Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Gaaf dier he....
Ohhh........mán...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:13 



 
Profiel   

Wow wat een beest <3 :oo
Klinkt deens die naam, zijn er veulens van haar te koop :=


Hoorde dat pap ook 't laatst had over een 2de pony en pap is anti-pony, dus :* ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:16 



 
Profiel   

Dat is wel een hele gave. :j Zijn er ook filmpjes van te bewonderen toevallig? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:17 



 
Profiel   

Wat een gave merrie, lekker breed ook en uiteraard het mooiste kleurtje :+ (schimmel)

SM en laarsjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:23 



 
Profiel   

Nee joh....lekker met de blote voeten. Hij kan voorlopig toch niet bij de beugels komen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:24 



 
Profiel   

Ze is inderdaad Deens, ze is gefokt door Birgitte Gotske van Skaergarden Connemara's
( zie http://skaergaarden.dk/GB/The%20stud%20Sk%C3%A6rgaarden%20Connemara.aspx

Birgitte is de eigenaresse van Wirthsmuehle Delaney`s ( 2 jaar geleden kampioen op onze internationale hengstenkeuring), die gereden wordt door haar dochter Anna.

We zijn een aantal jaar geleden bij hen op bezoek geweest, was echt gaaf.
( we hebben toen een vakantie lang duits, deens, ierse connemara fokkers bezocht.. zo leuk)


En ja... ze hebben pony's te koop....
Zie ook hun facebook pagina..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:26 



 
Profiel   

Haha, wel enorm schattig. :D
Als hij er maar plezier in heeft, wie weet word het dan later een springruiter en bambi in een B parcour :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:26 



 
Profiel   

Stoere pony hierboven!

SM, ik denk dat jij voor je zoontje zo'n stoere A pony moet aanschaffen. :D
Om precies te zijn zo één :

<3
[ img ]

En ik ga nog even nadenken welke foto's ik kies. Sowieso de groene. Tussen die 2 van dezelfde hindernis twijfel ik nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:28 



 
Profiel   

Ik denk dat hij het maar lekker met deze pony moet doen. Als hij echt paardenviruskriebels heeft zien we wel weer verder. :D Voorlopig is het nog elke dag anders waar de interesse naar uit gaat. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:40 



 
Profiel   

Uitéindelijk zijn het familie ponys... De Connemara's. Dus dat moet prima kunnen SM!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:47 



 
Profiel   

Dat denk ik ook wel. En hoe debiel ik ook ben....no way dat deze 5 jarige gast een eigen pony gaat krijgen nu. :+

Inmiddels ook wat filmpjes van de merrie gevonden. Fijne beweger. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 21:49 



 
Profiel   

Nakomeling van Wirthsmühle Delaney's, die weer van Diamond Shamrock is, en aan moederszijde is Delaneys van Lærkens Cascade Dawn..

En dan aan de moeders zijde van deze merrie Marvel...

Tja...

Type, beweging en kunnen sporten is wel vastgelegd in dit dier :~ :~

Maar goed.. daar staat Skaergarden dan ook voor.
( en nee...... ik heb geen aandelen......wel een oogje op Delaney's als mogelijk, eventuele, ALS ik ooit ga fokken, partner voor Punzel...........)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 22:29 



 
Profiel   

@Punz, dank je! Haar naam is Donner de Klover Hill, maar we noemen haar Donna. Haar vader is Little Rascal, uit Ierland. Ik las laatst een boek over Connemara's waar hij op het einde vermeld staat, dat was een leuke verassing! Zelf komt ze uit Belgie. Ik mis het soms echt nog toen ze helemaal grijs was, maar opzich is het ook leuk om langzamerhand een andere kleur pony te hebben :#

Echt veel mooie paardjes in dit topic zeg! Ben helemaal weg van Connemara's, moest dus ook per se naar Connemara en naar de Clifden show daar. Overduidelijk waarom het zulke geharde paardjes zijn, het gebied is zo ruig en er groeit gewoon helemaal niets, maar het is er zo prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 22:48 



 
Profiel   

Connemara en Clifden zijn gewéldig!!

Inderdaad een must voor elke Connemarapony liefhebber wat mij betreft..

En :D :D :D :D
Augustus ga ik weer... ( vierde jaar op rij... tussendoor ook nog even geweest voor de hengstenkeuring...) Verheug me er nu al weer op!


Edit: De Klover Hill is inderdaad de stalnaam van een belgische fokker


Laatst bijgewerkt door Punz op 19-06-16 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 22:56 



 
Profiel   

Ik wil ooit nog een keer naar de veilig in Clifden, waar Larry trouwens ook vandaan komt, en een pony mee naar huis nemen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 22:59 



 
Profiel   

Oh.. de veiling... dat is het enige wat ik echt vermijdt daar... Kan ik zó niet tegen..
( yep: watje...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:01 



 
Profiel   

Zo hey wat een body heeft die merrie op de vorige pagina zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:02 



 
Profiel   

Is dat op een goede of slechte manier? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:02 



 
Profiel   

@Punz, yes we hebben haar bij die fokkerij gekocht, de eigenaren komen uit Engeland. Ik dacht dus ook vanaf het begin dat haar naam Donna was en niet Donner omdat ze het zo op zo'n Engelse manier uitspraken :') Leuk dat je vaak naar Clifden gaat!! Ben denk ik jaloers!

Vind dit trouwens zo'n leuk boek, worden veel verhalen en legendes beschreven over de Connemara pony en over een paar beroemde pony's.
[ img ]

EDIT: enne, gewoon naar die veiling gaan en er eentje meenemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:13 



 
Profiel   

LOL... wacht even...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:20 



 
Profiel   

Gevonden, facebook post :
[ img ]
:D :D

Op weg met de Ferry van Dublin naar Holyhead, op de terugweg dus van Clifden naar huis
( eerste keer Ierland zijn we met de auto gegaan...vakantie uitgebreid met trip door Engeland.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-16 23:27 



 
Profiel   

Zwaait even, weekendje weg geweest dus niet echt bijgelezen :-)

Hiep hiep HOERA, vandaag precies is Karel 1 jaar van mij

[ img ]
Hier zag ik haar voor het eerst

[ img ]

[ img ]

Thuis, wennen aan de andere pony's

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 07:46 



 
Profiel   

Welkom aan de nieuwelingen! Ben zelf ook nog nieuw, maar je voelt je snel thuis hier! :D
Curly, gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum! *\o/*

Marlon en Clooney hebben afgelopen weekend meegedaan aan de schriktraining bij de ponyclub. Die werd gegeven door Sabine Wenning waar een aantal van jullie laatst ook geweest zijn! :)
Clooney was echt super cool en vond het vooral leuk en gezellig! Ze zag de obstakels meer als een leuke speeltuin en liep zonder enige twijfel als een hondje achter Marlon aan. (ik kan die pony wel zoenen... <3 )
Marlon haar glimlach werd steeds groter. Natuurlijk ook een rondje onder het zadel, in draf door de waterbak en lekker samen spelen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 08:30 



 
Profiel   

Marieke, wat leuk! Een vriendin van mij heeft daar ook aan meegedaan.

En gefeliciteerd met het 1jarige Karel jubileum. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 08:31 



 
Profiel   

Welkom voor alle nieuwelingen hier.

Wauw ik zie een vreselijk mooie merrie voorbij komen punz! Ik zal me toch eens meer gaan verdiepen in afstammelingen en stambomen, vind ik altijd reuze interessant, maar ja de tijd he.....

Curly gefeliciteerd, wat leuk!! Worteltjestaart!!!!

Marieke, wat een top brave pony! Met die bal vindt melody dus echt doodeng he, proberen we thuis wel eens, nou poeh!! Heerlijk zo'n stralendezicht van je dochter, daar wordt je toch zelf ook blij van!

Silver fox bedankt voor de tip, ik ga eens op zoek naar het boek.

SM, zo begint het hoor, haha geweldig jullie zoon op de pony, dat is toch heerlijk. En handig, want hij zal toch regelmatig mee moeten, dan is het wel zo fijn als hij het ook een beetje leuk vindt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-16 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen