Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 372 van de 382 [ 9529 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Vandaag weer fijn gereden meteen in de buiten rijbaan tussen de hindernissen.
Ik moet zeggen dat ik op deze stal al heel dapper ben geweest. En alles doe onder het mom het is de normaalste zaak van de wereld. En het werkt.

Vandaag was het niet meer rondrijden op safe maar echt weer lekker gymnastisch aan het werk gezet. En toen ik lekker actief naar voor wilde schakelen ging die in een mooie linkergalop. En wat is het dan fijn om zoveel ruimte te hebben en door te kunnen galopperen. Wat is het toch een fijne pony. Ik ben ook al eens het erf afgewandeld en ook dit doet hij braaf.

Echter het is zo warm momenteel dat ik even dubio zit om een functioneel jachtpatroon te scheren. Maar eigenlijk liever niet. Hoe zit dat bij jullie?

Esther hoe gaat het met blondie?

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 18:20 



 
Profiel   

Ik heb bij Ilja de onderste helft van de hals geschoren, stukje van de schouders en de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 22:10 



 
Profiel   

Beaut is wel geschoren. Inmiddels weer ontploft maar dat haar groeit als kool. :+

Ik heb een soort jachtpatroon. Bovenlijn erin voor de warmte op de spieren en benen zitten er nog in. Maar gaan er de volgende keer wel uit.

Het is niet mooi. Maar voor ons functioneel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 08:02 



 
Profiel   

Ik moet 1 van mijn connemara's voor de 3de keer gaan scheren!!! Echt die haren niet normaal.... De andere heb ik 1x geschoren en dat is wel aangegroeid maar ziet er nu uit als een langere zomervacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 09:18 



 
Profiel   

Een scheer vraaghe, scheren jullie zelf en met welk apparaat scheren jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:49 



 
Profiel   

Zo belangrijk om de bovenlijn te laten zitten. Plaats nemen op de rug met strakke spieren van de koude is erg pijnlijk voor een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:34 



 
Profiel   

Ik scheer altijd zelf, meestal 2x per winter en dan heb je je apparaat er snel uit.
Ik zweer bij Hauptner, die bestel ik dan via Duitsland dat scheelt aanzienlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:34 



 
Profiel   

Ik scheer niet zelf aangezien ik hier gewoon het geduld niet voor heb. :+
Ik besteed het uit aan een bekende.

Ik vind functionaliteit belangrijkst. Zoals Kitobeer zegt. Voor mij en Beauty haar lijf is het belangrijk dat haar bovenlijn warm blijft ivm de artrose.
Maar ivm jeuk en zweten gaat de onderkant eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:15 



 
Profiel   

Ik scheer alles eraf. Liscop lite. Niet zwaar, geschikt voor kleine handjes, geluidsarm en prijs/kwaliteit oké.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:27 



 
Profiel   

Vandaag vond ik het alweer koud bij 13 graden. Hopelijk blijft het maximaal nu 13 graden dan kan ik het scheren nog uitstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:44 



 
Profiel   

Ik scheer mijn beide 3 jarigen Ieren niet ookal zijn het echt mega ijsberen op het moment.

Ik kan wel zelf scheren en heb ook een eigen scheerapparaat, heb mijn Connemara pony’s ook altijd zelf gedaan (2 tot 3 keer per winter per pony..) maar heb er echt het geduld niet voor dus in de toekomst laat ik het iemand doen. :Y)

Netjes gedaan bij Beauty!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 21:50 



 
Profiel   

Heb je er inmiddels al 2 Change? Die eerste had ik nog meegekregen.

Wij hebben ze nog nooit geschoren. Vorig jaar de schimmel onder een deken ivm wedstrijden. Ik mis de wedstrijden wel, maar verder blij dat ze gewoon weer lekker zonder deken kan.
[ img ]
Ook al is ze dan wat minder wit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 07:41 



 
Profiel   

Ik vind de buik kaal ook altijd zo'n koud idee. Dan hebben ze een deken op hun rug en zo'n blote buik. Of denk ik daar te menselijk over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:20 



 
Profiel   

Te menselijk hahaha, dan kan je ook iets over het hoofd en de benen vinden. ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 08:44 



 
Profiel   

Ja, maar de tweede is geen Connemara hoor!

Is een 3 jarige ruin van Glynnwood Cornet (Cornet Obolensky) uit een Imperial Hights moeder (Master Imp x Clover Hill) x Diamond Lad. Moederlijn dus helemaal Iers! :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 12:37 



 
Profiel   

Iers en een schimmel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 22:00 



 
Profiel   

Birgit01 schreef
Iers en een schimmel <3


Ik ben er ook wel gek mee. :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 14:56 



 
Profiel   

Is die van jullie ook zo’n enorme teddybeer geworden?
Gelukkig houdt hij ontzettend van knuffelen [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:18 



 
Profiel   

Ik ben toch blij dat paddy zijn vachtje nog heeft. Hij gaat niet overmatig zweten gelukkig behalve als het ineens 17 graden is.
Ik heb hem vandaag nog eens gemeten. En inmiddels zit hij op 1m56 cm. Ik ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk zal worden.
Hoe groot zijn jullie connemara's ?
Voor de nieuwe volgers van het topic mijn connemara is 50% connemara en 50% iers sport paard vandaar dat hij nu al groot is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 23:37 



 
Profiel   

Heb Jou Jou al een keer geschoren, maar zijn vacht is alweer geexplodeerd, dus hij moet eigenlijk alweer.
Punzel twijfel ik over wat ik zal doen. Haar vacht is een stuk minder dik dan die van JJ en ik heb het idee dat ze er ook minder last van heeft in het werk. JJ wel, die kan met het pak haar wat hij heeft eigenlijk niet werken.

Zoals je denk ik al wel weet: JJ is exact 1.48 en Punzel is 1.53.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 15:31 



 
Profiel   

Cailin is 142, prima maat voor 2 jarige. Blijft ze mooi in de bovenmaat D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 16:18 



 
Profiel   

[ img ] mel zijn fluffy oor
Onze Mel wordt ook binnenkort voor de 2e x geschoren anders heeft hij er echt last van. Hij meet 1.58 en is een volle connemara .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 17:00 



 
Profiel   

Even een update over ons. En misschien is het wel leuk voor ons allen om even de balans in ons connemara bestaan op te maken van 2020.

Een jaar geleden waren we vooral bezig met grondwerk en opvoeden. 2 a 3 x per week. Af en toe een massage bij paddy en hij het vw nw lopen op de volte aan de longe werd steeds meer bevestigd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Rond Februari kreeg ik nieuws te horen van mijn instructrice dat ze ging emigreren naar Australie. We waren al enkele maanden bezig met samen met paddy op te voeden en het ging zo goed. Het plan was van in begin dat mijn instructrice paddy rond de kerst van 2020 zou zadelmak maken. Echter nu met Australie in het verschiet zou het zadelmak maken eerder op de planning komen. Ik wilde echt dat P. dit zou doen vanwege de fijne manier en omgang die ze heeft met paarden. Het is mijn Feather light instructrice zeg maar. En ik vind de manier waarop super belangrijk want je kunt het maar 1 keer goed doen. En ik zat er toch wel mee in mijn maag want wat zou heel social media er wel niet van vinden.
Het plan was stap voor stap en niets te overhaasten en max 2x in de week.

[ img ]

We hebben echt onze tijd ervoor genomen en in mei is Paddy eerst langs de tandarts geweest wolfstandjes werden getrokken en toen gingen P. eens rustig hangen en kijken wat Paddy ervan vond.
Maar hij vond het wel best.

Keer per keer gingen we een stapje verder. Wij vonden dat we vlot vooruitgang boekte maar de stuurlui aan wal die vonden dat we toch wel super traag gingen. In ieder geval ergens in augustus was ik zover dat ik mijn eigen paardje begon uit te stappen.


[ img ]

[ img ]

Hij voelde zo fijn vertrouwd aan. Onze basis ruitermak maken was zo goed bevestigd.
wekelijks kwam P. 2 x keer rijden en ik een stukje uitstappen.
Ik weet nog heel goed de eerste keer weer draven voelde zo spannend. Ik had inmiddels al bijna 2 j niet meer gereden. Buiten een enkel ritje op wat gave ijslanders.

In september moest ik 2 weekjes mijn plan trekken P ging op vakantie. Maar Paddy voelde zo vertrouwt dat ik gewoon in mijn eentje op kon stappen en weg kon rijden. Lees stap en draf. De galop had hij een enkele keer gedaan bij P. Maar ik had hem nog niet gedaan.

Al gauw ging ik in de buitenbaan ook uitstappen.

[ img ]
Want dat kende hij uiteraard al door het grondwerk wat we uitgebreid hadden gedaan overal.

Eind oktober ging het super super goed. Het rijden. Echter besloot ik om onze stal in te ruilen voor een plek dichterbij huis. 18 j lang heb ik dagelijks 23 km heen en 23 km terug naar mijn paard gereden met de auto. Maar ik vond iets heel dichtbij huis en ik belsoot om de stap te zetten.


[ img ]

Na een weekje stapte ik weer een beetje zenuwachtig op.

[ img ]

Maar na enig zoekwerk reden we weer vlot door de baan.
Jammer genoeg heb ik sinds onze verhuis niet meer gelest. Dankzij corona. Maar ook hier blijkt dat we een rugzakje hebben opgebouwd met een fijne basis en ik rij nu op enkele weken na alweer 2 maanden fijn rond.

Onze nieuwe locatie heeft 10 hectare grasland en paddy geniet hier echt wel van.

[ img ]

Onze longeerbak die fungeert in het midden ook als zwembad. Waar Paddy zijn badderkunsten gretig laat zien.
De hoefslag is stevig en droog dus prima om te longeren. Tussendoor maakt meneer een stop en begint te drinken.

[ img ]

En ik moet zeggen hij is toch weer veel veranderd. Hij zit zo goed in zijn vel. Hij glimt als een spiegel.
En soms is hij aan de hand wel een beetje baldadig. Maar nieuwe plek nieuwe dingen nieuwe valkuilen waar we weer aan moeten werken.
Maar onder het zadel is hij altijd super braaf en voelt hij zo vetrouwd . Ik rij nog steeds maar 2x per week en verder doen we handwerk en longeren.

En dit was ons jaartje alweer. Soms vraag je je af waar doe je goed aan. En iedereen heeft er een mening over. Maar wat je ook kiest het zal altijd voor iemand niet goed zijn.
Ik heb mijn gevoel gevolgd en ergens heeft mijn pad zo moeten lopen.
P. verhuist niet meer naar Australie daar zit alles op slot. En de vorige accomodatie heeft ons erg goed geholpen bij het zadelmak maken. Tegen dat alle gangen sta draf en galop erop zaten en ik ze zelf een keertje had gereden viel bij mij de beslissing om te verhuizen. Alsof het voor bestemd was. Ik heb nu weer een fijne locatie maar ze had me niet kunnen helpen bij het zadelmak maken.
Je bestemming word toch voor je bepaald. En toeval bestaat niet.
En dat Paddy op mijn pad moest komen is ook geen toeval geweest. Daar hebben mijn 2 pony's hierboven wel voor gezorgd. En ik zal ze nooit vergeten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 20:30 



 
Profiel   

Prachtige update Oona!
Het is voor jullie een heel bijzonder jaar geweest, door alle eerste keren!
Ik blijf jullie met plezier volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 11:48 



 
Profiel   

Beste Connemara eigenaars.
Ik weet van sommige niet meer van wie, dat jullie een Connemara uit Ierland gehaald hebben. Aangezien mijn zoon te groot word, is mijn oog gevallen op een mix moeder Connemara vader Angelo Arabier. Maar hij staat helaas in Ierland, voordat ik serieus ga worden voor onze 2e Connemara wil ik een beetje weten waar ik rekening mee moet houden? Ik hoor graag van jullie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 372 van de 382 [ 9529 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen