Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:39

Ik stond idd aan de kant bij de parade....lekker warm in de zon. _O- _O-
Kijken of ik Tineke en Sanne samen op de foto kon krijgen. <3

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:52

Punz schreef:
Volledig ko hier... maar wilde deze toch maar even plaatsen..

Zoek de deelnemende bokkers :)

[ Video ]


Super!! Wat zijn ze allemaal braaf

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:54

wat een stof.....

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:08

Zo met veel paarden tegelijk werd het wel stoffig, maar gewoon tijdens de springrubrieken niet hoor! En Pandora is best gevoelig voor stof, maar heeft niet gehoest in de parade.
Vanaf we daar aankwamen hadden ze wel ontzettend last van een jeukende neus en tong! Ria zei mss pollen, zou best kunnen. Gelukkig viel het onder het rijden mee, dacht al helemaal naar de andere kant van Nederland te rijden en dan met een enorme allergische reactie te zitten! Vandaag geen last meer gehad gelukkig! Terugweg was wel een beetje afzien voor de paardjes , wel 4,5 uur over gedaan en warm! En vooral Rocks was echt moe! En stijf toen ze de trailer uit kwamen. Maar ikzelf ook eigenlijk! Bij ons allemaal na een beetje lopen weer over!

Jullie hebben ook echt een stoere pony Tineke en Sanne! Helemaal mijn type!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:40

Tropenrooster op school ... tropenrooster voor de pony’s. Vanmiddag de wei dichtgedaan en ze op de paddock gelaten. Ze kiezen automatisch voor de verkoeling id stal en schaduw. Net de wei weer open gezet voor de nacht. :j

Zit zelf nog op de oprit ... ff uitblazen %) ...en zo dan toch nog maar even de kruiwagen legen en de moestuinplanten op de mesthoop water geven. :')

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:12

EllyC: Ik begrijp dat jij je aanbied als vrijwilliger om volgend jaar een extra sproeibeurt te komen geven als de weersomstandigheden het zelfde zijn als dit jaar???? :+ :D :D O:) O:)
(geintje natuurlijk....)

Weersomstandigheden waren echt wel extreem. Was ongelofelijk blij met de bomenrij langs het terrein, de schaduw daardoor, de doorwaai mogelijkheid in de grote binnenbak en de mogelijkheid om de pony's te koelen. Heel fijn ook dat het dazen seizoen hier nog niet losgebarsten is.

En zoals Birgit zegt: tijdens de clinics en parcoursen geen last ( want er was natuurlijk wel gesproeid ook) Alleen dus toen alles klaar was, met dit aantal pony's in de bak, bleek het toch in de loop van de middag te droog te worden. Jammer en aandachtspunt voor volgend jaar. Maar wat mij betreft een te verwaarlozen minpunt op wat ik beleefd heb als een schitterend weekend, waarbij ook nu weer alle nieuwe deelnemers naadloos aanvoelen waar het tijdens het ONCK om gaat:

Als Connemaraliefhebbers een hele leuke "sportdag" hebben, met vriendelijke competitie, sportiviteit en eigenlijk ook een soort van reünie/ het jaarlijkse vaste ontmoetingspunt met Connemara liefhebbers (ruimer dan bv op de keuringen)


Maar goed. Terug naar het nu:

Moet vandaag zelf de hele dag werken en vind dat wel wat hoor: met deze hitte zou ik het liefst de hele dag op stal zijn, om direct te kunnen koelen als ik het idee krijg dat ze oververhit raken.

Maar goed. Ze hebben natuurlijk vorig jaar al wat kunnen oefenen, en gelukkig hier ook bomen langs de wei én een fijne schuilstal.

SkyMarian:Tropenrooster voor ons zou ook fijn zijn he :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:43

Durf het bijna niet te zeggen, maar het is hier heerlijk. Staat een lekker windje bij. {:}

Pony’s zijn gelukkig slim. Die staan in de schaduw.
Afbeelding

Altijd leuk om een zwarte pony id schaduw op de foto te zetten. Het ene witte pootje verraad hem. :')

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:44

Ik vond het als nieuweling een erg leuk weekend. Gemoedelijk, gezellig en goed georganiseerd, complimenten!
Leuk om alle ponies zo bij elkaar te zien! Op de camping was het ook erg gezellig. En ja, het was heet, ik heb zondag alleen parade gereden maar respect voor alle mensen die gesprongen hebben of andere activiteiten hadden. Maar er was idd voldoende schaduw en mogelijkheden om je zelf en je pony te koelen.
Het buffet was trouwens ook uitmuntend!
Kortom, als alles goed gaat wat mij betreft volgend jaar weer!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:46

Fijn zo'n inloop Skymarian! Hier staan ze nu weer op stal, de ponies zijn van 7.00 tot 11.00 buiten geweest en mogen vanavond nog even. De 2 oude paardenruinen blijven de nacht buiten.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:30

SkyMarian schreef:
Durf het bijna niet te zeggen, maar het is hier heerlijk. Staat een lekker windje bij. {:}

Pony’s zijn gelukkig slim. Die staan in de schaduw.
[ [url=m/C8kNSs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Altijd leuk om een zwarte pony id schaduw op de foto te zetten. Het ene witte pootje verraad hem. :')


Het is dat je het zegt, anders niet gezien :+

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:13

Nee, inderdaad, ik zat ook maar bij de voorste naar een wit voetje te zoeken!

Hier weinig wind en 33 gr, maar de pony’s zijn wel zo slim om gewoon niks te doen! Een vd weinige dagen dat ik blij ben met de rij grote eiken!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:28

Hier staat alles idd ook al de hele dag te suffen en te slapen. Vanavond als ik terug kom van vergadering mogen ze weer voor de nacht het gras op. Ollebolle new forest met een graasmasker om. De dames boffen die mogen ongegeneerd bikken. :D
Och en misschien helpt de warmte bij het uitbroeden van een ei bij Sky. Hoeft ze niet met haar bips in een eierdopje en met de kop onder de infraroodlamp. _O- _O- _O-

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:21

Ohh... je heb een drietal!!

Wat leuk!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:35

:j :j :j de allerleukste liefste shetlander is weer bij ons terug. Ze is al 5 jaar van mij geweest voor Sky kwam. Daarna 4 jaar weer naar de vorige eigenaar (.= goede vriendin) en sinds we hier wonen is ze weer terug en blijft ze ook. <3
Het enige waar we er 1 van hebben is een kind ... alle dieren zijn er in veelvoud.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:50

Oh.. echt leuk... Ik ben zo'n shetten fan...
Te leuk gewoon!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:34

Deze dame is een Sky-karakter geperst in 1 meter. Hilarisch ook om de 2 dames samen de trol te zien uithangen. _O- _O- _O-

Chilluh met JE tsjik :') :') :')
Afbeelding

Trio aan het ontbijt. Deze is nog van afgelopen winter toen ze 's nachts nog op stal stonden en overdag op de wei.
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nog even contact gehad met Vorden ivm de scan. David zou afgelopen dinsdag schoolreisje hebben, maar deze is verzet ivm de hitte. Precies naar de datum van de drachtcontrole van Sky. Wilde David niet te kort doen in het halen en brengen, maar eigenlijk ook de dag niet verplaatsen. O:) O:) O:)
Was prima als we iets na 9:00 in Vorden verschijnen. Weer opgelost. :D

Had nog een leuke foto van het terrein van bovenaf...even kijken of ik het adres eraf kan halen. :+

Gelukt...op zeer photoshop technisch verantwoorde wijze _O-

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:55


Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:07

Ja, leuk! Mooie plaatjes!

Hoe ging het met de deelnemers vd zaterdag op het Onck?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:15

Afbeelding

Afbeelding
Gisteren eindelijk weer eens naar springles geweest! Instructeur was zelf gevallen, dus even uit de running. Geoefend op L hoogte, zondag wedstrijd en ze gaat met Rocks ook voor de eerste keer L starten.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:25

pff hoog hoor (ben zelfs als toeschouwer een scheiterd zodra het >50 cm is)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:06

Gaaf Brigit. 8-) Ik doe het ook in mijn broek zodra de balk van de grond loskomt. :))
Ga jouw topic eens bekijken Elly. Had het helemaal gemist. :o

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:00

Ja, ik heb ook makkelijk praten hoor! Ik maak foto’s en hou de andere pony vast!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:40

Belangrijke taak :j

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:54

Ja, en dat allebei tegelijkertijd moet je nog niet onderschatten! :))
( dat was luxe trouwens op het Onck, ineens werd de pony voor me vastgehouden)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:28

En je rijdt tegenwoordig ook parades natuurlijk Birgit :D

En zooooo fijn om Pandora vast te mogen houden <3


Heb net de foto’s van Inez gezien : GAAF!!