Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:56

TinekeVD schreef:
Sky jij hoeft niet op vakantie. Paradijsje is bij jullie thuis.
En even voor de leuk. Krantenartikel over clifden. 2 pony’s verkocht naar NL en 1 daarvan komt gewoon bij ons!!![ [url=m/uGHCgY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou er waren wel veel Fransen inderdaad :+ Gaaf dit!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:14

Wat een snoepie <3 lijkt me erg spannend bieden op zo’n veiling. En erg verleidelijk :D .
Bedankt Sky marian, de auto kan wel makkelijk door de bak? Is dat niet te zwaar?
Deze maand beginnen alle oefencrossen weer, ook spannend. Met June stel ik ze toch nog maar even uit en met Heather ben ik eindelijk zover dat ik niet meer bij elke hindernis denk....o jee als dat maar goed gaat :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:49

Och toch een mooie ervaring zo Elly. :j

Lachen Tineke wordt jullie aanwinst indirect nog genoemd ook. :7

@Carol: mijn auto redt het met gemak. Is een vw polo 1.2 diesel. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen mulle bodem heb. Mocht de baan wat droger zijn dan iig niet stil gaan staan op de zware plekken. In het algemeen sowieso de auto rustig ad rol houden.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:30

Mooie pony Tineke!
Ik ben gisteren weer gestart met Ilja, de voorbereiding deze week was goed en met losrijden liep ze heel lekker. In de ring liet ze het een beetje zakken en moest ik er flink aan rijden. 179 punten.... Maar goed, het was leuk en ik ben tevreden over hoe ze nu in de training loopt

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:11

Wat leuk Tineke!

Vala: dat wel de meest banketstaaf score die je kunt rijden... nét geen winstpunt. Maar wel heel erg op de goede weg dus, zo te lezen!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:11

Ondanks de punten heb je iig een goed gevoel. Komt vast een moment dat punten en gevoel matchen. :j

Sinds een paar dagen hangt er een camera id stal. Zo gaaf om te zien wat ze id nacht doen.
Zo blijken Firo en Zoef vooral binnen te staan en Sky bivakkeert meestal buiten. :7
Firo slaapt id nacht behoorlijk wat uurtjes :z en kan fanatiek liggen dromen. Compleet met spartelende pootjes en al. <3
Of ze tukken gezellig samen.
Afbeelding

Hoe staat het met de voorbereidingen voor de merriekeuring voor degene die gaan? :Y)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:30

Voorbereiden.. wat is dat....

Beauty gooide roet in het eten. Onregelmatig door spierblokkade in lenden/bekken gebied. Achter heel kort en linksvoor tricep zat vast. Ze is losgemaakt en liep gelijk beter. Nu hebben we nog een paar dagen om wat los te werken aan de hand en longe. Gisteren nog wel geoefend met de juf met opstellen en lopen. Ik moet hard gaan rennen, maar ik ga finaal op mn plaat gok ik :=
Doet ze best oke!

We gaan alleen het bestgaand springen afzeggen. Helaas.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:42

wat leuk zo'n camera. Jaloers..... :)

We gaan binnenkort een nieuwe eigenaar zoeken voor Qizzy, mochten jullie nog iemand weten die een super connemara zoekt ......

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:49

Ohoh die Beaut toch. Is ze nu wel zuiver?

Oooohhh Qizzy is leuk. Ik ga braaf op de handjes zitten en hou de oren voor jullie open.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:55

SkyMarian schreef:
Ohoh die Beaut toch. Is ze nu wel zuiver?

Oooohhh Qizzy is leuk. Ik ga braaf op de handjes zitten en hou de oren voor jullie open.


Ja, na de behandeling was ze weer goed. Nu hopen dat ze dat ook blijft

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:30

Gelukkig maar.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:36

Ja dus ik bekijk zaterdag of ze zich goed genoeg voelt. In de tussentijd mooi oefenen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:52

Dat oefenen is iig laagdrempelige arbeid.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:10

Is Qizzy braaf genoeg voor een relatief onervaren kind?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:16

Enne.... Zo over the moon gelukkig hier:


Afgelopen week met stalgenoot:





En vanochtend in mijn eentje:


( zelfs een stukje draf gedaan)

Niet meer durven dromen dat dit ooit nog eens zou gaan lukken met Punzel. Was al blij geweest als ik haar zo nu en dan had kunnen uitstappen. En kijk ons nu. Zo onuitsprekelijk blij mee! <3

Heerlijk dier is het!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:25

Wat is ze relaxt! Stiekem is ze gewoon een boscrosspony.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:35

Super stoer Punz!!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:57

Super Punz!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:19

Punt is.. ze is zo brutaal als de beulen.. dus wat dat betreft nergens echt bang voor en relaxt..

Het is vooral haar heetheid die ik lang niet wist te hanteren/ probeerde te controleren, waardoor dat niet beter werd... ( _O- Understatement van de eeuw)

Maar goed..
Inmiddels lijkt dat aardig te lukken en zijn we idd best relaxed met elkaar..

Met grote dank aan Hanneke Held ook. Die het aandurfde om een knetterhete Punzel gewoon los te laten, die onmiddelijk een klik met Punzel had, en onze tolk /vertaler werd.
( En : waarbij Punz zich kan uitleven in spring/eventing werk. Dat heeft ook echt heel erg geholpen)

En..

Het blijft zo.. .De seconde waarop ik ook maar iets verstrak, verstrakt en versnelt zij. Alles staat of valt echt met mijn eigen ontspanning...

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:43

PS: SkyMarian..: GAAF, die camera.

Zou ik eigenlijk ook graag willen: gewoon in de loopstal.. Maar ja. Wordt puzzelen als je ponys niet bij huis staan, maar op een pensionstal zonder wifi oid....

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:31

Loslaten is soms een dingetje met die heethoofden. :=

Camera is echt grappig. Vannacht met de regen hebben ze blijkbaar buiten geslapen. Alleen met het onweer stonden ze binnen. Voor het totaal beeld komt er ook nog 1 die de paddock in beeld houdt. Camera zit idd op de wifi. Af en toe zit er een gat in de verbinding en is er ook even geen beeld.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:01

Oh echt gaaf een camera, wil ik ook.... jaloers dus hè.

Punz niets is fijner dan samen uiteindelijk fijn met je pony bezig kunnen zijn. Het duurt soms even om erachter te komen hoe dat t beste kan maar dat maakt t ook weer erg uitdagend, interessant en leuk, toch?
Heerlijk genieten nu.

Saams hopelijk gaat t nu alweer een stuk beter met Beauty en kun je zondag lekker met haar meedoen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:02

Beaut is afgelopen maanden op dieet geweest. Ze was zo in omvang toegenomen := mede ook door het 2 maanden stilstaan. Maar ze was voor die tijd ook al aardig royaal...

Ik ben nu best trots op haar summerbody *\o/*
Alleen een beetje teleurstellend dat de DA haar nog steeds te dik vind.

Oh en we kijken alleen naar de pony. Mijn zomer kwam 10 kg te vroeg.....


Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:00

Goed werk Saams! Ik weet hoe moeilijk het is om ze op gewicht te houden. Lloyd staat bij een senior die Heel Veel moet eten, dus we zetten ze halverwege de dag om, dat is de luxe van veel land en maar 3 paarden. Maar dan nog is het moeilijk.. Helemaal nu meneer zijn Green Guard afkrijgt >;) Merk je ook verschil in rijden? Ik had dat wel, veel meer “souplesse” en alles gaat veel makkelijker nu!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:01

Knap gedaan saaams, hoe heb je dat gedaan? Dat gewicht is bij Heather ook altijd een dingetje |o s’ winters gaat wel maar ook te dik en zomers gewoon vet. Minder eten geven is een boze pony(en 1 die op alles knaagt) meer eten geven is dik 8)7 De dierenarts vond het nog mee vallen, er moest maar 50kg af dacht hij. Maar hoe?

Gaaf Punz dat je nu lekker buiten kan rijden, met een rustig ander paard mee is altijd een goed idee!
Ik heb geen camera nodig :D als ik uit het raam kijk, kan ik ze zien staan. En inderdaad gewoon in de paddock liggen in de regen. Onweer vonden ze niets, toen stonden ze binnen.