Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:46

Ja, dat geloof ik! Het heeft hier nu een uur of zes geregend, dus van mij mag het door naar jullie :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:16

Het heeft 3 spetters gedruppeld hier. We zitten nu nog op 22 graden. :Z

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:24

Geen drup........... -O-

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 00:00

De grote schimmel is 5 cm gekrompen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 00:33

EllyC schreef:
De grote schimmel is 5 cm gekrompen


Ben je wezen kijken?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:09

Ik kom ook even binnen vallen.

Wij zouden bij E.J. Equine naar de 4 jarige Connemara x Irish Sporthorse valk merrie gaan kijken die ongeveer 166cm zou moeten zijn, helaas kwam ik erachter dat er geen papier bij zit en de afstamming onbekend is; dus hield het voor mij op. Heel jammer!! Had zo graag eindelijk mijn kruising gehad.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:32

Jammer Change, heb je de schimmel nog gezien?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:16

Punz schreef:
Geen drup........... -O-


Hier ook niks meer. Bak is nu een sahara met kuilen ... groeien nog net geen cactussen op. :+

Sky op een stukje baan wat redelijk te doen is toch even gereden. Ze is vorige week door de juf weer behandeld. Is nog wel werk aan, maar hier is ze flink van opgeknapt. Zo grappig ook om te zien dat zij zo’n verandering in haar lijf direct oppakt. Firo is altijd van slag, wil het liefste terug naar het oude, maar heeft daar ineens de compensaties in zijn lijf niet meer voor. Nu heel langzaam valt er een kwartje dat het fijner is met een lijf wat kan wel kan bewegen. Het was ff puinruimen zeg maar. :')

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:20

Hihi cactussen.
De bak is hier gelukkig weer droog, lagen gister nog aardige plassen in.
Ben wel benieuwd want de osteo is zaterdag geweest voor Qizzy en meestal merken we gelijk stuk verbetering.

Heeft iemand hier ervaring met vitamine B complex voeren? Ik kan wat van pavo vinden maar meer niet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:21

Waarom zou je het willen voeren elly?

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:25

We hebben haar nu 5 maanden en ze doet t super maar zou net nog wat meer vanuit zichzelf mogen werken. Dat is trainen maar osteo gaf aan dat deze toevoeging haar daarbij kan helpen.
We gaan natuurlijk niets forseren maar met oog op de hippiade proberen we haar er wel zo goed mogelijk voor te laten staan.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:04

De B vitamines zijn van belang bij de energiestofwisseling. Bij een te laag aanbod of een te hoog verbruik (en nog wat andere factoren) zou er een tekort kunnen zijn. In dat geval heeft ze er baat bij, maar of ze er meer of beter vanuit zichzelf uit gaan werken betwijfel ik. Je zou er mogelijk een verbeterde voedingstoestand mee aanbieden wat indirect wel invloed heeft op de prestatie.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:37

baat het niet dan schaadt t niet, maar ik zie dat het weinig aangeboden wordt als supplement, vandaar mijn vraag.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:57

Hier ook 1 groot stofnest, de bak moet ik eerst een paar uur sproeien voordat er überhaupt gereden kan worden. Misschien deze week wat regen.
Is dat wel zo, baat het niet dan schaadt het niet? Ik vraag me dat oprecht af of overdosering kwaad kan. Ik heb een tijdje magnesium bijgevoerd daar zou ze wat minder vreterig van worden. Las ik na 6 mnd dat je het niet in combinatie met calcium mag voeren, dan wordt het niet opgenomen in het lichaam. Laat dat nou net in de brokjes zitten waar ik het doorheen deed :? Overbodig te zeggen dat het niet geholpen heeft :roll:
Wel veel geld kwijt :=

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:21

magnesium gebruik ik ook, lijkt super te werken hier, maar ze krijgen dan ook weinig brok.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:29

Ik heb voor Rocks een keer een stootkuur vitamine b vd dierenarts gehad toen zijn leverwaarden niet helemaal goed waren.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:54

Eindelijk bericht. Zondag gaan we de manegevlakker aka sleep ophalen. Zo benieuwd hoe het gaat bevallen zo’n ding achter de auto. Iig van bekende goede recensies. :7

Waterpomp wordt nog een dingetje. De aansluitingen zitten zo vast dat mijn man ze net loskrijgt. Vanmiddag maar bij de toko horen of we die buis kunnen doorslijpen en een nieuwe aansluiting kunnen maken. :=

Afgelopen weekend is mijn broer hier geweest. Hij heeft de schuur en het huis ingemeten. De eerste 3D tekeningen vd schuur zijn klaar. :wow: Echt zo gaaf!

Aan de rechterzijde zie je de kleine stallen die ze gebruikte voor de pony’s. Zij fokten met een klein ponyras uit GB. De voorste doet nu dienst als poetsplaats. De rest gaat er tzt allemaal uit.

Recht zie je 2 maal 3 boxen. De voorste worden nu als royale inloopstal gebruikt en zit direct ad paddock. Deze hebben lage wegklapbare tussenschotten. De achterste rij zijn een 3 tal boxen van 3x4 met extra hoge wanden. De hengstjes schenen fanatieke klimmers te zijn. Deze gebruiken we nu niet voor de paarden. Maar blijven wel zitten. Kwaliteit is gewoon goed en krijg er id verkoop toch niet zoveel voor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:45

Wauw ziet er goed uit sky!

Hier geen ervaring met vitB bij voeren.

Ondertussen aan t genieten in Ierland, verwachtingen worden waar gemaakt, wat een PRACHTIG land! Ongerept, wild, sprookjesachtig en mysterisch, echt fantastisch .
Even een kleine sfeerimpressie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:12

Wauw Tineke! Prachtig!!!! <3 <3 <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:22

Oh Tineke: je was er nog niet geweest?
Ierland is inderdaad zó betoverend !Pas maar ook: je raakt verslaafd
!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:07

Mooi Tineke! EK en ik tellen af.. nog 1,5 week werken :+ Veel plezier nog!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:57

Gaaf die beelden uit Ierland, prachtig! Ik krijgt haast medelijden met mijn knollies, hoe zij gehuisvest zijn tov die weilanden daar :=

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:34

Punz ik was er behalve 2 dgn in februari nog niet geweest en toen regende het twee dagen heel hard waardoor je weinig zag en waren we druk met stage plannen en bezoeken voor sanne. Eerste dag heen en tweede dag s morgens terug.
Nu hebben we sanne weg gebracht en zelf de tijd genomen dit prachtige land te ontdekken. We willen zeker terug! Het is echt onvoorstelbaar mooi en mysterieus. We hebben 900 km gereden afgelopen paar dagen en veel mogen zien, echt geweldig.

Marrit en EK veel plezier maar dat gaat vast lukken. Hopelijk zien jullie sanne nog, ze is bij de sales 17 en 18 aug. Geniet van jullie tijd daar.

Carol het heeft wel wat hè die pony’s tussen de heuvels

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:47

Ierland staat hier nog hoog op verhanglijstje. Zo mooi.

Vandaag eerste x L1 gestart. Er kan nog een hoop beter maar toch 2x1e met 186 en 191. Knappe pony.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:19

EllyC: Gefeliciteerd!!

Tineke: Ah zo... Ik dacht al dat je al wel eens in Ierland was geweest idd, maar ik begrijp nu dat je toen niet veel van het land hebt kunnen zien. Zag op fb dat je nu een hele rondreis hebt gemaakt. Gaaf hoor!!
Dat wil ik eigenlijk ook wel eens doen.. Nu zo'n 6 (?) keer naar Ierland geweest de afgelopen 6 jaar...
Maar goed...Dat is dus altijd Dublin -> Clifden :)

Dus de trip die jij nu gemaakt heb wil ik ooit ook nog eens doen.

Maar inderdaad.. schítterend land.. ben er echt verliefd op!