Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:14

SkyMarian: Oh, dat komt wel heel fijn uit dan. Spannend hoor.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:37

Ja, dat ging een beetje per ongeluk. Als ik dat van plan was, had ik Pandora wel gereserveerd, maar we kwamen net terug uit het bos en belanden in de rij pony’s die stonden te wachten! Ik dacht ik stap straks wel uit de rij, maar dat lukte niet meer echt en het werd met mij erbij ook net een mooi even aantal. Maar was achteraf best leuk, meneer heeft zich goed gedragen!

O, en ik rij (meestal) de bruine ook nog heen en terug van en naar de springles! ( en voeren, mesten, trailer rijden, vlechten etc , net als iedereen hier waarschijnlijk). Behalve zijn gesteiger af en toe rijd ik Rocks toch wel graag. Hij is net als ik liever lui dan moe en hij heeft een heerlijk ‘luie stoel’ galopje! + als je hem complimentjes geeft doet hij heel erg zijn best voor je!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:48

Krijg ik net berichtje via Instagram van een Belgische connemara bezitter dat zij Qizzy als 4 jarige gereden heeft. Leuk, hoe sociale media de wereld een stukje kleiner maakt.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:51

Kleine wereld dan inderdaad.Leuk!


Citaat:
Ik dacht ik stap straks wel uit de rij,
_O- _O-
Als je eenmaal onder de regie van Jaap komt, is er geen ontsnappen meer aan!

Gelukkig maar, want zo super leuk dat hij mee deed/ jullie meededen! Leverde ook nog een heel leuke foto op zag ik op fb: zo in de rij met de prijzen in de handen van je dochter

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:54

Ja, grappig hè! Zo kwam ik een jaar of 5 geleden ( denk ik) een foto tegen op bokt van een piepjonge Punzel met daarnaast onze eigen Pandora als kleintje! En sindsdien contact dus! ( en zondag dus eindelijk een ontmoeting)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:57

Nou, Jaap was wel streng! Kreeg al onder mijn voeten ( op z’n Belgs gezegd ) toen ik dan maar nog snel mijn vest wou uitdoen _/-\o_ ( tegen de dazen, niet voor de kou)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:00

En ja, was dus van plan foto’s/filmpje te maken vanaf de kant, maar dat lukte dus niet meer, dan maar stiekem vanuit de rij! Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:27

Birgit01 schreef:
Ja, grappig hè! Zo kwam ik een jaar of 5 geleden ( denk ik) een foto tegen op bokt van een piepjonge Punzel met daarnaast onze eigen Pandora als kleintje! En sindsdien contact dus! ( en zondag dus eindelijk een ontmoeting)


En daar ben ik nog steeds blij om: dat je die foto van Pandora zag/ dat we contact kregen!
Zo'n opluchting om te weten dat ze op zo'n fijne plek is terecht gekomen!

En..

Als het aan mij ligt volgend jaar een Punzel - Pandora ontmoeting tijdens het ONCK <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:29

Ben benieuwd of er nog iets van herkenning zal zijn!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:49

Heerlijk al die onck verhalen, ik ben ook weer redelijk bijgetrokken. We hebben genoten. Sky ontzettend bedankt voor de mooie foto van Sanne en mij in de parade, het is je gelukt en ik ben er erggelukkig mee. Gister de prachtige foto’s van Inez al bekeken, echt weer nagenieten. Nu nog even wachten op de dressuur foto’s....
woensdag hebben we een buitenritje met blaze gemaakt en vanmiddag gaat sanne nog even haar laatste x rijden, dat worden wel waterlanders morgen als ze vertrekt. Op t onck ook echt zo braaf, dan ben hè gewoon 4 en nog geen jaar onder t zadel.
Ook reuze trots op Melody natuurlijk en op alle hulp die wij kregen. We zijn toch n beetje onthand/ ontbeend := of wat dan ook.
Echt leuk om iedereen weer even te zien en te spreken, dan is t echt jammer dsg we zo bovenin wonen.
Camping was trouwens ook super geregeld, lekker dichtbij ook.Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:22

Sterkte met het afscheid hoor! Moet echt lastig zijn.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:46

Dank je, ze is gister weg gegaan en precies een jaar bij ons geweest. Was echt wel even lastig en nu ook, je mist haar gewoon. Zal wel wennen. Ze gaat naar een heerlijk plekje, we mogen altijd langs komen en als t goed is zien we haar volgend jaar op t ONCK

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:55

Blijft lastig om een pony weg te brengen. Mij helpt te denken dat er meer mensen zijn die foednvoor haar nog kunnen zorgen.
En contact houden is leuk.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:25

Mijn connemara heb ik in december ook verkocht. Ik heb nog wekelijks contact en van de zomer ga ik er ook nog een keer langs. Zij was laatst ook bij mij nog even langs geweest.. Ik vond het aan het begin heel moeilijk, maar nu denk ik. Hij heeft een super huis gekregen..

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:34

Oh Tineke: sterkte!
( maar inderdaad : ze lijkt echt naar heel leuke mensen te gaan!!)

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:02

Hoi hoi, hebben jullie misschien een tip. Juliët wil niet uit de waterton drinken in het landje, zelfs niet als het erg warm weer is. Maak me dat toch zorgen over want wil natuurlijk wel dat ze drinkt met die warmte

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:20

Wortels en stukjes appel erin leggen? Snapt ze het niet, of lust ze dat water niet? Wel vervelend ja.. Zeker nu {:}

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:03

Marrit13 schreef:
Wortels en stukjes appel erin leggen? Snapt ze het niet, of lust ze dat water niet? Wel vervelend ja.. Zeker nu {:}



Volgens mij snapt ze het wel...ben met haar er heen gelopen en mijn handen erin gedaan..ze snuffelde wel maar drinkt er nog steeds niet uit..heb het water ook al verversd, hooi erin gelegd, vies laten worden maar nee ze wil het niet

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:17

Heeft ze misschien iets met haar mond of tong?

Of is er stroom in de buurt, die van mij wilde een tijdje terug niet, had ws tik van het draad gehad

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:38

appelsap erbij?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:45

Ander paard voor laten doen? Denk dat ze bij echte dorst wel gaat drinken, maar ja dat is vanaf hier makkelijk gezegd. Maar Pandora drinkt ook nooit op een wedstrijd, maar vorige week op het Onck ( warm en lang van huis) deed ze het wel!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:37

O, en Rocks vandaag zijn debuut in de L. Nog echt getwijfeld vd week of ze wel al L zou springen met hem, maar de les woensdag ging goed, dus toch maar proberen. En wordt hij toch gewoon eerste!! Hij moest als eerste starten, ging niet perfect, maar wel foutloos en dochter probeerde de tweede fase toch gelijk al kort te draaien en beetje door te rijden. Maar verder niet echt op de tijden vd anderen gelet en al zijn hoofdstel uitgedaan enzo ( voor degene die ‘m op het Onck gezien hebben, anders eet hij constant zijn teugels/martingaal op). Pandora moest als laatste, helaas een balkje, maar wel 2 s sneller dan de snelste tijd! En toen bleek dat bij de prijsuitreiking Rocks te zijn _/-\o_ .

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:09

Jullie hebben haar een mooie start gegeven Tineke en een fijn huis vinden is een mooie kers op de slagroom. +:)+

Geen tips voor de waterbak. Heb nathalzen. :))

Super Brigit. Die Rocks toch. +:)+

Hier weinig connemara nieuws. Behalve dat ze een tikje opdringerig is. Geloof dat ze de ‘paasvakantie’ stom vindt. :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:17

Dank jullie
Chantal staat de bak niet dicht bij een stroomdraad? Andere bak proberen met water? Erg lastige situatie met dit warme weer. Misschien kun je er een emmer naast zetten met water?
Birgit wat goed! Gefeliciteerd
Ha sky, ze moet t er maar mee doen hè, extra borstelbeurt miss voor de lady.

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:01

curly2day schreef:
Heeft ze misschien iets met haar mond of tong?

Of is er stroom in de buurt, die van mij wilde een tijdje terug niet, had ws tik van het draad gehad


Nee want ze drinkt wel binnen uit haar potje en de tandarts zei dat ze een prachtig gebit heeft.