens in hun oren knopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 21:36 



 
Profiel   

Sammie schreef
Onzin.. Wat is er mis mee om dat serieus te zeggen. :) Wat mij betreft zou er ook wat meer oprecht geadopteerd mogen worden (zonde de inmiddels bestaande mensenhandel erachter). Scheelt overbevolking, armoede en je krijgt er een hoop blijere mensen voor terug. Met dieren moet je niet lukraak fokken, maar mensen mogen dat ook best eens in hun oren knopen :)



Ja... Dat is natuurlijk nogal een onderwerp, zeg, wat daar even aangesneden wordt..
Altijd goed om wat bewuster keuzes te maken, maar ook wel heel fijn dat we allemaal vrij zijn, wat betreft de keuzes die we maken. Leve de diversiteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-16 22:00 



 
Profiel   

lifaya schreef
har166 schreef
Een welsh vind ik te klein, ik denk bij een welsh echt aan een pony. Tinkers ben ik niet zo van gecharmeerd qua karakter ( sorry ) en ik wil geen paard met sokken want dat is zo'n gedoe met modder.

Ik denk dat als ik met een fries kruis dat het veulen dat zo'n slungelige 'net geen fries' wordt. Dan zou ik eerder met een merens kruisen maar die zijn rond de 145.

welsh cobs zijn niet klein en je hebt ze in alle kleuren :)

voorbeeld, deze is van een bokker als ik het goed heb
[ Afbeelding ]



Deze is idd van mij. Het is Sublime Sponte als 3-jarige.
De laatste keer dat ik hem gemeten heb, was hij 1m56.
Meer info op
http://www.perlinowelshcob.webs.com of via pb



Moor hiet op bokt geeft ook een heel mooie zilvervalk tinker

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 15:56 



 
Profiel   

Ik vind Sublime echt een hunk :D Welsh Cobs hebben zon heerlijke stoere uitstraling, vooral die hengsten en zijn zeer veelzijdig in te zetten, mennen en western en engels etc. Mocht ik ooit een paard kopen en een quarter is op dat moment geen optie, dan zou ik nog best een Welsh Cob overwegen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-16 17:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen