Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras past bij mij?

 
Profiel   

Hallo, ik ben vrij nieuw in de paardenwereld en heb nog geen eigen paard. Ik ben me wel alvast zoveel mogelijk aan het verdiepen in opvoeding, verzorging, training, rijden, etc.

Ik vind het lastig om te bepalen wat voor paardenras het beste bij mij zou passen en zou graag suggesties horen. Hier zijn een paar dingen die voor mij relevant zijn:

- Ik wil vooral graag een paard voor recreatie. Ik wil ook een beetje springen, maar ik heb geen grote ambities.
- Verder zoek ik een paard dat redelijk tegen het weer bestand is. Ik vind het belangrijk dat mijn paard in ieder geval het grootste gedeelte van het jaar buiten de ruimte heeft.
- Ik redelijk lang en aan de zware kant: 1,78 cm lang en 80 kilo.

Hebben jullie enige suggesties voor rassen waar ik naar kan kijken? Alvast bedankt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-16 16:17 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk dat je je niet moet richten op een ras, maar als je je paard vooral buiten wil houden zal een koudbloedig paard wel handig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-16 16:22 



 
Profiel   

PollyKnollie schreef
Ik vind persoonlijk dat je je niet moet richten op een ras, maar als je je paard vooral buiten wil houden zal een koudbloedig paard wel handig zijn.
Niet perse hoor, er zijn genoeg warmbloeden die ook een flinke vacht ontwikkelen. :j Mijn KWPN heeft een vacht waar zelfs een Shet jaloers op is. :')

Verder zou ik me niet richten op een ras, er zijn zoveel rassen die aan jouw eisen voldoen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-16 16:31 



 
Profiel   

Ok, dan heb ik me daar in vergist. Ik dacht inderdaad dat warmbloeden niet zo goed tegen de winter kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-16 16:56 



 
Profiel   

Dat ligt er ook aan van wat die gewend is, niet alle warmbloeden kunnen ertegen.