Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 336 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Carol had je t parcours eerst ook gelopen? Dat scheelt vaak ook en idd zoals Punz zegt heel veel oefenen. Kan ook thuis met alleen balken op de grond, iemand anders een parcours laten bedenken en jij rijdt m
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 12:18 



 
Profiel   

Hallo, daar ben ik ook weer van weggeweest :)

Ik heb een nieuwe connemara pony gekocht met vol papier, een merrie.
Voor de keuringskenners, is ze keuringswaardig? En zelf ben ik in love <3

Sinds mn ongeluk in mei 2016 ben ik nu voorzichtig weer aan het rijden. Ik zocht een hele brave en dat is ze hopelijk zodat ik weer bos kan hobbelen.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 12:51 



 
Profiel   

Wat een plaatje!!
Hoe heet ze en wat is haar afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 13:04 



 
Profiel   

Ze heet Lady Port
Vader: Aill na Brun Lad
Moeder: Port Girl
Vader vd moeder: Ben Gawher

Misschien zegt het jullie iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 13:16 



 
Profiel   

Zeker! Wat een mooie Connemara <3 afstamming zegt me niets zo veel. Heb ik geen verstand van. De behendigheidswedstrijden gingen eigenlijk best goed met het onthouden van de route maar dan ben ik ookniet bezig met: been houden, goede galop, ritme houden, oei best hoog enz :D
Maar inderdaad veel oefenen. Ik merk wel dat mijn veelzijdigheidszadel nu iets te kort kom. Kortom op zoek naar springzadel.
Zo heb je altijd wat nieuws nodig :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 17:40 



 
Profiel   

Leuk dat je weer terug bent met een Connemara Zonnetje!

Dit is wel een kast van een merrie zeg!!


Kingstown Molly en Village Boy zijn natuurlijk mooie namen in d'r stamboom, met in de vaderlijn ook nog Ashfield Sparrow. En er is behoorlijk ingekruist op een van de stempelhengsten Abbeyleix Owen ( als je tot in de 6de generatie terugkijkt).

Ik zie in de ierse database dat ze daar nog klasse 3 is, dus nog niet aangeboden voor stamboek opname. Dat moet dan in eerste instantie nog gebeuren als je mee zou willen doen aan de keuringsrubrieken: haar eerst nog aanbieden voor stamboekopname ( is de eerste rubriek van de keuringsdag/rubriek 0 ) . Tenzij dat toch al gedaan is ( en de database dus niet up to date is). Welk cijfer staat er achter de M in haar paspoort??

Ze ziet er zo op de foto wel echt groot uit!! Is ze dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 00:17 



 
Profiel   

Punz schreef
Leuk dat je weer terug bent met een Connemara Zonnetje!

Dit is wel een kast van een merrie zeg!!


Kingstown Molly en Village Boy zijn natuurlijk mooie namen in d'r stamboom, met in de vaderlijn ook nog Ashfield Sparrow. En er is behoorlijk ingekruist op een van de stempelhengsten Abbeyleix Owen ( als je tot in de 6de generatie terugkijkt).

Ik zie in de ierse database dat ze daar nog klasse 3 is, dus nog niet aangeboden voor stamboek opname. Dat moet dan in eerste instantie nog gebeuren als je mee zou willen doen aan de keuringsrubrieken: haar eerst nog aanbieden voor stamboekopname ( is de eerste rubriek van de keuringsdag/rubriek 0 ) . Tenzij dat toch al gedaan is ( en de database dus niet up to date is). Welk cijfer staat er achter de M in haar paspoort??

Ze ziet er zo op de foto wel echt groot uit!! Is ze dat ook?


Oh leuk je hebt wat research gedaan!! Ze is M3 dus nog niet aangeboden.

Ik vind haar niet mega groot. Aangeboden toen ik haar kocht als 146 en in 2018 gemeten op 144,5 maar ik verwacht dat ze wel 146 is. Ze is kleiner dan mijn vorige connemara die dik 148 was en kleiner dan mijn new forrest die ook boven in de maat zit. Maar misschien dat het oog bedriegt.

Ik heb op instagram haar vorige eigenaren in NL gevonden. In midden juli 2017 is ze zadelmak gemaakt.

Ik ben en blijf connemara fan!! Moest wennen aan mijn uitstapje naar een bruine NF. :')

Before toen en nu.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:15 



 
Profiel   

Ik vind er echt prachtig. Zou echt een type zijn die ik zou kopen. Lekker veel body!
Hoe oud is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:04 



 
Profiel   

Ze is van 2011. Mooie leeftijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 23:45 



 
Profiel   

Ze toont dan absoluut groot! Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 01:01 



 
Profiel   

Soms vertekenen foto’s ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 13:54 



 
Profiel   

Connemara's tonen vaak groot op foto. Maar ze is erg leuk zonnetje.
Wat was ze 2,5 j geleden dun. Bijna niet te herkennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 18:30 



 
Profiel   

En het aller belangrijkste: ze is SUPER braaf met buitenrijden. Ik had de hoop ooit weer te kunnen/durven rijden (laat staan zonder angst in het bos) een beetje opgegeven. Ik ben helemaal in love met haar!

Ze is toen denk ik zo mager in NL gekomen hoewel het verhaal zou zijn van degene waar ik haar kocht dat ze sinds 2015 in NL is. Maar die foto is van 2017. Die mensen hebben haar gekocht, opgelapt en zadelmak gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 18:48 



 
Profiel   

Hallo mede Connemara eigenaars,

Hier altijd een meelezer, geen actieve forum gebruiker met mijn mening of gebeurtenis.

Bij wie kan ik advies inwinnen betreft het kopen van een grotere Connemara mag ook kruising zijn maar karakter meer Connemara. Heb al 5 jaar mijn Bob samen met mijn zoon helaas groeit Bob niet mee en is hij mijn trouwe vriend maar voor mijn zoon ben ik langzaam opzoek naar de grote variant van deze pony’s

Hoeven geen uitblinkers in de sport te zijn puur recreaties maar wel allround.

Wie kan mij een beetje op weg helpen, mag ook buiten Nederland.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 21:00 



 
Profiel   

Je mag gerust een berichtje sturen veertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 23:17 



 
Profiel   

Ik wilde net zeggen: Tineke heeft er één staan.

Verder:

Op de website van het connemara stamboek is een verkoop lijst te vinden.

De wat grotere Nederlandse fokkers die je zou kunnen benaderen:
Stal de Haar
Stal Strijthagen
Rory Connemara's
Stal De Leliaard
Celtic Stables

(oeh.. heb het gevoel dat ik mensen vergeet/.. Excuus als dat zo is, en vul rustig aan!)

Vlak over de grens in Duitsland heb je Sunshine Connemara's ( maar hou er rekening mee dat de ponys in Duitsland duurder zijn).. Als je echt wil reizen zou je ook naar Skaergarden in Denemarken kunnen gaan. Of naar de familie Kraemer in Duitsland ( Sternberg Connemara Pony Stud)

Geen idee of de Nederlandse fokkers die ik noem wat te koop hebben staan, maar je zou het kunnen proberen. ( Stal de Haar heeft volgens mij wel wat te koop)

Als je het via een handelstal wil proberen is stal van Boxtel mogelijk ook een handig adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 22:29 



 
Profiel   

Dank je wel, ik kan hier wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 20:20 



 
Profiel   

Mooie pony zonnetje. <3

Taartje, als ze geent is, ook laten inschrijven bij het stamboek. Was verplicht toch Ria als ze mee zou doen aan de keuring? Is met Sky al weer zolang geleden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:33 



 
Profiel   

Als je mee wil doen aan de keuringsrubrieken én haar inschreven wil hebben in het stamboek (omdat je bijvoorbeeld wil gaan fokken met je merrie en je wil een papier bij het veulen) ,moeten ze inderdaad eerst worden aangeboden voor stamboek opname, als dat al niet eerder gedaan is.

Dat kun je zien in het stamboek papier van het dier:
Als er M1, M2 staat is de merrie al ergens aangeboden voor stamboek opname en in klasse 1 of klasse 2 opgenomen. Als er M3 staat is het dier nog niet aangeboden voor stamboekopname / dus nog niet opgenomen in het stamboek ( dit is onafhankelijk van het hebben van een paspoort of afstammingspapier) / of afgewezen voor stamboekopname ( bij eigenlijk alle import ierse merries betekent klasse 3 eigenlijk altijd dat ze simpelweg niet zijn aangeboden voor stamboekopname)

In dat geval moet je de merrie voor stamboekopname aanbieden tijdens de merriekeuring van het stamboek. Het dier wordt dan bekeken op stamboekwaardigheid en opgenomen in klasse 1 of 2, óf afgewezen voor stamboekopname/ Het dier blijft dan in klasse 3 ( gebeurd tot nu toe eigenlijk alleen maar als er een (erfelijke) medische reden voor is ).

Let op: als je met een klasse drie merrie gaat fokken, kunnen de nakomelingen tzt mogelijk niet aangeboden worden voor stamboek opname. Op dit moment geld nog een tijdelijke amnestie regeling voor nakomelingen van klasse 3 dieren, maar die blijft niet bestaan.

Kortom:
Een klasse drie dier moet als je het wil laten inschrijven in het stamboek nog aangeboden worden voor stamboekopname

Een klasse 1 of 2 dier hoeft niet meer te worden aangeboden voor stamboek opname ( want dat is al ergens gebeurdd) en kan direct worden ingeschreven in het Nederlandse stamboek als je dat wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:44 



 
Profiel   

Och..
Taartje is jouw eigen pony natuurlijk... ergens in mijn hoofd is "Taartje" "Veertje" geworden en las ik het als een reactie op Veertje :) :) :)

Even goed:
Hoop dat ik het een beetje helder heb weten te verwoorden ( en GAAF als je met Taartje voor stamboek opname komt!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 21:46 



 
Profiel   

Dus vooraf hoeft haar Ierse paspoort niet naar het stamboek opgestuurd te worden? Staat mij zoiets bij van Sky, maar wellicht was dat na de keuring. Proces vd keuring zelf is mij bekend, maar kan je niet vaak genoeg herhalen voor alle nieuwe enthousiaste connemarahouders. :D

Edit: en verder is het idd wel het plan om Taartje mee te nemen. Mits ze mooi in conditie is. Nu is het een uit de klei getrokken pony met een hangbuik, omdat ze simpelweg nog niet zoveel doet. Maar goed we hebben nog even. := :D


Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 12-12-19 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:01 



 
Profiel   

Ik moest toen wel het paspoort opsturen en ze kwamen thuis dna trekken om vervolgens op naam te zetten. Maar beaut heeff een iers paspoort. Hoe zit dat bij Taartje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:03 



 
Profiel   

Op naam zetten ... dat was wat ik bedoelde. :)*
Taart is idd ook een Irish Pie. Y)(^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 22:05 



 
Profiel   

Quote van Bar erbij gezocht uit het vorige topic. Let wel dat de info en dus ook de bedragen van een paar jaar geleden zijn. Quote is vooral bedoeld voor de procedure.

Citaat
Als lid van het stamboek (dit kost E 55 per kalenderjaar) kun je je pony op je naam laten zetten. Omdat je pony uit Ierland komt moet ze dan ingeschreven worden in het Nederlandse stamboek. Hiervoor komt een paspoortconsulent bij je langs om chip en paspoort te controleren om te kijken of pony en paspoort inderdaad bij elkaar horen. Als dat allemaal in orde is wordt de pony in het Nederlandse stamboek ingeschreven en het paspoort op jouw naam gezet. Dit importeren en op naam zetten kost E 53. Bij een nieuw lidmaatschap is het op naam zetten van een pony eenmalig gratis. Dat wil zeggen dat er bij een importpony E15 korting wordt gegeven op de E53 importkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 23:37 



 
Profiel   

Ik moet ook nog steeds in actie komen met mijn iertje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 00:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 336 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen