Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 314 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

Hallo, ik wil jullie graag attenderenop dit topic en hoop dat jullie mooie aanvullingen hebben :D
Alvast bedankt!

[RPA] Ras van de maand: de Connemara pony
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 20:02 



 
Profiel   

Ohhh.. wat leuk !!!!
Nou dames, dan moeten we maar eens in actie komen!
Ga er in mijn vakantie eens op broeden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 23:15 



 
Profiel   

Gave reis Tineke! Ooit wil ik ook nog naar de clifdenshow.

Hoe gaat het hier? Bekomen van de warmte?
Om van Beaut haar hobby maar een sport te maken gaan wij in september onze eerste endurance wedstrijd starten in de klasse 1 (23km). *\o/*

We zijn al druk aan het oefenen tussen de andere trainingen door :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 20:05 



 
Profiel   

Hey allemaal,

Al een tjidje niks gepost omdat:...het voor de zomervakantie erg druk was...er zomervakantie was...en gewoon er niet zo veel te melden was.

@Tineke: foto's van Ierland zijn altijd fijn, het is prachtig daar! Ik wil ook weer terug, en dan ook weer Clifden meepakken. Dit jaar gaat alleen niet lukken. Beetje hectisch allemaal ivm twee dochters die allebei gaan studeren.

Nog wel een paarden-dingetje.
Jarenlang is Rebel altijd tamelijk smal geweest, zowel in bespiering als ook in vetjes. Net niet te mager, maar altijd aan de slanke kant, ondanks pogingen om hem wat zwaarder te krijgen. Ja...ook dat kan met een Connemara. Maar nu begint hij toch echt uit te dijen, betere bespiering op de bovenlijn en achterhand, maar ook echt vetjes. En dus passen mijn twee zadels niet meer. -O- -O-
Pffff....het is een enorm gedoe geweest om passende zadels te krijgen dus ik baal er wel van. M'n dressuurzadel is van Hulsebos, en ik ga ze vragen langs te komen om te beoordelen of we met het verbreden van de boom gered zijn. Maar m'n springzadel (nauwelijks gebruikte nieuwe Prestige zadel) zal plaats moeten maken voor iets anders. Zal wel weer een hele zoektocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 14:16 



 
Profiel   

Welkom in mijn wereld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 16:03 



 
Profiel   

Kan Prestige niet in de pers?

Ik heb nog wel een mooi MW/W dressuurzadel :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 16:55 



 
Profiel   

Prestige is al in de pers geweest, nog verder verbreden is geen optie. Ik hoop dat mijn dressuur zadel nog wel verbreed kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 17:12 



 
Profiel   

Tegen welke boommaat zit je nu?
Jammer van je prestige..
ik ben tevreden met mijn sella, helemaal naar wens samen te stellen en hebben een U boom (speciaal voor ronde paarden) en kunnen oneindig in de pers. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-19 17:35 



 
Profiel   

Ben altijd zo blij dat mijn paarden tot nu toe super makkelijk zijn met zadels. Er past er altijd wel 1.

We zijn van het weekend gaan kijken voor een paard voor een vriendin. We hebben er al heel wat gezien, 2x 5 cm kleiner dan advertentie, kreupel, etc etc. We kunnen er weer een boek over schrijven.
Nu een hele leuke springefokt gezien, vandaag eerdere foto,s laten beoordelen, afspraak voor klinische keuring en wie weet is onze zoektocht dan voorbij....spannend

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 10:09 



 
Profiel   

@ellyc spannend, wel leuk die paardenjacht!

Endurence lijkt me ook erg leuk, train je er veel voor saaams? En rij je de wedstrijd dan alleen of met een maatje?

Ik heb een thorowgood op beide ponies liggen. Mede omdat je ze aankan passen aan hun rug(ook wanneer er 1wat dikker wordt ofzo :D ) en omdat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is.

Mijn trailer wordt wat slechter en ben nu opzoek naar een andere(betaalbare). Dilemma, 1 of 2 paards, kan de auto hem trekken? Etc.
Tot mijn grote schik zijn er ook alweer eikels aan het vallen, wel erg vroeg dit jaar. De track dus weer aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 10:09 



 
Profiel   

ik vind een 2 paards echt veel fijner. Mocht het niet op 100 kilo hangen (hou er wel altijd rekening dat trailer in echt echt 100 a 150 kilo zwaarder is dan op papier) zou ik dus voor een 2 paards gaan. Mocht je 2 kleinere een x mee willen nemen kan dat, of een fiets.
Zonder zadelkamer zou ik ook niet meer willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:28 



 
Profiel   

Ik heb een 1,5 paards iforwilliams. Mijn suv mag toch maar 1500kg trekken. Dus ik kan er toch geen tweede paard in stoppen waardoor ik liever voor wat rij gemak kies. (Smaller enz)

We doen voor de endurance wel wat trainen nu, conditie training. We rijden veel in het bos. Maar dan train ik minder op snelheid. Meer op haar uithoudingsvermogen. Dat ze het straks langer kan volhouden. Het gaat om 23km. Dat red ze goed met een gemiddeld temp van 7,5/8km. Ze moet naar de minimaal 9.

Ze gaat vandaag of morgen op de achterijzers is de planning met de smid. Haar hoeven redden het niet door de droogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:33 



 
Profiel   

Mijn smid is net geweest. Mijn dressuurpaard liep ineens stokkreupel.
Gelukkig lijkt het erop dat het alleen een soort bloedblaar was, waarschijnlijk op een steen gestampt of zo.
Loopt na het opensnijden al weer stukken beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:57 



 
Profiel   

Oh wat naar! Altijd even moment van stress.
Hopelijk is het snel over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 12:00 



 
Profiel   

Punz ik kan je de route zeker aanraden!!

Saams wat ontzettend leuk endurance!

Hier gelukkig geen zadel problemen. Passier dressuur en stübben springen, zijn goed aan te passen dus op advies van de zadelmaker daar toen naar op zoek geweest.
Wel jammer van je prestige... hopelijk kan hulsebos nog uitkomst bieden voor wat betreft je dressuurzadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 15:21 



 
Profiel   

Zadeltroubles zijn stom. Gelukkig geen last van. Behalve dat in het begin bij Firo te redden met het vlakkere model van K&M. Na een paar maanden zat ik nog steeds met mijn neus tussen zijn oren. Zadeldame toch maar gemaild dat ik ook voor hem hetzelfde zadel wilde als Sky. :=

Hier eindelijk vakantiegevoel. ‘s Ochtends eerst 1 pony plagen en dan verder aan de klus. 2/3 van het hek voor de honden staat. Hopelijk dit weekend klaar.

Zondag sleep voor de bak opgehaald. Deze kan achter de auto. Fantastisch ding. Briljant ook om met de auto door de bak te scheuren ipv een pony. _O- Ding heeft mooi ook alle pollen verwijderd. Wat een ellende is dat. :roll:

[ img ]

Nu weer mooi glad.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 16:07 



 
Profiel   

Gaan er nog meer eind van de maand naar de merriekeuring. Met of zonder paard?

Ik heb Beauty opgegeven voor de cat. 10 jaar en ouder en bestgaand springen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 20:01 



 
Profiel   

Als toeschouwer. :j :j
Gaaf hoor. Is echt leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 20:52 



 
Profiel   

Misschien als toeschouwer, veel plezier Saams

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:47 



 
Profiel   

Nee wij gaan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:48 



 
Profiel   

Ik kom mss kijken, maar sowieso zonder pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 22:00 



 
Profiel   

Ik denk dat ik er wel ben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:15 



 
Profiel   

Wij doen een rondje bestgaand (dressuur), gewoon omdat het kan, tis lekker in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:44 



 
Profiel   

Wordt vast weer gezellig. :D

Zo hare koninklijke drakerigheid psychisch voorbereiden op een rondje rijden met mijn nichtje. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:47 



 
Profiel   

Ik kom als toeschouwer denk ik! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 314 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen