Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:51

Oohhh,wat een heerlijke foto's van Clifden.
Hier ook de pownie niet helemaal fit. Beetje dik achterbeen (verstapt in de wei? Overbelast i.v.m. harde hoeven door de droogte? Iets anders?...) en nog steeds wat overgewicht. Hij voelt zich overigens wel kiplekker. Stap-tochtjes aan de hand zijn echt leuk, al wil hij vaak wel wat meer dan alleen stappen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:46

Oei Sky, hopelijk is ze snel weer fit en stiekem hoop ik dan toch op een verstopt veulentje voor jou, wat leuk zou dat zijn.

Marrit echt gaaf die foto’s. Gelukkig is manlief hier nu ook erg enthousiast dus hopelijk zit ik daar volgend jaar ook.

En.... super leuk sanne is met haar stage ook 2 dagen in clifden geweest met de sales. Het bedrijf heeft daar een pony verkocht, die gaat nu naar Frankrijk en sanne is gewoon gaan bieden, super stoer, en heeft een lieve 3 jarige merrie gekocht. Zo vreselijk leuk!! Een ontzettend relaxte merrie, beetje Melody in het klein. Kan niet wachten tot ze bij ons komt.

En zelf heb ik vorige week wedstrijd gehad, eerste x weer na t onck en hoe leuk was deze ervaring. Bij de eerste ring kwam de jury vooraf uit t hok om te vragen wat voor 1 het was. Vol trots zei ik dat hij een connemara was en dat vond ze super leuk, was helemaal enthousiast. De tweede proef kwam de jury naderhand t hok uit en vertelde dat hij genoten had samen met de schrijfster, wat een heerlijke pony en zo lekker los in zijn lijf. Groter compliment kon ik niet krijgen. En heeeeeerlijke proeven gereden. 178,5 en 181 pnt en nog 2e en 3e prijs ook. Zooooo trots. Bijna mijn doel bereikt, nog 1 wp te gaan in de klasse M

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:53

Zo Tineke dat zijn geen veren, maar complete pauwen id bips. +:)+ Gaaf hoor!

Sanne is gewoon een uber connemara shopperd. Al druk bezig met het regelen vh transport? :))

Ow balen dat Rebel een dik pootje heeft. Wel fijn dat hij er zelf niet zo onder gebukt gaat. :D
Voor de NF hebben we nu zo’n 6 wk een graasmasker op als hij de wei op gaat. Heel in heel rustig tempo neemt zijn gewicht nu af. :j

Sky is iig zeker weten niet dragend. Wel heeft het hele proces op haar flinke indruk achtergelaten. Nou had ik die keuze al gemaakt, maar van haar zal er definitief geen nakomeling komen. Afgelopen weekend is ze nog een keer door de juf behandeld. Spiertechnisch gelukkig niet zoveel loos. Wel een heul vol bolletje en moe. Komende week rustig aan wat bewegen ad longe en ze geeft vanzelf wel aan als er een stapje bij mag. :j
We blijven gewoon lekker doen wat we het liefste doen. Olympisch puzzelen en lekker thuis trachten het beste uit onszelf naar boven te toveren. :7

Afgelopen vrijdag is er voor deze jankerd nieuw speelmateriaal geleverd. :')
Denk dat ik een cavaletti psychisch nog wel aan kan. _O-
Afbeelding

Zoeffie had de eer om het als eerste uit te proberen. :D

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:04

Och de schat, het is ook niet niks allemaal. Gelukkig valt het toch mee en kun je lekker met haar door puzzelen. Gaaf de cavaletti, ik wacht op beeldmateriaal :)

Transport is al geregeld, belletje tegen die tijd is voldoende. Is dezelfde man als die blaze gebracht heeft. Zeer fijn geregeld dus die weer gevraagd. Hij wist al dat sanne in clifden was Haha kleine wereld.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:42

Dat is zeker een klein wereldje. :D

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:32

Gaaf die foto’s uit clifden, het staat zeker een keer op de verlanglijst.
Leuk speelmateriaal,springen is toch het leukst (wel laag dan :o )
Hier een weekje op vakantie geweest en de pony is weer ontploft :roll: het is zo lastig om haar op gewicht te houden. Nu graszaadhooi gekocht, geen gras meer en veel beweging en hopelijk valt ze dan af.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:44

Trouwens skymarian, wat voor een sleep heb jij voor achter de auto? Werkt dat fijn? Wij zijn ook op zoek en ik weet niet goed waar te beginnen :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:29

Ik heb de mijne van meijer metaal. Er zijn nog 2 producenten, maar daarvan schijnt de kwaliteit metaal beduidend minder te zijn.
Ik vind het een superding. Mijn bak ligt er echt strak en vlak bij. Hij was voor 2/3 overwoekerd met onkruid. Dat heeft mij 2 dagen slepen gekost om continu alle pollen uit de sleep te verwijderen. Nu is het aankoppelen en slepen maar. Enige kanttekening die ik heb is het aan & afkoppelen. Ik heb het breedste model gekozen van 2.10m. Nadeel is dat de sleep & vlakker behoorlijk zwaar zijn. Kost mij wel moeite om hem aan te koppelen... zegt ws vooral veel over mijn kippenkracht. Mijn man vindt het peanuts. :D
Al met al zou ik ‘m niet meer willen missen. Mocht je ooit wel een trekker hebben kan je de dissel verwijderen en de sleep zo achter de trekker hangen.
Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:48

Mooi balkenmateriaal heb je! Strakke bak!


Maandag heeft Beaut de enting gehad en een massage. Vandaag mocht ze lekker mee naar de hei. Rustig weekje voor de kabouter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:10

Prachtig die foto’s zo bij de bloeiende hei

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:18

Oh en dan toch echt even een foto spammetje hier hoor. Kijk fb is voor sanne, veel te leuk als ze daar zelf haar verhalen en foto’s plaatst maar voor de nieuwschierigen onder ons alvast een mooi plaatje van onze nieuwe of eigenlijk Sanne haar nieuwe aanwinst Caisleán Starlady.
Afbeelding
Afbeelding
Zeer lieve en heerlijk nuchtere 3,5 jarige merrie, beide ouders klasse 1. En vers bloed voor de Nederlandse fokkerij volgens mij. Hwsd n/n.
Zo trots op sanne, dit was toch echt haar droom en zelf geboden op de veiling tja hoe trots kun je zijn als moeder.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:00

Ik vind het zo’n leuk dier <3 Wat een lief bekkie, snap dat ze deze gekocht heeft hoor!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:07

Wat een leukerd.

Hier de laatste voorbereidingen voor de Hippiade. Het lijkt weer op een volksverhuizing. MOrgen om 05.45 uur wegrijden dus belachelijk vroeg op.
Omdat we morgen moeten losrijden op gras, vanochtend nog even uitgeprobeerd op het gras in het park.

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:16

Schatje hoor! Gefeliciteerd!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:17

Succes Elly! Mooie pony!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:41

Elly veel plezier morgen en succes!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:45

Hele toffe pony Tineke. <3

Succes morgen Elly. +:)+

Sky gaat de goede kant op. *\o/* Ze wordt met de dag losser is haar lijf en bijdehanter in haar gedrag. =:) Gisteren wapperde ze ook voor het eerst na de laatste inseminatie gillend met de staart omhoog onder de neus van Firo door. :+ De snol. :')

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:51


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:03

_O- _O- sky voelt zich alweer een beetje de dame dus, fijn hoor!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:04

Superleuk dier zo te zien Tineke! Nogmaals gefeliciteerd.

Elly: succes morgen !! ( maar eehhh.... in het park op het gras.. mag dat bij jullie ? :oo )

Enne: superfijn dat Sky weer een beetje zichzelf begint te worden!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:11

Foto staat ook op fb, maar omdat ik er zelf zo blij van wordt hier nog een keer. O:)
Vanuit de tuin onder de walnoot zicht op de wei.
<3 Ultieme pennydroom dit.

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:29

Ohjjj.... gewéldig !

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:58

Weet niet of t mag maar met beetje verstand zoals niet doen als t te nat is, kom je een eind.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:49

Sky jij hoeft niet op vakantie. Paradijsje is bij jullie thuis.
En even voor de leuk. Krantenartikel over clifden. 2 pony’s verkocht naar NL en 1 daarvan komt gewoon bij ons!!!Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:51

1e deel van de Hippiade gehad. Qizzy staat weer lekker in de wei. Ze was super braaf maar proef ging niet goed genoeg. Wel winst maar dat is op een kampioenschap niet voldoende