Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:09

Willow was met 1.54 485 kg. Hij had altijd dikke billen en buikje maar je zag ook altijd zijn ribben wel iets.
Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:52

Vanochtend weer heerlijk fijn gereden.
Mijn instructie is nu 2 weken op vakantie. En buiten dat ik 2x echt les heb gehad met paddy mocht ik de afgelopen 2 weken zelf gaan knutselen op Paddy.

Ik had er super veel zin en ik stond er onzettend positief in ondanks dat mijn paard nog erg zoekt naar balans.
Ik kan jullie vertellen dat elk ritje al anders is geweest en ik de volgende keer weer wat bedacht had waaraan ik wilde gaan werken.
En een groot verschil met hele vroeger ik ben nooit meer teleurgesteld en ik vind het onzettend goed gaan.
Daarnaast rij ik altijd met mijn equestic clip. Dus ik kan mooi mijn vorderingen zien. Ook of ik intensiever heb getraind of niet. En waar ik meer op kan gaan letten. Heerlijk volwassen speeltje.
En hierdoor weet ik ook dat mijn instructie met dezelfde theorie rijd en er toch een andere uitkomst is.
Super interessant.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:45

Heerlijk Oona, dat je nu zo met je paardje aan de slag kunt. Het is je zo ongelofelijk gegund!!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:41

Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen.. na een grondige schoonmaakbeurt, alle onderdelen netjes terug in elkaar gezet. Maar ze lijkt verkeerd gemonteerd. -O-


Afbeelding

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:25

Hmmmm...toch maar even het hoofd losschroeven en opnieuw er op zetten denk ik. :D :Y)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:09

Misschien steekje los? :(:)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:03

Ze is echt kampioen gekke bekken trekken Saaams.

Veel plezier en succes voor de mensen die naar het Onck gaan of het dit jaar organiseren. Wij zijn helaas niet van de partij van het jaar. Ik moet sowieso werken en Pandora zit ook nog in de opbouwfase.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:15

Ach Cailin, is ze van de week voor het eerst hengstig geworden.
En maar aanbieden bij de ruinen die er uiteraard niet zoveel mee doen.

Gelukkig geen gilmerrie.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:14

En vandaag kan ik jullie met trots delen dat ik voor het eerst op Paddy heb gegalopeerd.
Nee het ging niet vlekkeloos want linksom ging die rechtsom galoperen en rechtsom ging hij linksom galoperen. En dan eindelijk in de juiste galop beland. Maar ondanks alles bleef hij super braaf.

Ik merkte wel dat ik dus een struikeltrauma heb opgelopen met Sky. Een aantal keren ben ik met Sky gestruikeld en de laatste keer reed mijn toenmalige instructrice ermee en ging overkop waarbij Sky vermoedelijk zijn halswervel heeft gebroken. Is op foto gezien.

Maar alle begin is moeilijk en vanaf nu kan het alleen maar beter worden.
Het rijden met Paddy is echt super fijn. En samen met mijn instructrice maken we baby stapjes.
Zo hebben we 3 maand gedaan over het zadelmak en het ruitermak maken. Daarna nog eens 1,5 maand erbij voor onze eerste galop een feit werd. Maar het is elke keer genieten. En ik ben super blij dat ik mijn hart toen gevolgd heb. En geluisterd heb naar Tineke om toch maar alvast een keuring toen te regelen.

Ongeloofelijk wat er in die tijd allemaal al weer gebeurd is.


Afbeelding

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:59

Super Kitobeer! Heerlijk dat je zo van je knapperd geniet! En lekker alles op je eigen tijd doen, ook fijn voor Paddy dat hij zo'n rustige gedegen opleiding krijgt.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:16

Oh wauw, wat een stap en wat heerlijk!!! Knap van jullie!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:19


Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:32

De pony ken ik niet maar de fokker wel.
Zowel vader als opa hebben al veel erg goede nakomelingen gegeven.
Vooral opa El Larry vind ik een geweldig dier.
Leeft geloof ik nog steeds en is al dik in de 30 inmiddels.

kirishu
Berichten: 151
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:14

Hey mede connie-liefhebbers!
Al enige tijd ben ik opzoek naar een pony, dus vandaar hier nu even een zoekertje;
- Connemara met afstamming bekend
- merrie
- 3 tot 12 jaar
- geschikt voor een kleine volwassene (145cm of groter)
- zadelmak, groen is geen probleem
- kleur, wedstrijden, etc allemaal van ondergeschikt belang, wel of geen match is véél belangrijker

Ik heb al contact gehad met verschillende fokkers hier in nld, en enkele handelaren welke importeren uit Ierland, maar tot zover nog niet 'geslaagd' helaas. Als jullie iets horen/weten/tegenkomen, wil je het me laten weten?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:26

Afgelopen week alles op alles gezet om een andere stal te vinden. En Afgelopen vrijdag zijn we verhuist. Het word weer aanpassen voor mezelf en voor Paddy. Maar ik heb er super veel zin in.

En we hebben voortaan een springpiste ter beschikking. Benieuwd of we over enkele jaren ook over de balken zweven zoals een echte connemara dat zo goed kan.

To be continue.

Oja we zitten op een sportaccommodatie met 10 hectare aan grond. En dit is een klein weitje ervan. Maar moeten even opbouwen dat die weer op het gras kan.


Afbeelding

Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:44

Kitobeer,ben je weer verhuisd? De vorige plek beviel toch niet meer?
Kirishu: ik denk dat je de meeste tips voor een connemara vast al kent. Er zijn paar mensen die met enige regelmaat pony's importeren, stal van Boxtel(Brabant) heeft soms leuke connemara's, en Sanne van Performance Connemara's (Drenthe) haalt ook leuke pony's uit Ierland.
Wij gaan komend weekend een super lieve 3 jarige merrie bij haar ophalen.

kirishu
Berichten: 151
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:47

esje007 schreef:
Kirishu: ik denk dat je de meeste tips voor een connemara vast al kent. Er zijn paar mensen die met enige regelmaat pony's importeren, stal van Boxtel(Brabant) heeft soms leuke connemara's, en Sanne van Performance Connemara's (Drenthe) haalt ook leuke pony's uit Ierland.
Wij gaan komend weekend een super lieve 3 jarige merrie bij haar ophalen.



Jess stal van Boxtel heb ik contact mee, Performance Connemara's had ik nog niet van gehoord. Heb jij voor mij misschien een website of FB pagina? Ik kan via het Google zoekertje zosnel niets vinden

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:52

Hoi, beetje late reactie. Performance Connemara pony's heeft een Facebook pagina. Hopelijk kan je het zo vinden.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:30

Kirishu mocht je het niet kunnen vinden mag je mij een pb doen

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:21

Van de week mijn stoute schoenen aangetrokken en gaan rijden met paddy. Hij is super braaf maar tintelfris. *\o/*

Het beheerste dat hij laat zien is niet connemara maar komt uit zijn ish genetica. Maar het 200% betrouwbare komt ongetwijfeld uit zijn connemara genetica. En wat ben ik dan blij dat ik opnieuw voor dit geweldige ras heb gekozen. Ook al is paddy een kruising. Het is wel een super leuke kruising.

Vandaag ook gaan uitstappen in de buitenrijbaan. Ik ben helemaal verliefd op mijn pony. En ze vinden hem allemaal zo mooi. <3

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:00

Wat heerlijk om te zien dat het zo fijn gaat Oona!!
Op naar heel veel gezonde, veilige kilometers met je heerlijke paardje!!!!

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:34

Hallo allemaal!

Pablo is inmiddels alweer 5 maanden in ons bezit.
Sinds een aantal weken heeft hij ontzettend veel jeuk. We hebben van de dierenarts al een middel gekregen tegen luizen/teken/mijten/wormen ect (2x). Dit gaf als resultaat énorme schilfering op zijn rug.
Helaas heeft hij nog steeds veel jeuk. De dierenarts zegt afwachten. (inmiddels al 3x gebeld.)
Hij draagt op dit moment geen deken.

Sinds vorige week op aanraden van voer veranderd
2x handje vol voer van voermeesters huid en vitaal
10 ml lijnzaadolie in de avond.

Ik heb het volgende besteld:
- Betadine om hem deze week te wassen
- Oerbalans brok
- Detoxmix (voordat ik begin met oerbalans)

Zijn ouders:
moeder: Derrartha ciera
Vader: Ceide cassanova
(Misschien handig als familie van hem hier zitten en dit herkennen?)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:33

Oei das lastig en heel sneu voor je pony om zo'n jeuk te hebben.
Kleine kanttekening bij bethadine: dit droogt de huid echt heel erg uit, ik weet niet of de schilfers vettig of juist heel droog zijn?

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:02

Vala schreef:
Oei das lastig en heel sneu voor je pony om zo'n jeuk te hebben.
Kleine kanttekening bij bethadine: dit droogt de huid echt heel erg uit, ik weet niet of de schilfers vettig of juist heel droog zijn?


Voornamelijk vettig. Blijft erg plakken in het haar.
Nu heeft hij ook een enorme dikke wintervacht inmiddels, bizar als ik het vergelijk met zijn weidemaatjes.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:20

ik heb ooit een pony gehad met manen eczeem en daar gebruikt ik itchcream voor. Dat helpt wel iets. Gebruiken het nu nog wel eens voor als ze bv wat last van staartschuren hebben.
https://www.dierapotheker.nl/fibra-anti ... ard-500-ml

Zij hebben ook voer, maar dat heb ik nog nooit gebruikt