Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:36

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat zou je belangrijk vinden als je hetzelfde paard hier zou kopen.


Voor mij was de afstand geen probleem. Voor 1x zag ik eens geen beren op de weg. Maar volgde mijn hart. Maar na de problemen met sky zijn ataxtie en zijn malformatie. Wilde ik mijn volgend paard op de foto gekeurd hebben. Dus een keuring moest voor mij mogelijk zijn. Ik wilde niet aan een paard beginnen met al een ocd probleem of iets anders.

Ik ben 3 dagen naar Ierland geweest dag 2 werd hij gekeurd.Daarna werd het transport geregeld.
Waar je rekening mee dient te houden zijn de kosten om te gaan kijken. Aankoopprijs paard. Keuring met foto's was 700 euro inclusief de reiskosten die de dierenarts heeft gereden 150 km heen en 150 terug met zijn xray apparaat. En dan kosten voortransport. Maar dat kan inmiddels veranderd zijn denk ook aan de brexit die van 1 januari geld.

Maar heb jij kennis in het bekijken van een mogelijk toekomstig gezond paard? Want de beste raad is nog steeds neem iemand mee die er verstand van heeft. Ik heb het wel in mijn eentje gedaan.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:48

Ik heb ze allebei ongezien gekocht en nog geen minuut spijt van gehad. Waarop je moet letten is voor iedereen anders, maar dat ze een vriendelijk oog en goede voeten hebben is voor mij wel belangrijk.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:19

Ik weet niet of de volgende connemara van mij nog uit ierland gaat komen.

Het is natuurlijk altijd een risico. Geldt voor elk ras en dier individueel. Maar gezien die van mij door trauma een Si probleem heeft. Die van Kim komt uit ierland met een Si probleem.

Ik denk dat ik dan liever hier in nederland kijk, voor een leuke jonge sportpony.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:13

Ja dat is natuurlijk dikke pech...

Ik heb met mijn eerste twee Connemara‘s uit Ierland nooit problemen gehad en ik denk dat veel mensen dat kunnen zeggen.

Zulke pech kun je ook hebben met een pony uit Nederland.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:56

Of pech met een pony uit België.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:02

Tuurlijk kan dat altijd. Hoeft ook zeker niet alleen onder de connemara’s te zijn. Maar we hebben in nederland ook steeds meer fijne fokkers. Maar plan is dat Beaut nog minimaal 10/15 jaar mee gaat. :Y)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:15

Hoi, ik denk dat kitobeer een goed inzicht heeft gegeven over wat er bij komt kijken. Ik zou een paard altijd eerst in het echt willen zien voor ik koop, dus dan moet je reis- en verblijfkosten meerekenen. En net zoals kitobeer laten keuren, maar hier staat iedereen anders in.
Met huidige situatie zou ik het niet aandurven, ivm brexit en covid vermoed ik dat transport minder soepel loopt dan normaal, en het is al zo'n lange reis voor ze. Maar dat is op basis van vermoeden, geen feiten.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:17

Er wordt inderdaad afgeraden om nu paarden hierheen te halen.

Keuren heb ik met beide ook gedaan. Ik ben niet zo bang voor ongezien kopen, vooral als ze onbeleerd zijn. Als ik een paar filmpjes heb gezien dan weet ik het wel. Maar daar staat iedereen natuurlijk anders in. :D

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:42

Bedankt voor de info.

Eind januari mogen ze weer gaan vervoeren, keuren kan daar en tegenwoordig kan je veel met FaceTime. Maar het liefste wil ik hem eerst zien, dat is nog een dingetje dat waarschijnlijk nog niet kan. Maar was benieuwd wat erbij komt kijken als hem hierheen haalt.

In NL zitten zeker goede fokker alleen niet de mixen die juist meer maat geven.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:52

Vandaag even gekeken bij 2 jarige qua maten. De fleecedeken van 175 paste van de zomer echt nog niet qua ruglengte maar daar is ze al aardig ingegroeid. Nu nog een paar cm de hoogte in, lijkt nu nog wel veel op jurk......
Afbeelding
Zadel zal denk ik wel 17 inch worden, maar daar hebben we nog even de tijd voor.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:02

Veertje, het transport is belangrijk om goed te regelen. Wij kiezen voor iemand die iedere 4 uur stopt en waarbij de pony’s even van de wagen gaan om uit te rusten. Er zijn er ook die in een keer door rijden die zijn uiteraard voordeliger. Als het goed is maakt de transporteur al het papierwerk in orde aangaande vet check en douane etc. Spreek van te voren goed door wat je wensen zijn. Er zit echt enorm verschil tussen de transporteurs

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:44

Afbeelding

Hij begint al echt puppy-af te worden.. 2 jaar en 8 maand inmiddels.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:00

Ook al zo'n connie die er al volwassen uit ziet.

ik krijg geen foto's geupload, is er iets verandert?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:23

O wat een heerlijke beer is het aan het worden. <3

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:40

Afbeelding
nou het uploaden lukt weer. Moet er wel aan wennen om niets te doen aan die vacht. Als je altijd sportponies gewend bent en dus scheren......

Seiko, is die van jou ook een donkervalk of donkerbruin?

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:44

EllyC schreef:
[ [url=m/Ec4Jrw.jpg]Afbeelding[/url] ]
nou het uploaden lukt weer. Moet er wel aan wennen om niets te doen aan die vacht. Als je altijd sportponies gewend bent en dus scheren......

Seiko, is die van jou ook een donkervalk of donkerbruin?



Hoe oud is die van jou dan? Is ook een prachtige connemara!

Ik vind het lastig, zijn billen en buik zijn namelijk helemaal licht geworden. Eerst was hij helemaal donkerbruin. Zijn snoet word ook een stuk lichter..

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:46

Billen foto’s :+ :')
Afbeelding
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:08

Denk toch ook iets van valk.
Hoe is de zomervacht?
Die van ons wordt dit jaar ook 3, maar was verleden jaar al zo af...... (zie foto profiel). Ondertussen wel gegroeid qua hoofd en ruglengte, nu zou het mooi zijn nog een cm of 3/4 in de hoogte.

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:13

EllyC schreef:
Denk toch ook iets van valk.
Hoe is de zomervacht?
Die van ons wordt dit jaar ook 3, maar was verleden jaar al zo af...... (zie foto profiel). Ondertussen wel gegroeid qua hoofd en ruglengte, nu zou het mooi zijn nog een cm of 3/4 in de hoogte.


Wanneer wordt ze 3?
En hoe groot is ze inmiddels?

Van het zomer was hij meer egaal bruin.
Ben benieuwd hoe hij wordt, vind dat valk ook wel erg mooi!

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:54

ze is van juni

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:52

Augustus 2020:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding


Ben zo ontzettend benieuwd hoe hij er komend zomer zal uitzien *\o/*

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:40

Vandaag even heerlijke boswandeling gemaakt in Den Hout.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wendyl1983
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:27

Hoi hoi iedereen, wij zijn zondag naar een erg leuke Connemara gaan zien. We wachten nog even de keuring af om erg blij te worden. Maar we kopen hem via een stal dus niet veel voorkennis van hem. Aangezien hij wel uit Nederland komt hoopte ik dat er missch een kleine kans was dat zijn naam bij iemand hier heel misschien een belletje doet rinkelen.
Zijn paspoortnaam is honey boy en is uit 2006. Een stoer uitziende donker bruine met zwarte onderbenen van 1.47.
Kleine kans maar mocht iem hem herkennen ☺️

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:40

Hi Wendy, welkom hier! Ik ken de pony niet, klinkt leuk!! Sowieso zijn connemara's leuk! :D (ok, ben bevooroordeeld)

Wendyl1983
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:10

esje007 schreef:
Hi Wendy, welkom hier! Ik ken de pony niet, klinkt leuk!! Sowieso zijn connemara's leuk! :D (ok, ben bevooroordeeld)



Helaas afgekeurd, onze zoektocht gaat verder maar bedankt voor je reactie....